*Joyce* Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #1401 Skrevet 6. februar 2011 Skal denne fordømte forkjølelsen ALDRI gi seg? Har vært forkjøla i TO UKER! Nå sover mannen og Turnerose, jeg sitter og ser på Black Swan. Jeg er en sucker etter ballett, så den er midt i blinken, om enn noe dyster og mørk. Natalie Portman er noe for seg selv. Samtidig sitter jeg og leser her på KG, gøy å lese i dagbøkene til mine "jevngravide". Rart å lese om de førstegangsgravide! Føles ut som en annen verden. Er også rart å lese om de som er kvalme - var jo så sabla kvalm sist, men nokså lite denne gangen, selv om i dag er en "kvalm dag". Men ingen spying og jevnt over greit å holde i sjakk. Der var det to som var våkne!
*Joyce* Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #1402 Skrevet 7. februar 2011 Sykemeldt til torsdag. Legevikaren var der i dag (hun er der fast tre dager i uka, mens fastlegen er der to), og hun var supertrivelig! Vil heller til henne enn til fastlegen fremover. Hun var liksom litt mer forståelsesfull, og skjønte veldig godt at det tok på med sykt barn, syk mann og baby i magen. Og hosting til jeg spyr, ikke minst.
*Joyce* Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #1403 Skrevet 7. februar 2011 Turneroses siste ord: "fævæi" - feil vei. Hun sier det til alt som ikke går helt som hun hadde tenkt.
Gjest ~Milla~ Skrevet 7. februar 2011 #1404 Skrevet 7. februar 2011 Turneroses siste ord: "fævæi" - feil vei. Hun sier det til alt som ikke går helt som hun hadde tenkt. Søtingen Godt du er sykemeldt, pass på deg selv nå
*Joyce* Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #1405 Skrevet 7. februar 2011 Takk, Milla, jeg trenger noen dager til for å bli helt frisk. Forkjølelser på over 2 uker er ikke å anbefale!
*Joyce* Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #1406 Skrevet 7. februar 2011 (endret) Så, da er jeg offisielt gravid. Dagbok flyttet og tittel endret. 8+2 i dag (får ikke tickeren til å stemme, den viser at jeg er en dag for langt samme hva jeg gjør), og begynner å føle meg nokså trygg på at dette går bra. Endret 7. februar 2011 av *Joyce*
Persille Skrevet 7. februar 2011 #1407 Skrevet 7. februar 2011 Fant ikke igjen dagboka di først jeg! God bedring med forskjølelsen, da!
*Frida* Skrevet 7. februar 2011 #1408 Skrevet 7. februar 2011 Juhu! for gravid-dagbok! Godt du har fått litt sjukemelding, ikkje noko særlig å vere sjuk og liksom aldri komme seg ovenpå igjen.
Tusle Skrevet 8. februar 2011 #1409 Skrevet 8. februar 2011 Og søte Turnerose da, som ganske snart er 2 år
*Joyce* Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #1410 Skrevet 8. februar 2011 Haha, jeg finner ikke igjen min egen dagbok under "mine innlegg", uvant tittel. Persille, Frida og Tusle: --- Ikke helt dagen i dag. Sov dårlig i natt, vet ikke helt hvorfor, men sov urolig og våknet flere ganger. Sliten og lei, irritabel, gretten. Også hadde jeg et lite anfall av blodtrykksfall i sted, tror jeg. Guffent, husker det fra sist, men var ikke helt forberedt på at det skulle komme så tidlig. Måtte bare sette meg ned litt. Har klippet meg litt, da. Det var deilig. Beholdt lengden (alle 5 cm ) på toppen, og klippet bak og på sidene. Så får vi se hvordan det blir. Ser ihvertfall ikke fullt så mye ut som en mopp lenger. Nå sover mannen og Turnerose, jeg har sett ferdig Black Swan og sitter nå og ser på - trommevirvel - Top Model USA! Herlig... Skikkelig hjerneføde!
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. februar 2011 #1411 Skrevet 8. februar 2011 Jeg har bestilt meg en frisørtime før fødselen, håper bare ikke noe skjer før... må jo se bra ut på håret der man ligger og presser
Tusle Skrevet 9. februar 2011 #1412 Skrevet 9. februar 2011 Hvordan er formen? Du, den brune wet bagen din, den svære med hanker, hvor er den fra? Er det Leslies? Jeg er så i stuss over hvilken størrelse jeg skal kjøpe, Bleieboden har kun inne i L nå (Leslies), men jeg tror det holder, hvertfall til brettisene. Kjøpte en som skulle være Pail Liner fra Lillegull, men det var ikke svære greia. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for bøtte med pail liner, men nå blir det bag på veggen i stedet. Vi har varmekabler og mannen har oversensitiv nese Har du noen TB-vennlige salver å anbefale? Magic stick var selvfølgelig utsolgt, til og med fra leverandør, så da får jeg vel ikke tak i den.
lille katt Skrevet 9. februar 2011 #1413 Skrevet 9. februar 2011 Men, jeg må si som Farmor pleier å si; de fleste bekymringer blir ikke noe av Kom aldri så langt at jeg skrev innlegg her da ting var så kjipt for deg, *Joyce* - men må bare si at dette er det beste mottoet jeg har hørt på lenge. Har allerede begynt å bruke det selv og spre det til andre . Håper Turnerose er bedre, og at forkjølelsen gir seg snart!
Tusle Skrevet 9. februar 2011 #1414 Skrevet 9. februar 2011 Kom aldri så langt at jeg skrev innlegg her da ting var så kjipt for deg, *Joyce* - men må bare si at dette er det beste mottoet jeg har hørt på lenge. Har allerede begynt å bruke det selv og spre det til andre . Håper Turnerose er bedre, og at forkjølelsen gir seg snart! Farmor er ikke så verst skjønner du
*Joyce* Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #1415 Skrevet 9. februar 2011 Jeg har bestilt meg en frisørtime før fødselen, håper bare ikke noe skjer før... må jo se bra ut på håret der man ligger og presser Hehe, det hadde jeg også, husker jeg. Hvordan er formen? Du, den brune wet bagen din, den svære med hanker, hvor er den fra? Er det Leslies? Jeg er så i stuss over hvilken størrelse jeg skal kjøpe, Bleieboden har kun inne i L nå (Leslies), men jeg tror det holder, hvertfall til brettisene. Kjøpte en som skulle være Pail Liner fra Lillegull, men det var ikke svære greia. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for bøtte med pail liner, men nå blir det bag på veggen i stedet. Vi har varmekabler og mannen har oversensitiv nese Har du noen TB-vennlige salver å anbefale? Magic stick var selvfølgelig utsolgt, til og med fra leverandør, så da får jeg vel ikke tak i den. Formen er bedre i dag! Wetbagen er fra Leslie's, ja. Vi har to i den størrelsen, de er supre. Kjøpte våre hos Vidunderbarn, men de var også utsolgt nå. Vet ikke om det er flere som forhandler Leslie's i Norge? Ellers har vi vel også en Planet Wise i L som er den største vi har utenom de Leslie'sene. I starten hadde vi den + to i L fra Wahmies, men det ser ikke ut som om Bleieboden fører sistnevnte mer. Jeg tror egentlig den typen er stor nok i starten, vi kjørte bleievask hver dag de første par månedene, men da var det MYE håndklær, stelleunderlag gulpekluter og vaskekluter oppi maskinen. Gikk med en del sånt i løpet av en dag også. De med to hanker kjøpte vi etter at vi flyttet hit, tipper da lillejenta var 7-8 mnd. Da hadde vaskefrekvensen gått ned mye og vi trengte mer plass til oppbevaring før vask. Lurt å henge på veggen, tror jeg. Vi har Magic Stick, men den bruker vi faktisk ikke SÅ mye. Den funker best preventivt, og siden det stort sett bare trengs her i forbindelse med bruk av engangs på ferie, så begrenser det seg selv. Hvis hun har vært sår av "sur" bæsj eller i nevnte overgangsperioder har vi brukt Burt's Bees Baby Bee Diaper Ointment. Den er super! Tar det meste over natta. Kjøper på eBay, mye billigere enn norske forhandlere. Har ikke hatt problemer med at den tetter bleier, det gjelder hovedsaklig bleier med fleeceinnside uansett, og det har vi minimalt av utenom barnehagebleiene, og vi har jo nå uansett fleecepapir i bleiene. Dessuten er det ikke mye som skal til! Kom aldri så langt at jeg skrev innlegg her da ting var så kjipt for deg, *Joyce* - men må bare si at dette er det beste mottoet jeg har hørt på lenge. Har allerede begynt å bruke det selv og spre det til andre . Håper Turnerose er bedre, og at forkjølelsen gir seg snart! Jepp, kloke ord, det der! Her er vi absolutt på bedringens vei alle tre. Takk! Farmor er ikke så verst skjønner du Nei, hun virker ikke dum!
*Joyce* Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #1416 Skrevet 9. februar 2011 Nå sitter Turnerose i den ene sofaen her og ser på Timmy mens hun spiser is rett ut av boksen. Tidlig krøkes! Formen er stigende for hver dag som går. Sov dårlig igjen i natt, da, pga hoste, men fikk sove lenge i dag og da gikk det fint. Snille mannen! I går var jeg på strikkekafé på senteret her med en venninne og hennes kollega+venninne, veldig, veldig koselig! Var utrolig godt å komme ut litt, gjøre noe annet, skravle og se andre ansikter enn mannens og Turneroses. Ble rimelig sliten av gåturen frem og tilbake (10 min hver vei ), men ellers gikk det veldig fint. I dag er planen å dra på SmartClub etter frosne bær på tilbud (3 for 2 for de digre posene) og på Stoff&Stil etter stoff til karnevalskostyme til Turnerose. Har mest lyst til å sy dragekostyme, men etter litt diskusjon med mannen har vi kommet frem til at det nok er bedre å gå for marihøne, siden hun er varm av seg og må kunne vrenge av seg litt når det trengs. Så da blir det en sånn en som sendes avgårde på karneval herfra om et par uker. Med svart genser og svart strømpebukse (må da gå an å få tak i det til små barn også?), og en form for hårbånd med "antenner". Tror det blir bra. Deilig å kjenne at jeg blir bedre, altså! Hosten sitter i, men føler meg ikke så slapp lenger, øret er bra igjen og jeg orker å gjøre ting. Det er på tide!
Tusle Skrevet 9. februar 2011 #1417 Skrevet 9. februar 2011 Så, den fra Leslies som du har er XL eller L?
Tusle Skrevet 9. februar 2011 #1418 Skrevet 9. februar 2011 Stor hengende pose ja, never mind, jeg fant ut av det selv Hodet mitt er sløva av hormoner Jeg har kjøpt en i medium fra Planet Wise, tenkte å ha den i stellebagen. En pail liner fra Wonderoos, dropper bøtta og henger den på veggen i stedet, og nå tenker jeg at jeg kjøper en fra Leslies i L, det bør holde i begynnelsen det?
*Joyce* Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #1419 Skrevet 9. februar 2011 Så, den fra Leslies som du har er XL eller L? Vet ikke hva betegnelsen er, hos Vidunderbarn kaller de den jo bare "stor hengende pose".
*Joyce* Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #1420 Skrevet 9. februar 2011 Stor hengende pose ja, never mind, jeg fant ut av det selv Hodet mitt er sløva av hormoner Jeg har kjøpt en i medium fra Planet Wise, tenkte å ha den i stellebagen. En pail liner fra Wonderoos, dropper bøtta og henger den på veggen i stedet, og nå tenker jeg at jeg kjøper en fra Leslies i L, det bør holde i begynnelsen det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå