Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ei venninne vant et stort beløp i Lotto og sa til meg at nå skulle hun spandere en shoppingtur på meg så jeg fikk fornyet klesskapet. Jeg jobber i et lavtlønnet yrke og kjøper meg sjelden klær pga dårlig råd, så gledet meg veldig til å få fornyet litt. 
 

Nå hadde jeg selvfølgelig ikke sett for meg at jeg skulle få en haug med penger på shoppingturen, men jublet ikke akkurat innvendig da vi møttes for denne turen og hun vipset meg 500 kr.

Anonymkode: 5480f...149

  • Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 10.10):

Hun var veldig fornøyd med seg selv som kom på den løsningen... Det hadde vært greit å ta med egen mat og drikke om hun ikke hadde ønsket seg gaver, men det var hun veldig nøye på. At de skulle tjene på alkoholsalget fikk jeg hakeslepp av, det er vel heller ikke helt lov... Mannen er samme typen, så de har nok funnet hverandre, men de har ikke mange venner. Husker at det var for det meste familie i bryllupet. Har mange historier om henne, men det er disse som er verst og jeg kuttet vennskapet etter dette. 

Anonymkode: 29982...abe

Ikke så rart at de ikke har mange venner… 🙄

Anonymkode: 62d91...294

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2022 den 11.26):

Kom på noen til. 

En bekjent som jeg har vært litt med på felles turer/overnattinger sammen med felles venner. Hun "glemmer" ofte å ta med hundemat. Hun vet jeg har hund også. Jeg kjøper kvalitetsfor hos veterinær da hunden min må ha det. Er jo ikke akkurat det billigste. Så da forventer hun at jeg har litt til overs til hennes hund også, for den kan jo ikke sulte...Når man har hund så sørger man for å pakke med seg det som er nødvendig til den også. En gang så løy jeg og sa at jeg hadde bare akkurat nok og at veterinær hadde sagt at hunden måtte litt opp i vekt, så jeg kunne ikke gi for lite. Da ble hun skikkelig sur, og maste mye om "men alle kan jo glemme en gang i blant". Endte med at hun måtte dra på butikken før den stengte (30min til, så totalt 1t reisevei fra hytten vi var på). Vi andre koste oss med vin, peiskos og spill. Må bare si at de andre vennene våres også reagerte, hun har vist "glemt" mat før også og forventet at hunden skal få få litt av maten de har med seg som pølser, et kjøttstykke osv. Og det er ikke en miniatyrhund hun har....Håper hunden får nok mat hjemme. Den ser ok ut, så ser ikke ut som den sulter. 

 

Kjøring...Tror mange irriterer seg over dette. De som ikke har bil forventer ofte å bli hentet. Kan merke at det er litt sure miner om jeg ikke tilbyr meg. Jeg bor 20-30 minutter unna de fleste jeg kjenner. Og dersom vi skal til byen så blir det en omvei på 15min tur og retur om jeg skal kjøre innom å hente de. Det går buss fra de fleste som tar ca 15-20min. Så skjønner ikke hvorfor de absolutt vil at jeg skal hente. 

 

 

Anonymkode: c18a7...ccf

Signerer denne! Og ofte skal de ikke betale heller. Virker som noen uten lappen tror det er gratis å kjøre bil.. Husker selv da jeg var yngre før jeg fikk lappen og jeg stadig spurte en kompis om å kjøre uten å betale. Etterhvert sa han rett ut til meg at han var lei av å bli snyltet på og at jeg kom til å skjønne hvor frustrende det var den dagen jeg selv fikk lappen og fikk se hva det koster. Da kom jeg selv til å irritere meg over å ha venner som holdt på sånn som meg. Og han hadde så rett. Skjems fortsatt den dag idag. Var 18 - 20 år den gangen. 

Anonymkode: 5480f...149

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Ei venninne vant et stort beløp i Lotto og sa til meg at nå skulle hun spandere en shoppingtur på meg så jeg fikk fornyet klesskapet. Jeg jobber i et lavtlønnet yrke og kjøper meg sjelden klær pga dårlig råd, så gledet meg veldig til å få fornyet litt. 
 

Nå hadde jeg selvfølgelig ikke sett for meg at jeg skulle få en haug med penger på shoppingturen, men jublet ikke akkurat innvendig da vi møttes for denne turen og hun vipset meg 500 kr.

Anonymkode: 5480f...149

Om venninnen min hadde gitt meg 500 kr for å kjøpe klær når hun hadde vunnet i Lotto hadde jeg blitt takknemlig. Ingen grunn til at hun skulle gi deg noe. Vet ikke hvor høye forventninger du hadde eller hvor de kom fra da. 

Anonymkode: 62607...ebe

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg var takknemlig, men hun ga meg jo litt større forhåpninger når hun snakket om at nå skulle jeg endelig få fornyet klesskapet mitt.

Anonymkode: 5480f...149

Det er lov til å reagere. Jeg synest også det var gjerrig å vippse deg 500 kr når hun hadde lovet å ta deg med på shopping for å fornye klesskapet etter å ha vunnet mye penger. Jeg hadde nok helt sikkert også stusset selv om man selvfølgelig tenker at man ikke skal få alt man peker på. Jeg tenker hun kunne tatt deg med på butikker og kjøpt et helt antrekk til deg for å gjøre litt stas på deg. For 500 kr får du kanskje et plagg eller to, alt ettersom. Også spandert en god lunsj etterpå.

 Enten ser jeg for meg at hun sa dette til deg i lykkerus og angret litt etterpå når hun fikk tenkt seg om hva hun skulle bruke pengene til, men siden hun hadde lovd det tok hun deg med og vippset deg en minst mulig sum. Eller så sa hun det fordi hun ville ha deg med på shopping for å shoppe mye for seg selv uten dårlig samvittighet, uten egentlig spandere så mye på deg. Vant hun flere hundre tusen kr?

