Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Persille: Du er ny her, tror jeg? :) Velkommen skal du være, ihvertfall!

---

Denne er nå på vei til meg. :hjerte: Ren silke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine, fine kjolen :jepp:

Ja, jeg likte den, altså! Dog vet jeg ikke hvor stilig det blir å style den med gravid-tømmerstokk-legger og adidas-sandaler (som sikkert blir det eneste jeg får på meg i juli/august/september), men likevel. :ler:

---

Fortsatt forkjøla! Det blir liksom ikke bedre. :sur:

Skrevet

Alt har sin sjarm :ler:

Æhh, kjedelig, sånn er jeg og, blir ikke kvitt dritten :kose:

Skrevet

Havaianas. :jepp: Bodde i mine mange par de sommerene jeg har vært gravid. Kjempe fin kjole!

God bedring. :klemmer:

Skrevet

Ja *Joyce*, jeg er ny ! :sjenert:

Men jeg har jo vært inne og lest litt her i ny og ne, så helt grønn er jeg jo ikke :fnise:

Skrevet

Heisann :klemmer:

Huff for en periode dere har vært i! Og fortsatt er i, selv om den forhåpentligvis er på hell. Får så vondt av deg med mamma'n din. Men er som du sier, det er sider ved familien din som ikke er synlige i noen særlig grad utad. Håper du greier å distansere deg litt og overse det du kan. Høres intenst ut, kjære deg. :tristbla:

Og syke menn! Hva er greia med det,liksom? Min er likedan.

Døden nær når han tror han kanskje har feber :fnise:

Å, du har så god smak! Den kjolen var fin-fin :jepp: Jeg liker så godt at du alltid har god kvalitet på shoppingen (les: kvaliteten på tekstilene) Har på silkekjole i dag, det er så godt!

Har kastet meg på REN-bølgen, inspirert av deg, og er så fornøyd! Kjøpte dagkrem, og driver på å teste nattkremen. Du snakket en gang om et serum, er det den som har en eim av tran-lukt? Eller er det den som heter rose water eller noe? Eller er det en helt annen, kanskje?

Thomastoget :rodmer: Det er kos, det!

God bedring!

Trenger du noe, ikke nøl med å si i fra!

Jeg er en liten T-banetur unna, bare.

:klemmer:

Skrevet

:klemmer: til alle!

rhubarb: Har ikke helt ord for godheten din. Du er vel av dem som kanskje har sett og skjønt mest i forhold til mamma.

Det med tekstilene er jo mye takket være deg, da. Eller, jeg var jo til en viss grad bevisst det tidligere også, men jeg har blitt stadig mer kresen. ;)

Jeg har faktisk begge de serumene. :ler: Det som lukter litt tran bruker jeg om natta (mannen synes det er skikkelig ekkelt :fnise:), den med rose på dagen. Veldig fornøyd med begge to! Den med tranlukt er litt fetere og trenger litt mer tid for å trekke inn, så jeg synes ikke den er så god på dagtid. Ihvertfall ikke med annen krem over. Så bra at du liker REN! Serumene kommer jeg ikke til å slutte med med det første!

Jeg tror jamen jeg skal invitere på Thomas-kveld en dag. :ler: Serveringen må vel bli vann med fisk og motorolje... ;)

Takk, kjære deg! :klemmer: Og takk i like måte.

---

Så fantastisk godt i dag å se Turnerose gå rundt for egen maskin igjen. Det har hun faktisk ikke gjort på en drøy uke. Hun er litt ustø fortsatt, ser litt ut som om hun nettopp har lært å gå, men hun kommer seg rundt igjen!

