Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det var ei dame som skulle handle med meg i dag og hun skulle også betale for venninna si. Hun ble da snurt på venninna fordi hun hadde lagt kuvert-smøret sitt i salatbegeret. Når jeg da veide det måtte hun jo betale for smøret også... 🙄🙄

Anonymkode: b53e7...ece

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En gang skulle venninnegjengen vår møtes for å grille. Alle skulle ta med seg noe mat. Type en tar med koteletter, en tar med burgere, en lager potetsalat osv. Den kronisk gjerrige tilbød seg å ta med ketchup. 

Anonymkode: edef3...b55

Hun med ketchupen tok vel med seg resten av ketchupflaska hjem igjen, går jeg ut fra?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (12 timer siden):

Hun med ketchupen tok vel med seg resten av ketchupflaska hjem igjen, går jeg ut fra?😉

Selvsagt! 🙈 

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noen til. 

En bekjent som jeg har vært litt med på felles turer/overnattinger sammen med felles venner. Hun "glemmer" ofte å ta med hundemat. Hun vet jeg har hund også. Jeg kjøper kvalitetsfor hos veterinær da hunden min må ha det. Er jo ikke akkurat det billigste. Så da forventer hun at jeg har litt til overs til hennes hund også, for den kan jo ikke sulte...Når man har hund så sørger man for å pakke med seg det som er nødvendig til den også. En gang så løy jeg og sa at jeg hadde bare akkurat nok og at veterinær hadde sagt at hunden måtte litt opp i vekt, så jeg kunne ikke gi for lite. Da ble hun skikkelig sur, og maste mye om "men alle kan jo glemme en gang i blant". Endte med at hun måtte dra på butikken før den stengte (30min til, så totalt 1t reisevei fra hytten vi var på). Vi andre koste oss med vin, peiskos og spill. Må bare si at de andre vennene våres også reagerte, hun har vist "glemt" mat før også og forventet at hunden skal få få litt av maten de har med seg som pølser, et kjøttstykke osv. Og det er ikke en miniatyrhund hun har....Håper hunden får nok mat hjemme. Den ser ok ut, så ser ikke ut som den sulter. 

Kjøring...Tror mange irriterer seg over dette. De som ikke har bil forventer ofte å bli hentet. Kan merke at det er litt sure miner om jeg ikke tilbyr meg. Jeg bor 20-30 minutter unna de fleste jeg kjenner. Og dersom vi skal til byen så blir det en omvei på 15min tur og retur om jeg skal kjøre innom å hente de. Det går buss fra de fleste som tar ca 15-20min. Så skjønner ikke hvorfor de absolutt vil at jeg skal hente. 

 

 

Anonymkode: c18a7...ccf

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 17.13):

Når man er voksen er det faktisk ikke vanlig å gi bursdagsgaver med mindre man er invitert på feiring. Og det å forsørge 3 barn koster MYE mer enn jeg tror du kan forestille deg. «Stort hus» er temmelig nødvendig når man skal huse 5 stykker…

Anonymkode: f90f4...feb

Eh jo man gir også som voksen

Anonymkode: e1b78...e0e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh jo man gir også som voksen

Anonymkode: e1b78...e0e

Eh nei, ikke alle gjør det. 

Anonymkode: 4f0c9...b30

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eh jo man gir også som voksen

Anonymkode: e1b78...e0e

Ja vel, dersom du gjør det så skal jeg ikke krangle på det. Personlig så gir jeg ikke gaver til voksne med mindre jeg er invitert i selskap, og jeg har heller aldri opplevd å få bursdagsgave fra noen jeg ikke har invitert i feiringen. 

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Eh jo man gir også som voksen

Anonymkode: e1b78...e0e

Noen gjør vel det og andre ikke. Ulike praksiser i ulike familier vet du. 

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har ei i vennegjengen som alltid snylter. Hun er et rotehode generelt, men mye av det er bevisst. På hytteturer glemmer hun f.eks drikken sin i bilen. Når vi andre begynner å drikke må hun få av oss som har lagt det kaldt. Sånn starter det alltid! Hun kan også finne på å ta med seg en flaske vin og 3 øl på hyttetur fra torsdag til søndag, og går selvfølgelig tom og må få av andre. 
 

Hun mangler alltid Ibux, tamponger, truse, laken, drikke, bankkort, lader osv. Forbanna irriterende!

