*Joyce* Skrevet 23. september 2010 Forfatter #901 Skrevet 23. september 2010 (endret) Jeg kunne også tenke meg en slik jobb, der en kan jobbe mest mulig hjemmefra.. særlig når den lille kommer til verden. Så hvis du kommer over noen jobber/utdanninger, så si gjerne ifra Haha, ja, skal si fra! Vi har visst ikke hatt vår runde, nei. A har vært hjemme i dag, hadde feber i går og var skikkelig slapp. Hun har vært fin og pigg i dag, så håper ikke hun får feber igjen i kveld! Møkkasjef, forresten - jeg blir så sinna når jeg hører sånt! Min sjef har også kommet med slike vemmelige kommentarer om sykefravær.... Håper din sjef er litt greiere til vanlig . Uff, håper formen har holdt seg bra videre! Ja, ble rimelig irritert og muggen... Men han er egentlig en allright fyr. Han har jobbet ræva av seg den siste tiden, så han har vel kanskje litt kortere lunte enn normalt. --- Woohoo! Tanum bokklubber har sånt gavekort-tilbud som Bokklubbene har hatt tidligere. Så nå har jeg handlet julegaver. - iittala Ego kopp+skål/tallerken x2 - ullpledd fra Elvang (har tilsvarende i en annen farge, de er supre!) - Vinsett fra Menu - Bok (til oss) - Bok (til lillejenta) - Sånne små blomsterformer til ost/marsipan/annen mat Endret 23. september 2010 av *Joyce*
Trekkoppfuglen Skrevet 24. september 2010 #902 Skrevet 24. september 2010 God helg, kjære deg! Blir spennende i uka som kommer.
*Joyce* Skrevet 26. september 2010 Forfatter #903 Skrevet 26. september 2010 God helg, kjære deg! Blir spennende i uka som kommer. Takk! Og i like måte - selv om den går mot slutten nå. Ja, det blir spennende! Testing på torsdag eller fredag, tror jeg... --- I går møtte vi mine foreldre på Henie-Onstad og så Miró-utstillingen. Absolutt interessant! Lillejenta syntes også skulpturene var morsomme, og vi sto leeenge og så på et veggteppe. Miró er spesiell nok til at selv små barn finner noe å kikke på. Ellers var vi på XXL og kjøpte nye støvler til Turnerose (og til mannen), og på Barnas Hus ble det litt av det lilla ullundertøyet fra Reflex til Turnerose (på tilbud til 99 kr delen), en ullfleecelue fra Joha (den blir i stedet for tilsvarende fra Nøstebarn) og en sydvest fra Reflex. Og ikke minst var vi innom Ikea på Slependen, der de har Duktig dukkeseng. Stor suksess! Lillejenta fulgte nøøøye med mens vi monterte den, og etterpå var det det eneste hun lekte med resten av kvelden. Hun drev og sammenlignet seg selv og babydukken sin, og skjønte tydelig at hun var større enn dukken. Hun fikk også et Duktig grytesett og redskaper. Herming etter oss er nemlig virkelig det store om dagen! Så nå kan hun både bake (med sin bittelille Margrethe-bolle) og koke og steke.
*Joyce* Skrevet 27. september 2010 Forfatter #904 Skrevet 27. september 2010 Her tror jeg mensen er på vei, gitt. Kjennes sånn ut. Et par dager for tidlig!
*Joyce* Skrevet 27. september 2010 Forfatter #905 Skrevet 27. september 2010 Litt trøsteshopping i dag. Rimelig heftig på jobben om dagen, og i dag har jeg vært mutters alene. Sitter her fortsatt, tar litt overtid for å komme i havn. Men måtte ut en liten tur, noe som resluterte i: - Kurv av resirkulerte bildekk fra Kremmerhuset, skal brukes til å ha tøfler i, sånn at den søppeldunken jeg nå bruker til det formålet nå kan få plass der den skal være, i vaskerommet. (Og for ordens skyld - søppeldunken har aldri vært brukt til søppel, altså! ) - To putetrekk fra Kremmerhuset, som jeg krysser fingrene for at passer de avlange sofaputene mine. - Hennafarge fra Lush, Caca Brun. Fikk tips om denne på et annet forum, og håper det blir like fint på meg som på hun som hadde farget håret med den der. Nyyyydelig farge! Og mye snillere mot både natur og legeme enn "vanlig" hårfarge. (Jeg har bare aldri fått med meg at man kan bruke hennafarge selv om man ikke har lyst på knallrødt hår...) Og det er helt, helt sikkert at SHOPPING HJELPER! Humøret økte betraktelig etter den lille turen ut, godt hjulpet av litt sjokolade.
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. september 2010 #906 Skrevet 27. september 2010 Kjenner igjen den ja, sjokolade og shopping hjelper betraktelig
Mischa Skrevet 28. september 2010 #907 Skrevet 28. september 2010 Har hørt veldig mye bra om hennafargen fra Lush Så den har jeg stor tro på, selv har jeg tenkt at henna er for de alternative og veldig spirituelle typene Håper du blir fornøyd!
*Joyce* Skrevet 29. september 2010 Forfatter #908 Skrevet 29. september 2010 Har hørt veldig mye bra om hennafargen fra Lush Så den har jeg stor tro på, selv har jeg tenkt at henna er for de alternative og veldig spirituelle typene Håper du blir fornøyd! Så bra! Og ja, jeg har vel tenkt de tankene om henna, jeg også. Har ikke fått ordna så langt, da. Må liksom ha en tre-fire timer... --- Nuh har jeg shoppet vilt og hemningsløst hos EM - til totalt 195 kr + frakt. Men fikk masse for pengene denne gangen!Kit, promo (Charmed), enda et kit (VIP-tilbud ), base testsett i Medium (den jeg har nå er hakket for mørk når jeg mister fargen, så må finne vinterfarge) og den concealeren jeg bruker i den nye travel size'en. Skal jo snart på ferie, må vite! Uten at jeg har nevnt det her, har jeg altså funnet ut at EM funker for meg. Det var nok graviditetshormonene som spilte meg et puss sist jeg testet. Uansett bruker jeg ikke foundation hver dag lenger, så det er jo også en faktor som kanskje spiller inn.
Honesty Skrevet 29. september 2010 #909 Skrevet 29. september 2010 Jeg liker også EDM, spesielt Original Glo. Dersom jeg har farge, er Medium Beige Neutral bra, ellers har jeg funnet en match i Buff Perfect, som selvsagt er tatt bort fra sortimentet, men som består av 50/50 Fairly Light og Fairly Light Neutral. Jeg ligger mellom Medium Beige og Fairly Light hos Bare Minerals, til sammenlikning.
*Joyce* Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #910 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg liker også EDM, spesielt Original Glo. Dersom jeg har farge, er Medium Beige Neutral bra, ellers har jeg funnet en match i Buff Perfect, som selvsagt er tatt bort fra sortimentet, men som består av 50/50 Fairly Light og Fairly Light Neutral. Jeg ligger mellom Medium Beige og Fairly Light hos Bare Minerals, til sammenlikning. Takk! Blir liksom ikke helt klok på fargene fra EM (eller kanskje det er mine egne farger jeg ikke blir klok på ). I sommer har jeg brukt Medium Tan, og den har vært super. Men så har jeg ganske "gul" brunfarge, og selv om undertonen min neppe endrer seg om vinteren, så ser jeg mer ut som en neutral vinterstid. Brukte Medium Beige hos Bare Minerals, men den var heller ikke perfekt match. Vanskelige greier. Og til alt overmål driver jo da EM og endrer på fargene, til min store frustrasjon - og tydeligvis litt til din frustrasjon også. Hehe. Savner det å kunne sette sammen prøvepakker selv.
