Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

askefast skrev (5 minutter siden):

Fant dere ikke en del penger også? Høres jo ut som han ikke brukte så mye 😆

Oi, det var mitt innlegg fra 2015 :overrasket:

Jo, vi fant mange tusen, og alle sedlene var ugyldige. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan
Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Det vet jeg, men etter som dette er ca 20 år siden nå, så har nok det toget gått for lengst 😅

Jeg regnet i og for seg  med at du visste det men skrev det langt på vei til Noen André fra fremtiden som sitter med ganle sedler og kommer over denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (4 minutter siden):

Jeg regnet i og for seg  med at du visste det men skrev det langt på vei til Noen André fra fremtiden som sitter med ganle sedler og kommer over denne tråden. 

Alltid greit med noen påminnelser :) Og hvem vet, kanskje er det noen gjerrigknarker med penger gjemt i madrassen som leser, og ser det fornuftige i å bruke banken 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Alltid greit med noen påminnelser :) Og hvem vet, kanskje er det noen gjerrigknarker med penger gjemt i madrassen som leser, og ser det fornuftige i å bruke banken 😎

Dette blir kanskje litt off topic men jeg jobber ikke så langt fra Norges bank i Oslo. Alltid like morsomt å se fedre drasse med seg familien rundt omkring i Kvadratuen fordi de har med seg gammel valutta som de på død og liv skal bytte inn og bruke på turen. er vel kanskje en forn for gjerrighet det også?

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

padawan skrev (13 minutter siden):

Dette blir kanskje litt off topic men jeg jobber ikke så langt fra Norges bank i Oslo. Alltid like morsomt å se fedre drasse med seg familien rundt omkring i Kvadratuen fordi de har med seg gammel valutta som de på død og liv skal bytte inn og bruke på turen. er vel kanskje en forn for gjerrighet det også?

Sannsynligvis. Må innrømme at dette er et fenomen jeg ikke har vært borti. Gjør folk virkelig sånn nå til dags?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Sannsynligvis. Må innrømme at dette er et fenomen jeg ikke har vært borti. Gjør folk virkelig sånn nå til dags?

Det er ikke mange månedene jeg opplevde det sist. Det føles iallefall ikke så lenge siden men på grunn av restriksjonene som var i vinter så må det ha vært litt sent i fjor høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i butikk og folk ringer for å spørre og folk spør når de skal betale «er denne på tilbud?» «er denne på salg»? Så er den ikke det legger de den bare fra seg.

Så står de å regner på kalkulator at de har fått all rabatten. 
 

Så har vi de som sier de ikke skal ha pose, men så har de betalt og spør om de kan få en likevel..

Anonymkode: f002f...5c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jobber i butikk og folk ringer for å spørre og folk spør når de skal betale «er denne på tilbud?» «er denne på salg»? Så er den ikke det legger de den bare fra seg.

Så står de å regner på kalkulator at de har fått all rabatten. 
 

Så har vi de som sier de ikke skal ha pose, men så har de betalt og spør om de kan få en likevel..

Anonymkode: f002f...5c9

Da må de vel likevel betale...den koster jo 3 kr nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (30 minutter siden):

Da må de vel likevel betale...den koster jo 3 kr nå. 

Enig! Jeg brukte å ta betalt på pur faen den gangen jeg jobbet i en sånn type serviceyrke. Ikke alltid populært, men folk er seriøst nødt til å skjerpe seg. 

Anonymkode: 41396...14e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig! Jeg brukte å ta betalt på pur faen den gangen jeg jobbet i en sånn type serviceyrke. Ikke alltid populært, men folk er seriøst nødt til å skjerpe seg. 

Anonymkode: 41396...14e

Ja. En bør ha med egen pose. Har ikke kjøpt pose på 2 år jeg. 
Og så har jeg kunder som setter ting oppi hverandre, slik at jeg skal tro at det hører sammen..  eller prøver å gjemme ting.

Anonymkode: f002f...5c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. En bør ha med egen pose. Har ikke kjøpt pose på 2 år jeg. 
Og så har jeg kunder som setter ting oppi hverandre, slik at jeg skal tro at det hører sammen..  eller prøver å gjemme ting.

Anonymkode: f002f...5c9

Hvordan prøver de å gjemme ting? 

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan prøver de å gjemme ting? 

Anonymkode: edef3...b55

Ved å legge ting opp i ting som har lokk. Til og med koffertene stapper de ting oppi. De må være helt tette i pappen. Som om ikke vi kjenner at det er noe i kofferten når de legger ting oppi.

Anonymkode: f002f...5c9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ved å legge ting opp i ting som har lokk. Til og med koffertene stapper de ting oppi. De må være helt tette i pappen. Som om ikke vi kjenner at det er noe i kofferten når de legger ting oppi.

Anonymkode: f002f...5c9

Jøss! Folk er utrolig frekke! 😳 

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke disse historiene handler om gjerrige personer, at dere andre sløser kan da ikke gå ut over oss som er sparsommelige. 

Synes det er morsomt når jeg ser det er mennesker so har med seg kaker og godterier så vet jeg at de har egentlig ikke råd.  Jeg har mye penger men jeg kaster de ikke ut vinduet.

Anonymkode: 90f08...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg oppfordrer dere andre til og ikke sløse, vær nøysom og spar til dårligere tider.

Anonymkode: 90f08...022

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes ikke disse historiene handler om gjerrige personer, at dere andre sløser kan da ikke gå ut over oss som er sparsommelige. 

Synes det er morsomt når jeg ser det er mennesker so har med seg kaker og godterier så vet jeg at de har egentlig ikke råd.  Jeg har mye penger men jeg kaster de ikke ut vinduet.

Anonymkode: 90f08...022

 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg oppfordrer dere andre til og ikke sløse, vær nøysom og spar til dårligere tider.

Anonymkode: 90f08...022

Vel og bra å være bevisst på pengebruken - men når gjerrigheten går utover andre, ja så er du gjerrig, ikke nøysom. Er det vanskelig å forstå? 

Anonymkode: 57c02...20f

  • Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke disse historiene handler om gjerrige personer, at dere andre sløser kan da ikke gå ut over oss som er sparsommelige. 

Synes det er morsomt når jeg ser det er mennesker so har med seg kaker og godterier så vet jeg at de har egentlig ikke råd.  Jeg har mye penger men jeg kaster de ikke ut vinduet.

Anonymkode: 90f08...022

Nåja, det er vel både og. Det kommer jo an på. Det er ingen tvil om at det er fornuftig å bruke opp det man har, i tillegg til å sjekke priser når man skal kjøpe noe, dessuten ikke kjøpe mer enn man trenger, både på grunn av økonomi og miljø.

Disse som har nok av penger, men likevel utnytter folk og lar andre betale for seg og aldri bidrar selv, de er rett og slett gjerrige. Og det synes jeg er et usympatisk og egoistisk trekk.

Men hva mener du egentlig med at folk har kaker og godterier selv om de egentlig ikke har råd? Mener du at man ikke bør kjøpe kaker og godterier før både hus og bil er nedbetalt? Eller misforstår jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på hyttetur på fjellet en gang vinterstid fikk ikke fyre i peisen selv om veden var stablet helt opp til taket 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...