Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

sofie777 skrev (15 timer siden):

Ja, ikke sant? Jeg er den første her i tråden som tar et lite sidespor. Faktisk er jeg den første på hele Kvinneguiden som avviker bittelitt fra tekstens tema, uten ønske om at det skal bli mer enn det, noe du ødelegger. Tusen takk

(Mesteparten av det over er ironi :ironi:. Finn ut hvor ironien stopper og starter igjen)

Ironien starter på linje 4?

Anonymkode: 86ce0...469

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for lånet for noe man fikk?

Jeg selger til og med julegaver jeg og barna får. Om vi ikke har glede av det er det ingen vits å ta vare på det. 

Ungenr Arver også mye klær. Husker ikke hvem de har arvet ting av så å vippse personen lar seg ikke gjøre. Da må jeg dele beløpet i 12 og vippse alle og da blir det ikke mange kronestykkene til hver 😅

Anonymkode: 1f0ba...c0a

Tja, du er vel gjerrig du og, da? 

Anonymkode: a7b85...5d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for lånet for noe man fikk?

Jeg selger til og med julegaver jeg og barna får. Om vi ikke har glede av det er det ingen vits å ta vare på det. 

Ungenr Arver også mye klær. Husker ikke hvem de har arvet ting av så å vippse personen lar seg ikke gjøre. Da må jeg dele beløpet i 12 og vippse alle og da blir det ikke mange kronestykkene til hver 😅

Anonymkode: 1f0ba...c0a

En liten gjerrigknark du da. Dette er litt  flaut av deg🙈 

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for lånet for noe man fikk?

Jeg selger til og med julegaver jeg og barna får. Om vi ikke har glede av det er det ingen vits å ta vare på det. 

Ungenr Arver også mye klær. Husker ikke hvem de har arvet ting av så å vippse personen lar seg ikke gjøre. Da må jeg dele beløpet i 12 og vippse alle og da blir det ikke mange kronestykkene til hver 😅

Anonymkode: 1f0ba...c0a

Jeg mener ikke at jeg skulle hatt pengene hun selger klærne for, men at hun kunne gitt klærne videre til noen uten å ta betalt. Videreført gavmildheten, ikke ta betalt for det.

Anonymkode: dcb7a...91d

  • Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (På 25.9.2022 den 18.18):

Det gjør vi her hjemme også, skyller og bruker glassene en hel dag. Visste ikke at det er det samme som å være gjerrig. 

Fornuftig kaller jeg det :) 

Vi gjør det samme, alle har glass, kopp, asjett (til frokost, noons og kvelds) som blir skylt og brukt gjerne flere dager før det går i maskinen. Skulle alt bare blitt brukt 1g måtte vi kjørt minst 2-3 maskiner for dagen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor er det smålig? Er da lurt å selge det man ikke har bruk for :)

På jobben har vi en som kjører hjem igjen og tar hjemmekontor, om det ikke er ledig plass på parkeringen som er 2kr billigere i timen enn alternativet. 

Anonymkode: c245e...0ea

Har en arvet klær er det normalt å la andre arve de etterpå ikke å selge de 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lisaaaaa skrev (11 timer siden):

Jeg tipser godt i land der servitørene hovedsaklig lever på tips. I Norge får servitører lønn på lik linje med frisører, elektrikere og helsepersonell, og det er ikke noe grunn til å tipse. 

Men likevel er vi enkelte som tipser og det er til servitør/kokk og _ikke_ for å dekke andre ved bordets regning

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener ikke at jeg skulle hatt pengene hun selger klærne for, men at hun kunne gitt klærne videre til noen uten å ta betalt. Videreført gavmildheten, ikke ta betalt for det.

Anonymkode: dcb7a...91d

Helt enig med deg. Gruppa "hjelp oss å hjelpe" er ofte i media her i byen og ønsker barneklær, gjerne brukte. Mange som sliter, spesielt med klær i overgangen mellom sesongene. Du har mennesker som alltid svømmer innover.

Anonymkode: 95bee...d52

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

 

På jobben har vi en som kjører hjem igjen og tar hjemmekontor, om det ikke er ledig plass på parkeringen som er 2kr billigere i timen enn alternativet. 

Anonymkode: c245e...0ea

Jeg kan melde meg selv som gjerrigknark, tror jeg! Hadde gått gjennom en relativt lang ansettelsesprosess med flere intervjurunder og caser etc etc og fikk jobben. Men jeg takket nei helt i siste sekund da jeg fikk vite at det ikke var gratis parkering. Jeg vet ikke hvorfor det var så viktig for meg med den parkeringen.

 

Oppga selvfølgelig aldri den faktiske årsaken, men fant på en hvit løgn om et bedre tilbud et annet sted.

 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor kan ikke mannen din bake hvis han er så glad i boller? Jeg hadde syntes det var en rar forespørsel som venninne om jeg ikke var pensjonert og glad i å bake. 

Anonymkode: 6f735...2ea

Fordi hun ikke tåler melstøv? Det hadde sikkert ikke vært så hyggelig å isolere seg i flere timer på et eget rom fram til mannen var ferdig med bakingen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En liten gjerrigknark du da. Dette er litt  flaut av deg🙈 

Anonymkode: edef3...b55

Jeg er gjerrig fordi jeg ikke deler de 50 kr jeg tjente på en klspakke (fordi igjen ville ha den til under 50) opp i 12 så det blir 4,1 kroner på hver 😆

Jaja da får jeg bare være gjerrig. 

Jeg tenker heller at de som mener jeg skylder dem 4 kr for noe de ga meg gratis er gjerrig. 

Når det gjelder julegaver man aldri kommer til å bruke tenker jeg heller på miljøet. Hvorfor la noe ligge på boden når man kan gi det videre i gave eller selge det? Bør jeg kanskje begynne å kaste fult brukbare ting som enda har lappen på tenker dere?

Anonymkode: 1f0ba...c0a

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er gjerrig fordi jeg ikke deler de 50 kr jeg tjente på en klspakke (fordi igjen ville ha den til under 50) opp i 12 så det blir 4,1 kroner på hver 😆

Jaja da får jeg bare være gjerrig. 

Jeg tenker heller at de som mener jeg skylder dem 4 kr for noe de ga meg gratis er gjerrig. 

Når det gjelder julegaver man aldri kommer til å bruke tenker jeg heller på miljøet. Hvorfor la noe ligge på boden når man kan gi det videre i gave eller selge det? Bør jeg kanskje begynne å kaste fult brukbare ting som enda har lappen på tenker dere?

Anonymkode: 1f0ba...c0a

Som sagt; det er ikke det miljøvennlige vi reagerer på, men at du tar penger i påskudd av å være det 👍🏼👍🏼👍🏼

Anonymkode: a7b85...5d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Som sagt; det er ikke det miljøvennlige vi reagerer på, men at du tar penger i påskudd av å være det 👍🏼👍🏼👍🏼

Anonymkode: a7b85...5d5

Vel her jeg bor finnes det ikke organisasjoner som tar imot hverken nytt eller brukt. Ikke bruktbutikker ol heller. Har prøvd men når folk ikke vil ha noe gratis blir jeg å måtte kaste det. Kastet nylig 2 bæremeiser etter ungene som var ubrukt. Var ingen som ville ha de gratis. Veldig synd. 

Anonymkode: 1f0ba...c0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor kan ikke mannen din bake hvis han er så glad i boller? Jeg hadde syntes det var en rar forespørsel som venninne om jeg ikke var pensjonert og glad i å bake. 

Anonymkode: 6f735...2ea

Hvordan vet du om hun har en mann?

Anonymkode: b53e7...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

En liten gjerrigknark du da. Dette er litt  flaut av deg🙈 

Anonymkode: edef3...b55

Du er flau.

Syns det er bra at folk tenker på miljøet. Og en gave er en gave. Hvis ungen får to like paw patrol-leketøy, selvfølgelig selger jeg den andre og setter beløpet i barnets sparekonto. Det er jo bare fornuftig. Like fornuftig som det er for kjøperen som kan kjøpe et leketøy til kanske 200 kroner, og spare 400….

Anonymkode: 41750...04f

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan vet du om hun har en mann?

Anonymkode: b53e7...ece

Fordi hun ba en venninne om å bake boller til mann og barn. Det var liksom hele poenget.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel her jeg bor finnes det ikke organisasjoner som tar imot hverken nytt eller brukt. Ikke bruktbutikker ol heller. Har prøvd men når folk ikke vil ha noe gratis blir jeg å måtte kaste det. Kastet nylig 2 bæremeiser etter ungene som var ubrukt. Var ingen som ville ha de gratis. Veldig synd. 

Anonymkode: 1f0ba...c0a

Ikke noe av det du nevner, og heller ikke loppemarkeder eller på finn? Hvor i alle dager bor du?

Og hvis de var etter ungene dine, var de vel uansett ikke ubrukt ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag på jobb (på en kafé ) kom en kunde inn og skulle ha to kakestykker som hun skulle ha med seg. Så spør hun om noe som jeg ikke med en gang forstod, men etter hun gjentok seg måtte jeg bite i meg latteren:

Hun ville nemlig at jeg skulle gi henne 2 beger med melk, siden hvis hun hadde satt seg i kaféen med kaffe hadde hun jo fått det! (Hun hadde ikke en gang kjøpt kaffe) 🤷‍♀️😂

Da jeg svarte at hun kunne få dem for 2 kroner per beger ble hun furt og mumlet om dårlig service og gikk.

Dette er lenge siden, men flirer fortsatt når jeg tenker på det 😂

Anonymkode: f359b...a3a

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner ikke at folk stjeler dorull.

Anonymkode: 217e7...28a

Hvordan vet du det? Er du en av dem?

Anonymkode: 41025...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...