Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du sier noe der, Trekkoppfuglen :hug: Tror Joyce og jeg klarer å skravle like mye (om ikke mer :fnise: ) irl ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pølsemail :D

Kjenner at eg lurer litt på kor du jobbar. Leiv Vidar?

Skrevet

Du sier noe der, Trekkoppfuglen :hug: Tror Joyce og jeg klarer å skravle like mye (om ikke mer :fnise: ) irl ;)

Det tviler jeg ikke på et sekund. :ler: Koselig det. :)

God helg, Joyce! :klemmer:

Skrevet

Tusle, Trekkoppfuglen, Frida og Rosenrød: :ler: :ler: :ler:

Leif Vidar, ja... :skratte: Men da hadde man vel kanskje ikke fått lov til å spise Gilde-pølser (som vi gjorde på fredag)?! ;) Nei, jobber i media. Pølseavhengigheten kommer kanskje fra (pølse-) brødtekst? :nigo:

---

Hjemme med Turnerose i dag, hun har øyekatarr og er forkjøla. Jobber litt herfra, da. Nå sitter vi og ser på Jess. Hun digger Jess, fikk en pysj med sånn applikert puse-Jess på av mamma og pappa fra England i sommer, som hun umiddelbart la sin elsk på. Så da det begynte å gå på barne-TV var hun frelst! Har lasta ned, så nå ser vi på engelsk.

Trunkikofferten kom på lørdag. Den er bare dødskul! Skulle gjerne hatt en selv, jeg. :ler: Umiddelbar suksess - hun skjønte greia med én gang, og satte seg på. Hun hyler og ler av begeistring når vi drar henne. Godt kjøp! :tommelsmil:

Skrevet

God bedring til Turnerose. Me er heime alle 3 her og, av samme grunm.

Fingers crossed for deg!

Skrevet

Pølsebrødtekst :skratte: grill eller wiener? :hoho:

The Gruffalo skal kjøpes inn som julegave til niesene, det må jo bare bli en hit? ;) Boka altså, ikke kofferten. Den planlegger jeg å handle inn til mi jente, så på eBay at den er LE, så da må jeg løpe og kjøpe :fnise:

God bedring til Turnerose :hug:

Skrevet

:fnise:

God bedring til Turnerose. :klemmer:

Skrevet

God bedring til Turnerose. Me er heime alle 3 her og, av samme grunm.

Fingers crossed for deg!

Takk i like måte! Håper dere kommer dere snart. :klemmer:

Takk! :)

Pølsebrødtekst :skratte: grill eller wiener? :hoho:

The Gruffalo skal kjøpes inn som julegave til niesene, det må jo bare bli en hit? ;) Boka altså, ikke kofferten. Den planlegger jeg å handle inn til mi jente, så på eBay at den er LE, så da må jeg løpe og kjøpe :fnise:

God bedring til Turnerose :hug:

Hehe, ja, du må nok handle relativt raskt hvis du skal ha Gruffalo-Trunki. Men bråhast er det nok ikke. Gruffalo som julegave høres bra ut! :tommelsmil:

Takktakk! :klemme:

:fnise:

God bedring til Turnerose. :klemmer:

:nigo:

Takk! :kose:

Skrevet

Nei, denne måneden har jeg ingen følelse av å være gravid. Det driver og strekker og klør i arret, men det er det eneste. Har jo hatt en ganske tydelig følelse tidligere. Jaja. Bedre lykke neste gang. Det ble ikke noe iherdig prøving denne måneden, siden vi var syke rundt EL. :)

*jobbe litt*

Gjest ~Milla~
Skrevet

Artig at kofferten var en suksess, ser henne for meg på flyplassen, den var jo bare innmari kul da :fnise:

Skrevet

Nei, denne måneden har jeg ingen følelse av å være gravid. Det driver og strekker og klør i arret, men det er det eneste. Har jo hatt en ganske tydelig følelse tidligere. Jaja. Bedre lykke neste gang. Det ble ikke noe iherdig prøving denne måneden, siden vi var syke rundt EL. :)

*jobbe litt*

Du skal aldri si aldri. :lur:

Skrevet

Sant det, Trekkoppfuglen. :)

---

Hipp hurra! I dag kom endelig mer ingredienser til råsjokolade fra iherb. Har veeentet og veeentet og neste gått bort på helsekosten flere ganger for å handle. Men i dag ble det altså sjokolademakeri. Det er så gooodt! Har akkurat spist to biter nå. :sikle:

Slenger forresten ut en sånn førstegangs $5 off-kode til iherb: ISE306. Sånn hvis noen har lyst på sunn, "blodsukkernøytral", dødsgod sjokolade. ;)

Skrevet

Kanskje jeg skal forsøke å lage noe sånt? Er det vanskelig? :)

Skrevet (endret)

Kanskje jeg skal forsøke å lage noe sånt? Er det vanskelig? :)

Nei, kjempeenkelt! Du smelter kakaosmør + kokosolje over lav varme (sistnevnte kan du droppe, men smaker godt) - temperaturen er litt vesentlig hvis sjokoladen faktisk skal bli rå - har i søtning (jeg bruker en miks av Sukrinmelis, yaconsirup, agavesirup og honning) og så til slutt råkakaopulver, evt krydder (chili, vanilje, kanel e.l.) og en bitteliten klype salt. Has i former, settes i kjøleskapet og vips - så er det ferdig. Jeg bruker noen små hjerte- og stjerneformede silikonformer fra Åhlens til de fylte, og isbitformer fra Ikea til de uten fyll. Fyllet er også superenkelt, setter en skål med kokosolje i vannbad (den blir flytende ved noen-og-tredve grader, hvis jeg ikke husker feil), blander i yaconsirup, peanøttsmør, kokosmasse og enten noen dråper stevia med smak eller litt agavesirup. Det er gjort på en halvtime alt sammen - inkludert avkjøling av "bunne" på sjokoladen, altså før du har på fyll og mer sjokolade.

Hvis du dropper agavesirup og honning har sjokoladen nesten ingen innvirkning på blodsukker og sånt. Jeg har testet på diabetikervenninne. :nigo:

Endret av *Joyce*
Skrevet

Vært hjemme med lillejenta i dag. Litt lang dag siden hun er litt opp og ned i form - i perioder vil hun sitte stille på fanget og lese bok, før hun plutselig spretter opp igjen og løper rundt. Har jobba litt hjemmefra også. Pluss at jeg (atter en gang) er småforkjøla selv. :sukk:

Jeg hadde håpet på iherb-pakke på døra fra DHL i dag, men det fikk jeg ikke. Derimot fikk jeg en Sekuritas-mann på døra som lurte på om jeg ville bytte alarmselskap. :ler: Dårlig deal... Jeg vil ha pakkepakkepakke!

Nå driver jeg og rydder og ordner. Duplo utover HELE gulvet, ditto med dukkeklær og bøker. Vi øver litt på rydding, men det meste faller på mor, gitt. Ellers driver jeg med et lite eksperiment på kjøkkenet - bildeserie kommer i bloggen om det blir vellykket. ;) For de som har adresse til den. :)

Haha, nå ligger lillejenta i senga med mannen og prøver å overtale ham til å lese. "Gawwi! Gawwi!" (Hvordan hun fikk bok til å bli "gawwi" er oss et stort mysterium, men det er uten tvil det hun mener.) Mannen er ikke så glad i å lese høyt, så hun har sitt svare strev... Litt misnøye blir det, også. :ler: Jaja. Ikke mitt ansvar i kveld. Med mindre hun gjør som i går og blir oppe til klokka 23... :snurt:

Skrevet

Har vært ute en tur og handlet litt til reisen vår. Lurer mye på denne flyturen, 6 timer med Turnerose på våre fang... Kan bli spennende. Men nå har jeg ihvertfall gjort mitt for å gjøre det til en så behagelig opplevelse som mulig - for oss alle. :fnise:

Jeg kom inn igjen med:

- Earplanes- trykkutjevnende ørepropper (for barn)

- En boks til småtterier fra Blafre (endelig en unnskyldning for å kjøpe en! :nigo:)

- Et spill - "Hva spiser dyrene" - der man skal pusle sammen dyr og mat.

- Magic sticker-sett med Drømmehagen-motiver

- Tegnebok og rød/blå-blyant

- Reiseapotek/førstehjelpspakke for tur

Skrevet

De boksene fra Blafre er så søte :jepp:

Hmm, dumme mensen :kjefte:

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...