*Joyce* Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #1261 Skrevet 17. januar 2011 Joda, har jobbet litt med å venne meg til tanken. Vi "kan" liksom jenter nå, så det føles kjemperart å skulle få noe så ukjent og merkelig som en gutt . Samtidig tror jeg det blir stas uansett, og så er det jo fint å ha fått begge kjønn, da. Det jeg gleder meg mest til er å slippe avføring mellom kjønnsleppene . Men gutter får bæsj på den bitte lille tissefanten og på pungen istedet. Man ser feit ut de første mnd, skikkelig lite festlig. Og vondt og dumt med masse luft. Men snart kommer kulemagen, og da er alt glemt. Dere to, altså. Nei, ikke festlig å se feit ut. Dessuten har jeg allerede (!) funnet frem mammabuksene fra sist, fordi det er ubehagelig med press på magen. Og vanlige jeans strammer noe enormt når magen blåser seg opp. Regner med at det roer seg litt om et par uker. Har forøvrig alt gått ned 2,5 kg. Henger nok sammen med at jeg har vært syk. Men lurer litt på hvordan det skal gå hvis jeg blir veldig kvalm igjen. Sist gikk jeg ned 7-8 kg i kvalmeperioden.
lille katt Skrevet 17. januar 2011 #1262 Skrevet 17. januar 2011 Men gutter får bæsj på den bitte lille tissefanten og på pungen istedet. Det er ihvertfall mye mindre komplisert enn jentenes situasjon. Det er jo så fyfy å vaske mellom kjønnsleppene. Men begge mine jenter har alltid klart å få overraskende mye bæsj innimellom der, noe som er skikkelig herk. Ille nok når man må vaske sensitive områder selv, men det er nesten verre når man vet at barnehagepersonell og besteforeldre antakelig ikke er så veldig nøye akkurat der.
*Joyce* Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #1263 Skrevet 17. januar 2011 Jeg må si meg enig med lille katt her, altså. Har testet bleieskift på både gutt og jente. Skal jeg lage meg graviditetsdagbok, mon tro? Eller holder det med denne?
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. januar 2011 #1265 Skrevet 18. januar 2011 Uff luft i magen er ikke godt. Jeg slapp heldigvis unna det i begynnelsen, det var så lite og gikk over iløpet av en uke eller to Blir spennende å følge med her, på reisen fra 3 til 4
*Joyce* Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #1266 Skrevet 18. januar 2011 Trekkoppfuglen: God ettermiddag! Milla: Heldiggris! Så deilig å slippe såpass greit unna oppblåstheten! --- Haha. Jeg har studiedag i dag. Hva har jeg gjort? Skal vi se... - yoga (på treningssenteret) - dusjet, tatt ansiktsmaske og barbert legger - vært på senteret og spist lunch med mannen, som har funnet seg kafé med wi-fi og sitter der og jobber - shoppet klær til meg og Knøttet (:rødme:) - gjort ferdig nyfødtbleie :rødme: - sittet på KG... Instruktøren på yogaen var fryktelig bekymret for meg. Hun insisterte på at man MÅTTE si fra hvis man var gravid, så da gjorde jeg det. Dette var altså "Energy Yoga", vanlig 55 min time. "Du vet at dette er en veldig rensende og intens time?" "Ja," sa jeg. "Har gjort yoga i 7 år, så det går nok greit." "Jamen... Jamen... Du må love å kjenne etter om det går bra, og IKKE GJØR skulderstående." "Jeg kommer til å gjøre skulderstående, jeg har gjort litt research og det er ingenting i veien for å gjøre den som gravid når man kjenner øvelsen." "Er du sikker på det?" Øh... Jaja, hun mente det nok godt. Men altså. Jeg har gjort yoga i 7 år. Eller 8 eller 9. Husker ikke helt. Jeg har faktisk vett til å kjenne når det ikke går bra. Ach, skjønner ikke helt hvorfor jeg går på treningssenter-yoga, egentlig. Bør gjøre yoga hjemme. Så slipper jeg irritasjonen... Men det er godt å trene. Godt å bruke kroppen. Skal på Zumba i morgen, tror jeg. Har handlet H&M: - mammakjole med fungerende ammeløsning OG plass til mage - mammatights - genserkjole, ikke mammavariant, men med god plass til mage - truser/hipstere i øko-bomull Lindex (dette kom på totalt 71 kr ): - blå body med sopper i masse forskjellige farger, str 56 - orange velourbukser (som matcher orangefargen på noen av soppene), str 56 - miniatyrsokker til dukkene til Turnerose Matbutikker (Meny og tyrker'n): - Salinas - Mer ingefærte Gravid, ja. Nå skal jeg gå og lete frem resten av mammaklærne! :gjeiper:
*Joyce* Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #1267 Skrevet 18. januar 2011 Fy fader så sliten jeg er! Vi har nemlig vært på Ikea... Skulle jo ha Malm-kommoder, må vite. Jeg prøvde å si til mannen at de kom til å forsvinne som dugg for sola, og forsøkte å få ham til å dra i går kveld. Men nei. Det gjorde han ikke, ikke snakk om. Så da ble det tur i dag, med alle sammen. Og det var det bra at vi gjorde! For hvor mange Malm-kommoder med 4 skuffer var det på Ikea? Hele 5 stykker! Til alt hell var tre av dem i bjørkefinér, som var det jeg hadde sett meg ut. Mannen ville helst ha hvite, men der vant jeg den kampen. Så vi fikk kjøpt de to Malm-kommodene vi skulle ha. Og rød Lack-hylle (den gule var skikkelig blass i fargen), forlengelsesdel til skrivepulten på kontoret, en koserotte (!) til Turnerose, ny sprayflaske etter at mannen knabba kjøkkensprayflasken min til isoleringsopplegget sitt, to knagger til å henge vesker på, og fire frokostskåler til kjøkkenskapet. Men de fordømrade Malm-pakkene veide jo 43 - førtitre - kilo hver. Og jeg skal ikke løfte, insisterer mannen på. Han klarer jo å løfte dem på egenhånd, han er sånn vokst opp på gård-sterk, men jeg synes det er voldsomt... Dog ble det sånn. Så han fikk dem først opp på tralla og så inn i bilen på Ikea, og ned i kjelleren her hjemme. Imponerende! I tillegg var jo Turnerose alle veier på varehuset. Ville bare leke i barneavdelingen, og hyyyylte når vi dro henne med videre. Og så hadde vi det gående. Sitte i handlevogna i to minutter, "IKKA SITT" i handlevogna i 10 minutter. Holde mamma i hånda det ene øyeblikket, "IKKA MAMMA" det neste. Sitte oppå tralla med Malm-kommoder, "ikka". Holde koserotta, "ikka". Osv. Jeg har mest lyst til å legge meg ned og dø. Tror jeg bare skal ta unna det mest nødvendige husarbeidet, spise litt, og så stupe i seng. Skal tross alt på jobb i morgen.... Og da jeg var på do nå var det en del brun utflod i truseinnlegget. Så jeg har muligens dratt strikken litt for langt i dag. (Jeg er ikke nevneverdig bekymret, altså. Hadde jo et par sånne episode sist også. Men hvis det vedvarer får jeg be om en legetime.) Men, for å avslutte "on a positive note", jeg har fått gjort en hel del i dag. Det kjennes bra.
lille katt Skrevet 18. januar 2011 #1268 Skrevet 18. januar 2011 Kan fort bli for mye, ja... Ikea er jo en håndfull selv når man er opplagt og barnløs. Vi burde også vært innom der for å kjøpe en Hemnes seng til A. D har en sånn, og vi tenkte det kunne være lurt å kjøpe lik hvis de skal dele rom. A skal jo ha/gjøre ALT likt som D.... og da mener jeg ALT. Det er Hermegåsjenta med stor H!
*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1270 Skrevet 19. januar 2011 Kan fort bli for mye, ja... Ikea er jo en håndfull selv når man er opplagt og barnløs. Vi burde også vært innom der for å kjøpe en Hemnes seng til A. D har en sånn, og vi tenkte det kunne være lurt å kjøpe lik hvis de skal dele rom. A skal jo ha/gjøre ALT likt som D.... og da mener jeg ALT. Det er Hermegåsjenta med stor H! Du har helt rett i det med Ikea! Tenkte på det i går, at det var noe helt annet å handle inn til Turnerose. Da var det bare kos - denne gangen skal vi heldigvis ikke ha noe særlig. Søte A! til deg! tilbake!
