Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt at hun er i form igjen :)

Naturkatastrofer, opprør, etc. Jeg blir helt svett av det jeg.

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Milla~
Skrevet

Du får prøve å slappe av litt idag, lade litt batterier for deg og knøttet i magen :)

Skrevet

Godt at hun er i form igjen :)

Naturkatastrofer, opprør, etc. Jeg blir helt svett av det jeg.

Ja, det er noe helt enormt om dagen! :( Lurer fælt på hvordan det går i Libya, det er jo alt snakk om folkemord.

Du får prøve å slappe av litt idag, lade litt batterier for deg og knøttet i magen :)

Ja, hadde bestemt meg for å bruke gårsdagen og dagen i dag til det. Deilig!

:kose:

Skrevet

I dag har jeg vært og møtt kjære rhubarb på kafé. :) Vi spiste lunch, pratet, skravlet og kikket litt i butikker etterpå - vi ender alltid opp med det, og jeg lurer på om det er min feil. :ler: Det var ihvertfall utrolig godt å se henne, som alltid! Mange gode innspill fikk jeg fra henne, også. Gode venninner er gull verdt og mer til.

Jeg kom hjem med litt av hvert. :fnise: Først og fremst - disse skoene, som jeg har siklet på i et år eller noe. De er fantastisk fine, og som alle Maloix-sko jeg har prøvd, utrolig gode å gå i. Føler virkelig at jeg har gjort et varp!

Ellers ble det lilla, prikkete satengsengetøy fra Åhlens (sjelden jeg finner rett størrelse der, 140x220, men disse var passe store og sååå fine. Dette er det! Og til alt overmål på tilbud. :tommelsmil: Fra Åhlens ble det også med en trefjøl og en pakke med skjeer i melamin.

Og på Benetton fant jeg drømmekåpen, men de hadde den ikke i rett størrelse! :trist: Den var så fin, en nydelig lillafarge. Men det var visst ikke meningen... :(

Skrevet

Det er sikkert den samme kåpen jeg så på 70%, og som de hadde igjen i 32. Greit nok at jeg er spinkel, men 32 over skuldrene tror jeg at jeg hadde fått på, men ikke av igjen. :sukk:

Men jeg har kjøpt trench fra Tiger i ull i vinter, på halv pris. :tommelsmil:

Skrevet

Det er sikkert den samme kåpen jeg så på 70%, og som de hadde igjen i 32. Greit nok at jeg er spinkel, men 32 over skuldrene tror jeg at jeg hadde fått på, men ikke av igjen. :sukk:

Men jeg har kjøpt trench fra Tiger i ull i vinter, på halv pris. :tommelsmil:

Det kan hende. :) Hehe, Benetton-klærne er jo heller ikke utpreget romslige i størrelsen i utgangspunktet.

Ah, salg er så bra! :tommelsmil:

---

Nå har jeg forbannet Oslo kommunes barnehagesøknadsopplegg i en god halvtime. F*** heller, makan til skit! Ble kasta ut fra Altinn intet mindre enn 3 ganger før jeg fikk sendt inn, og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kan se kvittering fordi "en feil har oppstått". Dette etter at jeg har fått ørten 404-feil, fått se en listing over programmering som jeg absolutt ikke burde få se (dette er jo tross alt koblet opp mot Altinn, hvor jeg er logget inn med sikkerhetsnivå 3 (!)), og i det hele tatt. Forbanna skit! Ikke har jeg fått kvittering på SMS som jeg ba om, heller. :kjefte: Må sjekke i morgen, ja. Hvem ER det som sitter og programmerer der da? Apekatter? Grrrrr.

(Ja. Vi søker om å bytte barnehage, altså. Fortsatt ikke helt komfortable med den Turnerose er i nå.)

Skrevet

Jeg er suuuulten! Ingenting som frister i kantina i dag heller, så må nok ut en tur... Blir dyrt, dette her! :fnise:

Ellers er jeg litt oppgitt på klesfronten for tiden. Føler at ingenting passer/ser pent ut! Vanlige bukser er for trange, vanlige gensere for korte (til å dekke over strikken på mammabuksene som jeg da må bruke), kjoler for avslørende (mtp magen) og mammaklærne har til alt overmål for mye plass til mage. :ler: Det skal jamen ikke være lett! Resultatet er en noe begrenset garderobe bestående av to par mammabukser, lange t-skjorter, cardigans og to kjoler som er ganske løse i modellen. Og mammabuksene sklir ned. :lol: Jajamen. Det blir jo bedre etterhvert, jeg vet det. Bare føler meg så himla ustilig og tjukk om dagen!

Nei, nå drømmer jeg så fælt om lunch at jeg snart må ut, tror jeg. :ler:

Skrevet (endret)

Har lest meg opp på de siste sidene (Her skal man ikke være borte for lenge, før det er mange nye sider med skravlings :skravle: ) Leit å lese om mannens tidligere kollega :tristbla: Og at snuppa er blitt to år er jo helt utrolig! En iPad er jo bare en helt fantastisk gave, da!

Takk for i går! Jeg legger skylda på shoppingen på deg. Men må vel påta meg minst like stort ansvar, sånn egentlig :fnise:

Jeg følte egentlig at jeg ikke fikk sagt det ordentlig: Hvis det er aktuelt med avlastning med tanke på fødsel, barseltid, Turnerose og slikt så si i fra. Stiller gjerne :goodbye:

Pass på deg selv, du er så god! :hjerte:

Stor klem

(Håper lunchen falt i smak!)

Endret av rhubarb
Skrevet

Har lest meg opp på de siste sidene (Her skal man ikke være borte for lenge, før det er mange nye sider med skravlings :skravle: ) Leit å lese om mannens tidligere kollega :tristbla: Og at snuppa er blitt to år er jo helt utrolig! En iPad er jo bare en helt fantastisk gave, da!

Takk for i går! Jeg legger skylda på shoppingen på deg. Men må vel påta meg minst like stort ansvar, sånn egentlig :fnise:

Jeg følte egentlig at jeg ikke fikk sagt det ordentlig: Hvis det er aktuelt med avlastning med tanke på fødsel, barseltid, Turnerose og slikt så si i fra. Stiller gjerne :goodbye:

Pass på deg selv, du er så god! :hjerte:

Stor klem

(Håper lunchen falt i smak!)

Hehe, jeg skravler i stor grad med meg selv... :ler:

Tusen takk, kjære deg! Det er utrolig snilt, og godt å vite! Har alt lurt litt på det med fødsel og barnepass og sånt, så vi får se. :) Faktisk har svigermor også tilbudt seg å komme når det er ting på gang - men hun bruker jo noen timer hit, så det kan være vi må lene oss litt på venner sånn i begynnelsen!

Mange gode :klemmer: tilbake. :hjerte:

Skrevet

Lunchen var god. Ble salat med marinert kylling fra BIT - igjen. :sikle: Har fått helt dilla! Men i dag fikk jeg så mye oppi boksen min at jeg ikke orket alt. Veldig forskjell på hvor rause de er der nede. :klo:

Her går alle systemer (unntatt nettet :fnise:) i sneglefart i dag, og alle som kan fikse er enten på vinterferie eller syke. Så da må vi bare sitte her og vente, da. Og vente. Og vente. Og vente... Det er forsåvidt ikke SÅ ille, jeg klarer fint å ikke kjede meg så lenge jeg har nett tilgjengelig, men det blir litt plagsomt med den uendelige sytingen til min tidligere nevnte kollega på sånne dager... :roll: Jaja. Halv to. Bare to og en halv time igjen... Tror jeg må ut en liten tur om jeg ikke skal bli helt gal. :ler:

Da jeg var ute og kjøpte lunch så jeg denne ullgenseren på minimin eller hva butikken nå heter, så den måtte jeg nesten ta med til Turnerose. Så fine, glade farger! Også matchende rosa longs. Ungen er så opptatt av "losa" om dagen, så det burde falle i smak. Og ull får vi ikke nok av. Kjøpte str 110, da, så det passer til neste år (og sikkert vel så det :ler:) også. Får heller brette opp litt nå. :)

Ah, jeg ser virkelig frem mot vår og sol og lette klær og småsko og... Ja. I det hele tatt. Farger og lys og letter humør. Og kanskje ny barnehage? ;)

Skrevet

:digge: Vi er apekatter, apekatter, apekatter små og vi liker oss best i træææærne :digge:

:fnise:

Jeg har bodd i sorte kosebukser hele svangerskapet, ikke veldig stilig. Gleder meg til å kunne ikle meg noe annet. Skjønner godt hvordan du har det :jepp:

Skrevet

Herlighet, glemte helt det i forrige innlegg:

Dere legger inn søknad på ny barnehage, altså? Snakket dere noe om det i går? Det er jo aldri dumt å se på andre muligheter, så kan dere bestemme dere når det eventuelt foreligger et tilbud. Det er jo en mulighet å stikke innom ulike barnehager og kikke litt. Vi har hatt flere innom hos oss, hvertfall. Det er en mulighet for å danne seg et bilde av både folk og sted...

Ja til sommer! Du må jo gå inn skoa :briller:

...og der fikk jeg "apekatter-apekatter-apekatter små" på hjernen :fnise:

Skrevet

:digge: Vi er apekatter, apekatter, apekatter små og vi liker oss best i træææærne :digge:

:fnise:

Jeg har bodd i sorte kosebukser hele svangerskapet, ikke veldig stilig. Gleder meg til å kunne ikle meg noe annet. Skjønner godt hvordan du har det :jepp:

:ler:

Herlighet, glemte helt det i forrige innlegg:

Dere legger inn søknad på ny barnehage, altså? Snakket dere noe om det i går? Det er jo aldri dumt å se på andre muligheter, så kan dere bestemme dere når det eventuelt foreligger et tilbud. Det er jo en mulighet å stikke innom ulike barnehager og kikke litt. Vi har hatt flere innom hos oss, hvertfall. Det er en mulighet for å danne seg et bilde av både folk og sted...

Ja til sommer! Du må jo gå inn skoa :briller:

...og der fikk jeg "apekatter-apekatter-apekatter små" på hjernen :fnise:

Ja, vi snakket litt i går kveld, og mannen har absolutt tenkt på det, han også. Så må vi jo ikke takke ja om vi får ny plass, men regner med at vi gjør det. Pedleder på småbarnsavd. i den vi satte på førsteplass er en av naboene våre, så hun vet vi jo at er allright. :) Pluss at nabogutten på 3 gikk på den avdelingen frem til sommeren. Så får vi se... I dag gikk dessuten leveringen rakt til helvete, den ene som var der hadde ikke anledning til å komme og hjelpe og Turnerose var helt utav seg. :( Det bekreftet i grunnen litt de tingene vi føler på.

---

Bah, nå ringte de fra legekontoret IGJEN og sa at enda en lege var blitt syk, ergo må jeg vente til torsdag om en uke med første kontroll. :roll: Det gjør jo ikke allverdens, men jeg blir litt ødelagt av det, siden jeg ikke er noe glad i leger. Blir til at jeg går og gruer meg, særlig når jeg skal til noen andre enn fastlegen/fastlegevikaren. Menmen. Ikke så mye å gjøre med det...

Skrevet

Lykke til med skifting av barnehage! ;) Håper du får legetimen din neste torsdag, og at det ikke blir utsatt enda mer! Det er så kjedelig når folk blir syke i hytt og pine, og når det i tilegg er vinterferie er jo alle man skal ha tak i borte! :daane:

Skrevet

Takk, Persille! :kose:

---

Aaaaah! Jeg har sovet! Så fantastisk deilig! Jeg tror ikke jeg har følt meg så uthvilt på et par-tre måneder. :ler: Var oppe med Turnerose og mannen i dag morges, fikk på Turnerose marihønekostymet og vinket dem avgårde til barnehagen, og så gikk jeg tilbake til den varme, deilige, myke, TOMME senga og sovnet på et blunk. :rodmer: Det var så godt! Ingen som forstyrret meg. Ingen som sa at jeg måtte "gå" (altså Turnerose - det er det hun sier når hun synes det er på tide at vi står opp, de dagene hun våkner før oss :ler:). Bare herlig, uforstyrret SØVN. Lykke!

Nå har jeg akkurat spist frokost (4-crispmix med Biola naturell og mango :sikle:), og skal opp i dusjen. Turte ikke å dusje før jeg hadde fått i meg litt mat, følte meg litt svimete og sulten og da virker det som om det er større fare for blodtrykksfall. Og å svime av i dusjen er ikke spesielt heldig, har jeg inntrykk av. :ler:

Også var det jo så spennende nyheter inne hos Tusle! Så nå har jeg hentet frem telefonen (som på et vis hadde havnet langt under senga i løpet av natta - skjønner ikke helt hvordan det gikk til :klo:) og er klar til sladring. :)

Skrevet (endret)

Innom og oppdaterer meg litt på hva som skjer her. Håper formen er bra om dagen :skravle:

Endret av arven1
Skrevet

Hei arven1! :hallo: Formen er fin! Håper din er det, også...!

---

Ah, fin søndag. :) Mannen er på loftet og ordner med isolasjon, og Turnerose og jeg har vært ute sammen med nabogutten og mamma'n, og så var de med en tur inn her etterpå. Kjempekoselig! Ungene er jevnaldrende og har det veldig gøy sammen. Selv om Turnerose ble nokså fornærmet over at hun ble lugget i det de skulle gå, og nektet plent å vinke eller gi hadetkos. Greit å se at hun ikke finner seg i hva som helst fra gutta. :ler:

Fortsatt like trøtt, da, og spent på hvordan denne uka skal bli sånn sett. Tre jobbdager igjen nå. :Gjesp: Fikk avverget besøk fra mamma og pappa i dag, og det var nok lurt. Jeg blir veldig sliten av å ha dem her. De har dessuten vinterferie nå og kan heller komme og hente Turnerose i barnehagen en dag, synes jeg, heller enn å "stjele" helgen vår. Heh. Som noe aldrende lærere har de ikke helt forståelse for at ikke alle yrkesgrupper har en uke vinterferie...

Nå håper jeg at mannen snart er ferdig på loftet så jeg kan ta meg en liten lur. :ler: Sånn sett er det jo litt upraktisk at Turnerose nesten ikke sover på dagen mer! Hadde vært deilig å ta seg en strekk sammen med henne, men om jeg gjør det sovner ikke ungen før i 21-21.30-tiden i kveld, og det er jo heller ikke det helt store. :fnise: Trenger litt voksentid. :jepp:

I det hele tatt har det vært en fin helg. Vi har ikke gjort allverdens, og det er deilig. Men supert at mannen har fått ordnet på loftet. Nå mangler det bare gulvplank der oppe, og så kan ting lagres der. :tommelsmil: Noen runder med klesvask har vi fått unna, og et par til må nok tas i dag. Turnerose må ha ren ull til uka som kommer!

Ellers har jeg fått se bilde av Tusles skjønne jente! (Ikke til allmenn beskuelse, men jeg må jo fortelle om det. ;)) Hun var sååå nydelig! :hjerte:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Har du selv noe tanker om minien i magen.. om det er gutt eller jente? :)

Skrevet

Hvor mye sover Turnerose på dagen for tiden? Vi er også litt i sluttfasen. I barnehagen har hun halvannen time som max sovetid, det kunne vi sikkert kortet ned på, men enn så lenge har jeg tenkt at det er bra å få hvilt litt i løpet av en slitsom barnehagedag.

I helgene pleier vi ofte å droppe luren med mindre hun er grytidlig oppe (altså ca. halv 7 ;)) og kanskje sovnet sent kvelden før.

Egentlig litt fordeler også når de slutter med dagsoving - man mister "pausen" sin, som man som foreldre setter stor pris på, men samtidig er det lettere å finne på noe på dagtid også. Ihvertfall når man har større søsken. Er alltid så styrete å finne på noe i helgene når alt skal times ut fra luren.

Skrevet (endret)

Innom med en søndagshilsen. :goodbye:

Håper uka di ikke blir altfor slitsom. For min del er formen verre enn noen gang, men jeg håper det går seg til snart. Det heter seg jo av de verste av sånne plager hører til det første trimesteret. La oss håpe vi hører til de, for det trimesteret er vi jo snart ferdig med! :strix:

Endret av Nilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...