*Joyce* Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #911 Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Lang, lang, laaang uke på jobb. Er så sliten, så sliten, og sitter nå med en siste innspurt (på overtid) for å komme i havn med ukas arbeid. Har vært mutters alene hele uka, og det er altfor mye å gjøre. Er i ferd med å bli syk - igjen - og går ut fra at det henger sammen med for mye jobbing. Menmen. I kveld skal jeg ikke løfte en finger. Så det så. Dagens klageinnlegg avsluttet. Endret 1. oktober 2010 av *Joyce*
*Joyce* Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #912 Skrevet 5. oktober 2010 Resultatet av hardkjøret forrige uke er en ny forkjølelse. Er på jobb, da, men hadde ikke klart meg uten tekoppen og Kleenex-pakken i dag. Mannen er også syk, han er hjemme fra jobb. Huset ser bomba ut, ingen av oss orket støvsuging i helgen og vi har ikke skiftet sengetøy som vi pleier i helgen. Skulle gjerne hatt en hushjelp nå! Selv om Turnerose har blitt aldri så flink til å gå og putte ting i søpla. Inspirert av iingvild tenkte jeg å skrive litt om hva Turnerose har lært seg i det siste. Rivende utvikling på språket hennes om dagen! Den siste uka har vi fått følgende nye ord: - dois (juice) - jeis (kjeks) - a-an (banan) - ne (ned (trappa)) - fus (Flux) - bei (bleie) - bæss (bæsj) Favorittleken om dagen er babydukken, og hun er fryktelig opptatt av babyer. Sier "bebi" til alt som er under 3 år, kikker veldig på bildene av seg selv på veggen og sier "bebi", og vil bare lese én bok på kvelden - "I magen bor en baby". Hun plukket opp ordet ganske raskt etter at hun begynte i barnehagen, så det er tydelig at det er noe de snakker en del om der. Hun er jo på småbarnsavdelingen, og jeg tror mange av de større barna kaller dem babyer. Før legging må vi ta på dukken bleie og pysj, gi den smokken og legge i dukkesenga. Også må hun opp igjen og gi den litt vann før hun kan legge seg ordentlig. Ellers er sko det store. Det ordet har hun kunnet si i et par måneder alt, og er klart forbundet med det å gå ut, noe hun gjerne vil stort sett hele dagen. Hun hadde etterlyst en sang om sko i barnehagen forrige uke. Tidlig krøkes og sånt - hun er sååå fornøyd når hun får lov til å ta på seg ankelstøvlettene mine. Tror nok mannen kan vente seg enda en skogal jente i huset om noen år. Hun har et brus av lyse krøller som står rett ut tre minutter etter at jeg har gredd håret hennes. Hun har begynt å ha sterke meninger om hva hun skal ha på seg, og vil velge (tøy-) bleie selv. De kjedelige ensfargede ligger langt ned på lista, for å si det sånn... Strømpebukse er fullstendig unødvendig, hun protesterer voldsomt når den skal på. Hvis hun ikke får den genseren hun vil ha, kaster hun seg bakover og er umulig å kle på. Ikke får mannen og jeg velge klær fritt, heller - hun finner noe til oss og sier "din!". Og da er det bare å lystre. Det resulterte i at mannen i går gikk med belte oppå joggebuksa... Skjønne jenta mi.
Tusle Skrevet 5. oktober 2010 #913 Skrevet 5. oktober 2010 Turnerose er så søt. Det var flere etter vielsen som spurte etter hun (henne?) og syns hun var så veldig søt Belte over joggebukse, det var sånn vi gikk på slutten av 90-tallet når alt skulle miss-matches God bedring til deg og mannen
*Joyce* Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #914 Skrevet 5. oktober 2010 Turnerose er så søt. Det var flere etter vielsen som spurte etter hun (henne?) og syns hun var så veldig søt Belte over joggebukse, det var sånn vi gikk på slutten av 90-tallet når alt skulle miss-matches God bedring til deg og mannen Hehe, artig! Altså, jeg synes jo hun er verdens aller, aller skjønneste, men jeg kan vel knapt kalles objektiv. Takk! --- Jeg har forresten sjekket litt rundt det med graviditet etter KS de siste dagene. Har absolutt tenkt tanken på at det er rart at det gikk utrolig kjapt og greit første gang, men at jeg nå har hatt én helt sikker SA, pluss at jeg mistenker minst en (og trolig to) veldig tidlige. Og ganske riktig - undersøkelser viser at kvinner som har hatt KS har mye høyere sjanse for å ha problemer med å bli gravid igjen. 20% hadde problemer etter KS mot 5% etter vaginal fødsel, ifølge en skotsk (stor) undersøkelse. Og jeg vet at jeg danner mye arrvev. Jeg VET jo ikke at dette gjelder meg, men det ville ikke overraske meg om det er en medvirkende grunn til SAen(e).
*Frida* Skrevet 5. oktober 2010 #915 Skrevet 5. oktober 2010 Klart Turnerose er aller aller best! Det er mi A og Kjenner meg mykje igjen når du skriv om veslo. Dei er bestemte desse små... Og språket kjem for fullt nå, her går det mykje i beia (bleie), bæ! (sauer), ava (sjeva/brød) og hei. Ho har begynt å sette samen to ord, f.eks. "der ball" og "hei pappa". Moro! God bedring for forkjølelsen.
Trekkoppfuglen Skrevet 5. oktober 2010 #916 Skrevet 5. oktober 2010 Har du link til noen av undersøkelsene? Herlig å høre om Turnerose, jeg lo godt da jeg leste. God bedring! Nå må dere ha fått deres dose sykdom for en stund.