Vi har oppdaget soyayoghurt i dag også, det falt i smak, gitt! Det blir krøll med magen hver gang vi prøver melk. Litt ost og is i ny og ne går fint, men melk og yoghurt til vanlig funker rett og slett ikke. Så i dag har hun spist soyayoghurt med müsli, og det var helt konge. :tommelsmil:

Ellers har jeg fått klart for meg at jeg ikke kan på jobb i morgen. Ble helt fullstendig utstlitt av dagens ekskursjon! Jeg hadde helt glemt bort optikertime i dag, fikk melding i 11-tiden med påminnelse og da måtte jeg bare kaste meg rundt. Det er nede i sentrum, og jeg ble så sliiiten! Hoppet av T-banen et stopp tidlig på vei tilbake for å hente pakker på posten og handle litt (folat i svelgbar størrelse :ler:), og orket rett og slett ikke å gå de 5-10 minuttene hjem, så jeg gikk ned og tok banen igjen... :skratte: Følte meg rimelig olding da, ja.

Forresten kjøpte jeg en ting i dag, i butikken ved siden av apoteket. Denne regnjakka til Turnerose. Den er fra Petit Bateau, og jeg har kikket på den flere ganger, men gadd ikke å betale full pris (ærlig talt!). Nå var det derimot halv pris, og det hang igjen én i str 4 år. (Jada, vet hun bare er to, men hun er stor for alderen og erfaringen er at PB er ganske smått i størrelsen.) Så den fikk bli med hjem. :strix:

Skrevet

Syns du skal vere heime et par dagar til ja, du må ta vare på deg sjølv. Turnerose kan vel heller ikkje i bhg på et par dagar?

Så fin jakke! Er så glad i skikkelige fargar, og veldig lei av rosa...

Skrevet

Syns du skal vere heime et par dagar til ja, du må ta vare på deg sjølv. Turnerose kan vel heller ikkje i bhg på et par dagar?

Så fin jakke! Er så glad i skikkelige fargar, og veldig lei av rosa...

Nei, hun bør nok ikke i bhg før til uka igjen. Hun hoster fortsatt mye, og iflg sykehuset kan hun være smittefarlig i opptil 2 uker...

Jeg er også veldig, veldig lei av rosa! :eeeh: Var innom barneavdelingen på H&M for et par uker siden, og fikk helt bakoversveis. Det er så rosa og nusselig og Hello Kitty at jeg blir helt dårlig. Rosa tyllskjørt og rosa gensere/t-skjorter med trykk og... Også er det så voksent i snittet! Lett seksualisert med utrigninger og i det hele tatt. Er det noen barn som går i sånt? Sånn til vanlig? Glad jeg kan sy en del selv!

Skrevet

Pakkene jeg hentet i dag var fra hhv iherb og Ellos. Fra iherb kom snacker, bodylotion til meg og bodylotion til Turnerose og ingefærte (puh!). Snackeren ser super ut! Og i brosjyren som fulgte med så jeg disse, så da måtte jeg bestille to av de også. :ler: Fit & Fresh-tingene er supre, skulle bare ønske jeg hadde visst om at de hadde det på iherb (og visst om iherb, for den saks skyld) da jeg kjøpte matboks og salatboks gjennom norsk forhandler for et par år siden. :kjefte: De jeg bestilte i dag er egentlig akkurat det vi har ønsket oss til barnehagebruk. Med egen container til f.eks. melk, sånn at vi lett kan sende med Weetabix eller müsli, pluss et rom til frukt og sånt. :tommelsmil: Også måtte jeg ha en til meg også. ;)

Ellos var litt mindre vellykket. Kjolen hadde lett teltfasong, ikke særlig kledelig. :riste: var for kort, selv om det sto at lengden var "+7 cm". Silketoppen var ikke helt optimal den heller, men fordi det var så deilig materiale og den var billig har jeg planer om å beholde den og sy den om/til litt. Et par innsnitt og litt fiksing på ermene burde ta meg langt. :jepp:

Skrevet

Jeg lurer forresten på om kvalmen har ankommet... Har lurt på om det hadde sammenheng med forkjølelsen, men det tror jeg ikke egentlig lenger. Altså, jeg hoster så jeg brekker meg, men den konstante kvalmen tror jeg nok helst er svangerskapsrelatert. Lurer hele tiden på om det går bra å spise, om det kommer opp igjen. Tanken på kjøtt er brått fullstendig uaktuell (kan bli mye vegetar fremover, ja), og jeg har lyst på cola og sjokomelk, som jeg stort sett aldri har lyst på ellers. Og livretten er den samme som sist - brødskiver (helst ganske lyst brød og ristet) med smør og gräddost. Jadda. Sunt og balansert kosthold. :ler:

Men middagen i dag ble veldig god! "Chili con veggie". ;) Eller chili sem carne. Lagde med to typer bønner, mais, selleri og paprika. Serverte med nachoschips og creme fraiche.

