Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ville du gått innom butikken med 10 kroners pantelapper hver eneste dag uten å være flau eller??

Anonymkode: 15c3b...e8d

Det er jo ikke panten de går dit for, men for å sjekke om det er noen bra tilbud på mat. Da panter man i samme slengen. Jeg gjorde det ca daglig da jeg var fattig student.

Anonymkode: ad023...e35

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/16/2022 at 7:52 PM, AnonymBruker said:

En gang skulle venninnegjengen vår møtes for å grille. Alle skulle ta med seg noe mat. Type en tar med koteletter, en tar med burgere, en lager potetsalat osv. Den kronisk gjerrige tilbød seg å ta med ketchup. 

Anonymkode: edef3...b55

Opplevd! Dvs han tok med sennep også. Men begge var vel utblandet med vann.

Anonymkode: ad023...e35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opplevd! Dvs han tok med sennep også. Men begge var vel utblandet med vann.

Anonymkode: ad023...e35

Utblannet??😱

Anonymkode: 7693a...bb9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville du gått innom butikken med 10 kroners pantelapper hver eneste dag uten å være flau eller??

Anonymkode: 15c3b...e8d

Da trenger de vel pengene

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fastkunder i matbutikken jeg jobber som kommer innom ens ærend for å pante flasker og evt handle noe utgått mat på tilbud, og så får de gjerne kroner til overs på panten også. Jeg er enig i at man bør pante flasker, men så grådig er det godt gjort å være.

Anonymkode: 15c3b...e8d

Behøver ikke å være grådig, kan bare være fattig. Jeg har sluttet å plukke tomflasker ute for å sette mat på bordet, men jeg gransker definitivt utgått-korga med argusøyne.

Anonymkode: ad917...a2b

  • Liker 27
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bare kaste panten man har betalt for da? Mye rart som jobber i kassa 🤣

Anonymkode: 8464d...4e8

  • Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 5/1/2022 at 9:23 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor er det flaut å pante? :klo:

Er selv innom dagligvarebutikken ca. daglig og skulle ønske jeg var så fornuftig at jeg tok med meg panten jevnlig, i steden for å ende opp med 3 søppelsekker fulle innen jeg gidder å pante (DET er flaut, det 🙈)

Anonymkode: f90f4...feb

3 søplesekker pant er statussymbol. Viser at du har god plass hjemme.

Anonymkode: ad023...e35

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 21.16):

Synes ikke det er noe galt å være sparsom. Hvem tar ikke ekstra salt og pepper poser når en kjøper take away?  Vi får take away mat når vi jobber overtid,tar bestandig ekstra krydderposer,kjøper hverken salt eller pepper hjemme. Bruker å fylle på sårt på en tom brusflaske, så slipper vi og kjøpe saft hjemme. Det drikkes mye brus av ungdommene på jobb, tar med tomflasker og panter de,blir mye lørdagsgodt til barna i helgene.

Anonymkode: 90f08...022

Hva i all verden skal man med bittesmå poser med salt og pepper? Sånn utenom til akkurat den maten man har bestilt? For meg er det utrolig smålig.

Anonymkode: dadc0...e5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne pleier å ta med seg den ekstra tolettrullen som står på badet hver gang hun overnatter på hotell

Anonymkode: 720e7...ab8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 19.26):

Fastkunder i matbutikken jeg jobber som kommer innom ens ærend for å pante flasker og evt handle noe utgått mat på tilbud, og så får de gjerne kroner til overs på panten også. Jeg er enig i at man bør pante flasker, men så grådig er det godt gjort å være.

Grådig å pante flasker faktisk. 

Anonymkode: 95a22...c66

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 19.28):

Ville du gått innom butikken med 10 kroners pantelapper hver eneste dag uten å være flau eller??

Anonymkode: 15c3b...e8d

Det er ikke flau vi diskuterer. 

Anonymkode: 86ce0...469

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva i all verden skal man med bittesmå poser med salt og pepper? Sånn utenom til akkurat den maten man har bestilt? For meg er det utrolig smålig.

Anonymkode: dadc0...e5d

Ja, og pepperen er fullstendig smakløs.  All krydder blir smakløs av lang kontakt med luft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 19.26):

Fastkunder i matbutikken jeg jobber som kommer innom ens ærend for å pante flasker og evt handle noe utgått mat på tilbud, og så får de gjerne kroner til overs på panten også. Jeg er enig i at man bør pante flasker, men så grådig er det godt gjort å være.

Anonymkode: 15c3b...e8d

Wow… Du virker som en særdeles fordømmende person. Ikke alle er millionærer.

Noen gidder ikke å samle på panteflasker i leiligheten sin fordi det 1. tar opp unødvendig plass   
2. er søppel.  
3. sukker fra brus i flaskene kan tiltrekke seg insekter. 
 

Noen er fattige og forsøker å få det til å gå rundt økonomisk.

Å i det hele tatt legge merke til dette, og skrive nedsettende om det, viser at du ikke engang passer til å jobbe i matbutikk… Å sjekke datohylla er ikke gjerrighet eller grådighet, men handler om å «redde» matvarer fra å bli svinn! Etikk og menneskesyn er ikke dine sterkeste sider i neste jobb du skal i, jobb med det….

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva i all verden skal man med bittesmå poser med salt og pepper? Sånn utenom til akkurat den maten man har bestilt? For meg er det utrolig smålig.

Anonymkode: dadc0...e5d

Jeg er ikke en som tar med sånne ting for å spare penger, men det som følger med tas vare på til det blir brukt, for jeg kaster ikke noe jeg får bruk for. De små posene med ting er veldig fine å bruke på tur når man vil bære minst mulig😅 

Anonymkode: 6c0fe...c94

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god økonomi, men panter likevel flasker. Trykker som regel på pantelotteri, men uansett. Og jeg går OFTE i tilbudsdisken. Vi kaster utrolig mye mat her i Norge. 

Anonymkode: b3a8f...446

  • Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En venninne klaget hele tiden over at hun tjente dårlig og hadde mange utgifter. Utgiftene var etter min mening selvvalgte da hun hadde skaffet seg to hunder og hadde bil (ikke nødvendig med bil, men bahgelig). Hun lånte ofte småbeløp, noen hundrelapper her og der fordi hun ventet på lønning o.l. Så begynte hun å snakke om at hun ikke tok seg råd til noe for da måtte hun ta av sparekontoen på 100.000,- Det var siste gang hun fikk låne av meg. 

Anonymkode: 29982...abe

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...