*Joyce* Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #917 Skrevet 6. oktober 2010 Klart Turnerose er aller aller best! Det er mi A og Kjenner meg mykje igjen når du skriv om veslo. Dei er bestemte desse små... Og språket kjem for fullt nå, her går det mykje i beia (bleie), bæ! (sauer), ava (sjeva/brød) og hei. Ho har begynt å sette samen to ord, f.eks. "der ball" og "hei pappa". Moro! God bedring for forkjølelsen. Ja, det er jo sånn det skal være - at ens eget barn er det mest fantastiske i hele verden. Hehe, "bæ", "aaau" (katt), "moooo" og "vovov" er populære ord hos oss også. Hun ble helt frelst etter at vi var på åpen gård for et par uker siden. Også lager hun gryntelyder à la gris. Hun har såvidt satt sammen ord én gang, men har ikke hørt noe mer til det. Det kommer vel. Utrolig artig med denne språkutviklingen, ja! Takk! Har du link til noen av undersøkelsene? Herlig å høre om Turnerose, jeg lo godt da jeg leste. God bedring! Nå må dere ha fått deres dose sykdom for en stund. Skal vi se om jeg finner det igjen nå... Fant aldri selve undersøkelsen (lette ikke så veldig grundig), men den var referert til flere steder. Hmm, der fant jeg abstracten, og den sier jo det motsatte av det rapportene fra den som jeg leste forrige dagen konkluderte med. Men ser ut som om den er oppdatert etter en gjennomgang i 2005. Først publisert i 2003. Result(s) Women who delivered by planned cesarean section for breech presentation had an increased risk of not having a second birth compared with women whose first birth was a spontaneous vertex delivery (relative risk [RR]: 1.21, 95% confidence interval [CI]: 1.14 to 1.29). However, after adjustment for maternal and obstetric characteristics, there was no longer a strong association (adjusted RR: 1.07, 95% CI: 1.00 to 1.15). Operative vaginal delivery (forceps and vacuum extraction) and all types of cesarean delivery were associated with longer interpregnancy intervals. There was no relationship between mode of delivery and the number of spontaneous early pregnancy losses between the first and second birth. Så da er det vel ikke noe i det likevel, da.
*Joyce* Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #918 Skrevet 6. oktober 2010 Nei altså. I dag har jeg ikke dagen. Tror det er været som gjør meg deppa. Skikkelig grått og trist! Jeg har bare lyst til å gå ned på butikken og kjøpe MASSE sjokolade, finne meg en bok og lage en stor kopp te. Men så er jeg på jobb, da... Dog hjalp det litt på humøret med morsomme nyheter fra Tusle! Jeg er så nysgjerrig at jeg fikk vite det litt før alle andre. Er så glad på deres vegne, Tuslevennen! Bestilte to bøker i går, Kjernesunn familie og Yoga for gravide og yoga for alle (sær tittel, egentlig, klarte hun ikke å bestemme seg? ). Også var på spesialtilbud til 29 kr når man handlet for over 400 kr, så da fikk den bli med også. Yogaboken har jeg hatt lyst på en stund, har sansen for dama og er nysgjerrig på den. Pluss at jeg trenger et lite dytt for å komme ordentlig i gang med yoga igjen. Kjernesunn-greiene er jeg også nysgjerrig på. Har nesten ikke energi om dagen, og trenger å komme meg ovenpå. Hvis det betyr at jeg må droppe sjokolade (og lage god rå sjokolade selv i stedet ), så får det være. Tror dog ikke jeg kommer til å dra det til "extremes", men prøve å kutte ut sukker og redusere i gluten. Melkeprodukter spiser jeg alt minimalt av, liker ikke melk og yoghurt noe særlig, og da begrenser det seg av seg selv. Rå øko-sjokolade kan forresten anbefales på det sterkeste. Forrigedagen lagde jeg denne oppskriften. Jeg må lage mer i dag, for å si det sånn.
Tusle Skrevet 6. oktober 2010 #919 Skrevet 6. oktober 2010 Tusen takk, søte deg Den kjernesunn familie-boka har jeg, du kunne ha fått min, men nå har du vel bestilt?
*Joyce* Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #920 Skrevet 6. oktober 2010 Hehe, har alt bestilt, ja, ellers takk! --- Nå er denne på vei til oss! Eller rettere sagt, til Turnerose. Den skal få være med til Madeira.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå