Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hørtes ut som en fin avslutning på arbeidsdagen med grøt og "sherry" ;)

Skal du jobbe i romjulen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sofadager er ganske godt, jeg regner med at man setter enda mer pris på de etter at man har fått barn ;)

:klemmer:

Skrevet

Hørtes ut som en fin avslutning på arbeidsdagen med grøt og "sherry" ;)

Skal du jobbe i romjulen?

Skal jobbe onsdag og torsdag. :)

Sofadager er ganske godt, jeg regner med at man setter enda mer pris på de etter at man har fått barn ;)

:klemmer:

Hehe, ja, man blir nok ekstra glad i sofadagene med småttinger i hus! Så du får nyte dem så lenge det varer. ;)

---

Ikke helt dagen i dag. Vi forsov oss, våknet fem minutter før jeg skulle vært på jobb og hadde vondt i hodet. Nå er jeg mer svimmel og uggen. Misliker virkelig sterkt å forsove meg, selv om jeg nok trengte det - jeg fikk ikke sove før i 2-tiden i natt, og ble vekket ihvertfall to ganger av Turnerose. :sukk:

Jeg gruer meg mer og mer til jul, er ikke noe glad i jula fordi det blir så mye styr med familien. Stress og mas og ikke spesielt koselig på julaften. I år er det noen ekstra faktorer som gjør at jeg vet at julaften blir utrivelig. Det påvirker meg veldig om dagen. Humøret er ganske labert, jeg tar meg nær av absolutt alt, matlysten er borte vekk og jeg føler meg bare fæl. Også får jeg dårlig samvittighet overfor Turnerose, fordi jeg vil at jul for henne skal bli en positiv og fin ting som hun kan glede seg til. Fra neste år av blir vi hjemme på julaften, det har vi bestemt oss for. Men det er jo et helt år til... Prøver å trøste meg med sukker, noe som gjør saken tre ganger verre. Merker det mye tydeligere nå som jeg har vært "sukkerfri" en stund. Så jeg har ihvertfall bestemt meg for å ikke falle for sukkerfristelsen noe mer før jula er godt og vel forbi.

Hehe, jeg er virkelig frk. Positiv i dag, ja! On a more positive note - jeg venter på at dukken Eliasskal komme på lager igjen hos Alveslottet. Vi har jenta - Lilly - og Turnerose elsker henne! Så hun skal få Elias til bursdagen sin. Alveslottet avvikler nettbutikken sin fra nyttår, så jeg må få kapret en før det skjer. Blir en dyr dukke om jeg må dra til Bergen for å få kjøpt den. ;)

I helgen kom også EM-pakken min - concealerfargen var midt i blinken - og spikermatta. :ler: Den er ihvertfall deilig å ligge på, så får jeg se om jeg får noen effekt av den etterhvert. I går kveld (da jeg ikke fikk sove) glemte jeg hele greia, såklart. :klaske: Også har jeg bestilt nytt glass med kokosolje fra iherb, samt chiafrø. Nå har jeg skapene stappfulle av supermat. :fnise:

Skrevet (endret)

I dag hadde julebutikken til jobben endelig fått inn Nigella Lawson-boka, samt en bok til Turnerose - Thomas magnetbok. Hun elsker Thomas - eller "gawwi", som hun av en eller annen mystisk grunn kaller ham.

Ikke galt for 300 kr. :nigo:

Endret av *Joyce*
Skrevet

Uff forsoving er grusomt. Man blir så stresset! Kjenner meg igjen der... man blir uvel og dagen blir helt ødelagt. :sjenert:

Skrevet

En stooooor :klem: til deg!

Og forresten, ammeinnleggene ser helt supre ut, tusen takk :)

Skrevet

:nisse: Innom for å ønske deg og dine en riktig god jul! :nisse:

Stor jule :klemmer: fra meg.

Skrevet

Uff forsoving er grusomt. Man blir så stresset! Kjenner meg igjen der... man blir uvel og dagen blir helt ødelagt. :sjenert:

Ja, kjipe greier! Men skjer heldigvis ikke så ofte. ;)

En stooooor :klem: til deg!

Og forresten, ammeinnleggene ser helt supre ut, tusen takk :)

Takk, vennen! :kose: Så bra de ser bra ut. :) Symaskinen oppførte seg litt rart den kvelden, så jeg håper inderlig at sømmen holder...

:nisse: Innom for å ønske deg og dine en riktig god jul! :nisse:

Stor jule :klemmer: fra meg.

Takk i like måte, Milla! :klemmer:

Skrevet

Turnerose er syk igjen. De ringte fra bhg da jeg var på vei for å hente på mandag, om at hun hadde feber. Hun er i grei form ellers, men feberen har ligget mellom 37,5 (hun har normaltemperatur som meg, på ca 36,5) og 39 siden mandag. Hun har virket piggere nå i kveld, men hun kan vel uansett ikke i bhg i morgen, de skal jo helst ha vært feberfri i en dag først. Jaja.

Og nå sitter jeg og lurer på om jeg har feber. Jamen ikke greit med denne første tiden i bhg. Må ta ut pinnekjøttet i kveld i tilfelle jeg skulle bli ordentlig syk og vi må være her på julaften.

Ellers har jeg akkurat bestilt oss en tvillingbror. :ler: Nakenbilde av dem i dag: her. ;) Vi er så glad i Lilly - jenta - så vi må ha Elias også. Turnerose skal få ham i bursdagsgave. :) Bare 2 mnd til hun blir 2 år! :sjokk:

Heldigvis er vi helt i havn med juleforberedelser - rent bortsett fra å ta inn treet og pynte. Alle gaver er handlet og pakket inn, maten er i hus, jeg har fått ryddet og rodnet en del i dag (jeg var den siste som gikk fra jobb - kl 14... :fnise:). Så det er egentlig bare det koselige som gjenstår. :tree: Veldig spent på Turneroses reaksjon på tre i stua. :ler: Hun har lært seg å si "tuletre" og peker villig vekk på alle graner vi måtte finne på å passere når vi er ute. :tre:

Jeg har skaffet "The Snowman" :kalle: , så den skal vi se på med Turnerose i morgen. Er så glad i den filmen. Hadde den som lydbok med billedhefte selv som barn (på engelsk), og den er rett og slett litt magisk. Og litt trist på slutten... Også er det stadig like artig med en ganske ung og veldig platinablond David Bowie. :lol: Prøver hardt å lage våre egne juletradisjoner her. :nisselue:

Skrevet

God bedring til Turnerose! :kose:

Tenk det, snart er hun 2 år, tiden har gått fort :hakeslepp:

Ønsker deg og dine en riktig God Jul :klemmer:

Skrevet

God bedring til Turnerose! :kose:

Tenk det, snart er hun 2 år, tiden har gått fort :hakeslepp:

Ønsker deg og dine en riktig God Jul :klemmer:

Takktakk! Hun er bedre i dag. Tror kanskje det er den fjerde barnesykdommen. Ikke veldig alvorlig, med andre ord. :)

Hehe, ja, snart to år... Helt sprøtt. Lille babyen min er ikke så liten lenger, gitt! :ler:

Takk, og takk i like måte, vennen! Har ikke rukket noen god jul-runde her i år...

Skrevet

Hehe, Turnerose sluknet FØR Månetoppen! Faktisk allerede midt i Peppa Pig. :ler: Ny rekord! Helt i ørska på stellebordet. Sånn går det når mor kjører hard linje og unngår lur på dagen etter at hun sov lenge i dag morges. ;)

Her har dagen gått med til litt jobbing (hjemmefra), litt pynting, og mye leking med Turnerose. Begynner å bli kjedelig å være hjemme, tror jeg. Selv om formen var bedre i dag, var hun ikke helt frisk igjen. Litt spent på hvordan de neste dagene blir, egentlig. Men det får vi ta som det kommer.

Jeg har lagt inn en liten bestilling på La Redoutes vintersalg, jeg!

- Kjole

- Svarte ballerinasko

- Brune ballerinasko

- Linservietter

Nå skal vi pynte juletreet og spise litt. Vi hadde grøt tidligere i dag (og jeg merket godt at jeg ikke spiser mye melk lenger, for å si det sånn... :fnise: ), så nå er vi skrubbsultne igjen. ;) Brødskive med eggerøre og røkelaks, tenker jeg. :sikle:

Skrevet (endret)

Og så til slutt - siden jeg ikke fikk tatt runden.

:tree::nisse: God jul til alle! Måtte julehelgen bli rolig og fin! :nisse::tree:

Endret av *Joyce*
Skrevet

God jul til deg og, Joyce! Håpar det vart ei fin jul!

Blei de heime forresten?

Skrevet

God jul til deg og, Joyce! Håpar det vart ei fin jul!

Blei de heime forresten?

Takk, og takk i like måte! :klemmer:

Vi har vært på Østlandet, ja. :)

Skrevet

Jeg er forkjøøøøøla. :sukk: Det kom snikende på kvelden 1. dag, og i dag har det virkelig blitt ubehagelig. Turnerose oppfører seg heldigvis eksemplarisk, og sitter og leker med Duplo. Hun fikk MASSE til jul, og storkoser seg! Innimellom rusler hun bort til den nye dukkevogna og stryker dukken sin på kinnet. :rødme: Herlige jenta mi.

Mamma og pappa kommer og tar henne med seg på tur om en times tid. Det blir godt. Jeg orker ikke så mye annet enn å sitte i sofaen, og mannen er på jobb.

Julaften gikk bedre enn fryktet. Turnerose sjarmerte alle i senk, særlig da vi gikk rundt juletreet. Vi sang stort sett bare sanger med bevegelser (På låven sitter nissen, Jeg gikk meg over sjø og land, Så går vi rundt om en enebærbusk), og hun prøvde å gjøre bevegelsene samtidig som hun skrattlo av oss voksne - det må jo være litt komisk å se på. :ler: Men jeg er glad vi har vært hjemme alene 1. og 2. dag.

Nå skal jeg bla litt i vårkatalogen fra H&M, som kom i dag. Ingen forhåndskatalog i år, gitt! Jeg har nok ikke handlet nok der i høst. :fnise:

Skrevet

:hallo:

Høres ut som du har hatt en ganske fin feiring av julen :) Kan tenke meg det er godt å være litt hjemme og bare slappe av og nyte det. Det må være så koselig å se egne barn kose seg med julefeiringen, jul er jo noe helt spesielt når man er liten :)

God bedring til deg! Håper du blir frisk og rask igjen ganske snart. Jeg er helt tett i luftveier og svelg, lurer på om jeg har en ille allergi mot juletreet vårt :snurt:

Skrevet

God bedring! Det er kjedelig å bli forkjølet sånn; jeg har vært av og på syk helt siden barnehagestart i august, og det samme har snuppa. Før det var hun aldri syk, så jeg føler at jeg ikke kan klage, heller. :)

Har du noen tips til nettbutikker som selger REN, og som sender til Norge? Lookfantastic sender ikke, HQhair ser ut til å ha sluttet å føre REN, og flere vet jeg ikke om. Annet enn å kjøpe lokalt til fullpris, så klart. :ler:

Skrevet

Søte lillejenta :rødme:

God bedring :klemmer:

Takktakk! :kose:

:hallo:

Høres ut som du har hatt en ganske fin feiring av julen :) Kan tenke meg det er godt å være litt hjemme og bare slappe av og nyte det. Det må være så koselig å se egne barn kose seg med julefeiringen, jul er jo noe helt spesielt når man er liten :)

God bedring til deg! Håper du blir frisk og rask igjen ganske snart. Jeg er helt tett i luftveier og svelg, lurer på om jeg har en ille allergi mot juletreet vårt :snurt:

Hei du! Koselig å "se" deg igjen. Ja, julen har vært bra. Håper du også har hatt det fint!

Takk! Hmm, kjedelig å være allergisk mot juletrær, ja. Jeg tåler ikke julestjerner, som også dukker opp overalt på denne tiden. :sukk: Kanskje du må finne et fint plasttre på nyttårssalget? ;)

God bedring! Det er kjedelig å bli forkjølet sånn; jeg har vært av og på syk helt siden barnehagestart i august, og det samme har snuppa. Før det var hun aldri syk, så jeg føler at jeg ikke kan klage, heller. :)

Har du noen tips til nettbutikker som selger REN, og som sender til Norge? Lookfantastic sender ikke, HQhair ser ut til å ha sluttet å føre REN, og flere vet jeg ikke om. Annet enn å kjøpe lokalt til fullpris, så klart. :ler:

Det er det som har skjedd her også - vi har fått "alt" siden barnehagestarten (i august her også). Skal jo ikke egentlig klage, men jeg har vært mye syk i år (startet 2010 med omgangssyke :lol:) og er rett og slett drittlei. Håper 2011 blir et bedre år på sykdomsfronten! :ler: Og at lillejenta har blitt litt herdet nå i løpet av høsten.

Nei, jeg lurer på akkurat det samme! Er tom for litt forskjellig. REN sender direkte, men der er frakten skyhøy. Sikkert greit hvis man bestiller masse på en gang, da. SN har hatt noe, men det har blitt så dyrt etter at de la om valutaordningen, så der tror jeg ikke det er så mye å spare. Jeg ser sånn ut når jeg kikker på prisene på REN på F&L: :haar: Det er så vanvittig avanse på det at jeg blir rent forbannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...