*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1271 Skrevet 19. januar 2011 Kvalmkvalmkvalmkvalm! Småspiser i ett sett, men det hjelper ikke nevneverdig. Heldigvis ikke spykvalm, da. Bare uggen. Og skikkelig, skikkelig sliten etter i går. Sov nesten 8 timer i natt, men føler meg helt utslitt. Er nok litt gravidtrøtthet ute og går her, ja. Kan heller ikke påstå at humøret bedres av å sitte mellom to kolleger som misliker hverandre... Hun ene (som jeg har nevnt før) gjør fint lite, noe den andre misliker sterkt - naturlig nok. Men det blir sånn konstant hakking, og det er slitsomt å høre på. Særlig når jeg prøver å forholde meg nøytral i "konflikten". Er vel litt ekstra irritabel selv også, siden jeg er trøtt. Hva skal jeg ha til lunch i dag, mon tro? I kantina er det indisk-krydret sei eller grillet svinenakke; ingen av delene frister nevneverdig. Kanskje det blir BIT i dag... Ellers sitter jeg og ser ut på det fine været og vil helst være alle andre steder enn inne i et kontorbygg i Oslo sentrum.
Trekkoppfuglen Skrevet 19. januar 2011 #1272 Skrevet 19. januar 2011 De første 10-12 ukene av en graviditet er ikke de morsomste. Heldigvis går det ganske fort når du har barn fra før, du har jo nok å holde fingrene i. Håper du ikke blir så kjempe kvalm denne gangen, det er skikkelig guffent. Og hvis du blir det, kan det jo hende det er tvillinger. Ja ja, tvillinger er alt som er i hodet mitt for tiden. :rødme: God dag på jobb.
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. januar 2011 #1273 Skrevet 19. januar 2011 Oj det var en sånn Ikeatur ja Da vi var der på mandag var det få Malmkomoder igjen i den typen vi også skulle ha, så godt vi karret oss ut og fikk gjort det. Så et foreldrepar som "slet" med sine unger. De hadde tre stk, et tvillingpar i vogn som gråt og gråt og en på en 4-5år som lå på gulvet og var lite villig til å være med på resten av handleturen. De så mildt sagt slitne ut ja
*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1274 Skrevet 19. januar 2011 De første 10-12 ukene av en graviditet er ikke de morsomste. Heldigvis går det ganske fort når du har barn fra før, du har jo nok å holde fingrene i. Håper du ikke blir så kjempe kvalm denne gangen, det er skikkelig guffent. Og hvis du blir det, kan det jo hende det er tvillinger. Ja ja, tvillinger er alt som er i hodet mitt for tiden. :rødme: God dag på jobb. Nei, jeg føler meg skikkelig sytete om dagen. Men det at det kommer symptomer er jo positivt, da. Tross alt. Må si jeg lurer på hvor kvalm jeg blir hvis jeg skal ha tvillinger! :dåne: Hjelpe meg. Var du kvalmere denne gangen? Så vidt jeg husker så visste dere ikke at det var to før på ordinær UL?
*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1275 Skrevet 19. januar 2011 Oj det var en sånn Ikeatur ja Da vi var der på mandag var det få Malmkomoder igjen i den typen vi også skulle ha, så godt vi karret oss ut og fikk gjort det. Så et foreldrepar som "slet" med sine unger. De hadde tre stk, et tvillingpar i vogn som gråt og gråt og en på en 4-5år som lå på gulvet og var lite villig til å være med på resten av handleturen. De så mildt sagt slitne ut ja Uffameg, stakkars foreldre! Det er ikke bare moro med barn, nei. Men misforstå meg rett - Turnerose er egentlig veldig grei sånn. Det blir bare litt mye når man er nygravert og sliten i tillegg.
