Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehage blir nok bra. Veslo mi har vore i barnehage sidan nyttår, og storkosar seg!

Nydelig bunad på ei stor og blid jente!

Skrevet

Så flott med barnehageplass :hoppe:

Ja! :jepp:

Barnehage blir nok bra. Veslo mi har vore i barnehage sidan nyttår, og storkosar seg!

Nydelig bunad på ei stor og blid jente!

Så bra at det går fint med barnehagen hos dere! Regner med at det gjør det her også, merker på henne at hun blir stadig mer klar for litt nye utfordringer. :Nikke:

Takktakk! :klemmer:

Skrevet

Da er vi hjemme fra en aldri så liten vestlandstur i pinsehelgen. :) Lang tur for Turnerose, men koselig også. Hun syntes det var moro å se besten og besto, og turte såvidt å klappe litt på kopplammene. Søtingen min... Det har vært en helg med mye uteliv, til tross for noe vekslende vær og mye vind.

Nå har jeg akkurat bestilt ingredienser til å lage "rå" sjokolade. Det blir spennende! Også har jeg bestilt garnvinde/hespetre og nøstemaskin fra Kina. Gleder meg til det kommer, har opptil flere hesper som jeg gjerne skulle ha nøstet opp, da mannen egner seg heller dårlig som hespetre. ( :skratte: )

Skrevet

Sambo har et svært hespetre han til tider vil gi vekk :fnise: Selv syns jeg at jeg er ganske grei :skratte:

Skrevet

Sambo har et svært hespetre han til tider vil gi vekk :fnise: Selv syns jeg at jeg er ganske grei :skratte:

:legrine:

Skrevet

Hvordan laver du "rå" sjokolade? Det høres moro ut :)

Skrevet

[quote name=Forever :)' date='25 mai 2010 - 11:29' timestamp='1274779779' post='8100603]

Hvordan laver du "rå" sjokolade? Det høres moro ut :)

Skrevet

Shoppestopp i juni. :Nikke: Full skjerpings! Ett unntak har jeg dog, og det er om jeg trenger noe ekstra stoff til bleiesøm før barnehagestart. Men jeg tror ikke det blir nødvendig.

Spent på om jeg klarer det... Jeg er ganske håpløs. :tristbla:

Skrevet

Mer info her! :)

Å, dette hørtes spennende ut! (Sjokoladeavhengig,jeg? Neiiida... :sjenert: )

Kanksje jeg kan kan lage sunn sjokolade til venninnen min som skal gifte seg :jepp:

Skrevet

Å, dette hørtes spennende ut! (Sjokoladeavhengig,jeg? Neiiida... :sjenert: )

Kanksje jeg kan kan lage sunn sjokolade til venninnen min som skal gifte seg :jepp:

God idé! Enhver sjokoladegal jente vil jo elske den gaven. :ler:

Skrevet

Oioi, spennende ting på jobbfronten! Det kan se ut som om jeg utsetter masteren enda et halvår, og jobber fullt til høsten. Det tror jeg kunne vært veldig allright. Både for å få en pause i studiene (uten å være hjemme i foreldrepermisjon), mtp å jobbe opp rett til foreldrepenger igjen, og fordi jeg rett og slett stortrives her jeg jobber og har jobbet gjennom studiene. Jippi! Ringe mannen, nå. ;)

Skrevet

Mannen har tilsynelatende tatt formiddagslur sammen med Turnerose. :ler:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Kanskje de lekte cowboy, og tok en cowboystrekk ;)

Skrevet

:) koselig å følge litt med hos dere! Gratulerer med barnehageplass!

Vi snakkes snart!

Skrevet

Kanskje de lekte cowboy, og tok en cowboystrekk ;)

:ler:

:) koselig å følge litt med hos dere! Gratulerer med barnehageplass!

Vi snakkes snart!

Koselig, det! Hvordan er det med dere og barnehage? Søkte dere også i hovedopptaket?

Lenge siden jeg har vært inne hos deg nå, skal ta turen inn snart! :klemmer:

---

På vei hjem fra jobb i dag fikk jeg ordnet med litt av hvert. Først var jeg på Barnas Hus og kjøpte UV-nett til Bugaboo Bee, og i samme slengen fikk jeg ordnet med en liten sak til vognparasollen som vi ikke fikk med da vi kjøpte den. Så da har vi parasoll til både Cameleon og Bee. :tommelsmil: Veldig god service på BH i Citypassasjen! Særlig han dansken, han er kjempehyggelig og veldig hjelpsom.

Så gikk turen videre til Heimen, der jeg fikk ordnet med brodergarn til bunaden - jeg skal brodere en remse med svart på svart for å dekke over skjøten i skjørtet - det må jo forlenges ca 20 cm. Fikk også sjekket pris på stoffet til skjørtet, bør nok innom ganske fort for å jakte på en innfarging som matcher stoffet jeg har. 600 kr meteren er det for det. Men det er jo ullstoff, så det er ikke så overraskende.

På Heimen kom jeg på at jeg så bunadssko på tilbud på Gunerius i forrige uke. Så da gikk jeg ned der også, for å se om det fortsatt var noe igjen. De fører nemlig Klaveness, som går for å være et av de beste merkene mtp komfort. 30% avslag er jo ikke galt, og jamen hadde de ikke sko i riktig størrelse, også. Dyre er de fortsatt, nesten 900 kr, men det er greit å spare de hundrelappene man kan.

Ikke helt planlagt fant jeg også et par sandaler fra Vagabond i skobutikken. :sjenert: Jeg har tilsvarende fra før av i en annen farge, og de er veldig gode. Jeg har vært på jakt etter noe sånt i den fargen jeg fant dem i i dag, så jeg tror nok jeg beholder dem. Disse er det! Har dem i en metallisk gull-/sølvaktig farge fra før.

Ellers er jeg hoppende glad for utsikten til fulltidsvikariat til høsten. Jeg har klort meg fast lenge, kan man si, jeg har jobbet på samme sted gjennom studiene og kan etterhvert jobben godt. Trives godt gjør jeg også. Går selvsagt med et lite håp i magen om at det kan bli fast jobb etterhvert, og det aner meg at fulltidsvikariat er et skritt i den retningen. Men vi får se! De er ihvertfall veldig interessert i å beholde meg som vikar, og var glade for mitt initiativ til både å jobbe hjemmefra innimellom slagene, og forslaget om å utsette studiene ytterligere for å jobbe fullt til høsten. Så ja, fornøyd! Håper alt går i orden!

Skrevet

En tur i sentrum i går, som resulterte i litt småtteri. Neglelakk fra China Glaze i fargen Purple Panic. Neglelakkfjerner av Kicks' egne merke. Ca 200 ullkuler som jeg skal bruke til et prosjekt á la dette fra Søstrene Grene, samt ull til toving/filting fra samme sted. Og pistasjnøtter. :)

Skrevet

Hvordan går det med dere? :klemmer:

Skrevet

Hvordan går det med dere? :klemmer:

Her går det bra! Hos dere også, håper jeg? :)

---

Jeg har hatt bursdag siden sist, og i den anledning fikk jeg tilskudd til ny sykkel. Jeg har hatt lyst på en skikkelig "damesykkel" lenge, og her vi bor nå er det ganske praktisk også, siden det er ganske flatt i området. Så i dag skulle vi bare innom og kikke litt, men gjett hva slags sykkel de hadde med 30% avslag i dag på Intersport? Jo, denne! Akkurat sånn jeg har sett for meg! Opprinnelig ganske dyr (6000), men med rabatten var prisen omtrent som på de fleste andre sykler av denne typen - 4000 kr. Kjempefornøyd! Med bursdagspenger ble ikke prisen gal i det hele tatt. Den er så god og stabil, og med kurv som gjør det enkelt å sykle bort til senteret for å handle litt grønnsaker og sånt. :tommelsmil: Og siden vi fikk et barnesete av naboene for ikke så lenge siden, kan jeg jo ta med meg Turnerose også. :jepp:

Av mannen og lillejenta fikk jeg høyt smykketre fra Menu, så nå har jeg et av hver størrelse. Ikke dårlig at han hadde husket at jeg ønsket meg det! Pent og praktisk. :Nikke: Av svigers får jeg litt bunadssølv, det vet jeg, men ikke akkurat hva. Får det sikkert når de er over i sommer. Kjempeflott det også, gleder meg til jeg har bunaden klar! (Which reminds me - jeg må brodere litt!)

Og med litt flaks lagde mannen og jeg en ekstra gave til oss alle sammen på bursdagen min, også. :fnise:

Ellers i dag har vi handlet litt småplukk - putebag til verandaen, en overgang til hageslangen og 4 georginer (dahlias) på Plantasjen, noe bilgreier på BilExtra, og ikke minst fant vi neste redningsveststørrelse til lillejenta på tilbud. :hoppe: HH-redningsvestene er supre, og, i følge en babysvømminginstruktør jeg kjenner, de beste småbarnsvestene. Vi har babystørrelsen fra i fjor, og selv om den kan brukes i år også, må vi jo uansett snart ha neste vektklasse. Kjekt å spare 300 kr!

Skrevet

Gratulerer med vel overstått bursdag! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...