 

  • Liker 19
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missmcbeal skrev (57 minutter siden):

Det er lov til å reagere. Jeg synest også det var gjerrig å vippse deg 500 kr når hun hadde lovet å ta deg med på shopping for å fornye klesskapet etter å ha vunnet mye penger. Jeg hadde nok helt sikkert også stusset selv om man selvfølgelig tenker at man ikke skal få alt man peker på. Jeg tenker hun kunne tatt deg med på butikker og kjøpt et helt antrekk til deg for å gjøre litt stas på deg. For 500 kr får du kanskje et plagg eller to, alt ettersom. Også spandert en god lunsj etterpå.

 Enten ser jeg for meg at hun sa dette til deg i lykkerus og angret litt etterpå når hun fikk tenkt seg om hva hun skulle bruke pengene til, men siden hun hadde lovd det tok hun deg med og vippset deg en minst mulig sum. Eller så sa hun det fordi hun ville ha deg med på shopping for å shoppe mye for seg selv uten dårlig samvittighet, uten egentlig spandere så mye på deg. Vant hun flere hundre tusen kr?

 

Takk, du forstod meg riktig. :) Ja, hun vant flere hundre tusen.

Anonymkode: 5480f...149

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, missmcbeal said:

Det er lov til å reagere. Jeg synest også det var gjerrig å vippse deg 500 kr når hun hadde lovet å ta deg med på shopping for å fornye klesskapet etter å ha vunnet mye penger. Jeg hadde nok helt sikkert også stusset selv om man selvfølgelig tenker at man ikke skal få alt man peker på. Jeg tenker hun kunne tatt deg med på butikker og kjøpt et helt antrekk til deg for å gjøre litt stas på deg. For 500 kr får du kanskje et plagg eller to, alt ettersom. Også spandert en god lunsj etterpå.

 Enten ser jeg for meg at hun sa dette til deg i lykkerus og angret litt etterpå når hun fikk tenkt seg om hva hun skulle bruke pengene til, men siden hun hadde lovd det tok hun deg med og vippset deg en minst mulig sum. Eller så sa hun det fordi hun ville ha deg med på shopping for å shoppe mye for seg selv uten dårlig samvittighet, uten egentlig spandere så mye på deg. Vant hun flere hundre tusen kr?

 

Dette tipper jeg også. En venninne av meg ble veldig glad på mine vegne da jeg endelig ble gravid etter flere års prøving, og sa at nå skulle hun gå amok i babybutikkene og kjøpe gaver til meg. Det endte med at hun kom med en body. 😛 Jeg regnet med at hun bare ikke hadde tenkt seg om før det glapp ut av henne, og så kom hun frem til at hun egentlig trengte de pengene selv.

Anonymkode: 3ad0d...485

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem.... Jeg har en venninnesom alltid har "glemt" solkrem. Jeg kjøper dyre clinidermprodukter i ulike faktorer til ansikt og kropp, gode og de koster. Det er ganske irriterende når halve flasken går til henne og hennes barn gang på gang.

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mousj skrev (2 minutter siden):

Solkrem.... Jeg har en venninnesom alltid har "glemt" solkrem. Jeg kjøper dyre clinidermprodukter i ulike faktorer til ansikt og kropp, gode og de koster. Det er ganske irriterende når halve flasken går til henne og hennes barn gang på gang.

Kjøp en billig og gi dem av den? 

Anonymkode: eeef1...ffc

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mousj skrev (3 minutter siden):

Solkrem.... Jeg har en venninnesom alltid har "glemt" solkrem. Jeg kjøper dyre clinidermprodukter i ulike faktorer til ansikt og kropp, gode og de koster. Det er ganske irriterende når halve flasken går til henne og hennes barn gang på gang.

Kjøp en flaske av den billigste solkremen du finner. Så tilbyr du henne denne når hun spør igjen. 

Anonymkode: 22260...b2e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøp en flaske av den billigste solkremen du finner. Så tilbyr du henne denne når hun spør igjen. 

Anonymkode: 22260...b2e

God ide;)

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjøp en flaske av den billigste solkremen du finner. Så tilbyr du henne denne når hun spør igjen. 

Anonymkode: 22260...b2e

Ja absolutt dette! Har selv en jævlig dyr solkrem som koster 500 + kr flaska og jeg smører ikke en dråpe av den på andre enn meg selv.....

Anonymkode: 0feed...512

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fastkunder i matbutikken jeg jobber som kommer innom ens ærend for å pante flasker og evt handle noe utgått mat på tilbud, og så får de gjerne kroner til overs på panten også. Jeg er enig i at man bør pante flasker, men så grådig er det godt gjort å være.

Anonymkode: 15c3b...e8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er de grådige? 

Ville du gått innom butikken med 10 kroners pantelapper hver eneste dag uten å være flau eller??

Anonymkode: 15c3b...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ville du gått innom butikken med 10 kroners pantelapper hver eneste dag uten å være flau eller??

Anonymkode: 15c3b...e8d

Om jeg ikke hadde bil, ja. Gidder ikke drasse på oppspart pant i 3 søppelsekker om jeg ikke har bil, da tar jeg det heller på vei til barnehagen klokken 15.30. 

 

  • Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som jobber i butikk. Du er klar over at butikken fremdeles får betalt, selv om det benyttes pant, ikke sant?

Anonymkode: 98dd3...edb

  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Takk, du forstod meg riktig. :) Ja, hun vant flere hundre tusen.

Anonymkode: 5480f...149

Hva om hun vant 500 tusen, men hadde 499 tusen i gjeld som hun nedbetalte? I så fall var 500 generøst.

Anonymkode: ad023...e35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...