Gjest ~Milla~ Skrevet 22. juli 2010 #781 Skrevet 22. juli 2010 Jeg har lest om Føderiket. Spennende om du får plass der Jeg har enda ikke kastet opp, bank i bordet, for oppkast er det mest grusomme jeg vet Får bare ta det med ro og HÅPE at det roer seg.
Molo Skrevet 23. juli 2010 #782 Skrevet 23. juli 2010 GRATULERER så mye med baby i magen, Joyce! Så utrolig morsomt at det er en lillesøster eller lillebror på vei! Hvor stor blir aldersforskjellen mellom de to? Håper du får et flott svangerskap uten for mye kvalme... Gleder meg til å følge deg på ferden!
*Joyce* Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #783 Skrevet 23. juli 2010 Milla: Håper du slipper! Ikke moro. Molo: Tusen takk! Aldersforskjellen blir ca 25 mnd, nærmere 26 hvis jeg går like langt over termin denne gangen. Tror det blir ganske passelig! Tenker dere på et søsken etterhvert?
*Joyce* Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #784 Skrevet 23. juli 2010 Æsj, altså. Kan ikke føde på Føderiket før jeg har hatt en "normal" fødsel etter KS. Jaja. Håper denne ungen har vett til å legge seg med hodet ned, da.
*Joyce* Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #785 Skrevet 23. juli 2010 Huhei, mammaklærshopping! Hos ASOS denne gangen: - Vinterjakke i ull/akryl - Dressbukser (Disse er ifølge informasjonen litt korte, men det ser ut som om det er nok "hem" til å legge dem ned...) - Kose-/joggebukser - ikke Maternity, men funker med mage grunnet den brede linningen, pluss at de så DIGGE ut. Bestilt i to porsjoner for å unngå moms.
*Joyce* Skrevet 24. juli 2010 Forfatter #787 Skrevet 24. juli 2010 Så fine klær du har kjøpt Takk! --- I dag kom alt pakken med mammaklær fra H&M. Det gikk ganske fort! - Kosejakka - jeg bestilte nok en størrelse for stor, men det gjør ikke så mye, den var veldig behagelig på. Skal jo uansett ikke brukes så mye ute blant folk. - Kosebukser - lange nok! Veldig deilige, tror jeg skal bestille en i svart også. - Treggings - for store, men uansett satt de ikke spesielt pent på meg. Retur. - Cardigan - ikke akkurat mammaklær, men utmerket til det formålet. Kjempefin, skal ha den i den andre fargen også. - Kjole - så en gravid dame med denne kjolen (bare i blått) i sommer, og den var så fin med gravidmage! Tenker å ha den til jul og sånt.
Molo Skrevet 28. juli 2010 #788 Skrevet 28. juli 2010 Molo: Tusen takk! Aldersforskjellen blir ca 25 mnd, nærmere 26 hvis jeg går like langt over termin denne gangen. Tror det blir ganske passelig! Tenker dere på et søsken etterhvert? Synes liksom ikke det virker så lenge siden du fikk, men hun er jo tross alt halvannet år snart Det blir spennende med søsken, og siden det er såpass tett mellom dem vil de nok få stor glede av hverandre. Jo, søsken ligger vel i kortene etterhvert, men jeg må ærlig innrømme at jeg føler at jeg stortsett nettopp har fått hodet over vannet etter fødselen, så det blir absolutt ikke med det første her. Men så var det den alderen (vår) da, vi kan jo ikke vente i all evighet heller Håper dere koser dere i sommervarmen, og at formen din er bra
Molo Skrevet 28. juli 2010 #789 Skrevet 28. juli 2010 Glemte å kommentere alt det flotte tøyet du har kjøpt, du har god smak!
iingvild Skrevet 30. juli 2010 #790 Skrevet 30. juli 2010 Hei! Noen dager siden jeg har tittet innom her! Gratulerer så mye med liten magebeboer! Kjempe koselig å høre! Legg gjerne ut bilde på bloggen igjen! Koselig å følge med litt. Håper vi sees i løpet av høsten! Når begynner turnerose i barnehagen? Lille ii starter 9. august. Spent! Klem!