Anonymkode: bb86d...0f9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi har ei i vennegjengen som alltid snylter. Hun er et rotehode generelt, men mye av det er bevisst. På hytteturer glemmer hun f.eks drikken sin i bilen. Når vi andre begynner å drikke må hun få av oss som har lagt det kaldt. Sånn starter det alltid! Hun kan også finne på å ta med seg en flaske vin og 3 øl på hyttetur fra torsdag til søndag, og går selvfølgelig tom og må få av andre. 
 

Hun mangler alltid Ibux, tamponger, truse, laken, drikke, bankkort, lader osv. Forbanna irriterende!

Anonymkode: bb86d...0f9

Neste gang dere skal på hyttetur skriver du en liste til henne over det som er nødvendig å ha med på tur.  Jeg hadde ikke orket å ha med sånne folk, blir bare sur stemning.  Og så dyrt som alkohol er her i Norge hadde jeg nektet å spandere på henne til stadighet. 

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 minutt siden):

Neste gang dere skal på hyttetur skriver du en liste til henne over det som er nødvendig å ha med på tur.  Jeg hadde ikke orket å ha med sånne folk, blir bare sur stemning.  Og så dyrt som alkohol er her i Norge hadde jeg nektet å spandere på henne til stadighet. 

Vi gjør det hver gang, men hun dukker like herlig opp uten noe hver gang.. Denne helgen er hun ikke invitert!

Anonymkode: bb86d...0f9

  • Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vi har ei i vennegjengen som alltid snylter. Hun er et rotehode generelt, men mye av det er bevisst. På hytteturer glemmer hun f.eks drikken sin i bilen. Når vi andre begynner å drikke må hun få av oss som har lagt det kaldt. Sånn starter det alltid! Hun kan også finne på å ta med seg en flaske vin og 3 øl på hyttetur fra torsdag til søndag, og går selvfølgelig tom og må få av andre. 
 

Hun mangler alltid Ibux, tamponger, truse, laken, drikke, bankkort, lader osv. Forbanna irriterende!

Anonymkode: bb86d...0f9

Har et par kollegaer som alltid mangler småtteri og skal låne slikt som Paracet/Ibux, bind, halsdrops, håndkrem osv. Irriterende når dette alltid er samme folka som forventer at andre skal ha tilgjengelig når de trenger det. 

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt dette er om en tidligere kollega: 

Inviterte hun med på hyttetur.
(Eks)samboer og jeg dekket bensin. Jeg handlet inn mat. Hun satt og finregnet og kverulerte til en lavere sum, jeg gadd ikke si noe. Vi kjørte hun hjem og hun tok med seg alt av mat som var til overs som om det var den største selvfølge.

Hun inviterte til middag.
 Jeg hadde med vin som hun takket for og satt i skapet. Fikk beskjed når jeg kom at det ble x antall kr på hver - ble så paff at jeg bare betalte.

Var på besøk hos henne og fikk spørsmål om jeg ville ha brus for kr x.

Jeg stilte opp gjennom kjærlighetssorg, ny leilighet og familieproblemer. Jeg ringte for å spørre om oppskrift på en rett og spurte om hun kunne sende det på sms. Fikk svar om at hun ville ikke bruke penger på å sende en sms.

Hun inviterte til bryllupet sitt. Fikk tydelig beskjed om hvor jeg kunne finne ønskelisten. Alle måtte ha med egen mat da de skulle grille, presiserte at de faktisk stilte med grillkull, og alle kunne kjøpe drikke som de hadde handlet i Sverige. De skulle ta norsk utsalgspriser slik at de tjente litt på det. Dette var dråpen for meg og jeg takket for vennskapet.

Anonymkode: 29982...abe

For et menneske 🤯

Anonymkode: ecd70...765

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alt dette er om en tidligere kollega: 

Inviterte hun med på hyttetur.
(Eks)samboer og jeg dekket bensin. Jeg handlet inn mat. Hun satt og finregnet og kverulerte til en lavere sum, jeg gadd ikke si noe. Vi kjørte hun hjem og hun tok med seg alt av mat som var til overs som om det var den største selvfølge.

Hun inviterte til middag.
 Jeg hadde med vin som hun takket for og satt i skapet. Fikk beskjed når jeg kom at det ble x antall kr på hver - ble så paff at jeg bare betalte.

Var på besøk hos henne og fikk spørsmål om jeg ville ha brus for kr x.

Jeg stilte opp gjennom kjærlighetssorg, ny leilighet og familieproblemer. Jeg ringte for å spørre om oppskrift på en rett og spurte om hun kunne sende det på sms. Fikk svar om at hun ville ikke bruke penger på å sende en sms.

Hun inviterte til bryllupet sitt. Fikk tydelig beskjed om hvor jeg kunne finne ønskelisten. Alle måtte ha med egen mat da de skulle grille, presiserte at de faktisk stilte med grillkull, og alle kunne kjøpe drikke som de hadde handlet i Sverige. De skulle ta norsk utsalgspriser slik at de tjente litt på det. Dette var dråpen for meg og jeg takket for vennskapet.

Anonymkode: 29982...abe

Litt som Ove og konen i Solsidan 🤣

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alt dette er om en tidligere kollega: 

Inviterte hun med på hyttetur.
(Eks)samboer og jeg dekket bensin. Jeg handlet inn mat. Hun satt og finregnet og kverulerte til en lavere sum, jeg gadd ikke si noe. Vi kjørte hun hjem og hun tok med seg alt av mat som var til overs som om det var den største selvfølge.

Hun inviterte til middag.
 Jeg hadde med vin som hun takket for og satt i skapet. Fikk beskjed når jeg kom at det ble x antall kr på hver - ble så paff at jeg bare betalte.

Var på besøk hos henne og fikk spørsmål om jeg ville ha brus for kr x.

Jeg stilte opp gjennom kjærlighetssorg, ny leilighet og familieproblemer. Jeg ringte for å spørre om oppskrift på en rett og spurte om hun kunne sende det på sms. Fikk svar om at hun ville ikke bruke penger på å sende en sms.

Hun inviterte til bryllupet sitt. Fikk tydelig beskjed om hvor jeg kunne finne ønskelisten. Alle måtte ha med egen mat da de skulle grille, presiserte at de faktisk stilte med grillkull, og alle kunne kjøpe drikke som de hadde handlet i Sverige. De skulle ta norsk utsalgspriser slik at de tjente litt på det. Dette var dråpen for meg og jeg takket for vennskapet.

Anonymkode: 29982...abe

Dette er jo ikke normal oppførsel🙈 

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 16.45):

Alt dette er om en tidligere kollega: 

Inviterte hun med på hyttetur.
(Eks)samboer og jeg dekket bensin. Jeg handlet inn mat. Hun satt og finregnet og kverulerte til en lavere sum, jeg gadd ikke si noe. Vi kjørte hun hjem og hun tok med seg alt av mat som var til overs som om det var den største selvfølge.

Hun inviterte til middag.
 Jeg hadde med vin som hun takket for og satt i skapet. Fikk beskjed når jeg kom at det ble x antall kr på hver - ble så paff at jeg bare betalte.

Var på besøk hos henne og fikk spørsmål om jeg ville ha brus for kr x.

Jeg stilte opp gjennom kjærlighetssorg, ny leilighet og familieproblemer. Jeg ringte for å spørre om oppskrift på en rett og spurte om hun kunne sende det på sms. Fikk svar om at hun ville ikke bruke penger på å sende en sms.

Hun inviterte til bryllupet sitt. Fikk tydelig beskjed om hvor jeg kunne finne ønskelisten. Alle måtte ha med egen mat da de skulle grille, presiserte at de faktisk stilte med grillkull, og alle kunne kjøpe drikke som de hadde handlet i Sverige. De skulle ta norsk utsalgspriser slik at de tjente litt på det. Dette var dråpen for meg og jeg takket for vennskapet.

Anonymkode: 29982...abe

Det er noe av det verste jeg har hørt. At gjestene må ta med egen mat i bryllupet - OG de selger drikke til gjestene og tar profitt?? Hun er jo ikke normal. Er mannen som var dum nok til å gifte seg med henne like ille?

Anonymkode: 62d91...294

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er noe av det verste jeg har hørt. At gjestene må ta med egen mat i bryllupet - OG de selger drikke til gjestene og tar profitt?? Hun er jo ikke normal. Er mannen som var dum nok til å gifte seg med henne like ille?

Anonymkode: 62d91...294

Hun var veldig fornøyd med seg selv som kom på den løsningen... Det hadde vært greit å ta med egen mat og drikke om hun ikke hadde ønsket seg gaver, men det var hun veldig nøye på. At de skulle tjene på alkoholsalget fikk jeg hakeslepp av, det er vel heller ikke helt lov... Mannen er samme typen, så de har nok funnet hverandre, men de har ikke mange venner. Husker at det var for det meste familie i bryllupet. Har mange historier om henne, men det er disse som er verst og jeg kuttet vennskapet etter dette. 

Anonymkode: 29982...abe

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (På 4/8/2022 den 20.35):

Litt som Ove og konen i Solsidan 🤣

The Uwster!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...