Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir ikkje ny dagbok nei, ikkje ennå i alle fall. Alt vel her :)

Eg har nok lik bunad som vetlo di ja. Sydd av mamma. Sambo og A har hardangerbunad, begge sydd av svigermor. Veldig kjekt!

Ville veldig gjerne sett korleis Turnerose ser ut i fin bunad! Veldig greit med kreative sydamer forresten :)

God helg!

Dere blir en stilig familie på mandag, ingen tvil om det!

Hvis du sender meg mailadressen din, kan jeg invitere deg til "privatbloggen" vår for Turnerose. Der kommer det nok noen bilder mandag ettermiddag/kveld eller tirsdag, jeg har en svigermor som har bestilt masse bilder fra 17. mai! :)

God helg til deg og dine også! :kose:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, for en teit ettermiddag! Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men etter middag en gang ble alt bare fullstendig riv, ruskende galt her. Skikkelig trist og lei og har nå sittet og grini meg gjennom Private Practice. Men det er litt greit med sånne usigelig triste episoder når man allikevel er litt deppa. ;) Snille mannen har vært og kjøpt sjokolade til meg, så nå steg humøret litt. Hehe... Grey's var ikke like trist som PP, men jeg klarte nå å trykke ut noen tårer der også. :ler: Jaja, jeg måtte vel rense systemet for etellerannet.

På vei hjem fra jobb i dag handlet jeg faktisk dress til mannen. Han trenger dress til et bryllup vi skal i i sommer, og vi var i byen forrige uke for å se hva vi fant. Det vi fant da var vel i grunnen hvilken størrelse han må ha nå... Men vi snakket med en ansatt, som fortalte at de fikk inn ting nesten daglig nå, så etter jobb i dag tenkte jeg bare å stikke innom i Stenersgata for å se hva de hadde. Og jamen var det ikke en fin sommerdress der. Men de hadde bare jakka i rett størrelse der, så jeg kjøpte den, og et slips, og løp så opp til Karl Johan for å se etter buksa i rett størrelse. Og til alt hell hadde de én bukse igjen i rett størrelse der. :tommelsmil: Mannen hadde jo ikke sett den, men jeg snakket med ham før jeg handlet og fortalte hvordan den så ut. Plan B var jo selvsagt å levere den tilbake hvis han ikke likte den. Men det gjorde han, så nå er bryllupsantrekket i orden for begge to! Veldig greit å ha det i orden. :jepp:

Ellers klarte jeg å slå albuen noe grundig da jeg satte vekk pc-en min på jobben. Dælja det myke punktet på "forsiden" av albuen hardt inn i et ganske spisst hjørne på et halvhøyt skap. :sprettoy: Det gjorde vondt nedover hele underarmen til jeg var hjemme og vel så det... Traff vel en nerve. Håper det ikke blir noe krøll av det.

Men til tross for en dum dag på en del måter, har jeg også fått gjort en ting som jeg er veldig, veldig glad for - jeg har kommet i gang med litt pensumlesing igjen. Jeg har rett og slett ikke klart å åpne en eneste relevant masteroppgavebok det siste året, og det har plaget meg en del. Men i dag slang jeg en i veska før jeg løp til banen, og jamen fikk jeg ikke lest, markert og kommentert (i margen) et helt kapittel på de nesten 40 bane-minuttene jeg gjorde unna i dag! :duskedame: Det kjennes veldig bra, og endelig kjenner jeg at det begynner å blomstre en ørliten spire av begeistring for temaet for oppgaven min igjen. Jeg tror det skal gå fint å skrive igjen til høsten. :)

Turnerose hylte forresten av begeistring for den soppekrakken jeg nevnte tidligere i dag! Den lille kroppen løftet den opp og bar den rundt i stua - riktignok med stopp fordi hun mistet den for ca annethvert skritt - men det var ingen tvil om at hun likte den. Mannen likte den også. :fnise: Så jeg føler at det var 300 vel anvendte kroner.

Jeg kjenner at jeg er veldig klar for å være mer på KG nå. Jeg har hengt en del på et annet forum også det siste året, men jeg har fått litt nok av det. Savner jentene her inne, og det er deilig å ikke bare snakke om barn hele tiden! Jeg tror jeg trenger å "finne meg sjæl" igjen etter hele dette styret med fødselsdepresjon og vel, en helt ny livssituasjon, rett og slett. Og da er det sånne søte, koselige, interessante jenter som dere jeg trenger å "prate" med! :Nikke:

Det får være nok skravling for i kveld. Er det egentlig noen som leser disse eviglange innleggene mine? Sikkert ikke. :ler: Men det er nå uansett godt å skrive det ut. :)

Skrevet

Blæh, hvordan ble klokka nesten 1? :klø: Vel, jeg har ihvertfall funnet en annen Bugaboo Bee til bare 300 kr mer enn den jeg prøvde meg på forrige dagen, og jeg fant den før mailene går ut. Har sendt både melding og mail, så da håper jeg den blir vår! Nærmere oss var den også. Det er altså en sånn en, selv om jeg aller helst skulle hatt med gul kalesje. Den heter jo tross alt "bee". ;) Den ser litt rar ut, men har så mange praktiske fordeler at det får bare være. Lett, liten sammenlagt, kan vendes begge veier, har full liggestilling og har stor handlekurv. (Dette er jo en shoppingdagbok, så da er vel sistnevnte et viktig poeng? :gjeiper: )

Men nuh skal jeg slå av PS og dra med meg mannen i seng.

Skrevet

Jeg leser alt du skriver, søte du ;)

Jeg ser for meg Turnerose med den soppekrakken. Hun var sikkert kjempesøt der hun gikk :jepp:

Jeg har begynt å like både Buggaboo Cameleon og Bee jeg ;) Jeg ser det praktiske i de, for å si det sånn. For det er slett ikke utseende jeg har falt for :fnise: 'Skjønnheten kommer innenfra', er det ikke det man sier? ;)

Jeg for min del har begynt å forberede meg på PP2, tempen er mistenkelig normal, og nå tipper jeg den daler ned mot mens. Jaja, kan ikke begynne å furte etter èn PP :) Selvom jeg syns det var litt rart at Lady Compen har gitt meg foreløpig tre gule dager etter EL. De to siste gangene har jeg fått to rød, en gul og så gir den meg grønt. Å, jeg analyserer meg ihjel :ler:

Skrevet (endret)

Jeg leser alt du skriver, søte du ;)

Jeg ser for meg Turnerose med den soppekrakken. Hun var sikkert kjempesøt der hun gikk :jepp:

Jeg har begynt å like både Buggaboo Cameleon og Bee jeg ;) Jeg ser det praktiske i de, for å si det sånn. For det er slett ikke utseende jeg har falt for :fnise: 'Skjønnheten kommer innenfra', er det ikke det man sier? ;)

Jeg for min del har begynt å forberede meg på PP2, tempen er mistenkelig normal, og nå tipper jeg den daler ned mot mens. Jaja, kan ikke begynne å furte etter èn PP :) Selvom jeg syns det var litt rart at Lady Compen har gitt meg foreløpig tre gule dager etter EL. De to siste gangene har jeg fått to rød, en gul og så gir den meg grønt. Å, jeg analyserer meg ihjel :ler:

:klemmer:

Jepp, Bugaboo-vognene er supre, om enn ikke de peneste. Det ble Bee på oss i dag - mer om det senere - så nå kan jeg jo sammenligne også. :ler: Hehe, vet ikke helt om det er så mye skjult skjønnhet i dem... Men praktiske, absolutt! Vi er strålende fornøyd med Cameleon, som vi jo har litt erfaring med. ;) Og er det én ting jeg har lært dette året, så er det at når det gjelder barneutstyr kommer praktisk bruk laaaangt foran utseendet! Og som jeg vel har nevnt før - det at selve bagen/sittedelen er ganske lav har ikke vært noe problem for oss. Håndtaket tilpasses jo trilleren, og jeg driver ihvertfall ikke å løfter henne opp og ned hele tiden.

Hmm, det er jo noe litt mystisk med syklusen din også, da! Vi får vel bare se. :) Spennende er det uansett!