lille katt Skrevet 1. august 2010 #791 Skrevet 1. august 2010 Har et Bugaboo-spørsmål til deg! Kan du svare meg på hva "bassinet wires" og "bassinet fillets" er for noe? Vi har ikke dypvogn til vår, og jeg sitter og titter på eBay i tilfelle jeg kommer over noen. Om vi ikke får bruk for den , er det uansett lettere å selge den senere når den er komplett. Noen bassinets selges med wires og fillets, mens andre gjør det ikke (det står ihvertfall ikke spesifisert. På nettbutikkene står det ikke hva de brukes til - er det noe som "stiver opp" bagen? Fillets ser ihvertfall ut som noen svarte strimler, men jeg vet ikke om fillets og wires er samme greia. Hjelp?
*Joyce* Skrevet 11. august 2010 Forfatter #792 Skrevet 11. august 2010 (endret) Lenge siden jeg har skrevet noe nå. Det har vært noen rare uker, med SA og barnehagestart og jobbstart "på ordentlig" og besøk av gravid svigerinne... Har hatt mest lyst til å gjemme meg under dyna og bli der en stund, egentlig. Men det er jo ikke en mulighet. Barnehagestart har gått greit nok, men det er tydelig at hun ikke liker at vi drar fra henne. Det er ikke noe særlig for mammahjertet å gå fra en fortvilet halvannetåring som gråter sårt, men jeg må jo nesten... Vi kjører korte dager så langt det går, leverer rundt 10 og henter rundt 15. Men de har måttet ringe etter oss noen ganger allikevel. Vi har hatt buss for bane i sommer, som ikke akkurat gjør situasjonen så mye enklere. Det tar meg nemlig lang tid å komme meg til og fra jobb om dagen, men heldigvis har mannen kunnet jobbe mye hjemmefra. Og stakkars Turnerose har en vond tann på vei opp også, det hjelper ikke så veldig på humøret. Jobben er grei, men jeg sitter ved siden av en kollega som skravler og skravler og skravler, og jeg begynner å bli litt smågal av henne allerede... Hun er koselig, altså, men skal småprate hele tiden, og det er irriterende når jeg prøver å konsentrere meg. Skal se om jeg kan få kapret en annen plass etterhvert, men enn så lenge må jeg sitte her. Dog har jeg flott utsikt over sjøen her jeg er nå, og det er jo ikke så dumt. Fint å ha noe å hvile øynene på når jeg ser opp fra skjermen! Har hatt besøk av gravid svigerinne de siste dagene, og selv om det har vært koselig, så har det vært litt vanskelig for meg pga SAen. Var ikke helt forberedt på at den skulle komme opp igjen på den måten. Ikke har jeg fått helt utløp for følelsene heller, merker jeg, for det har vært så mye annet i det siste. Gleder meg til ting roer seg litt nå. Håper vi snart finner gode rutiner på barnehage, soving (Turnerose får fortsatt ikke sove før langt på kveld pga lyset) og ikke minst husarbeid. Har følt meg fullstendig bakpå med alt i sommer, og det er slitsomt! Men fikk gjort litt småplukk som har irritert meg forrige uke (malt innerdører i 2. etasje, malt vinduskarmer på soverommet vårt og satt på lister rundt, satt på en bit gulvlist som manglet m.m.), og det var godt å få unna. Vi (mannen) har også ordnet i garasjen i sommer, så nå har vi fine hyller, sykkeloppheng, underlag som sørger for at vann fra bilen ikke ødelegger ting vi har stående og ikke minst en fin arbeidsplass for mannens radiostyrt-stæsj. Alt som blir gjort gjør jo at mye av "venterotet" kan gjøres noe med - alt det som ligger et sted i påvente av at noe annet blir gjort/ryddet/ordnet. Ikke allverdens med shopping i det siste. En pakke med litt småplukk fra H&M, fleecepapir til tøybleiene, en ekstra wetbag til barnehagebleiene, en Freya-BH fra eBay og en MAC-leppestift som ikke har kommet ennå. Kan linke litt senere hvis jeg får ånden over meg. Lille katt: Fillets er noen sånne plast-"linjaler" som brukes til å støtte opp bagen. Vi manglet en av to sånne til den første vogna (den understellet ble stjålet på), men det gjorde ingen verdens ting. Oppdaget det ikke før vi solgte bagen til en venninne av meg, og hun spurte etter den. Kan bassinet wire være den dingsen som kalesjen sitter på? Endret 11. august 2010 av *Joyce*
Tusle Skrevet 11. august 2010 #793 Skrevet 11. august 2010 Har tenkt mye på deg Håper det går bedre med Turnerose i barnehagen og at du får det bedre etterhvert
*Joyce* Skrevet 11. august 2010 Forfatter #794 Skrevet 11. august 2010 Har tenkt mye på deg Håper det går bedre med Turnerose i barnehagen og at du får det bedre etterhvert Tusen takk, vennen. --- Skrev jeg at jeg kjøpte meg disse på salg nylig? Tror det var en dag eller to før SAen, så det aner meg at jeg ikke har nevnt det. Men jeg har dem på meg i dag, og de er så superdupre! Gode å gå i, pene (synes jeg) og finfine til både jeans og skjørt/kjole. Skal ha dem i flere farger.
Honesty Skrevet 11. august 2010 #795 Skrevet 11. august 2010 Jeg pleier ikke å kommentere i shoppingdagbøker så ofte, men det er ikke fordi jeg ikke shopper. De skoene fra Maloix har jeg i to utførelser, både de du linker til, og tilsvarende med snøring. Jeg har begge to i svart, og synes det er superkomfortable sko. Mary Janes-versjonen ble faktisk innkjøpt i fjor da jeg var gravid og ikke lenger burde løpe rundt i høye hæler.
iingvild Skrevet 12. august 2010 #796 Skrevet 12. august 2010 Hei! Kjedelig at Turnerose ikke sover på kvelden. Vi har rullgardin (Ikea) og får det helt mørkt. Hva med å prøve denne: Lille Prinsen . Vi har den til å ha med på ferie. Det er ikke gøy å gå når lille ii gråter. Men det blir bare værre av å ikke gå. Men vi hører at hun roer seg fort!
*Joyce* Skrevet 12. august 2010 Forfatter #797 Skrevet 12. august 2010 Jeg pleier ikke å kommentere i shoppingdagbøker så ofte, men det er ikke fordi jeg ikke shopper. De skoene fra Maloix har jeg i to utførelser, både de du linker til, og tilsvarende med snøring. Jeg har begge to i svart, og synes det er superkomfortable sko. Mary Janes-versjonen ble faktisk innkjøpt i fjor da jeg var gravid og ikke lenger burde løpe rundt i høye hæler. Ja, de er så gode! Har opptil flere varianter av ballerinaene fra samme merke, og de er også veldig behagelige å gå i. Jeg kjøpte et par da jeg var gravid, jeg også.
*Joyce* Skrevet 12. august 2010 Forfatter #798 Skrevet 12. august 2010 Hei! Kjedelig at Turnerose ikke sover på kvelden. Vi har rullgardin (Ikea) og får det helt mørkt. Hva med å prøve denne: Lille Prinsen . Vi har den til å ha med på ferie. Det er ikke gøy å gå når lille ii gråter. Men det blir bare værre av å ikke gå. Men vi hører at hun roer seg fort! Vi har også lystette gardiner, og det blir nesten bekmørkt på soverommet, men det virker som om hun "vet" at det ikke er mørkt ute uansett hvor mørkt det blir på rommet. Ingen tvil om at ungen er B-menneske - som begge foreldrene.
Tussi! Skrevet 12. august 2010 #799 Skrevet 12. august 2010 Vil bare gi deg jeg. Håper dagene blir lysere snart.
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. august 2010 #800 Skrevet 12. august 2010 Jeg har også tenkt masse på deg, det skal du vite Krysser fingrene for at ting går seg til etterhvert, både for lillejenta, deg og hus og hjem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå