Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jr.Garcon skrev (På 5.10.2020 den 20.38):

😂😂😂 

Men 5 kr spart + hun slapp et ekkelt offentlig toalett. Smart OG flink med penger hun da 👌 

Morsom tråd!

Det kunne jeg gjort også, fordi sånne toaletter er så ekle, ikke for å være gjerrig 😄

Anonymkode: 8464d...4e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

padawan skrev (På 8.3.2022 den 19.24):

Dette blir kanskje litt off topic men jeg jobber ikke så langt fra Norges bank i Oslo. Alltid like morsomt å se fedre drasse med seg familien rundt omkring i Kvadratuen fordi de har med seg gammel valutta som de på død og liv skal bytte inn og bruke på turen. er vel kanskje en forn for gjerrighet det også?

Samme her.

Har ikke tell på hvor ofte noen spør etter veien til Norges Bank.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holar skrev (3 timer siden):

Samme her.

Har ikke tell på hvor ofte noen spør etter veien til Norges Bank.

Jeg klarer ikke helt å se hva som er galt med det? Jeg hadde kanskje ikke giddet å veksle en femtilapp, men hvis man har en viss sum (og hva som er nok til å gidde å veksle, det må jo den enkelte avgjøre), så er det helt kurant å veksle til seg nyere sedler som faktisk kan brukes. 

Jeg vil vel egentlig si at det er dumt å ikke gjøre det; hvis man har noen tusen liggende og IKKE gidder å veksle dem inn i gangbare sedler, da har man kanskje så mye penger at man er for godt vant, og man bør ikke klage på verken strøm-, drivstoffpriser eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holar skrev (4 timer siden):

Samme her.

Har ikke tell på hvor ofte noen spør etter veien til Norges Bank.

Ikke er det nødvendig heller. Forex tar imot gamle sedler mot et mindre gebyr. Og de finner man ganske mange steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke helt å se hva som er galt med det? Jeg hadde kanskje ikke giddet å veksle en femtilapp, men hvis man har en viss sum (og hva som er nok til å gidde å veksle, det må jo den enkelte avgjøre), så er det helt kurant å veksle til seg nyere sedler som faktisk kan brukes. 

Jeg vil vel egentlig si at det er dumt å ikke gjøre det; hvis man har noen tusen liggende og IKKE gidder å veksle dem inn i gangbare sedler, da har man kanskje så mye penger at man er for godt vant, og man bør ikke klage på verken strøm-, drivstoffpriser eller annet.

Ja hadde jeg funnet 30 000 i utgåtte tusenlapper i mormors madrass er det jo klart jeg hadde vekslet det inn, det hadde vel alle gjort.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (39 minutter siden):

Ikke er det nødvendig heller. Forex tar imot gamle sedler mot et mindre gebyr. Og de finner man ganske mange steder.

Vet du hvor mye gebyr? hadde vært gøy å møtt opp med min gamle 50-lapp. Så fikk de en skrulling-historie å glede seg over den dagen ( ja om jeg likevel skulle  ned i byen) Fint å glede 

Anonymkode: ef47f...346

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du hvor mye gebyr? hadde vært gøy å møtt opp med min gamle 50-lapp. Så fikk de en skrulling-historie å glede seg over den dagen ( ja om jeg likevel skulle  ned i byen) Fint å glede 

Anonymkode: ef47f...346

Jeg mener å huske jeg betalte 10,- sist jeg byttet inn en utgått hundrelapp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (2 timer siden):

Jeg mener å huske jeg betalte 10,- sist jeg byttet inn en utgått hundrelapp. 

Takk takk :) :)

Anonymkode: ef47f...346

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk takk :) :)

Anonymkode: ef47f...346

hadde nesten håpet det var mer he he

Anonymkode: ef47f...346

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til din lokale bank, der får du et skjema som du fyller ut, og sender til Norges Bank sammen med de utgåtte sedlene.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske menn er gjerrige! 
 

Ble bedt på date, spiste, jeg betalte for meg selv. Altså, servitøren ble litt paff da han ba om å splitte regninga i to. Hab KUNNE ha sendt meg et vippskrav så jeg i det minste slapp å bli ydmyket. Den som ber på date skal betale. Han hadde i tillegg veldig god råd. Er faktisk første gang i mitt liv jeg måtte betale selv på date. Selvfølgelig betalte jeg, men tenker mitt. Er ikke ut etter en mann til å forsørge meg. Men den som byr ut på date, uansett hvem, betaler. Uskreven regel. Dette skiller pinglene fra gentlemennene. Manglende sosiale antenner osv…. 

Anonymkode: 2f010...2a3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/4/2021 at 10:07 PM, AnonymBruker said:

Samboer fikk 200 000 kr i gave av sine foreldre. Vi har 3 barn og vært sammen i 15 år. Samme måned som han fikk disse pengene hadde vi ekstreme utgifter på konfirmasjon, rett før denne et par mnd med unormal høy strømregning og jeg hadde også en ganske heftig tannlegeregning. Han visste godt at min bufferkonto var tom. Han satte alle pengene på sin egen bufferkonto og kjøpte seg noen kule ting. Ingenting gikk til noe felles for familien/ hus. Han har ikke brukt en krone på oss, selv om han vet det var kjipe tider. Altså, det er greit det! Det er hans penger, jeg forventer ikke at han skal gi noe til meg eller betale noe ekstra egentlig. Men han kunne gjort noe for ungene eller gitt dem noe de trenger. 

Ikke nok med det, samme mnd han fikk pengene, hadde han handlet utenfor matkortet. Han sendte meg et vipsskrav på 179 kr.. Altså.. Kjempe fint at han er pengebevisst og måteholden, men noen ganger...... 

Anonymkode: c7ceb...9db

Fy f. Han der ville jeg ikke vært i et forhold med. Jeg er forferdet! 

Anonymkode: e0728...bcf

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 21.03):

Det er sånn man sparer seg til fant.

Anonymkode: 2eb94...557

Spesielt siden han mistet jobben da det ble kjent at stjal paller. Litt usikker på hvordan det kom fram, men da han prøvde å kvitte seg med de veldig mange pallene endte det med at han holdt på å brenne ned hele nabolaget og brannvesenet ble innvolvert og det ble en GREIE.

Han og ledelsen "ble enige om" at han sa opp uten oppsigelsestid.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en nabo som har nedbetalt enebolig til 30 millioner og bruker knapt en eneste krone. Han har såpedispenser på badene som han har stjålet og som han fyller på med flytende såpe han tar fra jobben sin. 

Barna hans får i hvert fall en fin arv om ikke annet. 

Anonymkode: b2338...545

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en nabo som har nedbetalt enebolig til 30 millioner og bruker knapt en eneste krone. Han har såpedispenser på badene som han har stjålet og som han fyller på med flytende såpe han tar fra jobben sin. 

Barna hans får i hvert fall en fin arv om ikke annet. 

Anonymkode: b2338...545

Kanskje han donerer alle verdier.

Anonymkode: 2eb94...557

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (1 time siden):

Spesielt siden han mistet jobben da det ble kjent at stjal paller. Litt usikker på hvordan det kom fram, men da han prøvde å kvitte seg med de veldig mange pallene endte det med at han holdt på å brenne ned hele nabolaget og brannvesenet ble innvolvert og det ble en GREIE.

Han og ledelsen "ble enige om" at han sa opp uten oppsigelsestid.

Lagde han bål i hagen? 🤣 Paller funker fint til visse ting, det kan du se på youtube. 

Anonymkode: 2eb94...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lagde han bål i hagen? 🤣 Paller funker fint til visse ting, det kan du se på youtube. 

Anonymkode: 2eb94...557

Jada, han lagde bål i den bittelille forstadshagen sin, med trehusbebyggelse på alle kanter så langt øye kunne se. Og pall er fin brensel det, men han måtte kvitte seg med 20+ skadedyrinfiserte europaller på én kveld, og var raus med tennvæske.

Jeg kunne se røyken fra stuevinduet, og trodde det var en enebolig som brant til grunne.

Det morsomme er jo at han faktisk ikke klarte å bli kvitt alle pallene! Han mistet jobben, ble persona non grata i nabolaget, måtte ut med 30K til skadedyrfirma, FIKK IKKE BYGGET MØBLER TIL KJELLERSTUA, og satt igjen med mange paller fulle av skadedyr i hagen som bare er brent jord!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (10 timer siden):

Jada, han lagde bål i den bittelille forstadshagen sin, med trehusbebyggelse på alle kanter så langt øye kunne se. Og pall er fin brensel det, men han måtte kvitte seg med 20+ skadedyrinfiserte europaller på én kveld, og var raus med tennvæske.

Jeg kunne se røyken fra stuevinduet, og trodde det var en enebolig som brant til grunne.

Det morsomme er jo at han faktisk ikke klarte å bli kvitt alle pallene! Han mistet jobben, ble persona non grata i nabolaget, måtte ut med 30K til skadedyrfirma, FIKK IKKE BYGGET MØBLER TIL KJELLERSTUA, og satt igjen med mange paller fulle av skadedyr i hagen som bare er brent jord!

Skikkelig flaut, for en historie. Flyttet han?

Anonymkode: 2eb94...557

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2022 at 5:56 PM, Tulla25j said:

Hadde jeg lagt igjen en vin eller annen dyrere drikke så hadde jeg nok hentet det igjen, men snop - aldri i verden 😅 folk er rare, haha! 

Om du har vært invitert til middag til folk hvor du ikke må ha med mat og drikker skal du la være å komme dagen etter for å hente en vinflaske!  MAKAN TIL FREKHETEN! 

Anonymkode: c75ca...cc5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/20/2022 at 12:52 AM, AnonymBruker said:

Vi var på hytta. Og i løpet av helgen, så ble det til at vi så noen filmen. Så kom søndagskveld. Jeg fikk en sms med ene søskenet mitt om vi hadde brukt hens Netflix. Ja svarte jeg, og skjønte ikke helt problemet. Da måtte jeg pent vippse beløpet til h*n. Merkelig. Om noen ser en film på koen av mine apper, når det kommer til familie, så vær så god! Kan nevnes at økonomien er ganske i orden hos mitt søsken..

Anonymkode: 7dd88...743

om dette var min søsken ville jeg ha sagt, greit, jeg vippser deg for dette så lenge du vet fremover skal vi sende vippskrav hver gang du er invitert til oss for drikke, kos, middag eller fest.  

Anonymkode: c75ca...cc5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...