Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg testet jo med de billigstripsene og fikk svaaakt positivt 3 dager før IKM.

:klemmer:

Ah, ja, du brukte billigstrips, ja! Husker så godt da jeg fikk den meldingen. :D Det var koselig, det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, ja, du brukte billigstrips, ja! Husker så godt da jeg fikk den meldingen. :D Det var koselig, det!

Og jeg satser på at innen helgen er omme så får jeg en lignende melding :klemmer:

Skrevet

Håper det klaffer denne gangen. :tommelsmil:

Selv har jeg akkurat vent meg til tanken på et barn til, så jeg er egentlig glad for at jeg kan forberede meg litt psykisk først. Samtidig gjelder det jo å ikke bli for godt vant med søvnen igjen. Men sånn som snuppa styrer med jeksel nummer fire, virker det ikke som det er noen fare for akkurat dét. :roll:

Har du forresten tips om en god håndvask for supertørre vinterhender?

Skrevet

Honesty: Håndvasken fra REN er super. Jeg har eksemhender og de blir 100 ganger verre om vinteren og denne er snill med hendene :jepp:

Skrevet

Tusle: :klemmer:

Honesty: Den som Tusle nevner er god, ellers er jeg veldig glad i såpestykker om vinteren, jeg. Nå har jeg en sheasmørsåpe fra L'Occitane - denne- og den er noe av det beste jeg noensinne har prøvd. Jeg skal hamstre flere når jeg skal til London neste helg, jeg kjøpte den nemlig på Gardermoen på vei til Madeira. Dog går jeg ut fra at de har dem i butikk i Norge, også.

Det er rart det med lysten på flere barn. Jeg er litt der at jeg både har lyst og ikke lyst, men samtidig har jeg ikke lyst til å ha for lang tid mellom, sånn at det er den prioriteringen som styrer akkurat nå. På sett og vis kunne jeg tenkt meg mer tid med Turnerose alene, men så tenker jeg litt lenger fremover og tenker at hun vil ha større glede av et søsken som ikke er så altfor mye yngre... Er nok farget av at broren min er 9 år yngre enn meg. Samtidig har det nok også litt å si at Turnerose begynte å sove natten igjennom i sommer, og at hun nå har flyttet over i egen seng (dog fortsatt på vårt rom), sånn at jeg sover mye bedre igjen.

Håper jekselen vokser seg ferdig snart! Ikke noe godt, det der. :riste: Det er jamen ikke greit å være liten alltid.

Skrevet

Vi fikk svigermor på besøk i går! Veldig koselig. Ble litt sent, da, for vi ble selvsagt sittende oppe og skravle. :) Og for en time siden kom jeg inn igjen etter å ha spist lunch med henne på BIT. Namnam! Og igjen, veldig koselig. Nå er hun ute på vift (julegavevift), og så møtes vi her igjen når jeg er ferdig på jobb og tar banen hjem sammen.

Jeg tok en gravi-test i dag morges, klarte ikke dy meg. Den var blank, såklart. Er jo fortsatt fem dager til IKM. :ler: Utålmodig, jeg? :fnise:

Skrevet

Hvordan har helgen din vært? :klemmer:

Skrevet

Litt opp og ned, Trekkoppfuglen! Veldig, veldig koselig med besøk av svigermor, og lørdag kveld fikk mannen og jeg gått ut en tur alene! :strix: Vi var på kino og så Harry Potter. :ler: Veldig moro, jeg er jo svoren fan. Og deilig å komme seg ut litt bare vi to, selv om vi satt i mørket og stirret på en skjerm. :) I går var mamma og pappa på besøk, det var litt mer slitsomt... Men det gikk jo greit, forsåvidt.

IKM er i morgen, så jeg venter fortsatt i spenning. Fant ut at jeg ikke kunne bruke opp de dyre testene mine før etter i morgen. :lol: Men kvalmen vedvarer, ihvertfall. Og jeg har hatt en del murring/menssmerter. De pleier ikke å dukke opp før den dagen mensen slår til for fullt, normalt sett. Og ingen spotting så langt. Men jeg tar ikke gleden på forskudd, kjenner jeg.

Skrevet

Har dustetanta kommet? Ser at tickeren din er oppdatert med 29 dager til testing? :klø:

Jeg hååååper enda jeg :jepp::klemmer:

Veldig synd at det blir slitsomt med besøk av foreldrene dine :kose: men, så bra at du har fått så godt forhold til svigermoren din :)

Skrevet

Har dustetanta kommet? Ser at tickeren din er oppdatert med 29 dager til testing? :klø:

Jeg hååååper enda jeg :jepp::klemmer:

Veldig synd at det blir slitsomt med besøk av foreldrene dine :kose: men, så bra at du har fått så godt forhold til svigermoren din :)

Hehe, nei, tickeren har jeg egentlig gitt opp. Får den aldri til å stemme... Jeg burde vel egentlig bare fjerne den, da. ;) Joda, håpet er her fortsatt! Spennende å se! Men som jeg skrev over, så har jeg spart de dyre testene mine til etter i morgen. ;)

Veldig heldig med svigermor, ja! Blir stadig mer glad i henne. :jepp: Mamma og pappa og jeg er jo et langt kapittel, sånn er det vel bare. Skulle bare ønske jeg ikke ble så sliten av det.

