Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man føler seg lite verdt når venner krever mer enn man selv krever; feks om jeg inviterer på mat(ikke ofte) tenker jeg ikke tanken på å skulle motta penger. Vi er to veninner der jeg er ufør, med store medisinske kostnader, og hun jobber deltid i butikkjobb. Men jeg kreves alltid; på krona🫣Vi har begge bil og vet hvor dyrt det er med bilhold. Skal vi på tur sammen er det en selvfølge at jeg betaler, fordi jeg mirakuløst nok har noe sparepenger.

Anonymkode: 087e5...412

Da synes jeg virkelig at du bør begynne å si fra. Foreslå at dere kjører annen hver gang, og si fra om maten også.

Hvis man inviterer på mat, inviterer man, da er det ikke meningen at den andre skal betale. Hvis man blir enige om å dele utgiftene på forhånd, blir det jo noe annet. Si fra neste gang dere spiser sammen at det går vel opp i opp hvis dere inviterer den andre ca. like ofte. Det kan hun vel ikke nekte på, så får du heller minne henne på det senere, hvis hun krever penger av deg.

Det er noen med at enkelte utnytter andre fordi de kan, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 9.59):

X’n til kjæresten er havner også på topp på min liste. Siste nytt er at de ukene barna er der får de kun bruke et glass om dagen slik at det ikke blir så mye oppvask. De vil jo ikke kjøre oppvaskmaskinen unødvendig ofte 🙈

Anonymkode: 7a331...e7b

Det gjør vi her hjemme også, skyller og bruker glassene en hel dag. Visste ikke at det er det samme som å være gjerrig. 

Fornuftig kaller jeg det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur med en date, kjørte bil noen timer. 
ville ikke stoppe og bruke penger på veien som restaurant eller bensinstasjon.

hadde med seg storm kjøkken, satt der i nordavind og spiste knepp pølser med full turn off. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 10.26):

Er dette gjerrig? Dette forsøker vi å gjøre (og det lenge før strømprisen gikk amok 🤪) , ikke pga pris på oppvaskmaskinen nå, men fordi jeg er så lei av at toppetasjen er full før bunnen….

Anonymkode: a7b85...5d5

Vi også, er lei av bonusdatter tar seg 3-4 nye glass HVER DAG! Og dette gjør ikke bonus sønn. Han klarer seg med et glass i flere dager.

Anonymkode: 8464d...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man føler seg lite verdt når venner krever mer enn man selv krever; feks om jeg inviterer på mat(ikke ofte) tenker jeg ikke tanken på å skulle motta penger. Vi er to veninner der jeg er ufør, med store medisinske kostnader, og hun jobber deltid i butikkjobb. Men jeg kreves alltid; på krona🫣Vi har begge bil og vet hvor dyrt det er med bilhold. Skal vi på tur sammen er det en selvfølge at jeg betaler, fordi jeg mirakuløst nok har noe sparepenger.

Anonymkode: 087e5...412

Her har du vel litt ansvar selv også? Hvis hun her hadde krevd meg for penger så hadde jeg bare ledd og sagt "ha ha, veldig morsomt. Jeg betalte jo sist gang" eller noe sånt.

Anonymkode: e6ff4...677

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Re: glassbruk. Jeg bruker nesten aldri glass. Jeg drikker mye saft og da av typen Zeroh! Jeg blander saften i forrige omgangs flaske og drikker av den til originalflasken har en runde igjen. Da blir den drikkeflaske og en ny (gjerne annen type) Zeroh står ved vasken. Jeg er klumsete og føler meg tryggere når jeg kan skru på korken. Jeg liker dessuten ikke smaken på vannet her så veldig, så da er en sukkerfri saft ok i min verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofie777 skrev (52 minutter siden):

Re: glassbruk. Jeg bruker nesten aldri glass. Jeg drikker mye saft og da av typen Zeroh! Jeg blander saften i forrige omgangs flaske og drikker av den til originalflasken har en runde igjen. Da blir den drikkeflaske og en ny (gjerne annen type) Zeroh står ved vasken. Jeg er klumsete og føler meg tryggere når jeg kan skru på korken. Jeg liker dessuten ikke smaken på vannet her så veldig, så da er en sukkerfri saft ok i min verden.

 

For en artig gjerrigknark-historie 😳

Anonymkode: e6ff4...677

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

For en artig gjerrigknark-historie 😳

Anonymkode: e6ff4...677

Ja, ikke sant? Jeg er den første her i tråden som tar et lite sidespor. Faktisk er jeg den første på hele Kvinneguiden som avviker bittelitt fra tekstens tema, uten ønske om at det skal bli mer enn det, noe du ødelegger. Tusen takk

(Mesteparten av det over er ironi :ironi:. Finn ut hvor ironien stopper og starter igjen)

  • Liker 15
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg arvet klær etter ene barnet mitt, som hun selger videre når ungen hennes har vokst ut av dem. De har ganske god råd, så jeg synes det er litt smålig å tjene penger på brukte klær hun har fått. Har begynt å gi klærne til noen som trenger dem i stedet for nå. 

Anonymkode: dcb7a...91d

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ei venninne av meg arvet klær etter ene barnet mitt, som hun selger videre når ungen hennes har vokst ut av dem. De har ganske god råd, så jeg synes det er litt smålig å tjene penger på brukte klær hun har fått. Har begynt å gi klærne til noen som trenger dem i stedet for nå. 

Anonymkode: dcb7a...91d

Selger hun ett og ett klesplagg, eller samlet i klespakker? 

For jeg gjør også dette av og til.
Sorterer ut alt som er for smått fra klesskapet og legger det samlet ut som en klespakke på finn.no. Det meste av klærne har vi kjøpt selv, noe har vært gavet, mens noen plagg har vi arvet gratis fra venner/naboer/bekjente. Da sorterer jeg ikke disse plaggene ut, og jeg finner det ikke naturlig å kontante den jeg fikk klærne av for 1-2 år siden og vippse de 42kr som deres 3 plagg utgjorde i pakken…

Om en parkdress eller ytterjakke blir solgt alene for en større sum, så er det jo så klart en annen sak.

Anonymkode: b1f2f...099

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selger hun ett og ett klesplagg, eller samlet i klespakker? 

For jeg gjør også dette av og til.
Sorterer ut alt som er for smått fra klesskapet og legger det samlet ut som en klespakke på finn.no. Det meste av klærne har vi kjøpt selv, noe har vært gavet, mens noen plagg har vi arvet gratis fra venner/naboer/bekjente. Da sorterer jeg ikke disse plaggene ut, og jeg finner det ikke naturlig å kontante den jeg fikk klærne av for 1-2 år siden og vippse de 42kr som deres 3 plagg utgjorde i pakken…

Om en parkdress eller ytterjakke blir solgt alene for en større sum, så er det jo så klart en annen sak.

Anonymkode: b1f2f...099

men hvis man får klær gratis fra noen andre, så burde man vel klare å gi  bort disse klærne igjen - i stedet for å forsøke å tjene penger på noe man har fått gratis. 

spesielt hvis man allerede tjener en del, og egentlig ikke "behøver" pengene...    

Anonymkode: c0401...e35

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

men hvis man får klær gratis fra noen andre, så burde man vel klare å gi  bort disse klærne igjen - i stedet for å forsøke å tjene penger på noe man har fått gratis. 

spesielt hvis man allerede tjener en del, og egentlig ikke "behøver" pengene...    

Anonymkode: c0401...e35

Faktisk ganske vanskelig om man ikke kjenner noen med yngre barn. Hadde et regnsett jeg ville gi bort, da det var litt flekker på det. 

Ingen var interessert! Kun noen i Oslo området som ville jeg skulle betale frakt siden det skulle gis bort 😅

La det derfor ut til 50,- og 4 stykker var interessert umiddelbart selv om det var flekker som ikke gikk bort i vask. 

Anonymkode: 1f0ba...c0a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selger hun ett og ett klesplagg, eller samlet i klespakker? 

For jeg gjør også dette av og til.
Sorterer ut alt som er for smått fra klesskapet og legger det samlet ut som en klespakke på finn.no. Det meste av klærne har vi kjøpt selv, noe har vært gavet, mens noen plagg har vi arvet gratis fra venner/naboer/bekjente. Da sorterer jeg ikke disse plaggene ut, og jeg finner det ikke naturlig å kontante den jeg fikk klærne av for 1-2 år siden og vippse de 42kr som deres 3 plagg utgjorde i pakken…

Om en parkdress eller ytterjakke blir solgt alene for en større sum, så er det jo så klart en annen sak.

Anonymkode: b1f2f...099

Hun selger plagg enkeltvis. Hadde de hatt dårlig økonomi hadde jeg forstått det, men med god økonomi synes jeg det er litt smålig å selge klær som er arvet.

Anonymkode: dcb7a...91d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun selger plagg enkeltvis. Hadde de hatt dårlig økonomi hadde jeg forstått det, men med god økonomi synes jeg det er litt smålig å selge klær som er arvet.

Anonymkode: dcb7a...91d

Hvorfor er det smålig? Er da lurt å selge det man ikke har bruk for :)

På jobben har vi en som kjører hjem igjen og tar hjemmekontor, om det ikke er ledig plass på parkeringen som er 2kr billigere i timen enn alternativet. 

Anonymkode: c245e...0ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det smålig? Er da lurt å selge det man ikke har bruk for :)

På jobben har vi en som kjører hjem igjen og tar hjemmekontor, om det ikke er ledig plass på parkeringen som er 2kr billigere i timen enn alternativet. 

Anonymkode: c245e...0ea

Det smålige ligger ikke i å selge et plagg videre. Det smålige ligger i å tjene penger på et plagg en annen har GITT til deg.
 

Disse pengene (eller hvert fall deler av beløpet!!!) burde vært vippset til vedkommende hun fikk det av, som takk for lånet av en verdi. 

Anonymkode: a7b85...5d5

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 20.9.2022 den 13.12):

Klart det, greia er at jeg har en sykdom som gjør at det å være i et rom med melstøv gir meg utslett, kløe, luftveisproblemer ol så det å kjøpe boller er vanlig for meg, men denne gangen unnet jeg mann&barn hjemmebakst siden dette er noe de aldri får hjemme

Hvorfor kan ikke mannen din bake hvis han er så glad i boller? Jeg hadde syntes det var en rar forespørsel som venninne om jeg ikke var pensjonert og glad i å bake. 

Anonymkode: 6f735...2ea

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-jk- skrev (På 21.9.2022 den 18.23):

Og selv om man har dårlig råd stjeler man f.eks ikke tipsen til servitørene, som det har vært mange innlegg om.

Jeg tipser godt i land der servitørene hovedsaklig lever på tips. I Norge får servitører lønn på lik linje med frisører, elektrikere og helsepersonell, og det er ikke noe grunn til å tipse. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lisaaaaa said:

Jeg tipser godt i land der servitørene hovedsaklig lever på tips. I Norge får servitører lønn på lik linje med frisører, elektrikere og helsepersonell, og det er ikke noe grunn til å tipse. 

Det er da stor forskjell på å ikke tipse selv, og å stjele tipsen andre gir.

Anonymkode: 3ad0d...485

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er da stor forskjell på å ikke tipse selv, og å stjele tipsen andre gir.

Anonymkode: 3ad0d...485

Leste feil, sorry! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det smålige ligger ikke i å selge et plagg videre. Det smålige ligger i å tjene penger på et plagg en annen har GITT til deg.
 

Disse pengene (eller hvert fall deler av beløpet!!!) burde vært vippset til vedkommende hun fikk det av, som takk for lånet av en verdi. 

Anonymkode: a7b85...5d5

Takk for lånet for noe man fikk?

Jeg selger til og med julegaver jeg og barna får. Om vi ikke har glede av det er det ingen vits å ta vare på det. 

Ungenr Arver også mye klær. Husker ikke hvem de har arvet ting av så å vippse personen lar seg ikke gjøre. Da må jeg dele beløpet i 12 og vippse alle og da blir det ikke mange kronestykkene til hver 😅

Anonymkode: 1f0ba...c0a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...