:kose:

---

Vi har altså kjøpt en Bee! Ikke den på Finn, men en utstillingsmodell på Barnas Hus. Vi betalte 3800 kr inkl TO vognposer (som kan brukes til både Cameleon og Bee) og en ekstra kalesje. De er i ferd med å gå fra 09-modellen til 10-modellen nå, så det var uansett tilbud på dem, men det at vi var villige til å ta utstillingsmodellen ga altså noen hundralapper ekstra i avslag, og altså litt ekstrautstyr på kjøpet. :tommelsmil: Forskjellen på de to modellene var iflg mannen i butikken 1) nye hjul (som her, mot "tette" på 09-modellen) og 2) trinnløs innstilling av høyden på selen som går over skulderen. Ingen av delene skulle ha noe praktsik betydning. 10-modellen var dessuten dyrere - nå koster den 5100 kr til fullpris.

Den er så fiiin! Det er den gule, som jeg synes er kulest, men vi fikk også med kalesje og vognpose i khaki. Den andre vognposen er rosa. ;) Jeg tror vi kommer til å prøve å selge den khakigrønne vognposen, da. Det aller kuleste med vognposene er uansett at jeg kan tegne av mønsteret og sy en selv, i kult stoff! :hoppe: Tror jeg kommer til å gå for matchende kalesje også. :nigo:

Veldig godt fornøyd med den nye vogna, altså! Vi så jo alt da vi la den i bilen at den er mye mindre sammenlagt enn Cameleon. Ergo kan vi ha den med på hytta, til svigers og sånt, og selvsagt hvis vi bare skal ut på tur med bilen i nærområdet. :jepp: Jo, også den softbagen jeg skrev om forrige dagen, den vi "fant" i forbindelse med søppelhentingen? Den passer perfekt oppi, så da kan den faktisk brukes som bagvogn til fremtidige søsken, også. :Nikke: Selv om jeg nok vil foretrekke Cameleonen til det, sånn til vanlig.

Ellers har vi handlet mat og røde slagstøvler fra Viking til Turnerose på SmartClub. :)

Fortsatt veldig usikker på hva som skjer ifht graviditet. Det kommer en stripe med brunt blod i truseinnlegget hver dag, men ikke mer. Tredje dagen det er sånn nå. :sukk:

Endret av *Joyce*
Skrevet

Jeg leser også alt du skriver. :klemmer:

Tøff vogn dere har kjøpt. :jepp:

God lørdag videre. Vi er hos svigers, så det blir et kort innlegg. Kommer sterkere tilbake over helga.

Skrevet

Jeg leser også alt du skriver :jepp:

Søt vogn! :) Har litt sansen for det utradisjonelle jeg! Dere er så flinke til å finne gode tilbud på alt dere :jepp:

Skrevet

Søte jentene! Jeg setter stor pris på dere, bare så dere vet det! :klemmer:

Vi måtte prøve vogna en ørliten tur i går kveld, og den er kjempegod å trille i! Fornøyd! :tommelsmil:

---

Nå kom mensen! Den har unektelig oppført seg rart denne gangen, men det må den jo få lov til en gang i blant. Vi prøver igjen om et par uker. ;) Nå sitter jeg og forbanner menssmerter, har akkurat tatt en Ibux og håper det blir bedre snart. Det har virkelig blitt verre etter fødselen. Fysj! Men jeg har sjokolade, og det er deilig at Turnerose og mannen sover litt. Egentlig skulle vi vært på babysvømming snart, men det hadde bare ikke funka ifht soving i dag. Det er ikke noe moro når lillejenta er for trøtt, da blir det bare hyl og skrik. Skal høre om vi kan komme på onsdag i stedet. :jepp:

Regner pøser ned! Spennende å se hvordan det blir i morgen, hvis det ligner på dette været tror jeg vi dropper å dra ned til sentrum, gitt! Selv med fin, ny vogn. :gjeiper: Men vi skal til besteforeldrene mine og spise, det kan vi jo uansett. I går kveld var det vanvittig lummert, svetten rant rett og slett hvis vi prøvde å lukke vinduet i stua her. Litt rart med sånt sommeraktig vær!

Gjest ~Milla~
Skrevet

De vognene er så stilige, herlig med litt spreke farger :)

Dumt med mensen, krysser fingrene for klaff neste PP!

Ønsker dere en fin 17.mai, selv om det ser skummelt ut værmessig, jeg har bestilt godvær, men spørs om jeg ble hørt. Kanskje jeg sendte inn bestillingen for sent... ;)

Skrevet

Neste PP, daa ;)

Hadde dere en hyggelig 17.maifeiring? :) Forstod Turnerose noe av det hele?

Vi tok det stille og rolig. Jeg klarte ikke helt å slappe av, med tanke på eksamen som var i dag.

Jeg klarte ikke dy meg, svei av en test i dag, selvfølgelig totalt bortkastet, jeg er på 8 DPO :fnise: testen var blendahvit, helt som antatt ;) Nå blir det ikke mer testing før IKM :Nikke:

Skrevet (endret)

De vognene er så stilige, herlig med litt spreke farger :)

Dumt med mensen, krysser fingrene for klaff neste PP!

Ønsker dere en fin 17.mai, selv om det ser skummelt ut værmessig, jeg har bestilt godvær, men spørs om jeg ble hørt. Kanskje jeg sendte inn bestillingen for sent... ;)

Jaaa! Jeg :hjerte: farger!

Håper dere hadde en fin dag i går! Så sånn ut på maten! ;)

Neste PP, daa ;)

Hadde dere en hyggelig 17.maifeiring? :) Forstod Turnerose noe av det hele?

Vi tok det stille og rolig. Jeg klarte ikke helt å slappe av, med tanke på eksamen som var i dag.

Jeg klarte ikke dy meg, svei av en test i dag, selvfølgelig totalt bortkastet, jeg er på 8 DPO :fnise: testen var blendahvit, helt som antatt ;) Nå blir det ikke mer testing før IKM :Nikke:

Ja, gårsdagen var allright. Vi var hos besteforeldrene mine. Masse familie fra inn- og utland, så det ble litt masete til tider, men gikk alt i alt veldig bra. Turnerose forstod ihvertfall at hun måtte showe alt hun kunne, så hun ble fullstendig oversvømt av oppmerksomhet. :ler:

Dårlig gjort å legge eksamen til 18. mai! :kjefte: Ærlig talt! Håper det gikk greit i dag, da. :)

LOL! Jeg testet også for tidlig da jeg faktisk var gravid sist. Er man nysgjerrig, så er man nysgjerrig... ;)

---

Mensen har virkelig oppført seg underlig. Mye mindre enn det pleier å være, men mye klumper i blodet (beklager detaljene! :ler:). Og med menssmerter fra helvete... Oppførte seg i grunnen mest som renselsen etter fødsel. Kan det være at jeg har hatt en tidlig-tidlig SA? :klø: I tilfelle er det jo flott at naturen ordner opp så tidlig.

Endret av *Joyce*
Skrevet

De er søte de små når de skjønner at "Hey, alle ser på meg jo!" :ler:

Ja, fy søren, av alle dager så måtte de velge den 18. Fullstendig tåpelig.

Hehe, det blir ikke flere før IKM, men jeg har ikke det helt store håpet, tempen er farlig normal. Jeg vet ikke når det begynner å slå ut. Lady Compen skal visstnok ikke vise påvist graviditet før 18 dager etter EL og det er jo noen dager etter IKM også det, så jeg skal kanskje ikke ta det så tungt.

For mitt vedkommende så høres det ut som en tidlig SA altså, man kjenner jo kroppen sin og vet hva som er normalt/unormalt. Nå har ikke jeg opplevd SA før, så jeg vet sannelig ikke, men i og med de klumpene....

Skrevet

De er søte de små når de skjønner at "Hey, alle ser på meg jo!" :ler:

Ja, fy søren, av alle dager så måtte de velge den 18. Fullstendig tåpelig.

Hehe, det blir ikke flere før IKM, men jeg har ikke det helt store håpet, tempen er farlig normal. Jeg vet ikke når det begynner å slå ut. Lady Compen skal visstnok ikke vise påvist graviditet før 18 dager etter EL og det er jo noen dager etter IKM også det, så jeg skal kanskje ikke ta det så tungt.

For mitt vedkommende så høres det ut som en tidlig SA altså, man kjenner jo kroppen sin og vet hva som er normalt/unormalt. Nå har ikke jeg opplevd SA før, så jeg vet sannelig ikke, men i og med de klumpene....

Hehe, ja! Ganske komisk når vi ser at hun tydelig gjør seg til "for the crowd". :lol:

Spennende å se! Jeg krysser fortsatt fingrene!

Lurer nok på om det kan ha vært en tidlig SA, ja, men det er jo vanskelig å vite. Særlig fordi jeg rett og slett følte meg gravid en liten stund. Men ikke vet jeg. Uansett er jeg ikke gravid nå! ;)

Lykke til med BH-jakten! ;)

Skrevet

Takk for hjelpa, et lite øyeblikk så trodde jeg at jeg måtte' freeboobe' på bryllupsdagen :fnise: Det hadde tatt seg ut! Jeg spurte jo etter halterneck. Tenkte ikke på at det er stropper på de stroppeløse. Jeg tar meg en runde til, da kan det hende jeg finner noe :jepp:

Skrevet

Mitt siste lille prosjekt: Mindful eating! Jeg har gått opp et par-tre kilo etter at ammingen begynte å avta skikkelig (nå vil Turnerose bare ha pupp 1 gang i løpet av natta, som regel, eller en sjelden gang 2), og jeg vil gjerne ned de kiloene + et par til. Slanking som sådan går bare til helvete, så det kan jeg glemme først som sist. Men så ramlet jeg over en "mindful eating"-app på telefonen i går kveld, leste litt om det, og ble nysgjerrig på å prøve. App-en er kjøpt (11 kr :ler:) og jeg er i gang! Det går ut på at man skal være bevisst på hva man spiser, når man spiser og hvorfor man spiser. Perfekt for en eks-spiseforstyrret. ;) Jeg er altfor flink til å bare putte i meg maten uten å engang registrere at jeg spiser. Tanken er at når man blir bevisst, vil man også lære seg å stoppe når man er mett og å ikke spise når man ikke er sulten. Ergo vil man på litt sikt gå ned i vekt. Sammen med litt trening tror jeg det kan bli bra! :tommelsmil:

Inspirerende er det også - hvis man først skal fokusere på maten kan den jo gjerne være god også, liksom! Så frokosten bestod av bringebær- og jordbærsmoothie + knekkebrød med kesam og spekeskinke, og til lunch ble det omelett med litt skinkeost, servert med et par skiver spekeskinke, noen cherrytomater og en stor haug blandet salat med balsamico og olivenolje. :sikle:

Også drikker jeg te! Innvandrer'n på senteret har fått inn masse, masse teer fra Twinings. Både i den rosa, den grønne, den gule og den lyseblå "serien". Disse har jeg pleid å hamstre i England, de er supergode, men ikke på det norske markedet. Jeg kjenner en som jobber hos den norske Twinings-forhandleren, og de har visst vurdert det til at det ikke er marked for disse teene i Norge... :roll: Ikke selger de de skikkelig sterke, gode, svarte teene heller (de i svart eske), for nordmenn liker tydeligvis bare vann med litt tefarge i. :kjefte: Så takk og pris for innvandrerbutikker som parallelimporterer! De rosa er rene "infusions" med frukt, kjempegode nårsomhelst, og veldig gode kalde, også. De grønne er grønn te med diverse smakstilsetninger, og føles veldig sunne. :gjeiper: Og de "revive and revitalise"-teene er supre frokost-teer. Skal man ha skikkelig engelsk te med melk og sukker er det Assam fra den svarte serien som gjelder! Såh, det var dagens lille teleksjon. Men kommer man over disse fra Twinings, anbefales de altså på det varmeste.

Skrevet

Hvor holder denne innvandreren hus? Har ikke fått med meg den butikken jeg :klø:

Skrevet

...stropper på de stroppeløse...

Her tok jeg meg selv i å synge denne setningen til Sigvart Dagslands "stemmer for de stemmeløse"... :fnise:

Skrevet

Hvor holder denne innvandreren hus? Har ikke fått med meg den butikken jeg :klø:

I det lokalet der den et-eller-annet-piraten holdt til før, ved Rimi og Nikita. Liksom på hjørnet før senteret når vi kommer hjemmefra...

Her tok jeg meg selv i å synge denne setningen til Sigvart Dagslands "stemmer for de stemmeløse"... :fnise:

:ler:

Skrevet

Vi har fått barnehageplass! :strix: I den vi hadde på andreplass på lista. Kjempefornøyde med det! Men jeg kjenner at jeg alt gruer meg litt til å sende fra meg Turnerose på dagtid. :ler: Jeg har visst blitt avhengig av henne... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...