Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ble sammen med en mann som jobbet 100 prosent og jeg var på den tiden på arbeidsavklaringspenger. Jeg leide, mens han eide. Han hadde også to kompiser boende i huset sitt som betalte for å leie hos han. 
 

Siden jeg bodde nærmere jobben hans så ble det til at han bare kom med bagen en dag og værende ble han. Det virket ikke som han hadde noen planer om å betale noe for å bo med meg. Husker godt en gang vi var på besøk hos et vennepar av meg og mannen til venninna mi spurte hva jeg hadde utbetalt. 12.000, svarte jeg. De ble sjokkert over hvordan jeg kunne leve av så lite og mannen til venninna mi sa at da var det jammen godt jeg hadde samboer som hjalp til. Han tok det jo som selvfølge at kjæresten min bidro.. Jeg tenkte at kanskje det var bra dette ble sagt og at kjæresten min fikk dårlig samvittighet, men neida.. Samtidig leide han ut huset sitt billig til de to kameratene sine, de betalte mindre hver enn jeg gjorde for å leie leiligheten min. Han sa han ikke ville ta mer betalt av dem, for de levde jo bare på arbeidsavklaringspenger stakkars?! :filer: 

Etterhvert fikk jeg nok og sa han måtte betale litt, da gikk han med på å betale Canal Digital ( 600 kr ) og strømmen ( som den gangen på det høyeste lå på ca 1400 kr mnd om vinter ). Mens jeg alene betalte 6700 i leie. Det tok ikke lang tid før det ble til at jeg selv måtte betale dette fordi han var «blakk». Husker godt den ene gangen han sa han ikke hadde penger til å betale Canal Digital, for så å gå til butikken og kjøpe to sekspakninger med øl.

Under en av fyllekulene sine presterte han å tisse en diger flekk i sengen min til 15.000, den trakk ned i undermadrassen og han tilbød seg aldri å erstatte. 

Etter at jeg gjorde det slutt prøvde han å bli sammen med meg igjen, han sendte stor rosebukett på døren og betalte ei venninne 1000 kr på Vipps for at jeg skulle blokkere han opp på Facebook med beskjed om at hun skulle vipse halvparten til meg. Deretter kom han med diamantringer som han fortalte at han hadde betalt 8500 kr for! Disse nektet jeg å ta imot, men angrer litt nå for at jeg ikke gjorde det, da kunne jeg kanskje byttet de tilbake for pengene.

Da jeg blokkerte han igjen ble han rasende og skrev til venninnen min at han håpet jeg koste meg med de 500 kronene jeg hadde fått! :ler: Den var god syntes jeg, følte seg snytt pga 500 kr mens HAN hadde brukt leiligheten min som gratis bosted i flere måneder. 
 

 

Anonymkode: 5480f...149

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 13.24):

Signerer denne! Og ofte skal de ikke betale heller. Virker som noen uten lappen tror det er gratis å kjøre bil.. Husker selv da jeg var yngre før jeg fikk lappen og jeg stadig spurte en kompis om å kjøre uten å betale. Etterhvert sa han rett ut til meg at han var lei av å bli snyltet på og at jeg kom til å skjønne hvor frustrende det var den dagen jeg selv fikk lappen og fikk se hva det koster. Da kom jeg selv til å irritere meg over å ha venner som holdt på sånn som meg. Og han hadde så rett. Skjems fortsatt den dag idag. Var 18 - 20 år den gangen. 

Anonymkode: 5480f...149

Pappa elsker å kjøre bil, og han har vært taxi for broren min og jeg da vi var yngre. Det var først på vgs da de andre begynte å ta lappen og kjøre at jeg innså jeg burde tilby meg å betale for drivstoff 😅 det var aldri meningen å virke frekk eller gnien, men å betale for drivstoff slo meg aldri som yngre

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sammen med en mann som jeg etterhvert flyttet sammen med. Vi leide først sammen før vi sener kjøpte sammen med Husbanken lån ( uføre begge to, han ung ufør og jeg på minstesats ). Han hadde stort sett bodd i «bag» hele livet fordi han tidligere hadde slitt med rus, så alt av møbler og hvitevarer hadde jeg. Han hadde altså ingenting da han gikk inn i forholdet. 
 

Da jeg gjorde det slutt hadde vi kun bodd i den kjøpte leiligheten i tre måneder, siden jeg ikke hadde gått inn med egenkapital ( ikke han heller forøvrig ) så sa jeg at jeg ikke trengte å bli kjøpt ut. Selv om jeg var den som hadde betalt alt av boutgifter de tre månedene vi hadde bodd der, mens vi levde for hans utbetaling. Dette var ikke stort mye siden han hadde gjeld fra før av og i tillegg røyket damprøyk og snusa. Han kjøpte det han ville av klær og tok til og med opp et lån for plastisk kirurgi, men så fort jeg sa jeg ville ha noen nye klær så var svaret alltid: «trenger du virkelig det?» Jeg har bedre råd idag når jeg bor alene for å si det sånn.

Da jeg gjorde det slutt nektet han meg å ta med nøkkelen min da jeg dro. Jeg sa dette var galskap siden jeg eide så og si alt i leiligheten, i tillegg stod jeg jo også som eier på skjøte da jeg dro. Men nei, han nektet meg å dra med nøkkel fordi det var jeg som dro og det betydde at dette nå var hans leilighet. Han truet også med vold. Jeg ga han nøklene mot at han lovet at jeg skulle få hente tingene mine.

Ikke mange dager etterpå kontakter jeg han for å avtale når jeg skulle komme og hente møblene mine, han svarer da at han har tenkt litt, han vil ikke ha noen i SIN leilighet og sier han ønsker å kjøpe noen av tinga mine, resten kan han ta ned i garasjen. Jeg hører han går rundt i leiligheten og ramser opp så og si alt jeg eier og har. Jeg spør hva han vil betale for alt dette og han svarer 5400 kr! Når altså bare sengen min alene kostet 15.000 kr. Han hører jeg blir lattermild, blir sur og forsvarer det med at «det er sunket i pris pga bruksverdi». 
 

Etter lang tid med psykisk mishandling og siden jeg vil ha minst mulig konflikt med han så går jeg med på det, jeg føler det er verdt å tape flere penger for å komme meg unna. Prisen for alt han kjøpte for latterlig lav pris kostet meg rundt 45.000 kr nytt.

Han solgte nylig leiligheten og på bildene fra annonsen så jeg alle tingene og andre ting han grabbet med seg på kjøpet, blant annet vaser og jammen hang ikke solhatten min fra Syden på en av knaggene også..

Han har ny kjæreste og forlovede idag, på hennes Facebook dro jeg fort gjenkjennelse på både halssmykke og forlovelsesring, det tilhørte tidligere meg.. :) 

Jeg har skrevet tråder om eksen her inne på Kvinneguiden før, men kom på at jeg ikke har lagt inn historie på denne tråden, for her passer den jo ganske bra. 

Idag har jeg en ny snill kjæreste. :hjerte: 

Anonymkode: 5480f...149

  • Liker 4
  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ble sammen med en mann som jeg etterhvert flyttet sammen med. Vi leide først sammen før vi sener kjøpte sammen med Husbanken lån ( uføre begge to, han ung ufør og jeg på minstesats ). Han hadde stort sett bodd i «bag» hele livet fordi han tidligere hadde slitt med rus, så alt av møbler og hvitevarer hadde jeg. Han hadde altså ingenting da han gikk inn i forholdet. 
 

Da jeg gjorde det slutt hadde vi kun bodd i den kjøpte leiligheten i tre måneder, siden jeg ikke hadde gått inn med egenkapital ( ikke han heller forøvrig ) så sa jeg at jeg ikke trengte å bli kjøpt ut. Selv om jeg var den som hadde betalt alt av boutgifter de tre månedene vi hadde bodd der, mens vi levde for hans utbetaling. Dette var ikke stort mye siden han hadde gjeld fra før av og i tillegg røyket damprøyk og snusa. Han kjøpte det han ville av klær og tok til og med opp et lån for plastisk kirurgi, men så fort jeg sa jeg ville ha noen nye klær så var svaret alltid: «trenger du virkelig det?» Jeg har bedre råd idag når jeg bor alene for å si det sånn.

Da jeg gjorde det slutt nektet han meg å ta med nøkkelen min da jeg dro. Jeg sa dette var galskap siden jeg eide så og si alt i leiligheten, i tillegg stod jeg jo også som eier på skjøte da jeg dro. Men nei, han nektet meg å dra med nøkkel fordi det var jeg som dro og det betydde at dette nå var hans leilighet. Han truet også med vold. Jeg ga han nøklene mot at han lovet at jeg skulle få hente tingene mine.

Ikke mange dager etterpå kontakter jeg han for å avtale når jeg skulle komme og hente møblene mine, han svarer da at han har tenkt litt, han vil ikke ha noen i SIN leilighet og sier han ønsker å kjøpe noen av tinga mine, resten kan han ta ned i garasjen. Jeg hører han går rundt i leiligheten og ramser opp så og si alt jeg eier og har. Jeg spør hva han vil betale for alt dette og han svarer 5400 kr! Når altså bare sengen min alene kostet 15.000 kr. Han hører jeg blir lattermild, blir sur og forsvarer det med at «det er sunket i pris pga bruksverdi». 
 

Etter lang tid med psykisk mishandling og siden jeg vil ha minst mulig konflikt med han så går jeg med på det, jeg føler det er verdt å tape flere penger for å komme meg unna. Prisen for alt han kjøpte for latterlig lav pris kostet meg rundt 45.000 kr nytt.

Han solgte nylig leiligheten og på bildene fra annonsen så jeg alle tingene og andre ting han grabbet med seg på kjøpet, blant annet vaser og jammen hang ikke solhatten min fra Syden på en av knaggene også..

Han har ny kjæreste og forlovede idag, på hennes Facebook dro jeg fort gjenkjennelse på både halssmykke og forlovelsesring, det tilhørte tidligere meg.. :) 

Jeg har skrevet tråder om eksen her inne på Kvinneguiden før, men kom på at jeg ikke har lagt inn historie på denne tråden, for her passer den jo ganske bra. 

Idag har jeg en ny snill kjæreste. :hjerte: 

Anonymkode: 5480f...149

Jeg kjenner igjen dette, jeg husker den tråden,  jeg var så sint på dine vegne, for en sosiopatisk jævla dritt dette "mennesket" er. Så utrolig godt å se at du har en ny kjæreste nå, fy faen for en historie det der er. Stor klem til deg! 

Anonymkode: 0feed...512

  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble sammen med en mann som jeg etterhvert flyttet sammen med. Vi leide først sammen før vi sener kjøpte sammen med Husbanken lån ( uføre begge to, han ung ufør og jeg på minstesats ). Han hadde stort sett bodd i «bag» hele livet fordi han tidligere hadde slitt med rus, så alt av møbler og hvitevarer hadde jeg. Han hadde altså ingenting da han gikk inn i forholdet. 
 

Da jeg gjorde det slutt hadde vi kun bodd i den kjøpte leiligheten i tre måneder, siden jeg ikke hadde gått inn med egenkapital ( ikke han heller forøvrig ) så sa jeg at jeg ikke trengte å bli kjøpt ut. Selv om jeg var den som hadde betalt alt av boutgifter de tre månedene vi hadde bodd der, mens vi levde for hans utbetaling. Dette var ikke stort mye siden han hadde gjeld fra før av og i tillegg røyket damprøyk og snusa. Han kjøpte det han ville av klær og tok til og med opp et lån for plastisk kirurgi, men så fort jeg sa jeg ville ha noen nye klær så var svaret alltid: «trenger du virkelig det?» Jeg har bedre råd idag når jeg bor alene for å si det sånn.

Da jeg gjorde det slutt nektet han meg å ta med nøkkelen min da jeg dro. Jeg sa dette var galskap siden jeg eide så og si alt i leiligheten, i tillegg stod jeg jo også som eier på skjøte da jeg dro. Men nei, han nektet meg å dra med nøkkel fordi det var jeg som dro og det betydde at dette nå var hans leilighet. Han truet også med vold. Jeg ga han nøklene mot at han lovet at jeg skulle få hente tingene mine.

Ikke mange dager etterpå kontakter jeg han for å avtale når jeg skulle komme og hente møblene mine, han svarer da at han har tenkt litt, han vil ikke ha noen i SIN leilighet og sier han ønsker å kjøpe noen av tinga mine, resten kan han ta ned i garasjen. Jeg hører han går rundt i leiligheten og ramser opp så og si alt jeg eier og har. Jeg spør hva han vil betale for alt dette og han svarer 5400 kr! Når altså bare sengen min alene kostet 15.000 kr. Han hører jeg blir lattermild, blir sur og forsvarer det med at «det er sunket i pris pga bruksverdi». 
 

Etter lang tid med psykisk mishandling og siden jeg vil ha minst mulig konflikt med han så går jeg med på det, jeg føler det er verdt å tape flere penger for å komme meg unna. Prisen for alt han kjøpte for latterlig lav pris kostet meg rundt 45.000 kr nytt.

Han solgte nylig leiligheten og på bildene fra annonsen så jeg alle tingene og andre ting han grabbet med seg på kjøpet, blant annet vaser og jammen hang ikke solhatten min fra Syden på en av knaggene også..

Han har ny kjæreste og forlovede idag, på hennes Facebook dro jeg fort gjenkjennelse på både halssmykke og forlovelsesring, det tilhørte tidligere meg.. :) 

Jeg har skrevet tråder om eksen her inne på Kvinneguiden før, men kom på at jeg ikke har lagt inn historie på denne tråden, for her passer den jo ganske bra. 

Idag har jeg en ny snill kjæreste. :hjerte: 

Anonymkode: 5480f...149

Hvorfor var du så dumsnill??

Anonymkode: 1ac60...f4d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor var du så dumsnill??

Anonymkode: 1ac60...f4d

Mens vi var sammen eller et det ble slutt? Jeg var livredd for han og helt knekt psykisk, orket ikke ta opp kampen.

Anonymkode: 5480f...149

  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av mamma skulle ha med seg kake en plass og la ut om hvor tidkrevende og forferdelig slitsomt det var å lage en 1-2-3 kake av sånn ferdig kakemiks (til 30kr!) Den som tok det på seg var dumsnille mamma med fem unger selv. Tror hun handlet inn, kjørte og leverte den på døren hennes også. Da sparte gjerrigknarkdamen bensinpenger også👍🏼 
 

( og for de som måtte spekulere veldig, så har hun utnyttet moren min i mange situasjoner, så jeg vet godt at dette var for å spare penger, som i alle andre liknende situasjoner).

Anonymkode: 1679c...986

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 7.24):

Han skulle bort men ikke du? Det er ikke gjerrig, det er ondt. 

Anonymkode: d8ab7...68f

Jeg kan fortelle en annen historie om han.Han var mye borte(takk og lov)på arbeid og hadde en arbeidsveske med et rom på siden.Der oppbevarte han småpenger og det oppdaget jo min bror og jeg og en gang stjal vi noen få kroner.Vi trodde at det ikke ble oppdaget så vi gjorde det en gang til..Jeg stakk hånda nedi lommen og skrek til av en forferdelig smerteDet viste seg at der var det barberblader ogjeg skar meg stygt.Jeg regner med at det var gjort med overlegg,han visste nok på krona hvor mye det var der.Vi lærte ihvertfall en bitter lekse den dagen.jeg kunne fortalt om andre stygge ting han gjorde mot spesiellt meg,men det hører ikke hjemme i denne tråden.

Anonymkode: b7c3d...64e

  • Liker 3
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var på butikken her om dagen.
Damen foran i køen handlet for sånn ca. 4 bæreposer, poser takker hun nei til i kassen. Men hun hadde en hel haug med småe plastikk poser fra frukt og grønt avdelingen hvor hun pakket alle varene i...... Jises!
Fy faen så flaut å se på den lange køen hun lagde. Hu hadde ca. 18 poser el no....

Anonymkode: 60bb3...a7e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag var jeg en gjerrigknark. Vi er på ferie i DK, og skulle inn i Fårup Sommerland. Fikk spørsmål om hvor gamle barna mine var, og jeg svarte at det yngste barnet mitt var under tre år gammel, selv om hun er fylt tre.. Da gikk hun gratis, og vi sparte noen hundrelapper. 

Anonymkode: d8ab7...68f

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2022 den 13.38):

3 søplesekker pant er statussymbol. Viser at du har god plass hjemme.

Anonymkode: ad023...e35

Lol

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 23.38):

I dag var jeg en gjerrigknark. Vi er på ferie i DK, og skulle inn i Fårup Sommerland. Fikk spørsmål om hvor gamle barna mine var, og jeg svarte at det yngste barnet mitt var under tre år gammel, selv om hun er fylt tre.. Da gikk hun gratis, og vi sparte noen hundrelapper. 

Anonymkode: d8ab7...68f

Flaut om barnet protesterer.

"Nei, jeg er 3 år!"

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Blizz1 said:

Flaut om barnet protesterer.

"Nei, jeg er 3 år!"

Så sparetipset blir: ikke fortell barn hvor gamle de er.

Anonymkode: ad023...e35

  • Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/29/2022 at 12:24 AM, AnonymBruker said:

Vi har et vennepar vi til stadighet inviterer på middag, grilling osv. Hver bidige gang går de gjennom kjøleskapet før de drar for å få med seg restene av alt de kjøpte inn. De 3 cm med agurk som ble igjen, en kvart paprika, 2 dl av cola, en par skjeer med potetsalat og for guds skyld ikke glem det ene hamburgerbrødet som ble til overs. Dette er ikke fattige folk heller, bedriftseiere med god økonomi. 

Anonymkode: 33bd8...083

Høres litt ut som å rydde etter seg. Hvis de også tar med seg søppelet sitt så er vel alt greit.

Anonymkode: ad023...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 5/25/2022 at 3:48 PM, StellaNova said:

Eks svigermor samlet opp brukte te poser og la dem i en boks i kjøleskapet, og så til neste frokost eller neste gang noen ville ha te så tok hun poser derfra og la noen i en presskanne og lagde ny te på dem. Original teposen var first price earl grey te. Aner ikke hva hun sparte på det, men det må ha vært det gjerrigste jeg har sett. 

Fikk åså logo penner av henne i julegave. Sånne som du får gratis, men man trenger jo alltids penner da :) 

 

Forstår henne godt. En te-pose holder jo til to kopper.

Anonymkode: ad023...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/28/2022 at 8:35 PM, AnonymBruker said:

Jeg ringte og spurte om hun kunne sende en oppskrift på sms, det ville hun ikke bruke penger. Hun brukte ikke penger da jeg ringte henne. 

Anonymkode: 29982...abe

Ok, takk for svar.

On 5/29/2022 at 12:24 AM, AnonymBruker said:

Vi har et vennepar vi til stadighet inviterer på middag, grilling osv. Hver bidige gang går de gjennom kjøleskapet før de drar for å få med seg restene av alt de kjøpte inn. De 3 cm med agurk som ble igjen, en kvart paprika, 2 dl av cola, en par skjeer med potetsalat og for guds skyld ikke glem det ene hamburgerbrødet som ble til overs. Dette er ikke fattige folk heller, bedriftseiere med god økonomi. 

Anonymkode: 33bd8...083

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres litt ut som å rydde etter seg. Hvis de også tar med seg søppelet sitt så er vel alt greit.

Anonymkode: ad023...e35

Men de har jo ikke betalt for strømmen som ble brukt til å lage middagen de var med og spiste, eller for slitasjen de forårsaker på andres bolig, har de vel?

Anonymkode: 2626f...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster forventer flotte julegaver hvert år selv, men gir aldri tilbake til noen. Men et år ga hun meg en gave, jeg ble helt paff. Hun satt og maset om den gaven mange timer i selskapet før vi åpnet gaver, sa at jeg kom til å bli sååå glad og hypet meg ordentlig opp. Jeg ble jo spent av alt snakket hennes. 

Gaveåpningen sto til slutt for tur og min søster ønsket at jeg skulle få den første gaven, nemlig den fra henne. Jeg fikk den i hånden og jeg pakket den i glede opp, men skjønte lite når jeg så den åpnet. Det var en gørrkjedelig bok om noe som ikke interesser meg i det hele tatt, nemlig feminismens historie. Da utbryter hun "jeg har alltid ønsket meg den boken, så jeg håpet jeg kunne lånet den med meg hjem så får du den tilbake etterhvert". Jeg sa vær så god, og fikk aldri den boken tilbake. Hun kjøpte egentlig den gaven til seg selv med andre ord, aldri skjønt greia med det der. Etter det året har hun fortsatt som vanlig å ønske seg og forventer dyre gaver, men ingen får noe av hun. Ikke en gang de få tantebarna hun har. Og hun har råd til det. Nok er derfor nok, hun får ikke av meg i år 🙄

Anonymkode: 87d79...8a3

  • Liker 34
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Min søster forventer flotte julegaver hvert år selv, men gir aldri tilbake til noen. Men et år ga hun meg en gave, jeg ble helt paff. Hun satt og maset om den gaven mange timer i selskapet før vi åpnet gaver, sa at jeg kom til å bli sååå glad og hypet meg ordentlig opp. Jeg ble jo spent av alt snakket hennes. 

Gaveåpningen sto til slutt for tur og min søster ønsket at jeg skulle få den første gaven, nemlig den fra henne. Jeg fikk den i hånden og jeg pakket den i glede opp, men skjønte lite når jeg så den åpnet. Det var en gørrkjedelig bok om noe som ikke interesser meg i det hele tatt, nemlig feminismens historie. Da utbryter hun "jeg har alltid ønsket meg den boken, så jeg håpet jeg kunne lånet den med meg hjem så får du den tilbake etterhvert". Jeg sa vær så god, og fikk aldri den boken tilbake. Hun kjøpte egentlig den gaven til seg selv med andre ord, aldri skjønt greia med det der. Etter det året har hun fortsatt som vanlig å ønske seg og forventer dyre gaver, men ingen får noe av hun. Ikke en gang de få tantebarna hun har. Og hun har råd til det. Nok er derfor nok, hun får ikke av meg i år 🙄

Anonymkode: 87d79...8a3

Er hun like spesiell resten av året?

Anonymkode: 39303...779

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...