Skrevet

Litt shoppingoppdatering, forresten!

Jeg skrev jo at jeg trengte en tynn, vindtett overtrekksbukse. Etter jobb på fredag møtte jeg svigermor igjen for å ta banen opp sammen, men jeg ba om å få stikke innom G-sport før vi gikk for å se etter en sånn bukse. Og der var den, gitt, den perfekte overtrekksbuksa! Fra Bergans, i tyyyynnt mikrofibermateriale, vindtett og vannavisende og veldig behagelig på. Og så til det beste av alt - det blir del av julegaven min fra svigers! :strix: Jeg begynner å bruke den nå, da. Helt fantastisk, altså! Dro den over strømpebuksa på vei til jobb i dag, og det var jamen godt!

På lørdag var svigermor og jeg ute på shopping på det lokale senteret. Hun trengte noen smågaver til Turnerose, jeg noen smågaver til dem (vi utvekslet gaver nå så vi slipper å sende med posten senere). Jeg fikk tak i det jeg skulle ha til svigers, men det aller beste var at jeg fant gaven til mannen - ny kaffekvern - på tilbud på Jernia! Ikke voldsomt mye avslag, altså, men en hundrings er jo bedre enn ingenting. Denne er det.

Nå er alle gavene til mannens side i havn, må bare hekle på kant på teppet til den kommende niesen og få sendt det nordover sammen med julegave til svoger og svigerinne. Svigermor fikk som nevnt med seg gavene som skal vestover da hun dro. Min side er derimot ikke i boks... Pappa fyller rundt år i år også, rett før jul, så han må få noe i den forbindelse også. Har sånn nogenlunde klart for meg hva de skal få, heldigvis, bortsett fra mamma og pappa. Mamma er umulig å gi gaver til, hun ønsker ingenting og bruker ikke det hun får halvparten av gangene, og pappa må jeg altså finne på noe litt ekstra fint til. Mulig det blir kombinert bursdags- og julegave, sånn at det blir noe han faktisk har lyst på. Han er enklere å finne på ting til, da, siden han faktisk interesserer seg for litt annet enn syting. :tunge1: (Nei, nå er jeg slem...)

Ellers er jo gaven til Turnerose i boks, hun får dukkevogn. Har litt igjen på kalendergavene, men det går nok også fint. Selve kalenderen er ferdig og hengt opp - den ble så fin! Veldig godt fornøyd med den. Mulig det kommer bilde i bloggen etterhvert. Har heklet et par epler og en gulrot, og så kom svigermor med pakke til 23. Vet ikke hva det er, så det blir spennende for alle. :ler: Skal en tur på Ikea i dag, og da tror jeg jeg kjøper lekeserviset derfra til supplering. Blir nok bra!

Skrevet

Snill svigermor du har. :) Jeg har omtrent den samme buksa fra Bergans, den er helt super. Godt kjøp. :)

Spennende å se hva som skjer de neste dagene. :lur:

Skrevet

Synes ikke du er slem, jeg - og om så var - så er det vel lov å være litt slem i sin egen dagbok? Har også et noe komplisert forhold til opphavet, og tillater meg å være så slem som jeg bare vil :).

Er forresten også svoren HP-fan :nigo:. Likte du filmen? Jeg hadde lest kritikkene på forhånd, og skjønner godt hva kritikerene mente, men som blodfan gjorde det meg ingenting :). Gleder meg sinnsykt til siste del!

Skrevet

Snill svigermor du har. :) Jeg har omtrent den samme buksa fra Bergans, den er helt super. Godt kjøp. :)

Spennende å se hva som skjer de neste dagene. :lur:

Ja, hun er supersnill! Vil ikke bytte henne for alt i verden. :)

Buksa er super, har vært i bruk i dag også. Virkelig verdt pengene.

Synes ikke du er slem, jeg - og om så var - så er det vel lov å være litt slem i sin egen dagbok? Har også et noe komplisert forhold til opphavet, og tillater meg å være så slem som jeg bare vil :).

Er forresten også svoren HP-fan :nigo:. Likte du filmen? Jeg hadde lest kritikkene på forhånd, og skjønner godt hva kritikerene mente, men som blodfan gjorde det meg ingenting :). Gleder meg sinnsykt til siste del!

Hehe, ja, det er vel lov å være slem i sin egen dagbok. :) Jeg tror kanskje jeg hadde hatt godt av å være litt mer "slem", faktisk, på de tingene der.

Jaaaa! Klart jeg likte filmen! :ler: Jeg er så glad i HP at jeg tror det hadde krevd MYE for at jeg skulle bli skuffa. Hadde ikke fått med meg kritikkene på forhånd siden vi var borte da den ble sluppen, HP må jeg se på kino uansett. :lol: Det eneste dumme er at det er så lenge til resten. ;)

Spent på oppdateringer herfra :popcorn:

Tja, hva skal jeg si? Ingen mens, men ingen positiv test heller. :klø: Med Turnerose testet jeg positivt først 4-5 dager etter IKM. Så vi får se!

Skrevet

Jeg har vært hjemme med Turnerose i dag. Hadde en runde med falsk krupp-aktig hoste i natt, og hun hostet mye i dag morges også. Snørra renner og hun har sin andre lur i dag nå. For en som normalt sover maks 45 min på dagen er det mye! Litt spent på hvordan det går i kveld, men det får vi ta når det kommer. Hun trenger tydeligvis litt ekstra hvile, stakkars liten.

Vi trillet en ganske lang tur i kulda, da. Turnerose godt innpakket i diverse ull og vinterposen, jeg i enda mer ull og overtrekksbukser og UGGs. Deilig var det! Godt å se sola og å få frisk luft. Det er sånt jeg er lei meg for at jeg "gikk glipp av" da hun var liten. Jeg var så fjern og bortevekk pga fødselsdepresjonen at jeg ikke så det fine med sånne ting, hverken de første par månedene eller i fjor vinter. Men det er jo faktisk helt herlig! Og i tillegg hjalp det på hosten hennes, som jeg håpet. (Falsk krupp = hipp hurra for kald luft!)

Har fått gjort en hel del annet også. Deilig at det endelig er nogenlunde ryddig i stua. Har (i tillegg til generell rydding, støvsuging og støvtørking) satt frem litt flere stearinlys, har savnet det på kveldene etter at vi kom hjem fra ferien. Så nå kan jeg tenne masse lys i kveld. :)

I går var vi på Ikea og Smart Club. På Ikea skulle vi ha noen flere skuffeinnsatser til Expedit-hylla til Turnerose, samt lekeservise til julekalenderen. Typisk nok var de røde skuffene ute av sortimentet (vi har to røde fra før, samt to røde skapinnsatser), men det ble hvite og det ble faktisk riktig fint. Vi glemte å kjøpe ekstra knotter, da, men det får vi ta senere. Vi har satt på Snodd-knotter i stedet for de kjedelige som følger med. Lekeserviset ble handlet inn og skal pakkes inn i kveld. I tillegg ble det litt innpakningspapir, to hvite amarylliser, en "3-pk" med blå svibler (tre løker i en potte), samt to pakker elgpasta. :fnise: På Smart Club skulle vi ha ull på tilbud til Turnerose; det ble ett sett (det eneste vi fant i str 2 år). Men vi fant også fine ulltrøyer til mannen og meg til 99 kr stykket, de var supre! Så bra at mannen kjører innom Smart Club igjen i dag for å kjøpe et par til. :)

Ellers begynner gavene til kalenderen å ta form. Jeg hekler en frukt eller grønnsak hver kveld. :lol: Også blir det litt annet innimellom, som deler fra lekeserviset. :) Må ha klart til alle dagene i helgen før jeg drar til London, ihvertfall.

I kveld (vel, om halvannen time eller så) kommer en venninne av meg på middag. :) Ingenting fancy (linsesuppe med feta og stekt aubergine), men det blir koselig! Det er hun jeg skal til London med til helgen, så vi må planlegge litt. Finne ut av hvor vi skal bo, bl.a. :ler: Vi har venninner vi kan bo hos begge to, men hadde vært litt deilig med hotell, også. Jeg ønsker meg badekar, nemlig. ;) VI får se hva det blir til, hadde vært kult om vi fant noe billig og bra. Skal også kjøpe billetter til Titanic-utstilling og finne litt ut av hva vi har lyst til å gjøre ellers.

Nei, nå må jeg snart vekke Turnerose så hun ikke sover i 100 år... Haha. :tunge1:

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg måtte bare legge inn en liten kommentar i boken din, for hver gang jeg ser navnet på den så leser alltid min fantastiske hjerne "look after your penis" :legrine:

Uffameg :klaske:

Skrevet

Åååh, jeg som har vært så spent i dag :ler: Men ingen mens, masse håp ;)

Ull er gull, resten av nyfødtgarderoben til marsipanen blir i ull :jepp:

Skrevet

Ehh.. du!? Du som nå har litt erfaring med babyer og ull osv ;)

Trenger vi noe i ull til minien som kommer i mars. Terminen er 12.mars.

Kjekt med noen gode råd ;)

Skrevet

Krysser fingrene! Er det nå til helga du skal til London?

Milla: Jeg tar meg friheten og svarer. :) Jeg kommer til å kjøpe nesten bare ull til å begynne med til tvillingene. Mars kan være stein kald, og ull varmer godt til små kropper. Ungene mine bruker ull til langt ut i mai vanligvis. Bomull blir kaldt og ekkelt fort.Nå er jeg en ihuga ull-fan da. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...