iingvild Skrevet 24. januar 2011 #1321 Skrevet 24. januar 2011 Kjedelig at lille jenta skulle bli så syk da. Håper hun blir raskt frisk nå da!
Tusle Skrevet 24. januar 2011 #1322 Skrevet 24. januar 2011 Nei og nei, håper hun blir raskt frisk igjen! Dere blir hvertfall tatt godt vare på
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. januar 2011 #1323 Skrevet 24. januar 2011 Uff så leit å høre. Sender masse gode tanker
Trekkoppfuglen Skrevet 24. januar 2011 #1324 Skrevet 24. januar 2011 God bedring til lille jenta deres. Og gode til deg som mamma. Dette går fint!
*Joyce* Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #1325 Skrevet 24. januar 2011 Takk alle sammen! Har vært en lang helg, men nå begynner det å gå oppover. I kveld har de skrudd ned oksygenet og glukosemengden, og oksygenmetningen holder seg fint på 97-100. De siste gangene hun har våknet har hun bedt om drikke, og innimellom litt mat (brød!). Pusten er fortsatt rask og anstrengt, men litt roligere enn før. Feberen er lavere, CRPen på vei ned. Var godt for oss å få vite at det var RS, sånn at vi slipper å tvinge i henne Tamiflu mer. Hun misliker sterkt medisinene, men oraldosene av Tamiflu og Ibux er helt krise. Avslørte umiddelbart da vi prøvde å lure litt inn med fruktpuré. Nå sover hun, etter en dose Ibux og Racemisk-inhalasjon. Håper på en rolig natt, trenger søvn etter flere veldig urolige netter. Merker at jeg nok er ekstra sliten pga graviditeten. Og nå er jeg også forkjøla - ikke så rart etter to døgn på isolat med en liten RS-pasient, kanskje?
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. januar 2011 #1327 Skrevet 25. januar 2011 Så flott med bedring! Håper hun snart er på bena igjen, lille tøtta
Mischa Skrevet 25. januar 2011 #1328 Skrevet 25. januar 2011 Huff da så dramatisk Godt å høre at det ser ut til å gå riktig vei nå Da får vi se om det ikke blir smoked paprika på meg og :gjeiper: Vi er rare matmennesker vi God bedring til dere alle!
*Joyce* Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #1329 Skrevet 26. januar 2011 Argh! Enkelte av sykepleierne, altså... De fleste er kjempeallrighte, med noen klare unntak. Hun som har dagvakten i dag er intet mindre enn en skikkelig kjerring. Sorry, men jeg klarer bare ikke å se at det er "uvanlig" at vi begge vil være her med Turnerose når hun er syk. Vi har ingen problemer med å skaffe mat selv, siden det virker som om det er der problemet ligger for hennes del. Skjønner godt at vi ikke begge kan få mat, og ærlig talt er det helt, helt greit - maten de serverer her smaker ikke godt. Stikkord: Overkokt, overstekt, oversaltet, "bland", tørt, kjipt, tildels direkte uappetitlig. Nå venter vi på legevisitten. Vi føler veldig at inhalasjonene hun får hver tredje time nå virker mot sin hensikt. Hun blir så stresset og motsetter seg masken så kraftig at O2-metningen er for lav i en drøy time etterpå. Ei heller virker det som om det løsner på slimet lenger. Forårsaker ikke hosting som det gjorde frem til i går en gang. Ellers er det en ting jeg reagerer veldig på her. Igjen er det veldig personavhengig, men jeg føler at en del sykepleiere og mange av legene ikke helt respekterer det faktum at vi faktisk kjenner Turnerose best. Nei, vi har ikke den medisinske kompetansen, for all del, men det er vi som er her og ser reaksjonene hennes i etterkant av inhalasjonene, f.eks. Synes det virker som om det er en generasjonsforskjell der - det er de eldre (type 45+) legene og sykepleierne som er dårligst på dette. Kanskje det er for lenge siden de har hatt barn selv, eller st det handler om synet på hvordan barn skal behandles. Ikke vet jeg, men det plager meg mye. Som på barsel mistrives jeg sterkt her, da. Jeg er nok farget av det. Men jeg har vært åpen om denne "sykehusskrekken" og synes på noen måter at det gjør oppførselen til f.eks. denne sykepleieren vi har nå enda mer utålelig. Jeg synes det vitner om et nedlatende menneskesyn som jeg har store problemer med å fatte.
Trekkoppfuglen Skrevet 26. januar 2011 #1330 Skrevet 26. januar 2011 Så dumt at dere må oppleve slike mennesker når dere er der med lillejenta deres. Kjenner meg veldig igjen i det du sier om leger og sykepleiere som vet best pga deres medisinske kompetanse. Skulle ikke fått lov til å jobbe med mennesker når man er slik. Lykke til, og håper ting ordner seg for dere alle. Gode .
Tusle Skrevet 26. januar 2011 #1331 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har ikke så mye konstruktivt å komme med, men jeg forstår frustrasjonen din veldig godt.
Nilla Skrevet 26. januar 2011 #1332 Skrevet 26. januar 2011 Heisann! Er innom og fester deg til "mine innlegg". Kommer du til å bruke denne dagboka som graviddagbok også? Jeg tror jeg kommer til å fortsette med den dagboka jeg har, og skrive om både graviditet og andre ting i den. Har ikke lest så mye i dagboka di, men fått med meg av vesla ikke har vært i så god form den siste tida. Håper ting går seg til, og at dere møter personale som viser forståelse og sympati. PS: Det skulle bare mangle om ikke både mor og far skulle få være sammen med barnet sitt når det er sykt!
*Frida* Skrevet 26. januar 2011 #1333 Skrevet 26. januar 2011 Håpar Turnerose snart er frisk nok til å komme heim.
*Joyce* Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #1334 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Takk for gode ord, Trekkoppfuglen, Tusle, Nilla og Frida. Nilla: Velkommen hit! Har ikke helt bestemt meg ang. dagbok. Sist hadde jeg graviditetsdagbok, og det var jo koselig, men samtidig er det noe med tiden denne gangen. Vi får se. --- Nå har vår herlige svenske kveldssykepleier. Hun har vært her de siste tre kveldene. Hun er så søt, setter seg ned og prater litt når hun er innom og er superflink med Turnerose. Deilig! Håper vi får samme nattsykepleier igjen også, hun er også kjempetrivelig. Er dagsykepleierne som har vært mest variable. Endret 26. januar 2011 av *Joyce*
*Joyce* Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #1335 Skrevet 26. januar 2011 Vi håper forresten å kunne reise hjem i morgen!
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. januar 2011 #1336 Skrevet 26. januar 2011 Jeg jobber jo i helsevesenet og kjenner meg godt igjen i det du skriver, at helsepersonell er utrolig varierende, dessverre! Håper dere er heldigere i tiden fremover til dere kommer hjem.
Mischa Skrevet 27. januar 2011 #1337 Skrevet 27. januar 2011 Jeg skjønner din frustrasjon! Kjenner en del som jobber i "bransjen" og jeg hører MYE rart. Noen er superdyktige på det de gjør, men funker ikke særlig bra med menneskelig kontakt. Håper dere snart kommer dere hjem
*Joyce* Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #1339 Skrevet 27. januar 2011 Det ser veldig lovende ut for å komme hjem! Legen kommer tilbake i ettermiddag og tar avgjørelsen da. Krysser fingrene! Ang. det med helsepersonell - jeg tenker kanskje litt ekstra på det siden vi er på barneavd.? Synes liksom at de som jobber her bør ha en viss glede ved å jobbe med barn... I dag har vi hun som har vært her de siste par nettene. Hun er super! Og har to jenter i barnehagealder selv.
Tusle Skrevet 27. januar 2011 #1340 Skrevet 27. januar 2011 Jeg er enig med deg i det. Jobber man på ved barnevadeling skal man ha en viss glede av å jobbe med barn og man skal kunne forstå seg på dem- og foreldrene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå