Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra! :hoppe:

Hah, jeg vet hva jeg hadde valgt, jeg bodde jo omtrent i blenderen det første trimesteret :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! :hoppe:

Hah, jeg vet hva jeg hadde valgt, jeg bodde jo omtrent i blenderen det første trimesteret :fnise:

Jaaaa... Men salaten fra BIT er så gooood... (Og altfor dyr, men det er vel strengt tatt smoothien også.)

Skrevet

Åh, no kom eg på ei bagettesjappe nederst på Karl Johan, dvs i tverrgata til KJ rett ovenfor Østbanestasjonen. Sjappa er der nok ikkje lenger, men der hadde dei lange, nydelige kyllingbagettar med oliven og tomat og krydder, nam! Lyst på bagett...

Blei det BIT?

Og så bra med kvardag igjen! Godt at Turnerose er frisk.

Skrevet

Åh, no kom eg på ei bagettesjappe nederst på Karl Johan, dvs i tverrgata til KJ rett ovenfor Østbanestasjonen. Sjappa er der nok ikkje lenger, men der hadde dei lange, nydelige kyllingbagettar med oliven og tomat og krydder, nam! Lyst på bagett...

Blei det BIT?

Og så bra med kvardag igjen! Godt at Turnerose er frisk.

Det er mange sånne gjemte perler i sentrum! :jepp: Er en veldig bra en rett ved der vi bodde før, også. Kjekt å jobbe her nede. :nigo:

Det ble BIT! Salat med marinert kylling, hvitløksdressing og rugbrød til. :sikle: (De siste dagene har kjøtt vært helt greit igjen. Rare greier. :ler:)

Skrevet

Jeg taklet ikke kjøtt, særlig ikke kylling, moro hvor forskjellig man er :jepp:

Nå er jeg utrolig fysen på salat med spekeskinke, vannmelon og fetaost, det er min sommerslager :sikle: Blås på om det er februar liksom :ler:

Skrevet (endret)

Jeg taklet ikke kjøtt, særlig ikke kylling, moro hvor forskjellig man er :jepp:

Nå er jeg utrolig fysen på salat med spekeskinke, vannmelon og fetaost, det er min sommerslager :sikle: Blås på om det er februar liksom :ler:

Sist klarte jeg ikke kylling før mot slutten igjen, rundt uke 30, tror jeg. :ler: Mannen syntes det var grusomt, for vi pleier jo å ha en del kylling. Nå går det greit (etter et par uker med kjøttavsky - alt kjøtt), men jeg klarer ikke rå kylling (eller annet kjøtt, forsåvidt), så om vi skal ha kylling hjemme må nok mannen pent skjære opp. ;) Men det har blitt mye vegetar i det siste. :lol:

Åh, så godt det var! Spanderte på meg en appelsin-jordbærjuice fra Brämhults også, som jeg sitter og drikker resten av nå. Namnam! (Godt at lånet går inn i ettermiddag...)

Endret av *Joyce*
Skrevet

Du, jeg har noen spørsmål angående cheeky wipes. Putter du alle klutene oppi boksen med en gang, eller fyller du oppi etter behov? Jeg forstår ikke hvordan de øverste klutene skal bli fuktige dersom man har oppi alle samtidig. Og, den muckyboksen, fester du det meshnettet rundt boksen, eller legger du det bare oppi? Jeg festet det rundt, men da klønet jeg sånn med lokket, men det er kanskje ikke nødvendig å ha lokket på? :klo:

Skrevet

Du, jeg har noen spørsmål angående cheeky wipes. Putter du alle klutene oppi boksen med en gang, eller fyller du oppi etter behov? Jeg forstår ikke hvordan de øverste klutene skal bli fuktige dersom man har oppi alle samtidig. Og, den muckyboksen, fester du det meshnettet rundt boksen, eller legger du det bare oppi? Jeg festet det rundt, men da klønet jeg sånn med lokket, men det er kanskje ikke nødvendig å ha lokket på? :klo:

Vi putter i alle klutene med én gang. De er jo fuktige når du legger dem oppi, også har vi i, tja, 1-1,5 cm med vann? De blir faktisk heller for våte enn for tørre, hos oss ihvertfall. Mannen pleier dog å på en måte dyppe dem oppi ene veien først, og så snu og legge dem nedi... Om du skjønner hva jeg mener? Greit hvis de skal brukes med én gang.

Fester nettet rundt boksen, men du må være nøye. :ler: Merkelappen må sitte akkurat i et hjørne, da går det an å lukke igjen. Men vi legger som regel bare lokket oppå, altså. Unntatt når vi skal bære den ned i vaskerommet, da er det greit å kunne lukke den ordentlig. :eeeh:

Skrevet

Skjønner, jeg tenkte ikke på at jeg må vaske de først :ler:

Okei, merkelapp i et hjørne, da er jeg med :)

Takk skal du ha :)

Skrevet

Avsmak på kjøtt - er det mulig? :sjokk: Eg var så sugen på kjøttdeig som gravid, at det knapt blei anna til middag. Ingenting smakte så godt som heimelaga kjøttkaker. :spise:

Brämhults-juice *lyst på* :sikle:

Skrevet

Jeg har egentlig hatt avsmak på rødt kjøtt de siste 4,5 årene. Har stort sett gått gravid eller ammet. :fnise: Nå ser jeg frem mot en stor og god biff etterhvert.

Ellers er sykehusmat grusomt! Nå ligger det en panini med kylling ved siden av meg. Ikke veldig fancy, men myyyye bedre enn det som blir servert her. På sykehushotellet har de dødsgod mat, og jeg har allerede begynt å mase om å få komme dit. :fnise:

Hvor mange barn tenker dere å få? Ble plutselig nysgjerrig på det. Vi er ferdige nå. Har gått til drastiske skritt under snittet. Veldig greit når vi har fire barn.

Ha en fin mandag. :klemmer:

Skrevet

Tusle: Hehe, bare hyggelig - vi knota litt med det selv, så det er fint å kunne hjelpe andre! :jepp:

dreia: :ler: Det er så rart med de graviditetssmakene og -avsmakene! Veldig individuelt! (Hjemmelagde kjøttkaker er namnam, da. Kanskje jeg skal spørre om svigermor vil lage på fredag? :sikle:)

Trekkoppfuglen: :ler: Ja, du har jo virkelig kjørt anti-kjøtt-maraton! ;) Åh, en rosa god biff er bra greier etter avhold, altså. Gleder meg litt alt. :fnise:

Blærgh, sykehusmat. Jeg kan ikke FATTE hvordan de kan servere det skvipet til syke mennesker som skal få tilbake styrken og bli friske. :spy: Det ser jævlig ut og smaker om mulig enda verre... Lillejenta ville ikke engang ha sykehusrisen nå da vi var innlagt - men den risen vi fikk med indisk-takeawayen vår, den gumlet hun i seg (i svært begrensede mengder, riktignok, men dog!). Nei, heller halvslappe kioskpaninier eller McDonald's enn den maten, altså. Du har min fulle medfølelse!

Vi har vel ikke helt bestemt oss ang antall barn. 2 eller 3, tror jeg. Men det kan jo brått bli fire... ;) Greia er at vi må flytte på oss hvis vi skal ha flere enn 2 barn. Så enn så lenge er 2 fint. Men jeg har nok litt lyst på tre... Egentlig. Tror mannen har det også. Men økonomi (pga behov for større hus) og ikke minst hvordan denne fødselen går for min del er nok avgjørende. Hvis det ender med snitt igjen vet jeg ikke om jeg klarer flere ganger, rett og slett. Vi får se. :)

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

---

Nå skal jeg ut og kjøpe meg en stooor kakao med krem! :sikle:

Skrevet

Vi var også på Teknisk Museum i går! Vi var vel der fra 11 til 15 - rart at vi ikke så hverandre!

Nå har vi ikke fått nr. 3 enda, men jeg har en mistanke om at jeg er fornøyd med antallet :). Får litt noia av tanken på en fjerde graviditet, og noen attpåklatt tror jeg ikke vi skal satse på.

Skal prøve å riste liv i den gamle dagboken min - bruker uforholdsmessig mye tid på KG likevel :ler:.

Skrevet

Blir sulten av all denne matpraten her inne :fnise:

:ler:

Vi var også på Teknisk Museum i går! Vi var vel der fra 11 til 15 - rart at vi ikke så hverandre!

Nå har vi ikke fått nr. 3 enda, men jeg har en mistanke om at jeg er fornøyd med antallet :). Får litt noia av tanken på en fjerde graviditet, og noen attpåklatt tror jeg ikke vi skal satse på.

Skal prøve å riste liv i den gamle dagboken min - bruker uforholdsmessig mye tid på KG likevel :ler:.

Hmm, skrev jeg søndag? Mente lørdag. :ler:

3 høres veldig bra ut. :) Jeg tror ikke det er så dumt å ha et ekstra søsken å spille på, om du skjønner hva jeg mener.

Jaaa! Dagbok! :hoppe:

:klemmer:

Skrevet

Dagens dilemma (sånn rent bortsett fra at jeg ikke klarer å gjøre skolearbeid :sjenert:) er hvilket sete vi skal velge til Turnerose nå. Vi har Besafe Izi Combi og er fornøyd med det, men hun begynner å bli for lang! Hun er godt over 90 cm, og selene begynner å krype nedover ryggen hennes. I dag gjenåpner Barnas Hus på Alna og har tilbud på både Multi-Tech og TWE, så vi må sjekke det. Det tredje alternativet jeg har funnet er AG BeLogic, men er usikker på hvordan det fungerer mtp langt barn. Så vi må nesten bort der og prøve... Frister ikke, men det er såpass bra tilbud på både MT og TWE at vi bør ta turen.

Skrevet

Der kan jeg ikke hjelpe gitt. Håper dere finner ut av det :)

Skrevet

Der kan jeg ikke hjelpe gitt. Håper dere finner ut av det :)

Hehe, nei, vi må nok bare prøve alle tre. Så får vi se. :)

---

Huhu, sendt mail til veileder. Da er jeg liksom offisielt i gang igjen. Jeg føler at jeg må bli ferdig med masteren til sommeren, sånn at jeg ikke har den hengende over meg i enda en permisjon. Tror ikke akkurat det bidro positivt på depresjonsfronten.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Stemmer det, de hadde mange gode tilbud borte på Alna. Men nå har vi alt vi trenger i hus, men har tipset to venninner om det, som møtte opp der imorges ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...