Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk jenter! :klemmer:

Bedre i dag, men hjemme. Fikk legetime i morgen.

Men til noe annet... Jeg trodde jo at jeg fikk mensen forrige dagen. Det bare ble aldri noe mer av. Det kom litt av det brune blodet som kommer først (beklager detaljene), og "mensfølelsen" (dog uten menssmerter), men så sluttet det igjen. Så har det brune blodet kommet og gått litt, men aldri mye. Bare litt brunt i truseinnlegget.

Nå tok jeg en test. Og den var visst positiv! Ganske svak, men sterkere enn sist. Helt klart synlig for både mannen og meg. Men jeg må si jeg virkelig lurer på hva som foregår. Småblødninger, og fullstendig manglende "gravidfølelse". ;) Så skrur ikke opp forventningen om at dette går bra helt enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse. :) Da har vi vel termin ca. samtidig, da.

Skrevet

Oj!

Gratulerer med positiv test!

Skrevet

Takk, jenter! Men som sagt er jeg litt avventende til det hele... Den som lever får se. :)

Honesty, det har vi jo! Regnet meg frem til 21. september her.

---

Litt uvirkelig, denne graviditeten. Derfor kan jeg jo fortelle om noe litt mer jordnært, nemlig shopping! ;) Jeg bestilte en ansiktsmaske fra Lovelula for noen dager siden, denne. Pakken kom i dag, men det var ikke masken som lå oppi, i stedet hadde jeg fått ansiktskremen i samme serie. Så jeg sendte mail, og fikk svar på et par-tre timer! De skulle selvsagt sende masken umiddelbart, og jeg kunne bare beholde kremen! :hoppe: Vet at det er ganske vanlig praksis, altså, ihvertfall i utenlandske butikker, men det føles litt som å vinne i Lotto likevel. :nigo: Og særlig når jeg er knallfornøyd med produktene jeg har fra før av fra det merket. :jepp:

Ellers var det to hentelapper i postkassa i dag (LoveLula-pakken fikk plass i postkassa), men orket ikke bort på posten i dag. Den ene er te fra Pukka, den andre er jeg usikker på. Sto ingen avsender på det utsnittet som kom med på lappen fra posten. Kan være trenings-BH (men rart om den ikke får plass i postkassa...), sånne nose strips (ditto)... Blir spennende å se. :) Jeg er som en unge på julaften når det gjelder pakker - selv de jeg har bestilt selv. :ler:

Bokklubben kjører sånn gavekort-kampanje igjen, så nå har jeg meldt meg inn i den siste jeg ikke var med i, tror jeg. :lol: For gavekortet bestilte jeg Yaktrax-brodder, Mariskåler og noen bøker. Bra deal, synes jeg!

Skal bestille et par bøker fra Amazon snart - "The no-cry discipline solution", en av Sears & Sears om oppdragelse og en André Brink til meg. :) Må lete etter en bok til lillejenta for å fylle opp Supersaver-kvoten...

Skrevet

Jeg tror foreløpig jeg har termin 15. september, men den kan godt være noen dager tidligere. Jeg rakk nemlig bare en normal syklus før jeg ble gravid denne gangen, så det går nesten ikke å regne sykluslengde. :ler:

Denne gangen skal jeg forsøke å ikke tenke så mye og sammenlikne med andres babyer. Snuppa bodde på kroppene våre og i sjal/Beco i mange måneder, og sov knapt på dagtid før vi etterhvert knakk vognsovekoden. Nattesøvnen vil jeg ikke en gang tenke på, men jeg husker at jeg ble frustrert av Sears og No Cry. Det virket så enkelt for eksempel på søvnvideoen jeg så av Dr. Sears. Det var jo "bare" å legge babyen, og holde hånden på ham/henne til h*n sovnet. :murvegg: Sånn funket ikke min baby; bare vi tenkte på det, skrek hun til hun ble blå, så jeg ammet, og ammet, og ammet, og ammet. Det blir garantert til at jeg overlapper ammingen, for veslejenta er puppegal så det holder. :fnise:

Ellers: :hjerte: Lovelula, selv om jeg gjerne skulle sett enda flere merker der.

Skrevet

Wow, Joyce!

Gratulerer så mye med graviditet :klemmer:

Krysser fingre for at alt går som det skal denne gangen, jeg gleder meg iallfall til å følge deg utover våren med en stadig voksende mage :rødme:

Skrevet

Gratulerer! :klemmer::klemmer::klemmer: Jeg begynte like godt å gråte da jeg leste det. :rødme: September er en fantastisk tid å få barn på. :jepp:

Skrevet

Urk, der var smileypolitiet på plass, kutter vekk de innleggene jeg svarer på og ser om det hjelper...

Honesty: Hehe, ikke så lett å beregne da, nei! Og så kjapt!

De bøkene er med tanke på Turnerose, altså. Hun er i gang med de såkalte "terrible twos" nå, men jeg har stor tro på å behandle det som selvstendighetstrang, ikke trass. Og da må vel oppdragelsesbøker i attachment parenting-avdelingen være tingen, tenker jeg. ;) Kombinerer med en god dose Jesper Juul. Trenger først og fremst litt innspill rundt hvordan man takler en snart 2-åring som kaster seg ned på gulvet i frustrasjon over hvert nei hun får... Ikke at det egentlig gjør noe, men det hender det er litt upraktisk. Ute i snøen og midt i middagslaging og i butikken og sånt, f.eks. :fnise: Og jeg er bare ikke klar for sånne "de har bare godt av å gråte litt"-vinklinger.

Turnerose var forøvrig også puppegal, helt til hun plutselig ikke var det lenger! Hun ble nærmest fullammet til rundt 9 mnd og elsket puppen over alt, men da hun var 14-15 mnd var det slutt på dagen (hun dytta puppene inn i BHen igjen :ler:), og ved 16,5 mnd satte hun seg opp i senga og lo da jeg skulle tilby den vante nattpuppen. :lol: Da var det bare å ta hintet... Jeg var forberedt på å amme mye lenger enn det, så jeg ble litt overrasket!

Skulle også ønske LoveLula hadde litt bredere utvalg, ja. Men stort sett alltid fornøyd med det jeg handler derfra. :jepp:

Molo: Takktakk, søte du!

Tenker dere i de baner? :) Eller er det andre ting som skal gjøres unna først? :nigo:

Trekkoppfuglen: Søta! :kose: Jeg har begynt å tro på deg nå, ang. september! :jepp:

:klemmer: til dere alle!

Skrevet

lille katt, takk til deg også! Og dæven så langt på vei du har kommet, da! Tiden flyr! Er formen bra? :)

Skrevet

(hun dytta puppene inn i BHen igjen :ler:

:ler:

lille katt, takk til deg også! Og dæven så langt på vei du har kommet, da! Tiden flyr! Er formen bra? :)

Tja, hva skal man si? Jeg har ikke vondt noen steder. Men er i sannhet dødssliten. Var delvis sykemeldt før jul for å få hvilt litt. Men så har jeg skiftet jobb nå etter nyttår, og merker at det sitter laaangt inne å komme slengende med en sykemelding (om enn bare 20%) etter første uka...

Det går sakte, synes jeg... Gleder meg til det hele er over!

Enig med deg i at trass er et dårlig begrep. Det handler mye mer om sterke følelser, en sterk vilje og utforskertrang, og en dårlig evne til å kommunisere sine ønsker og mål. Her går det bedre og bedre dag for dag, for hvert nye ord A lærer seg. Hun begynner å bli skikkelig flink til å formidle seg, og jo bedre hun blir, jo sjeldnere kommer raserianfallene. Selvfølgelig er det noen fortsatt, når hun klarer å formidle sine ønsker men likevel ikke får lov, men det er laaangt bedre enn det var for et halvår siden. For tiden er hun egentlig ganske herlig :hjerte:. Bortsett fra når hun skal legge seg, da. For DET vil hun ikke. Og der er det vanskelig å bruke makt :ler:.

Skrevet

Spennende med positiv test, selv om det er tidlig :klemmer:

Krysser fingrene :jepp:

Hehehe vet ikke om det er godt eller dårlig tegn når man har så mange pakker på gang at man ikke vet hva man får når man tar med hentelappen til Posten :lur:

Noe som minner meg på at det er aaaltfor lenge siden jeg handlet på nett, det må vi gjøre noe med :fnise:

Skrevet

Så moro Joyce ;)

Får håpe alt går som det skal denne gangen ;)

Skrevet

Spennende med positiv test, håper det går rette veien! :)

:klem:

Pakkelapper i postkassa må jo være noe av det beste som finnes! ;)

Skrevet

Lille katt: At du er sliten er virkelig ikke rart. Herlighet, du har jo to små å paasse på allerede! Og kjenner meg igjen i det med ny jobb og sykemelding. Men ikke press deg selv for hardt. Det er ingen andre enn du som må betale for det i etterkant, og det tror jeg du vet. :tunge1:

Ja, vi merker forbedring mtp antall sinneanfall i forhold til språk her også. Hun skravler som et uvær om dagen, det hender jeg har lyst til å tape henne igjen. :ler: Men det er ikke alle verbale sammenhenger som er på plass enda - hun skjønner f.eks. ikke at hun må si hva hun vil ha når hun maser "mej mej mej!" (Mer mer mer, altså.)

Og leggingen. :ler: Don't tell me about it. :natti: <-- Det er faktisk omtrent sånn hun vandrer rundt når hun skal sove. :fnise:

Mischa: Takk, søte du! :)

Nei, vet ikke helt om det er bra eller dumt, jeg heller. ;) Men da jeg hentet den så jeg raskt hva det var - noe som ble sendt for 3 uker siden. Har brukt litt tid fra UK til Norge, gitt. Og hva var det? Krydder... :ler:

Takk, Tussi! Ja, vi satser på det. :)

iingvild: Takktakk! :kose:

Pakkelapper er :tommelsmil:

Milla: Hehe, ganske som normalt så langt!

Skrevet

Prøvde meg på ticker, jeg. :sjenert: Men jeg tror ikke den er helt rett - har regnet 4+1 selv. Får se på det senere.

Var hos legen i dag, og ble sykemeldt ut uka. Hun sa det ikke var så ille nå, men så at jeg var sliten (selv om jeg ikke har sett dama før - vet ikke helt om jeg synes at det var så veldig lovende!) og sa at hun hadde hatt flere pasienter som hadde endt opp med lungebetennelse etter influensaen. Så da var det bedre å slappe av litt. :) Allright og behagelig dame, forøvrig.

Ang. spottingen er det bare å vente å se. Hun trodde ikke det var noe å bekymre seg for. :) Har bestilt time til første sv.kontroll i slutten av februar, og sendt mail til Riksen for å søke om fødeplass.

Noen som har tips til gyn der vi kan bestille time for tidlig UL, rundt uke 10-11? Var hos den noe skremmende Merete Blakstad sist pga blødning, og kunne godt tenke meg en litt mer human type denne gangen. :fnise: Dama var flink, altså, men hun hadde ikke akkurat silkehansker.

Ellers kjenner jeg at det napper i KS-arret, sånn som i sommer. Det må det vel bare gjøre, men håper ikke det blir så veldig vondt. Også må jeg sjekke litt kostholdsanbefalinger og sånt, rart hvor fort man glemmer. Leste meg jo opp på det igjen i sommer.

Så nå krysser jeg egentlig bare fingrene for at 1) det går bra, og 2) at jeg ikke blir så kvalm denne gangen.

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med Heggelund på Lillestrøm. Vært der begge gangene. Og det er jo ikke altfor langt for deg.

Skrevet

Jeg var også hos Heggelund. Betalte 600,- fordi jeg ikke hadde henvisning. Koster 100,- hvis du har henvisning. Han var behagelig og grei. Men veldig kjapp, skulle gjerne hatt en laaaang titt for sekshundre kroner :ler:.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...