Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 16.20):

Vi hadde et gratis arrangement for velforeningen i høst, med fokus på barn. Det var kaker og kaffe, og også lotteri. Vi tok ingen spesifikk pris, men ba folk vippse det de selv hadde lyst til og kunne (det er stor økonomisk forskjell her i nabolaget, vi har både veldig rike og veldig fattige). Så noen vippset 500, andre 20, og noen vippset ikke. Vi kjenner igjen navnene og ser at summene passer med slik vi kjenner situasjonen til folk. Og vi gjør det slik sånn at alle har en mulighet til å delta, selv de som ikke har tjue kroner til overs engang. Alle barn skal få delta på lik linje. Vi går som regel i litt i pluss takket være at de som sitter godt i det deltar sjenerøst.

Så har du hun som ligger på fast på listene over inntekstoppene i kommunen som vippset én krone. En eneste krone. Da ble jeg ganske paff. Det er mer fornærmende enn å bare la vær.

Anonymkode: df96a...542

Det der er smålig, frekt, respektløst og ja, en fornærmelse. I restaurantbransjen betyr å tipse ei krone gjerne at man er misfornøyd. Hun burde latt være å vippse den ene krona.... 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

er man en forbanna drittsekk når det kommer til økonomi, så er man sannsynlig en ganske stor drittsekk når det kommer til andre ting også. 

Moren til søskenbarna mine var faktisk sånn at hun kunne finne på å lage middag til seg selv, fordi hun kom hjem kanskje tretti minutter før resten av familien kom hjem fra skole eller arbeid. Men hun lagde bare middag til seg selv, og dette var hun selvfølgelig i ferd med å spise opp hennes egen middag. Når resten av familien kommer hjem, så måtte de selvfølgelig lage enda mer middag til resten av familien. Samtidig som hun sutrer og klager over at det viss nok gikk alt for elektrisitet for å lage middag to ganger (en middag til henne, og en middag til resten av familien) 

eller hun kunne finne på å kjøpe for eksempel toalett-papir (eller matvarer) til henne selv, Men dersom noen andre tilfeldigvis brukte hennes toalett-papir, så ble hun veldig irritert og begynte å gnåle om at dette var hennes saker. Når jeg var på besøk der en gang (var kanskje sju eller åtte år gammel) så slo hun faktisk en melkekartong rett ut av hånden på meg, og sølte selvfølgelig en del melk på både bordet og gulvet. Så begynte hun å brøle om at dette var hennes melk, og seinere den kvelden baksnakket hun meg til ektemannen sin (min onkel) fordi jeg viss nok var en "forbanna liten drittunge" som hadde forsynt seg av hennes mat eller drikke. Ektemannen forsøkte jo å tone det litt ned da, og si at dette virkelig ikke var særlig viktig. Det var ett glass med melk, for pokker! Burde virkelig ikke være "verdens undergang" for noen.

Hun hadde nærmere en million kroner i årslønn, og skrøt av dette ganske ofte. Men dersom noen forsyner seg av ett par brødskiver fra "hennes" brød, så var Helvete løs.

Anonymkode: 58cc9...5e0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

er man en forbanna drittsekk når det kommer til økonomi, så er man sannsynlig en ganske stor drittsekk når det kommer til andre ting også. 

Moren til søskenbarna mine var faktisk sånn at hun kunne finne på å lage middag til seg selv, fordi hun kom hjem kanskje tretti minutter før resten av familien kom hjem fra skole eller arbeid. Men hun lagde bare middag til seg selv, og dette var hun selvfølgelig i ferd med å spise opp hennes egen middag. Når resten av familien kommer hjem, så måtte de selvfølgelig lage enda mer middag til resten av familien. Samtidig som hun sutrer og klager over at det viss nok gikk alt for elektrisitet for å lage middag to ganger (en middag til henne, og en middag til resten av familien) 

eller hun kunne finne på å kjøpe for eksempel toalett-papir (eller matvarer) til henne selv, Men dersom noen andre tilfeldigvis brukte hennes toalett-papir, så ble hun veldig irritert og begynte å gnåle om at dette var hennes saker. Når jeg var på besøk der en gang (var kanskje sju eller åtte år gammel) så slo hun faktisk en melkekartong rett ut av hånden på meg, og sølte selvfølgelig en del melk på både bordet og gulvet. Så begynte hun å brøle om at dette var hennes melk, og seinere den kvelden baksnakket hun meg til ektemannen sin (min onkel) fordi jeg viss nok var en "forbanna liten drittunge" som hadde forsynt seg av hennes mat eller drikke. Ektemannen forsøkte jo å tone det litt ned da, og si at dette virkelig ikke var særlig viktig. Det var ett glass med melk, for pokker! Burde virkelig ikke være "verdens undergang" for noen.

Hun hadde nærmere en million kroner i årslønn, og skrøt av dette ganske ofte. Men dersom noen forsyner seg av ett par brødskiver fra "hennes" brød, så var Helvete løs.

Anonymkode: 58cc9...5e0

Psykiatrisk pasient.

Anonymkode: f8075...b11

  • Liker 41
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde faktisk en tidligere kjæreste som gjerne forsynte seg av ting jeg hadde kjøpt. For eksempel brød og pålegg, eller what ever.

men samtidig prestere hun å bli irritert dersom noen andre tok så mye som en skive brunost eller gulost som hun hadde kjøpt. 

Anonymkode: f058a...b75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent tok seg alltid betalt for maten når hun inviterte folk hjem til seg.

En gang inviterte hun alle hun kjente til nyttårsfest. Krevde i invitasjonen en vanvittig sum for maten og presterte i tillegg å si at drikke måtte man ta med selv, alt sammen skrevet i en ikke så altfor hyggelig tone. Et par uker senere kom det en snurt oppfølgingsmail om at vi måtte "gidde" å svare om vi kunne eller ikke, så tydeligvis ikke bare jeg som reagerte på prisen og tonen i invitasjonen. Ca 10 dager senere ny mail om at selskapet var avlyst pga for få gjester.

Litt trist men hun var utrolig gjerrig. Hun betalte hun ikke for seg da jeg kjørte henne hjem midt på natten. Jeg skulle forbi der hun bodde uansett så, men hun sa knapt takk for turen.

Anonymkode: 2855c...cfe

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.2.2022 den 15.28):

Forrige uke fikk jeg Vipps krav fra min far på 12 kr siden ene barnebarnet tok en dusj da han var på besøk… Ja, dere leste riktig… Mannen har forresten millioner på bok, hytte og hus ++++. 

Anonymkode: 9e358...216

:hakeslepp:

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

når jeg bodde i kollektiv, så var det faktisk en karakter som blant annet klagde over at lyset på toalett og badet ble stående på når det ikke var noen der. Det var faktisk en gang-og sykkel vei kanskje femti meter unna bygningen vi bodde, og lyset fra ute-lampene langs denne løypa skinte så vidt inn på badet og toalett. Dermed var det viss nok "fullstendig unødvendig" med ekstra lys i disse rommene, selv om det var noen på disse rommene eller ikke.

hun kunne også finne på å bruke en hel dag på å kjøre innom tre eller fire forskjellige butikker, bare fordi leverpostei var kanskje en krone billigere en plass. Samtidig som for eksempel "makrell i tomat" var femti øre dyrere en plass. For ikke å snakke om melk eller toalett-papir. 

:engel:     

Anonymkode: 2b139...248

Spare seg til fant heter det, makan til folk...

Anonymkode: 2eb94...557

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde med ei som med stor glede forsynte seg av alt jeg hadde (alt jeg hadde i kjøleskapet, dagligvarer, dusjsåpe - ja mon tro om hun brukte barberhøvelen min også i dusjen) - dette var noe jeg ble skikkelig satt ut over, at hun tok seg såpass til rette med å holde på sånn - når hun var den som skrev navnet sitt på melka i kjøleskapet, og det eneste hun hadde var den melka😂 Så ja, mens hun forsynte seg med hva enn som var mitt, så var hun vist livredd for at jeg skulle finne på å ta en melke skvett fra henne🥛

Så hadde hun lagt fra seg en gammel salatpose på kjøkkenet, som lå der i hvertfall 3-4 dager... Og det begynte å sveve småfluer over posen, og siden jeg var den som hadde ansvaret for å holde kjøkkenet (og alt annet tydeligvis) rent, så tenkte jeg til slutt at ok, nå kaster jeg den posen... Ågud hvor jeg fikk høre det!😨 Hun sendte meg en laaang SMS om hvor grusom jeg var som hadde finni på å kasta den råtne salatposen med 10% innhold igjen... Jeg fikk selvfølgelig dårlig samvittighet siden jeg ikke hadde ment å gjøre noe galt, og kjøpte 2 nye poser til henne for å få "tilgivelse", men nei det kunne jeg bare glemme🙄 

Hun benyttet seg som sagt av alt jeg hadde, så hun kjøpte ikke eget dopapir og slike ting, når hun skulle på do så gikk hun å bærte frem og tilbake den samme dorullen hun hadde i alle månedene vi bodde sammen for å prøve å "vise" at hun hadde eget dopapir🤣🧻 Så hvis jeg stod på kjøkkenet og hun skulle forbi meg inn på badet, så kom hun valsende med den ene dorullen sin som begynte å se ganske slitt ut😂 Nei hjelpes... Jeg kunne skrevet bok om hvordan det var å bo med noen som var såpass gjerrig, det var utrivelig for å si det mildt! Men godt jeg kan le av det i ettertid😂

Anonymkode: 4915d...5d7

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg bodde med ei som med stor glede forsynte seg av alt jeg hadde (alt jeg hadde i kjøleskapet, dagligvarer, dusjsåpe - ja mon tro om hun brukte barberhøvelen min også i dusjen) - dette var noe jeg ble skikkelig satt ut over, at hun tok seg såpass til rette med å holde på sånn - når hun var den som skrev navnet sitt på melka i kjøleskapet, og det eneste hun hadde var den melka😂 Så ja, mens hun forsynte seg med hva enn som var mitt, så var hun vist livredd for at jeg skulle finne på å ta en melke skvett fra henne🥛

Så hadde hun lagt fra seg en gammel salatpose på kjøkkenet, som lå der i hvertfall 3-4 dager... Og det begynte å sveve småfluer over posen, og siden jeg var den som hadde ansvaret for å holde kjøkkenet (og alt annet tydeligvis) rent, så tenkte jeg til slutt at ok, nå kaster jeg den posen... Ågud hvor jeg fikk høre det!😨 Hun sendte meg en laaang SMS om hvor grusom jeg var som hadde finni på å kasta den råtne salatposen med 10% innhold igjen... Jeg fikk selvfølgelig dårlig samvittighet siden jeg ikke hadde ment å gjøre noe galt, og kjøpte 2 nye poser til henne for å få "tilgivelse", men nei det kunne jeg bare glemme🙄 

Hun benyttet seg som sagt av alt jeg hadde, så hun kjøpte ikke eget dopapir og slike ting, når hun skulle på do så gikk hun å bærte frem og tilbake den samme dorullen hun hadde i alle månedene vi bodde sammen for å prøve å "vise" at hun hadde eget dopapir🤣🧻 Så hvis jeg stod på kjøkkenet og hun skulle forbi meg inn på badet, så kom hun valsende med den ene dorullen sin som begynte å se ganske slitt ut😂 Nei hjelpes... Jeg kunne skrevet bok om hvordan det var å bo med noen som var såpass gjerrig, det var utrivelig for å si det mildt! Men godt jeg kan le av det i ettertid😂

Anonymkode: 4915d...5d7

Hvorfor fant du deg i at hun levde på deg? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

En gjerrigknark på jobb lurte på hva vi skulle gjøre med alle de euro-pallene etter en stor leveranse. Han ville bygge veranda av plankene...

Anonymkode: 6f8f1...04f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (På 20.1.2022 den 18.12):

Det der er smålig, frekt, respektløst og ja, en fornærmelse. I restaurantbransjen betyr å tipse ei krone gjerne at man er misfornøyd. Hun burde latt være å vippse den ene krona.... 

Det stemmer, har i løpet alle de år jeg har spist ute kun skjedd 1 gang at jeg har tipset 1 kr. Håper damen enten gjorde feil eller at hun skammer seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 17.53):

Jeg har bedt venner på middag i tjuefem år, men aldri har noen hentet vin eller annen drikke etterpå! Så jeg hadde synes du var en skikkelig gjerrigknark om du gjorde det. 

Anonymkode: 326ff...512

Det kommer an på. Har ofte med 3-4fl champagne (sånn i tilfelle noen har glemt å ta med seg drikke) ta alltid med meg evt uåpnede flasker når jeg drar

Anonymkode: f2051...931

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (2 timer siden):

En kollega av meg stjal alle europallene vi fikk.  Vi hadde et pantesystem hvor vi leverte flergangspallene tilbake til leverandørene våre, så fikk vi en viss sum for dem (noen hundre kroner).

En kollega stjal med seg alle flergangspallene for han skulle "bygge møbler til kjellerstua" med dem.  Sjefen forsto ingenting av hvor alle pallene ble av og det ble nesten politisak av det for han var overbevist om at noen brøt seg inn i varelageret vårt og kun stjal pallene.

Viste seg at de pallene var fulle av skadedyr, så kollegaen min måtte ut med over 30 000 kr til skadedyrfirma for å bli kvitt dem.

Det er sånn man sparer seg til fant.

Anonymkode: 2eb94...557

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kommer an på. Har ofte med 3-4fl champagne (sånn i tilfelle noen har glemt å ta med seg drikke) ta alltid med meg evt uåpnede flasker når jeg drar

Anonymkode: f2051...931

Ja, men har du de i vesken hele tiden? Eller står de på bordet og så sier du "heisann, den er ikke åpnet, jeg kommer innom i morgen og henter den jeg!"?

 

Jeg har også odte med "ekstra", men da ligger det skjult. Som en mor som har med ekstra mat til barnet sitt i tilfelle han sier han blir sulten ;)  

Anonymkode: a7b85...5d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic skrev (På 20.10.2015 den 21.16):

 

...og bestefaren min! :ler:

 

Han var helt ekstremt gjerrig. Han spiste fisk som hadde ligget i fryseren siden 1977 som ikke en gang bikkja ville ha. Kan jo ikke kaste mat, må vite! Og han fikk det for seg at det var så dyrt å dra ned i do, at han pisset på et norgesglass og satte det inne i peisen :spy: (Han var ikke bare gjerrig, han var fryktelig uhygienisk også).

 

Han ga aldri bort gaver noen sinne. Eller forresten, da jeg giftet meg, fikk vi 25 kroner. Husker mamma omtrent krøp gjennom gulvet av flauhet og gjemte vekk konvolutten. 

Han skiftet aldri klær, og gikk i de samme klærne i årevis. Da han døde, fant vi sikkert 30 skjorter som fortsatt lå i plastikken. 

Fant dere ikke en del penger også? Høres jo ut som han ikke brukte så mye 😆

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...