*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1276 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Jeg måtte finne frem denne... La den inn i boka til Tusle i sommer en gang. Veldig greit at det meste alt er på plass. Ut i verden - vogn og turutstyr Vogn: Bugaboo Chameleon Vogn 2: Bugaboo Bee Dyne til vogn (65x80) Vinterdekk til vogn Skinnpose (denne brukte vi ikke til Turnerose siden hun fikk Frejkas pute og ikke passet oppi) Sengesett Laken til vogn Lammeskinn til vogna Vognteppe Bilsete: Maxi Cosi CabrioFix (inkl. Isofix-base) "Foot muff"/sovepose til bilsete Søvn og hvile Seng Madrass Ammemadrass Dyne til seng (80x100) 2 sengesett Laken til seng Sprinkelbeskytter Kurv til å ha i stua de første månedene Sengehimmel Madrass til kurv Uro Babycall Reiseseng Troll Bedside Crib Til stelling Stellebord Stellematte Badebalje med stativ Et par hettehåndkler Gaskluter/-bleier Små, myke håndklær Babyneglsaks Øretermometer Badeolje, kremer, etc. Tøybleier Ullbukser til tøybleier 1 helseteppe Strikketeppe Hårbørste Mating/spising Ammepute Tåteflasker Gulpekluter Smekker Annet Smokk(er) Kosebamse Rangler Bitering Babygym Vippestol Krabbe-/leketeppe Til meg/oss Ammeinnlegg i ull Et sjal som dekker puppene Amme-BH x2-3 Elastisk bæresjal Diverse andre bæretøy - sjal, meitaier, Manduca Kjeder meg på jobb, moi? Endret 19. januar 2011 av *Joyce*
Trekkoppfuglen Skrevet 19. januar 2011 #1277 Skrevet 19. januar 2011 Nei, jeg føler meg skikkelig sytete om dagen. Men det at det kommer symptomer er jo positivt, da. Tross alt. Må si jeg lurer på hvor kvalm jeg blir hvis jeg skal ha tvillinger! :dåne: Hjelpe meg. Var du kvalmere denne gangen? Så vidt jeg husker så visste dere ikke at det var to før på ordinær UL? Jeg var rett og slett drit kvalm til uke 19, og det har jeg ikke vært med noen av de andre. Var kvalm i fire uker med gutta, så vi var overbevist om at det var ei lita frøken denne gangen. Sytete er du aldeles ikke, det er ikke noe moro slik du har det nå. Men belønningen er fin.
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. januar 2011 #1278 Skrevet 19. januar 2011 Uffameg, stakkars foreldre! Det er ikke bare moro med barn, nei. Men misforstå meg rett - Turnerose er egentlig veldig grei sånn. Det blir bare litt mye når man er nygravert og sliten i tillegg. Tar på å være sliten, jeg eide ikke energi i begynnelsen av svangerskapet, så kjenner til det. Tviler ikke på at hun er enklere å ha med å gjøre nei Synes hun virker som en herlig liten jente :rødme:
*Joyce* Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1279 Skrevet 19. januar 2011 Jeg var rett og slett drit kvalm til uke 19, og det har jeg ikke vært med noen av de andre. Var kvalm i fire uker med gutta, så vi var overbevist om at det var ei lita frøken denne gangen. Sytete er du aldeles ikke, det er ikke noe moro slik du har det nå. Men belønningen er fin. Haha, jente eller tvillinger! Rart, det der, altså. Selv om det ikke er vitenskapelig bevist. Tar på å være sliten, jeg eide ikke energi i begynnelsen av svangerskapet, så kjenner til det. Tviler ikke på at hun er enklere å ha med å gjøre nei Synes hun virker som en herlig liten jente :rødme: Jeg synes selvsagt hun er den herligste jenta i hele verden, men jeg er neppe helt objektiv. --- Sliiiten, igjen. Mannen kom sent hjem i dag, så jeg handlet, hentet i barnehagen og lagde middag før han kom. Nå har jeg alle intensjoner om å dale ned i sofaen og bli her noen timer.
*Frida* Skrevet 19. januar 2011 #1280 Skrevet 19. januar 2011 Håpar du framdeles sit godt i sofaen, det bør du Kva tenker du om hoftedysplasi denne gang forresten? Så vidt eg huskar hadde heller ikkje de hd i familie? Eg trur nok eg forventar at nestemann ikkje får hd, håpar sjølvsagt det stemmer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå