Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår henne godt. En te-pose holder jo til to kopper.

Anonymkode: ad023...e35

Nei, det gjør den ikke.

Anonymkode: 39303...779

  • Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber som kasserer og den gjerrigste personen er en av kundene som handler hos oss. Alltid "glemmer" hun å spørre om pose og etter hun har betalt så spør hun om gratis pose. Så en dag hun kom og handlet masse satt jeg i kassen så jeg slo inn noen poser uten at hun merket det. Ble fly forbanna når hun sjekket kvitteringen etterpå og ville ha pengene tilbake men da hadde jeg begynt på ny kunde.

Anonymkode: 86ce0...469

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg jobber som kasserer og den gjerrigste personen er en av kundene som handler hos oss. Alltid "glemmer" hun å spørre om pose og etter hun har betalt så spør hun om gratis pose. Så en dag hun kom og handlet masse satt jeg i kassen så jeg slo inn noen poser uten at hun merket det. Ble fly forbanna når hun sjekket kvitteringen etterpå og ville ha pengene tilbake men da hadde jeg begynt på ny kunde.

Anonymkode: 86ce0...469

Dere er jo pliktet til å slå inn pose uansett etter kunden har spurt. Så det er jo bare å si  ja pose kan du få, det blir 3 kr 

  • Liker 7
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (42 minutter siden):

Dere er jo pliktet til å slå inn pose uansett etter kunden har spurt. Så det er jo bare å si  ja pose kan du få, det blir 3 kr 

Ja men hun venter til etter hun har betalt og jeg har startet med ny kunde. Da kan jeg ikke slå inn posene 

Anonymkode: 86ce0...469

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men hun venter til etter hun har betalt og jeg har startet med ny kunde. Da kan jeg ikke slå inn posene 

Anonymkode: 86ce0...469

Kam du ikke sette kunden på pause og ta betalt for posene? Vi kan sette på pause.

Anonymkode: 9942f...c99

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg skulle på butikken før hun kom på besøk til meg, så hun meldte meg å spurte om jeg trengte noe. Jeg sa at det gjorde jeg ikke. Likevel kjøpte hun med en brus til meg, noe jeg takket fint for. Da hun hadde dratt fikk jeg en vipps-forespørsel, da ville hun ha penger for den 😂 

Hun er også slik at hun kan sende vipps-forespørsel på 2 kroner, hvis man har måttet låne til parkering eller noe 😅

Anonymkode: a0d1a...97a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var en venninnegjeng som skulle spleise på en bursdagsgave til 2000 kr. Vi var 8 stk, så ble 250 kr per person. Hun som bestilte gaven på nett, sendte vippskrav på 260 kr til meg. Trodde først det var en tastefeil, så vippset 250 tilbake. Sa skrev hun til meg på melding at "ettersom det var så mye administrativt å bestille og hente varen, så følte hun for å bli kompensert for det ettersom hun påtok seg det ansvaret".
Altså hallo! Kompensert med 80 kr?? Det var en tredje venninne som faktisk fant ut hva vi skulle kjøpe, og hun som bestilte dro til butikken med en annen venninne for å hente pakken. Må bare le av hele greia. Ingen vippset 260 kr forresten.

Anonymkode: 0ee5d...df2

  • Liker 42
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venninne (merk hadde) som er utrolig gjerrig. Jeg ga henne en gang en stor plasteske full med tørrvarer fordi jeg skulle starte på lavkarbodiett. To uker etter så skulle jeg bake boller til venninnene mine så de slapp å spise det samme som meg (inkl. henne), spurte om ikke jeg kunne ta 1 dl hvetemel av henne (hun var tilfeldigvis i samme kollektiv) - fikk vipps-forespørsel på 10 kr like etter (betalte så klart ikke dette). Samme hendelse med ei anna fra kollektivet, hun skulle lage middag til alle oss i kollektivet på egen bekostning, men hun trengte 1 spiseskje mel for å lage jevning. Hun ble bedt om å kjøpe mel selv og legge tilbake det hun hadde brukt.

En annen episode med samme venninne var når jeg var huspasser og inviterte jentene hjem til meg. Vi skulle spleise middag, men jeg spanderte dessert siden jeg hadde fått penger av de jeg passa hus til. Sendte vippskrav på middagen, men da ville hun se på kvitteringen siden det ble så dyrt. Siden det var noen som var laktoseintolerante så kjøpte vi inn laktosefrie matprodukter, det var noen kroner dyrere, men det ville hun absolutt ikke være med på - da kunne vi sagt i fra slik at hun kunne kjøpt med laktose og lage egen porsjon med vanlige melkeprodukter. Samtidig så spiste hun jo ikke mais, agurk og trengte heller ikke ditt og datt - så det ville hun ikke være med å betale (selv om hun spiste det). Så lite takknemlig for at jeg enda hadde betalt dessert med egen lønn for å være hyggelig og for at vi skulle kose oss😂

Gjennom disse årene så har hun mista mange venner sine, alle kjærestene, krangler med mor og søster hjemme. Det skal sies at det ikke er kun for at hun er gjerrig, men for at hun setter seg i diskusjoner hvor hun tar offerrollen hele tiden - er jo aldri noe galt med henne 🙂 

Anonymkode: 5ee7b...9a8

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja men hun venter til etter hun har betalt og jeg har startet med ny kunde. Da kan jeg ikke slå inn posene 

Anonymkode: 86ce0...469

Da ville jeg bedt henne vente til du var ferdig med kunden du holdt på med. Du har vel uansett ikke liv til å gi bort poser lengre. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 20.28):

Ja men hun venter til etter hun har betalt og jeg har startet med ny kunde. Da kan jeg ikke slå inn posene 

Anonymkode: 86ce0...469

Du kan jo spørre henne om "hun trenger en bærepose til 3 kr?" Da må hun nesten svare og hvis hun later som hun ikke hører, spør du bare igjen (litt høyere) og ikke trykke på bank før hun har svart. Og hvis hun prøver seg allikevel og du har en ny kunde, sier du bare "et øyeblikk, jeg slår inn posen så fort jeg er ferdig med *nye kunden* 😊".  Hun kan bare skylde på seg selv hvis hun må vente.  Hun vil garantert slutte med dette hvis du er konsekvent med å ikke gi henne en pose. (Evt går hun til en annen kasse, som blir win-win for deg uansett 😊)

Anonymkode: 41bbf...9cc

  • Liker 27
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/10/2022 at 8:28 PM, AnonymBruker said:

Ja men hun venter til etter hun har betalt og jeg har startet med ny kunde. Da kan jeg ikke slå inn posene 

Anonymkode: 86ce0...469

Da får du be henne vente til du er ferdig med neste kunde.

Anonymkode: 39303...779

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et familiemedlem som er skoleeksempelet på å spare seg til fant. Han gadd aldri å gå til legen fordi det koster noen  penger selv om han hadde en svært godt betalt jobb og enebolig i Oslo.  Etter 10 år hvor ting ble bare verre og verre  endte han med å bli syk nok til at han nå aldri kan jobbe igjen. De psykiske plagene kan behandles, men han gikk til legen for sent til at han kan bli frisk fysisk.

Og nå angrer han naturlig nok og sliter med depresjon, men får ikke dekket psykolog av det offentlige og vil ikke bruke penger på privat psykolog.

Anonymkode: ac912...8a4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor skulle jeg og samboer på en hyttetur med en stor vennegjeng. Dagen før vi skulle reise fikk jeg et dypt kutt i leggen, som utviklet seg til sepsis ila natten. Så da vi skulle dra grytidlig dagen etterpå til hytta, endte vi opp på legevakten med sykehusinnleggelse istedenfor. Ble heldigvis frisk etterhvert! 
 

Hytteeier hadde allerede kjøpt inn all mat som var beregnet på alle som var med, inkl. oss. Men han tok oss ikke med på Vipps-oppgjør fordi det aldri ble noe hyttetur for vår del. Hørte i etterkant at to av parene mente det var dårlig fordi da måtte de betale MYE mer og hadde visst argumentert med de andre og skapt dårlig stemning siste dagen. Skikkelig pinlig, mtp. at hytteeierne hadde faktisk invitert gratis til hytta, handlet inn all mat og vasket etter gjestene selv. Vi var opprinnelig 14 mennesker inkl. oss to, som alle er i full jobb. 

Anonymkode: 0ee5d...df2

  • Liker 36
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

X-Svigerfar er kongen. Vet ikke om det går på nøysomhet eller gjerrig, men jeg mener nå det siste. Here goes:

-ved frokost må folk sende han glassene om de vil ha sjokomelk. Han tar i t-skjeer han mener er nok 

-skulle besøke de (5t kjøring) og får beskjed om å dra innom en butikk i byen deres for å kjøpe radio på tilbud til 150,- så de slapp en 10 min kjøretur og gjennom bomen. Gøy etter 5 t i bil med 2 små barn….

-på besøk vil de kjøres rundt så de slipper å bruke egen bil 🙈

-har fått meg til å kjøpe utallige billige verktøy på Biltema som jeg MÅ ha for deretter å låne det med seg 😂

-da vi fløy ned med barnebarn var det vanlig å måtte kjappe seg ut til hurtigparkeringen, da det satt en i bilen som ikke ville spandere på seg 20 kr for en halvtime. Da fikk man heller ikke hjelp med vogn, barn og bagasje 🙈

 

and The list goes on…..

Anonymkode: 7a331...e7b

  • Liker 20
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

X-Svigerfar er kongen. Vet ikke om det går på nøysomhet eller gjerrig, men jeg mener nå det siste. Here goes:

-ved frokost må folk sende han glassene om de vil ha sjokomelk. Han tar i t-skjeer han mener er nok 

-skulle besøke de (5t kjøring) og får beskjed om å dra innom en butikk i byen deres for å kjøpe radio på tilbud til 150,- så de slapp en 10 min kjøretur og gjennom bomen. Gøy etter 5 t i bil med 2 små barn….

-på besøk vil de kjøres rundt så de slipper å bruke egen bil 🙈

-har fått meg til å kjøpe utallige billige verktøy på Biltema som jeg MÅ ha for deretter å låne det med seg 😂

-da vi fløy ned med barnebarn var det vanlig å måtte kjappe seg ut til hurtigparkeringen, da det satt en i bilen som ikke ville spandere på seg 20 kr for en halvtime. Da fikk man heller ikke hjelp med vogn, barn og bagasje 🙈

 

and The list goes on…..

Anonymkode: 7a331...e7b

Da kan man like gjerne ta taxi fra flyplassen faktisk…

Anonymkode: a7b85...5d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min, eier tre hus, leier ut 2, god jobb med over 50.000 inn i mnd, aksjer og fond med avkastning. Det eneste han snakket om var penger, hvordan han følte seg fattig hvis beløpet på konto  etter alle regninger og utgifter var under 30.000. Han ville ikke sponse barna i nabolaget med en 40kr for kjeks så de kunne dra til Polen på tur, han delte Netflix viaplay osv med kompiser, og snylta på min Spotify. Når han inviterte på middager så kunne han finne på å glemme lommeboka så jeg måtte betale. Senere sa han at han hadde betalt for så mye at denne kunne jeg ta. Så gjerrig at det var kvalmt og fyren er langt oppi 40årene. 

Anonymkode: 0feed...512

  • Liker 18
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (På 7.3.2022 den 18.05):

En kollega av meg stjal alle europallene vi fikk.  Vi hadde et pantesystem hvor vi leverte flergangspallene tilbake til leverandørene våre, så fikk vi en viss sum for dem (noen hundre kroner).

En kollega stjal med seg alle flergangspallene for han skulle "bygge møbler til kjellerstua" med dem.  Sjefen forsto ingenting av hvor alle pallene ble av og det ble nesten politisak av det for han var overbevist om at noen brøt seg inn i varelageret vårt og kun stjal pallene.

Viste seg at de pallene var fulle av skadedyr, så kollegaen min måtte ut med over 30 000 kr til skadedyrfirma for å bli kvitt dem.

Mener det var ca 50 kr pr pall eller noe i den duren 🙂 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var strømmen langt rimligere en idag, og folk flest hadde råd å fylle bensintanken på bilen uten å bli "flådd økonomisk".  Tærskelen for å vera hjemme nå ein var syk var høgre en idag, og mange lokalsamfunn vart bygd opp på dugnader.  Strømprisene var langt rimligere en de fleste opplever, og  folk flest fekk "tutet ørene fulle" under hvert valgår om å vise moderasjon.  Lønnspiralen har endret seg, noen bevilger seg høye lønninger medan andre får stadig mindre.

Gerrigknarkene er trolig blitt i flertall iblandt oss, og her har det blitt en holdningsendring  

Anonymkode: 26286...0b5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...