Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.5.2022 den 23.08):

Jeg har god økonomi, men panter likevel flasker. Trykker som regel på pantelotteri, men uansett. Og jeg går OFTE i tilbudsdisken. Vi kaster utrolig mye mat her i Norge. 

Anonymkode: b3a8f...446

Akkurat det samme her. Om jeg har en tom flaske i vesken når jeg handler så panter jeg den ofte samtidig. Går også hver gang i tilbudsdisken. Føles mye bedre å kjøpe varer derifra fordi du vet at du bidrar mot matsvinn. Det er da heller ikke gjerrigknark å være prisbevisst

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

En venninne klaget hele tiden over at hun tjente dårlig og hadde mange utgifter. Utgiftene var etter min mening selvvalgte da hun hadde skaffet seg to hunder og hadde bil (ikke nødvendig med bil, men bahgelig). Hun lånte ofte småbeløp, noen hundrelapper her og der fordi hun ventet på lønning o.l. Så begynte hun å snakke om at hun ikke tok seg råd til noe for da måtte hun ta av sparekontoen på 100.000,- Det var siste gang hun fikk låne av meg. 

Anonymkode: 29982...abe

Herregud😳er dere venner ennå?

Jeg kjørte en veninne litt rundt da bilen måtte repareres, og husker ennå kommentaren om at «nå sparte hun bompengene»😬

Men ditt eksempel er jo av et helt annet kaliber😰

Anonymkode: 087e5...412

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud😳er dere venner ennå?

Jeg kjørte en veninne litt rundt da bilen måtte repareres, og husker ennå kommentaren om at «nå sparte hun bompengene»😬

Men ditt eksempel er jo av et helt annet kaliber😰

Anonymkode: 087e5...412

Vi er ikke uvenner, men vi har lite kontakt. Jeg har ikke noe imot å låne penger til noen, men ikke når de har penger på sparekonto. Jeg tok en gang fra min sparekonto for å låne henne da jeg ikke hadde nok på brukskontoen. Følte meg skikkelig lurt da hun sa noen måneder senere at hun hadde sparekonto. Hun har mer på sparekontoen enn meg 😂

Anonymkode: 29982...abe

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi er ikke uvenner, men vi har lite kontakt. Jeg har ikke noe imot å låne penger til noen, men ikke når de har penger på sparekonto. Jeg tok en gang fra min sparekonto for å låne henne da jeg ikke hadde nok på brukskontoen. Følte meg skikkelig lurt da hun sa noen måneder senere at hun hadde sparekonto. Hun har mer på sparekontoen enn meg 😂

Anonymkode: 29982...abe

Fy flate for en pill råtten kjærring🤭Men sa du ingenting? Jeg er konfliktsky som fan, så ikke sikkert jeg hadde sagt noe.

Min veninne kjører meg ved kriser, så jeg bare lo inni meg av kommentaren hennes😅

Anonymkode: 087e5...412

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StellaNova

Eks svigermor samlet opp brukte te poser og la dem i en boks i kjøleskapet, og så til neste frokost eller neste gang noen ville ha te så tok hun poser derfra og la noen i en presskanne og lagde ny te på dem. Original teposen var first price earl grey te. Aner ikke hva hun sparte på det, men det må ha vært det gjerrigste jeg har sett. 

Fikk åså logo penner av henne i julegave. Sånne som du får gratis, men man trenger jo alltids penner da :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble spurt om å hente noen fra flyplassen nylig. Trodde at han hadde mye bagasje elns, og ikke orket å ta buss. Uansett, han hadde en bitteliten bag med.

Sa at han måtte lære seg å ta bussen, for den går jo fra flyplassen og stopper så og si utenfor huset hans. Men nei.. «Det er ikke verdt å bruke penger på det». Ble stille da jeg poengterte at jeg må jo bruke penger på drivstoff for å hente han 😅

Anonymkode: 41750...04f

  • Liker 35
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ble spurt om å hente noen fra flyplassen nylig. Trodde at han hadde mye bagasje elns, og ikke orket å ta buss. Uansett, han hadde en bitteliten bag med.

Sa at han måtte lære seg å ta bussen, for den går jo fra flyplassen og stopper så og si utenfor huset hans. Men nei.. «Det er ikke verdt å bruke penger på det». Ble stille da jeg poengterte at jeg må jo bruke penger på drivstoff for å hente han 😅

Anonymkode: 41750...04f

Dette gjorde eksen min og. Da jeg innså at han ba meg hente han -ikke fordi det var hyggelig- men fordi han skulle spare penger, sendte jeg han vippskrav for bom og bensin. Det ble mye dyrere for han enn hva bussen ville ha kostet.

Anonymkode: ebeb5...bc0

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En venninne klaget hele tiden over at hun tjente dårlig og hadde mange utgifter. Utgiftene var etter min mening selvvalgte da hun hadde skaffet seg to hunder og hadde bil (ikke nødvendig med bil, men bahgelig). Hun lånte ofte småbeløp, noen hundrelapper her og der fordi hun ventet på lønning o.l. Så begynte hun å snakke om at hun ikke tok seg råd til noe for da måtte hun ta av sparekontoen på 100.000,- Det var siste gang hun fikk låne av meg. 

Anonymkode: 29982...abe

En sånn venninne hadde jeg også før. Hun ba meg aldri om å få låne penger, men hun mente hele tiden at foreldrene skulle betale for henne - fordi ellers måtte hun ta av sparekontoen hvor det var over 100 000 kroner... Dette var da hun var i begynnelsen av 20-årsalderen.

Anonymkode: 4f0c9...b30

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det er litt pinlig å skrive dette. Sist vi var på hotell så var det 6 hele flasker med rituals produkter som jeg helte over på egne flasker og tok med meg hjem. Vet ikke helt hva som kom over meg...jeg har absolutt råd til rituals produkter.

Anonymkode: 95bee...d52

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kjenner det er litt pinlig å skrive dette. Sist vi var på hotell så var det 6 hele flasker med rituals produkter som jeg helte over på egne flasker og tok med meg hjem. Vet ikke helt hva som kom over meg...jeg har absolutt råd til rituals produkter.

Anonymkode: 95bee...d52

Toalettprodukter er der for å brukes, så om du bruker de der og da eller hjemme spiller ingen rolle. Jeg snakker selvfølgelig om småflasker, ikke om det er store som er ment å brukes flere ganger. Men om du tok en mengde tilsvarende en sånn liten flaske, så tror jeg ikke de bryr seg heller. Det er ikke akkurat sånn at de merker av hvor på flaskene de var forrige gang og ingen husker nøyaktig hvor høyt såpen sto på 20 rom de vasker hver dag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som gnåler og bombarderer meg med fraser om hvor rik jeg er. Om hvor heldig stilt jeg er i motsetning til henne   Vurderer å kutte henne ut. Hun er gjerrigheten selv og smisker med meg utelukkende for å oppnå fordeler." Å jeg er så glad jeg har deg osv.."HVA skulle jeg gjort uten deg" ..vil du bare kjøre innom der og der og der.... Hun har ikke lappen og snylter på meg.  Vi har pleid å dele på drivstoffet men nå har det plutselig blitt at hun har ikke penger på seg idag  osv..men så ser jeg at hun handler ting. Skjedd tre ganger nå-"Du skal få neste gang" og så skjer det ikke. Når vi nærmer oss stoppestedet begynner hun å vri på seg febrilsk og kommentere tidligere bilturer jeg har tatt for meg selv om ikke det  og det var unødvendig sløsing å kjøre den lange omveien osv osv . (Underforstått at da hadde ikke helheten blitt så dyr)  Følger med hvis jeg betaler i butikken med en stor seddel og kommenterer hvor har du fått den fra? Så stor seddel har aldri jeg hatt osv..

Nysgjerrig og gnien og sensasjonslysten overdøver de gode egenskapene jeg alltid har likt så godt med henne. Jeg kan merke når hun har snakket med  visse andre for da er bombardementet igang som en foss med ord om hvor rik jeg er osv....

Ei felles venninne har advart meg siden hun  på bussen hadde kikket oppi lommeboken hennes og kommentert hva slags kort hun hadde.  At jeg burde være på vakt overfor henne. Ikke at hun stjeler men frekkhet og info hun plaprer rundt om og sensasjonslysten og misunnelig en salig blanding. Vi har blitt enige om at vi må gjøre noe. Vi bor tett på hverandre og treffes  derfor stadig. Vi vurderer å flytte  langt unna hennes nysgjerrige blikk. 

 

 

 

 

Anonymkode: 720e7...ab8

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller så kan dere snakke med henne om det?

Anonymkode: df96a...542

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 14.22):

Har ei venninne som gnåler og bombarderer meg med fraser om hvor rik jeg er. Om hvor heldig stilt jeg er i motsetning til henne   Vurderer å kutte henne ut. Hun er gjerrigheten selv og smisker med meg utelukkende for å oppnå fordeler." Å jeg er så glad jeg har deg osv.."HVA skulle jeg gjort uten deg" ..vil du bare kjøre innom der og der og der.... Hun har ikke lappen og snylter på meg.  Vi har pleid å dele på drivstoffet men nå har det plutselig blitt at hun har ikke penger på seg idag  osv..men så ser jeg at hun handler ting. Skjedd tre ganger nå-"Du skal få neste gang" og så skjer det ikke. Når vi nærmer oss stoppestedet begynner hun å vri på seg febrilsk og kommentere tidligere bilturer jeg har tatt for meg selv om ikke det  og det var unødvendig sløsing å kjøre den lange omveien osv osv . (Underforstått at da hadde ikke helheten blitt så dyr)  Følger med hvis jeg betaler i butikken med en stor seddel og kommenterer hvor har du fått den fra? Så stor seddel har aldri jeg hatt osv..

Nysgjerrig og gnien og sensasjonslysten overdøver de gode egenskapene jeg alltid har likt så godt med henne. Jeg kan merke når hun har snakket med  visse andre for da er bombardementet igang som en foss med ord om hvor rik jeg er osv....

Ei felles venninne har advart meg siden hun  på bussen hadde kikket oppi lommeboken hennes og kommentert hva slags kort hun hadde.  At jeg burde være på vakt overfor henne. Ikke at hun stjeler men frekkhet og info hun plaprer rundt om og sensasjonslysten og misunnelig en salig blanding. Vi har blitt enige om at vi må gjøre noe. Vi bor tett på hverandre og treffes  derfor stadig. Vi vurderer å flytte  langt unna hennes nysgjerrige blikk. 

 

 

 

 

Anonymkode: 720e7...ab8

 

flere voksne mennesker vurderer faktisk å flytte langt unna for å slippe unna en slitsom venninne? Flytte, som i å finne nytt og tilsvarende bosted, pakke ned og transportere alle eiendelene, for ikke å snakke om alt det andre: å få ny jobb selv og til en eventuell partner, endre skole og fritidsinteresser for eventuelle barn, melde adresseendringer, styre med bank, forsikring, strøm osv.osv. i stedet for å bare snakke eller i ytterste konsekvens bryte kontakten med denne venninnen?

😁

Dette har jammen gitt meg en ny forståelse av ordet "konfliktsky";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, ti10 said:

 

flere voksne mennesker vurderer faktisk å flytte langt unna for å slippe unna en slitsom venninne? Flytte, som i å finne nytt og tilsvarende bosted, pakke ned og transportere alle eiendelene, for ikke å snakke om alt det andre: å få ny jobb selv og til en eventuell partner, endre skole og fritidsinteresser for eventuelle barn, melde adresseendringer, styre med bank, forsikring, strøm osv.osv. i stedet for å bare snakke eller i ytterste konsekvens bryte kontakten med denne venninnen?

😁

Dette har jammen gitt meg en ny forståelse av ordet "konfliktsky";)

Word 😂 

Anonymkode: 5d056...6c1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg har sagt ifra til henne klart og  tydelig veldig mange ganger uten at ting bedrer seg. Hennes grunnpersonlighet  dette tydeligvis og grensen er nådd forlengst.  Å flytte et stykke unna vil styrke vennskapsforholdet mellom meg og min andre venninne. Da kan hun ikke lenger "presse sitronen"  eller følge med  på  eller legge seg oppi  andres saker med det formål å så splid. 

Ts

Anonymkode: 720e7...ab8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller dere kan bare slå opp med henne. Hun kan ikke presse sitronen om dere ikke har kontakt med henne.

Anonymkode: df96a...542

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eller dere kan bare slå opp med henne. Hun kan ikke presse sitronen om dere ikke har kontakt med henne.

Anonymkode: df96a...542

Enkelte personer er så freidige og innpåslitne  og intense at de  ignorerer at andre  slår opp med dem. En cocktail breddfull av møkk. Derfor tar vi ansvar og forflytter  oss fra henne.

Ts 

Anonymkode: 720e7...ab8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enkelte personer er så freidige og innpåslitne  og intense at de  ignorerer at andre  slår opp med dem. En cocktail breddfull av møkk. Derfor tar vi ansvar og forflytter  oss fra henne.

Ts 

Anonymkode: 720e7...ab8

Du er ikke TS. TS er oppretter av denne tråden.

Anonymkode: b45dd...142

  • Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (6 timer siden):

 

flere voksne mennesker vurderer faktisk å flytte langt unna for å slippe unna en slitsom venninne? Flytte, som i å finne nytt og tilsvarende bosted, pakke ned og transportere alle eiendelene, for ikke å snakke om alt det andre: å få ny jobb selv og til en eventuell partner, endre skole og fritidsinteresser for eventuelle barn, melde adresseendringer, styre med bank, forsikring, strøm osv.osv. i stedet for å bare snakke eller i ytterste konsekvens bryte kontakten med denne venninnen?

😁

Dette har jammen gitt meg en ny forståelse av ordet "konfliktsky";)

Sp sant så sant 

Anonymkode: e1b78...e0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2022 at 2:04 PM, AnonymBruker said:

Hva svarer dere andre når folk vil dele regningen likt og det er en tydelig skjevhet? Jeg er egentlig ikke veldig konfliktsky, men det er noe med sånne situasjoner som gjør det ubehagelig. Som om jeg er den som lager drama ved å ta det opp, mens det egentlig er den andre parten som er idiot…

Anonymkode: d8017...9f9

Jeg sier fra jeg. Kan gjerne låne bort noen kroner om noen er i nød, men sånn tvungen sponsing er jeg ikke med på.

On 3/14/2022 at 11:41 PM, Alice123 said:

Sånne folk har ikke vett til å kjenne skam. Han bor der ennå på branntomta. Jobbmessig er jeg usikker på hva han driver med, men han jogger immari mye og er veldig innvolvert i den lokale orienteringsgruppa. 

Det høres ut som han kan trenge å lære å orientere seg, ja. Må bare si takk, den der pallehistorien er det morsomste jeg har lest på lenge.

On 4/8/2022 at 4:45 PM, AnonymBruker said:

 Jeg ringte for å spørre om oppskrift på en rett og spurte om hun kunne sende det på sms. Fikk svar om at hun ville ikke bruke penger på å sende en sms.

Anonymkode: 29982...abe

Hun sendte dette svaret på en sms? For å fortelle at hun ikke ville bruke penger på å sende oppskrift på sms? 🤪

Min gjerrigknarkhistorie:

Jeg tar med pant rett som det er, fordi jeg faktisk mener det er riktig å få igjen de pengene. Jeg sjekker "halv pris pga. dato"-seksjonen hver gang jeg er i butikken, fordi jeg kan finne luksusvarer jeg ellers ikke har råd til å kjøpe og spare penger på vanlige hverdagsvarer. Superbonus: bidrar til å redusere matsvinn.

Ellers gjør jeg mye rart i hverdagen for å spare ressurser og penger, som å tørke biter av slappe grønnsaker(vårløk, gulrot, sopp etc.) i stedet for å kaste dem; bruker dette til suppekraft o.l. Om plagg er utslitte, klipper jeg bort de slitte delene og gjemmer resten til "redesign/remake" eller lapping. Halvparten av møblene mine er ting som jeg har funnet her og der da andre skulle kaste dem. Noe er helt fine ting og annet er pusset opp, jeg liker å fikse på gammelt "skrot".

Så jeg er nok sånn sett litt gjerrig på egne utgifter fordi jeg er ubemidlet, men snylte og lure til meg fra andre - nei. Sånt gjør man bare ikke.

Anonymkode: 2626f...111

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...