*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1281 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Urk, innimellom altså... Jeg ba mannen om å ta legging i dag siden jeg er så sliten (såpass at han kommenterte det da han kom hjem), men hvem er det som utsetter til kl 20.30? Nå er hun overtrøtt og høres ikke ut som om hun har tenkt til å sovne der oppe. Jaja. Not my problem. Jeg sitter og ser på TV, sett Jordmødrene nettopp og nå ser jeg på en dokumentar om "illiteracy" (analfabetisme?) hos voksne etniske briter. Har sett de to tidligere episodene, og synes det er kjempeinteressant. Tenk å nærme deg pensjonsalder og ikke kunne lese skilt du passerer på gata, eller skrive annet enn navnet ditt? Mye av det denne dokuserien handler om er at leseprogrammene i UK er tilpasset innvandrere, ikke innfødte, og derfor dreier seg mye om tilpasning til det britiske samfunnet. Og det trenger jo ikke disse mennenskene. Også venter på at Gok skal komme og "brighten up my day". Ønsker meg ham som GBF! (kl 22 på FEM) Var ikke denne fin? Den er ihvertfall på vei til meg nå. Og disse . Jeg ser jo at gravidgarderoben min i stor grad er tilpasset februarbarn. Har et par sommerbukser, et par knebukser og en shorts, samt en sommertopp - dette ble kjøpt inn i forbindelse med ferie da jeg var rundt 30 uker sist. Jo, og mammabadedrakt! Den kan jeg komme til å få bruk for om ikke altfor lenge, siden vi går på småbarnssvømming med Turnerose. En del av vintertingene vil jeg jo få bruk for fremover nå, såklart, men graviditeten vil jo prege årets sommergarderobe. Det er noe med hva som funker når man er skikkelig diger og sånt... Da funket ikke alle mammabuksene for meg. Under magen-bukser i starten og mot slutten, men sånne over magen-bukser i midten. Topper er greit nok, det finner jeg ut av. Hater korte topper, så de fleste jeg har har litt lengde. Fant forøvrig et sort merinoullstoff jeg kjøpte høsten 2009 forrige dagen. Planen var å sy noe à la Multitube til bruk ifbm amming, men det ble aldri noe av. Så derfor har jeg tenkt til å sy den nå i stedet! Kjekt å ha! Endret 19. januar 2011 av *Joyce*
*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1283 Skrevet 19. januar 2011 Håpar du framdeles sit godt i sofaen, det bør du Kva tenker du om hoftedysplasi denne gang forresten? Så vidt eg huskar hadde heller ikkje de hd i familie? Eg trur nok eg forventar at nestemann ikkje får hd, håpar sjølvsagt det stemmer. Hehe, som du ser av innlegget jeg nettopp postet, så er jeg i sofaen! Jo, vi har hd i familien. Jeg hadde, og broren til mannen hadde. Og svigermor. Svoger var ganske hardt rammet, og hadde gips i 9 mnd... Ble oppdaget litt sent, da han var 5-6 mnd. Ortopeden presiserte på siste sjekk med Turnerose at vi måtte be om sjekk på fremtidige søsken, uavhengig av leie etc. Så han mener visst at det er en viss risiko. Men jeg håper virkelig å slippe. Synes det var tøft, selv om vi slapp mye lettere unna enn dere gjorde. Turnerose hadde jo stort sett alle risikofaktorene - leie, kjønn og arv. Jeg var også setebaby, det er jo arvelig det også... Må vel bare vente og se! Jeg fikk forøvrig ikke pute, og har litt kranglete hofter til dags dato pga det. Men ikke nok til at jeg trenger/vil ha operasjon.
*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1284 Skrevet 19. januar 2011 Så hyggelig lesing! Grattis, snuppa! Håper du kommer etter om ikke så lenge! Så kan vi gå på trilleturer (eller bæreturer) på vårparten til neste år, f.eks?
rhubarb Skrevet 19. januar 2011 #1285 Skrevet 19. januar 2011 Jormødrene er fantastisk :rødme: Superfin kjole. Og så lurt med sånn tube for magen. Jeg får hetta av glippe mellom klærne, med gravidemage må det jo være essensielt å ha noe sånt. Bruker du overlocken bare, når du syr? Den bedside criben, som stod i rødt på lista di, er det sånn seng som man "hekter" på deres seng? Oh, de programmene om voksne som lærer å lese/skrive er veldig interessante. Har sett noen av dem, og synes det er rørende å se på,jeg. Nyt sofa!
Trekkoppfuglen Skrevet 19. januar 2011 #1286 Skrevet 19. januar 2011 Jeg er hoftebarn og lå i gips i 6mnd. Ingen av mine barn har så langt fått det, men de tar ultralyd av hoftene deres når de er ca 4 uker. Risikoen er vel litt større når det er jente, det er flest jenter med hd mener jeg å ha hørt. Mannfolk kan være rare innimellom med rutiner, håper du har en rolig og avslappende kveld på sofaen.
*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1287 Skrevet 19. januar 2011 Jormødrene er fantastisk :rødme: Superfin kjole. Og så lurt med sånn tube for magen. Jeg får hetta av glippe mellom klærne, med gravidemage må det jo være essensielt å ha noe sånt. Bruker du overlocken bare, når du syr? Den bedside criben, som stod i rødt på lista di, er det sånn seng som man "hekter" på deres seng? Oh, de programmene om voksne som lærer å lese/skrive er veldig interessante. Har sett noen av dem, og synes det er rørende å se på,jeg. Nyt sofa! Overlocker ja. Må vel lage en løpegang av noe slag oppe med åpning for strikk, tror jeg. Sånn at den har en form for strammemulighet. Ser for meg sånn knappehullsstrikk inni der. Ja, sånn til å hekte på. Denne. Det aner meg at Turnerose ikke har umiddelbare planer om å slutte med å klatre opp i senga vår hver natt, så da kan det være kjekt å kunne beskytte nurket litt. Haha, Turnerose skulle bare visst hvordan hun lå som en liten prinsesse mellom hodeputene våre i starten. :rødme: Den eldstes privilegium, I guess. Litt godt å høre at jeg ikke er den eneste som synes det er rørende. Tårene trillet akkurat da de intervjuet en som hadde forbedret "reading age" med 13 år på 5 mnd. Tenk det, da! Akk, språk! She passed her GCSE.
*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1288 Skrevet 19. januar 2011 Jeg er hoftebarn og lå i gips i 6mnd. Ingen av mine barn har så langt fått det, men de tar ultralyd av hoftene deres når de er ca 4 uker. Risikoen er vel litt større når det er jente, det er flest jenter med hd mener jeg å ha hørt. Mannfolk kan være rare innimellom med rutiner, håper du har en rolig og avslappende kveld på sofaen. Det er jo ingen automatikk i arvelighet, nei. Men jenter har vel seks ganger så stor risiko, mener jeg de sa. Ganske heftig forskjell! Turnerose fikk pute på 1-mnddagen sin. Mannfolk er rare. Punktum. Koser meg i sofaen, jeg. Nå tror jeg egentlig han har sovna sammen med henne.
*Frida* Skrevet 19. januar 2011 #1289 Skrevet 19. januar 2011 Jo, vi har hd i familien. Jeg hadde, og broren til mannen hadde. Og svigermor. Svoger var ganske hardt rammet, og hadde gips i 9 mnd... Ble oppdaget litt sent, da han var 5-6 mnd. Ortopeden presiserte på siste sjekk med Turnerose at vi måtte be om sjekk på fremtidige søsken, uavhengig av leie etc. Så han mener visst at det er en viss risiko. Men jeg håper virkelig å slippe. Synes det var tøft, selv om vi slapp mye lettere unna enn dere gjorde. Turnerose hadde jo stort sett alle risikofaktorene - leie, kjønn og arv. Jeg var også setebaby, det er jo arvelig det også... Må vel bare vente og se! Jeg fikk forøvrig ikke pute, og har litt kranglete hofter til dags dato pga det. Men ikke nok til at jeg trenger/vil ha operasjon. Åja, då huska eg feil. Me fekk tidlig beskjed (dvs mens A framdeles hadde Frejkas og diagnose ¨grunne hofter¨) at framtidige søsken vil få ul for å sjekke hoftene, så det er eg forberedt på. Røntgen er jo ikkje moro, men smal sak på 2 veker gammal baby mot 8 mdr gammal baby Eg meiner (og håpar) framdeles at søsken ikkje vil få det, at A fekk det heilt tilfeldig. Såg nett Jordmødrene eg og. Moro! Det trilla ei tåre her, når han litt redde pappaen ringte til nybakt bestemor :rødme:
*Joyce* Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #1290 Skrevet 20. januar 2011 Åja, då huska eg feil. Me fekk tidlig beskjed (dvs mens A framdeles hadde Frejkas og diagnose ¨grunne hofter¨) at framtidige søsken vil få ul for å sjekke hoftene, så det er eg forberedt på. Røntgen er jo ikkje moro, men smal sak på 2 veker gammal baby mot 8 mdr gammal baby Eg meiner (og håpar) framdeles at søsken ikkje vil få det, at A fekk det heilt tilfeldig. Såg nett Jordmødrene eg og. Moro! Det trilla ei tåre her, når han litt redde pappaen ringte til nybakt bestemor :rødme: Åja, å ta røntgen med Turnerose i høst var ikke moro! Hun hylte, prøvde alt hun kunne å komme seg vekk og var rett og slett livredd, tror jeg. Gikk greit første gangen, men andre og tredje gangen gikk det heller dårlig, ja. Stakkars liten. Krysser fingrene for at dere ikke får flere hd-barn! Ja, den pappaen var søt! Fikk meg til å tenke på mannen, som egentlig er skikkelig sykehuspingle. Men da det ble KS var han ordentlig tøff og ble med inn. :rødme: Ble ganske imponert over det!
*Joyce* Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #1291 Skrevet 20. januar 2011 (endret) Stillingskrigen fortsetter her på jobb. Jeg prøver hardt å lukke ørene. På fjorden (som jeg ser fra vinduet på jobb) ligger det et tynt, tynt islag. Det sitter masse fugler på isen. Ganske fint å se på! De har sittet der helt fra jeg kom på jobb. Ser ut som et behagelig liv, egentlig. Lurer på om fugler og dyr får svangerskapskvalme? Trøtt i dag også. Og småkvalm, men jeg holder det greit i sjakk med mat. Heldigvis! Jeg har en ny yndlingslunch: Smoothie og baguette med ost og skinke fra smoothiebaren. Glad for å ha funnet noe jeg faktisk har lyst på! Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal ta meg en kaffe i Nespresso-maskinen. Kanskje jeg våkner litt? Jeppjepp, det ble kaffe. Lungo Leggero. Nam! Ikke dum den Nespresso-maskinen, altså. Særlig når man ikke orker å gå bort til Stockfleths. I går var det ingen melk i den, da. Det var litt dumt. Nei, jeg er jamen ikke mye effektiv på jobb om dagen. Jeg klarer ikke å konsentrere meg, og sitter mye og glaner ut av vinduet, synes jeg. Men jeg får jo gjort det jeg skal da, i motsetning til den ene kollegaen. Det blir bare litt dårlig med jobbing på etterslepet. Har bestilt meg Svangerskapsboken fra Sandvik i dag. Jeg likte den godt sist, og legen min nå hadde den ikke. For all del, den er veldig kjøpt og betalt, men jeg syntes informasjonen om barnet og svangerskapet var allright. Dessuten kjøpte jeg meg en fin notatbok på Tanum da jeg var ute etter lunch. Tenkte å ha den som en slags graviditetsdagbok. Noterte litt hver uke sist, og det var ganske morsomt å se det igjen nå. Rart å møte meg selv i en 2,5 år yngre (og barnløs) utgave. Endret 20. januar 2011 av *Joyce*
*Joyce* Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #1292 Skrevet 20. januar 2011 Mannen var på posten rett før det stengte for å hente tre pakker, alle i mitt navn. Også har han fått med seg tre pakker - men med tre forskjellige navn! Hvorav én faktisk var til meg. Dustedame, altså! Mannen sjekker ikke at navnet stemmer når han får pakkene (sånn som jeg gjør), og da vi oppdaget det var det stengt. Utrolig irriterende! MEN ellers en mye bedre dag enn de siste har vært! Mye mindre sliten og i godt humør. I kveld skal jeg på trening, og det blir bra.
Trekkoppfuglen Skrevet 20. januar 2011 #1293 Skrevet 20. januar 2011 Mannen var på posten rett før det stengte for å hente tre pakker, alle i mitt navn. Også har han fått med seg tre pakker - men med tre forskjellige navn! Hvorav én faktisk var til meg. Dustedame, altså! Mannen sjekker ikke at navnet stemmer når han får pakkene (sånn som jeg gjør), og da vi oppdaget det var det stengt. Utrolig irriterende! MEN ellers en mye bedre dag enn de siste har vært! Mye mindre sliten og i godt humør. I kveld skal jeg på trening, og det blir bra. Må bare le litt, det er akkurat noe sånt min mann kunne gjort. Får du ikke litt lyst til å pakke opp de som egentlig ikke er til deg? Jeg blir så nysgjerrig av sånt. :rødme:
*Frida* Skrevet 20. januar 2011 #1294 Skrevet 20. januar 2011 Kva var det i pakken som var til deg då?
*Joyce* Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #1295 Skrevet 20. januar 2011 Må bare le litt, det er akkurat noe sånt min mann kunne gjort. Får du ikke litt lyst til å pakke opp de som egentlig ikke er til deg? Jeg blir så nysgjerrig av sånt. :rødme: Hehehe, jo! Jeg blir nysgjerrig! Men jeg vil aller helst ha mine egne pakker. Særlig den med brodder i... Har holdt på å gå rett i isen et par ganger de siste dagene, og det er vel ikke det lureste man kan gjøre som nygravert. Kva var det i pakken som var til deg då? Den var fra iherb, og inneholdt: - Nubian Heritage Shea Butter Infused with Coconut & Papaya - Nubian Heritage Body Wash, Mango Butter - Hugo Naturals Mango & Sweet Orange Body Butter Litt tørr hud om dagen... --- Uffameg. Turnerose våknet akkurat med falsk krupp-pust og bjeffehoste. Nå liggesitter hun ved siden av meg i sofaen med et ullteppe over seg, og stuevinduet på gløtt. Glad vi har vært borti det før, men det er ikke noe morsommere av den grunn. Dessuten betyr vel det at studiedagen min i morgen går i vasken. Det er nokså dumt...
*Joyce* Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #1298 Skrevet 21. januar 2011 Nei, det er jamen ikke godt å være liten og syk. Hun sover fortsatt sammen med pappa'n (som jeg tror er lykkelig over å få sove litt ekstra), mens jeg våknet av at jeg var kvalm og måtte ned etter Salinas og ingefærte for en times tid siden. Vi lå på sofaen her i går kveld, hun ville gjerne se på Timmy, men så slo vi på TVen og fant "Enchanted" (den Disney-filmen), og det var visst spennende! Så vi så ferdig hele filmen før vi gikk opp. Hun digget det lille ekornet ("mus!") og alle fuglene, musene og insektene som "hjelper" Giselle. Tror ikke hun hadde fått sove uansett, hun hostet fælt. I 23-tiden i går kom feberen. Det har vært veldig mange syke på avdelingen hennes i barnehagen den siste uka, i går var de bare 2 barn fra hennes avdeling der. Så da har hun vel fått det som går, hun også. Vi sovnet ikke før i 00.30-tiden, noen av oss. Og Turnerose har stort sett sittet og sovet på knærne og lent seg på pappa'n hele natta. Godt at han får sove likevel, jeg ligger for urolig til å takle sånt. Vi får gjøre det beste ut av dagen som kommer. Håper å få gjort litt skolerelatert. Og på posten og ordne de pakkene fra i går. Også må jeg ha mer ingefærte...
Trekkoppfuglen Skrevet 21. januar 2011 #1299 Skrevet 21. januar 2011 Ikke så greit å være liten og syk. Og ekkelt med krupphoste, selv om dere har vært borti det før. Håper hun blir fort frisk, og at du får slappet av litt innimellom. Jeg kunne sendt deg mine brodder hvis du ikke allerede hadde bestilt, jeg går ikke ut uansett når det er glatt. Hyl ut om du vil ha et par til. God fredag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå