Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke så greit å være liten og syk. Og ekkelt med krupphoste, selv om dere har vært borti det før. Håper hun blir fort frisk, og at du får slappet av litt innimellom. :klemmer:

Jeg kunne sendt deg mine brodder hvis du ikke allerede hadde bestilt, jeg går ikke ut uansett når det er glatt. :fnise: Hyl ut om du vil ha et par til.

God fredag! :klemmer:

Takk for tilbudet, men regner i grunnen med at det holder med ett par? God fredag til deg også! :kose:

Stakkar Turnerose :kose:

Og en :klem: til mammaen :)

Takk, søte deg! :kose:

---

Jah... Her sitter man rimelig klistret til sofaen. Med Turnerose i varierende konstellasjoner oppå, inntil eller ved siden av meg. Hun har feber (var faktisk oppe i 41 i sted, men sank fort igjen), er slapp og veldig glad for å se på Timmy og Pingu. Blir god på enhåndsskriving. ;) Mannen har dratt for å fikse ærendene. :) Turnerose har kviknet litt til den siste timen eller så, men er fortsatt for slapp til å gjøre annet enn å sitte i sofaen. Dog har hun spilt litt på iPhonen og sånt, det tar jeg som et godt tegn. :)

Jo, også har jeg bestilt meg litt fra iherb:

- Healthy Food Snacker - har matboks fra dette merket fra før av, og det er bare genialt med kjøleelement!

- Yogi Tea Lemon Ginger - synes det er bedre med Lemon Ginger enn ren ingefær

- Nubian Heritage Mango Butter Lotion - til svømmebagen, holdt på å smuldre opp etter svømmingen på søndag, så tørr var jeg. Oljer og sheasmør er ikke så praktisk når det skal gå kjempefort...

- Avalon Organics Baby Lotion - Turnerose er snart tom for "krek", som hun kaller det. Hun har nok arvet mye av min hud, selv om hun heldigvis ikke har fått eksem enda. Men tørr er hun.

Dessuten fortalte jeg mamma om graviditeten i dag. Hun syntes det var hyggelig. Og så ga hun meg følelsen av at det var dårlig av oss å få barn i september, når de skal bort på en lengre reise i starten av desember. Jeppjepp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, for en reaksjon fra moren din. Du blir nok skuffet over slikt selv om det ikke er uventet. :klemmer:

Har du prøvd Avalon Organics til Turnerose før? Jeg har prøvd så masse til I, men det preller av. Den beste lotionen hittil er Earth Friendly Baby, som jeg faktisk fikk i fullsize som gave fra Bleieboden. Babykind.co.uk har dog serien til en mer sympatisk pris. :)

Skrevet

Litt av en reaksjon,gode :klemmer: .

Gjest ~Milla~
Skrevet

Hmm.. ja det var litt av en reaksjon :sjenert: Men september og desember, ja det er jo litt tid mellom der da.

Skrevet

Takk for omtanken, jenter. :klemmer: Det burde ikke komme som noe sjokk, men jeg blir lei meg. Også er jeg nok en liten smule mer sårbar nå om dagen enn normalt. :)

Honesty, har ikke prøvd Avalon til Turnerose før, nei. Hadde egentlig mest lyst til å teste den fra Hugo Naturals, men den var utsolgt. EFB har vi også hatt, den var god! Det hadde jeg faktisk glemt. Tror jeg kjøpte fra Twinkle Twinkle eller noe. Eller kanskje det var Babykind? Har ihvertfall bestilt bleier derfra. Jeg får gi Avalon en sjanse, men takk for tips! :)

---

Pfff. Har blitt svært lite egentid i dag, gitt. Turnerose har vært som klistret fast i meg stort sett hele dagen. Påfallende slitsomt, egentlig. Nå sitter jeg og ser på Miss Congeniality på TVN eller hva det nå er. Akkurat passelig intellektuelt stimulerende. :ler:

Er stadig fascinert av hvor enormt stor magen ser ut allerede. Jeg er 6 uker! Herlighet! Tror magen kanskje var på samme størrelse som nå rundt uke 15 sist. :fnise: Og jeg har ikke sjans til å trekke inn. Det går bare ikke. Kan nok bli en utfordring å holde graviditeten skjult særlig lenge. Men det er forsåvidt greit nok. Bare håper det går som det skal.

Hmm. Kanskje jeg bare skal ta en dusj og et fotbad.

Skrevet

Jo, fikk forresten ordnet opp i pakkerotet fra i går. Pakkene jeg fikk i dag var fra Bokklubben, det jeg kjøpte for innmeldingsgavekortet i min fjerde bokklubb. :ler:

- Mariskål

- Stelton drikkeflaske

- Yaktrax Pro brodder

- Bok til Turnerose

- Knagger til Turneroses rom

Skrevet

Usj. Turnerose har kastet opp tre ganger i natt (i senga vår), har feber og er skikkelig slapp. :( Drikker heldigvis en del vann, men sitter stort sett bare på fanget og slumrer. Stakkars lille jenta mi! :tristbla:

Skrevet

Nå ligger hun faktisk alene i den andre sofaen, så jeg kan sitte litt for meg selv. Deilig, må jeg si, det er rimelig intenst med såpass sykt barn. Hun sover akkurat nå. Får så vondt av henne. Hun har sånn rask feberpust, orker knapt å holde seg oppe selv når vi skifter bleie o.l., har veldig lite matlyst (hun ba pent om is, så mannen løp ned etter det... Hun orket 2,5 små skjeer, så var det "nok" :tristbla: ), og klarer ikke å se en hel episode av Timmy før hun sovner, engang. Hun har spist en halv mariekjeks, nevnte is og drukket et kvart glass cola, i tillegg til en del vann. Tror vi er på tredje kopp i dag med vann. Godt at hun vil ha det, ihvertfall, så hun får i seg væske. Smoothien hun ba om i morges kom opp igjen umiddelbart. (Jeg sa de til mannen før hun fikk den, men hørte han på meg? Neeeida.) Hun vil ikke ha smokken en gang! Det tror jeg aldri har skjedd før.

Nei, ikke greit å være liten og syk. :riste:

Jeg har brukt tiden til å sitte og tenke. Hva annet kan jeg finne på, egentlig? ;) En ting jeg la veldig merke til da jeg fant frem mammaklærne forrige dagen, er at jeg har endret stil en del siden jeg fikk Turnerose! Det er unektelig betraktelig flere "praktiske" plagg. Ikke sånn at jeg bare går i joggebukser og collegegensere, altså, absolutt ikke, men jeg tenker nok mer på at det skal være behagelig å ha på seg og at det må tåle litt flekker og hyppig vask. Jeg går mye mer i type kjole og strømpebukse, tights og tunika osv nå enn tidligere. Da gikk det mer i dressbukser og pen genser og sånt. Dressbuksene mine har jeg vel knapt brukt siden Turnerose ble født. :ler: Det gjør jo ingenting, det var bare litt interessant å se det så tydelig!

Men det innebærer også at jeg tror jeg må oppdatere gravidgarderoben litt mer enn først planlagt. En del av plaggene som jeg likte godt sist synes jeg rett og slett at virker helt håpløse nå. Og disse klærne er da tross alt ikke mer enn litt over 2 år gamle, så SÅ gamle og utdaterte er de ikke. Jeg tror virkelig at det i stor grad handler om endret stil, ja. Og i tillegg kommer jo det faktum at garderoben er tilpasset vinterbaby. Strikkekjoler av ull er vel neppe det heeelt store i august, liksom. :ler: Sist husker jeg forresten at jeg ble fryktelig oppgitt over at alle de basic mammagenserne og -t-skjortene jeg fant var så innmari høye i utrigningen! Med store pupper ser jeg helt idiot ut med sånne tette halslinninger - skikkelig hoppbakke. :lol: Men nå har de noen t-skjorter med ganske fin utrigning. :tommelsmil:

Ergo har jeg lyst på:

- Shorts

- Genser

- T-skjorte

- T-skjorter i flere farger (korall, hvit, sort - pudder kler jeg ikke, som regel)

- Trøyer i flere farger

Fant ikke så kjempemye fint hos ASOS nå, egentlig. Typisk... De begynte jo med Maternity-kolleksjonen sin våren 2009. :ler: Da var det masse jeg kunne ha tenkt meg, husker jeg, men det var jo litt i seneste laget. Men nå var det altså lite. Isabella Oliver har masse fint, som alltid. Men det blir litt dyrt. Hvis det blir London-tur på meg til våren kan jeg jo ta en titt da. :nigo:

Og ellers anbefales Nubian Heritage på det sterkeste! Det er den beste dusjsåpen jeg noensinne har prøvd! :tommelsmil: Sheasmøret er også nydelig. Og det lukter såååå godt! Så nå bruker jeg kokosoljen fra Monoï Tiki Tahiti på leggene (den funker veldig, veldig bra på "scaliness"), sheasmør på overkroppen (der jeg har tørre flekker som kokosoljen ikke "tar"). Kjentes veldig bra ut som magekrem også, sånn etter hvert. Ikke at det hjelper på strekkmerkeproduksjonen hos meg, men digg er det jo uansett. :) (Hjelpe meg, hvis jeg får like mange strekkmerker i dette svangerskapet som med Turnerose, da lurer jeg virkelig på hvordan magen min skal se ut etterpå. Og om "linea negra" blir sittende like lenge - jeg kan fortsatt se den øverst på magen.) Men jeg er knallfornøyd med de supre produktene jeg har funnet hos iherb! Også er det så billig sammenlignet med alt av "snille" merker her til lands! :jepp:

Skrevet

Åhh, Joyce, så slitsomt med mer sykdom. Synes liksom dere har fått deres porsjon nå, jeg. Håper det går fort over og at hun kvikner fort til igjen.

Forresten fine plagg du linket til. Liker litt sånn avslappet, laidback stil.

Ha en bra lørdag!

:klemmer:

Skrevet

Enig med deg når det gjelder høy utringing... Det ser snålt ut på meg også, selv om jeg bare er C/D-cup. Jeg kjøpte forresten to av de mama-genserene på H&M. Den ene prøvde jeg på i butikken (svart), og den hadde fin utringing. Den andre (lilla) plukket jeg bare fra hylla i samme størrelse, fordi jeg trodde den var samme modell, men det var den altså ikke :(. Høy utringing og litt videre passform, ikke fin i det hele tatt :(. Og jeg rev av lappen før jeg prøvde den hjemme.... GRRR.

Er superfornøyd med HM sine spagettistroppesingleter - passer supert til stor mage også (når de er lange nok).

De toppene jeg har vært mest fornøyd med så langt, er de som bare er ekstra lange og elastiske uten å være mammaplagg. Har nesten ingen "ekte" mammatopper, synes ikke passformen kler meg så godt.

God bedring til Turnerose, skjønner at vi har vært ekstremt heldige denne vinteren. Mannen har vært kjempesyk en hel uke, og D har vært syk en halv uke, mens A hittil har sluppet unna. Hun var jo til gjengjeld ekstremt mye syk i fjor vinter, så vi fikk vel kvoten vår da....

Hittil har vi ikke hatt oppkast heller! *bank i bordet*

Skrevet

Lille ii kastet opp to ganger i går hun også, men er ikke like slapp som det virker Turnerose er. Håper lille jenta di blir fort frisk igjen.

:klem:

Skrevet

Usj så plagsomt med så mye sykdom, både for den lille og dere! Nå må dere snart være immune mot de fleste virus!

Leste jeg et sted i tråden at du bestilte krydder over nett?

Jeg er på utkikk etter "smoked paprika", er det å oppdrive i norske butikker, har ikke funnet det? Vurderer å bestille over nett, men føler at det er litt spesielt å få tilsendt krydder i posten :sjenert:

Skrevet

Hei dere, vi er på sykehuset, Turnerose ble lagt inn lørdag kveld pga økende feber og mer pustebesvær. I dag kom endelig prøvesvarene på virussjekken, og hun har RS-virus. Hun er nokså hardt rammet og må nok bli her noen dager til. Stakkars jenta mi.:(

Skrevet

Mischa: Jeg har bestilt nettopp smoked paprika fra Seasoned Pioneers.:)

Skrevet

Nei, uff!

Håpar vetlo blir raskt bedre! :klem:

Skrevet

Nei, uff!

Håpar vetlo blir raskt bedre! :klem:

Skrevet

Uff, så fælt og høre. Men er jo godt dere har kommet dere på sykehuset og får den hjelpen dere trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...