Skrevet

:kose:

Isj med kvalme da! Men tenk at det nærmer seg 8 uker- hurra :)

Er det ikke sånn at en av dere skal sykemeldes om Turnerose ikke kan gå i barnehagen? Om hun er smittefarlig forstår jeg at hun ikke kan være der, og burde vel sykemeldes? (Sikkert godt for en liten kropp å bli ordentlig frisk, også, etter en sånn turn som det har vært) Og trodde sykemelding da ble "overført" på en forelder? Og sånn sett burde du (og ikke mannen, formen tatt i betraktning) vel kunne være hjemme? Eller er det særbestemmelser i spesielle tilfeller?

Stemmer for Thomasfest. Kan spise før jeg kommer, jeg, heller enn å spise det klinet du foreslår...:ler: Kan ta med mitt gamle tog, så kan vi kappkjøre ;)

Takk for nyttig info om serum. Da kan det hende jeg drister meg til å stinke tran på natterstid jeg også :sexy: får se om gutten klager :ler:

Oh, så foresten at forrige kommentar kan misforstås litt. Du har alltid veldig god smak i klær, men at du også bryr deg om tekstilkvaliteten er bare helt superb, var det jeg ville poengtere :jepp:

Riktig god natt!

Skrevet

rhubarb: Sånn som vi fikk forklart det på sykehuset så hadde vi fått pleiepenger om hun hadde vært innlagt litt lenger, men sånn som det er må vi bare bruke sykt barn-dager... Men nå er jo jeg uansett ikke frisk, har fått ny time i dag for å forlenge sykemelding. Jeg står opp før 8 fordi jeg ikke orker å ligge lenger, blir så tett, og det er ulikt meg, altså! ;) Har allerede snytt opp nesten en pakke med tissues. :ler:

Thomasfest it is! Jeg kan revurdere serveringen, altså. ;) Også kan jeg smuglåne Turneroses tog til kappkjøring. Mitt gamle elektriske Thomastog tror jeg ikke jeg får sneket unna pappa. ;) Det ligger trygt forvart sammen med resten av Hornby-togene hans. :fnise:

:klemmer:

---

I dag også våknet jeg av at Turnerose kastet opp slim. :( Stakkars liten! Det er jo forsåvidt bra at det kommer opp, da, og det er virkelig bare slim, men hun synes det er veldig ubehagelig selv, virker det som. Også skjønner hun ikke helt tegninga med å komme seg opp så hun får det ut. :( De sa fra på sykehuset at det antakelig ville skje, så vi var litt forberedt på det. Men hvordan forbereder man en toåring på at hun vil komme til å kaste opp?

Ny legetime i dag, altså. Jeg må ha noen dager til. Hadde aldri trodd på fredag (da jeg var hos legen sist) at jeg fortsatt skulle være syk i dag. :kjefte: Seig skit!

Kvalmen litt bedre i dag. Frokost bestod av sjokomelk og Salinas. :ler:

Skrevet

Huff, god bedring til dere begge. Det har vært tøffe tak i det siste. :klemmer:

Skrevet

Stakkars vesle Turnerose :troest: og en liten (stor) :klem: til mammaen og :)

Hah, den snackeren så genial ut, jeg kjøper! :ler:

Du, du husker vel mitt sunne og balanserte kosthold sånn i begynnelsen? Pulverpadder, lolipop og melonyoghurt :fnise: Jeg fikk en voldsom avsmak på kjøtt. Kyllingfilet og kjøttdeig har jeg ikke begynt å spise igjen før nå altså, mannen var helt fortvilt en lang periode. Kjøttetende dinosaur som han er ;) Grønnsaker og frukt har vært en megahit hele tiden. Nå er det helst appelsiner, mange appelsiner, og så sure som mulig. Jeg skrelte og spiste sitroner i begynnelsen, pappa trodde jeg var blitt gal når han så hva jeg gjorde :ler:

Skrevet

Huff, god bedring til dere begge. Det har vært tøffe tak i det siste. :klemmer:

Takk! :klemmer:

Stakkars vesle Turnerose :troest: og en liten (stor) :klem: til mammaen og :)

Hah, den snackeren så genial ut, jeg kjøper! :ler:

Du, du husker vel mitt sunne og balanserte kosthold sånn i begynnelsen? Pulverpadder, lolipop og melonyoghurt :fnise: Jeg fikk en voldsom avsmak på kjøtt. Kyllingfilet og kjøttdeig har jeg ikke begynt å spise igjen før nå altså, mannen var helt fortvilt en lang periode. Kjøttetende dinosaur som han er ;) Grønnsaker og frukt har vært en megahit hele tiden. Nå er det helst appelsiner, mange appelsiner, og så sure som mulig. Jeg skrelte og spiste sitroner i begynnelsen, pappa trodde jeg var blitt gal når han så hva jeg gjorde :ler:

Haha, ja, det blir mye rart når kvalmen herjer. Jeg klarte heller ikke kylling med Turnerose, tror jeg såvidt begynte å spise litt igjen før fødselen. Mannen er heldigvis helt med på vegetar, veldig greit. Men nå er virkelig alt kjøtt uaktuelt. Blir småkvalm av å tenke på at vi har spekeskinke og leverpostei i kjøleskapet, liksom. :ler:

Jeg lurer forresten på om moren til rhubarb også spiste sitroner i svangerskapet? Eller surrer jeg nå? ;)

Men nå må jeg bort til legen. :)

Skrevet

Huff, her har det skjedd mye - slitsom tid! God bedring til dere alle. Ekstra slitsomt med syke barn når man selv er syk. Blir så lei av å gå rundt i unntakstilstand. Jeg er hjemme i dag med D som har spydd i hele natt. Takk og pris at hun er så stor at hun forstår hva som skjer og hva hun må gjøre. De første to sprutoppkastene kom helt ukontrollert, så vi måtte fullskifte på senga to ganger, men resten av natta har hun klart å kaste opp i en isboks uten å få så mye som en dråpe i håret. Flinke jenta! Nå går det i saft, kjeks og barne-TV. Håper for guds skyld det ikke sprer seg til oss andre... men det skal vel litt til å unngå det.

Skrevet

Huff, her har det skjedd mye - slitsom tid! God bedring til dere alle. Ekstra slitsomt med syke barn når man selv er syk. Blir så lei av å gå rundt i unntakstilstand. Jeg er hjemme i dag med D som har spydd i hele natt. Takk og pris at hun er så stor at hun forstår hva som skjer og hva hun må gjøre. De første to sprutoppkastene kom helt ukontrollert, så vi måtte fullskifte på senga to ganger, men resten av natta har hun klart å kaste opp i en isboks uten å få så mye som en dråpe i håret. Flinke jenta! Nå går det i saft, kjeks og barne-TV. Håper for guds skyld det ikke sprer seg til oss andre... men det skal vel litt til å unngå det.

Flinke D! Gleder meg til Turnerose kommer så langt. ;) Håper hun kommer seg fort og at dere andre slipper unna. Krysser fingrene!

---

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker legen eller ei. Likte egentlig han jeg var hos sist bedre (fikk time hos en annen enn fastlegen siden hun ikke hadde kapasitet), men han står jo ikke på lista! Mystisk. Vi får se. Får kanskje gi henne en sjanse til.

Sykemeldt ut uka. Fikk resept på Efedrin, men må kjenne litt på om jeg er komfortabel med å ta det. Det står "liten risiko" ved graviditet, men jeg synes medisiner er skummelt. :sjenert: Har kvidd meg for å ta paracet, liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...