Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

On 2/6/2022 at 3:28 PM, AnonymBruker said:

Forrige uke fikk jeg Vipps krav fra min far på 12 kr siden ene barnebarnet tok en dusj da han var på besøk… Ja, dere leste riktig… Mannen har forresten millioner på bok, hytte og hus ++++. 

Anonymkode: 9e358...216

Der ville jeg ha begynt å samle opp alle ganger jeg hadde brukt penge på den drittsekk av en far og sendt vippskrav for dette, samt sagt hver gang du kommer til oss nå må du også betale for kaffekoppen din og mat.  

jeg må si at det som gjentar seg her er hvor konfliktsky dere er som la folk behandler dere som i denne tråden.  At dere kommer med historier fra samme person flere ganger er noe dere kan takke dere selv for at dere ikke har stått opp for dere og sagt ikke faen og deretter kuttet ut vedkommende fra fremtidige invitasjoner! 

Anonymkode: c75ca...cc5

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 hours ago, AnonymBruker said:

Vet du hvor mye gebyr? hadde vært gøy å møtt opp med min gamle 50-lapp. Så fikk de en skrulling-historie å glede seg over den dagen ( ja om jeg likevel skulle  ned i byen) Fint å glede 

Anonymkode: ef47f...346

Vinmonopolet tar imot gamle sedler så lenge de er fortsatt godtatt fra Norgesbanken.  :)

Anonymkode: c75ca...cc5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om du har vært invitert til middag til folk hvor du ikke må ha med mat og drikker skal du la være å komme dagen etter for å hente en vinflaske!  MAKAN TIL FREKHETEN! 

Anonymkode: c75ca...cc5

Nå var det vel mer snakk om fest og ikke middag. Det er to forskjellige ting spør du meg. Får man spandert middag så er det klart at man kan legge igjen som takk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla25j skrev (1 time siden):

Nå var det vel mer snakk om fest og ikke middag. Det er to forskjellige ting spør du meg. Får man spandert middag så er det klart at man kan legge igjen som takk. 

Men så flaut å komme tilbake for å hente en flaske vin eller whatever da🙈🙈🙈 Hadde jeg aldri fått meg til å gjøre. 

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Men så flaut å komme tilbake for å hente en flaske vin eller whatever da🙈🙈🙈 Hadde jeg aldri fått meg til å gjøre. 

Anonymkode: edef3...b55

Som nevnt tidligere i tråden her (tror jeg), så er jeg student. Ganske normal tankegang for å si det sånn 😂 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en venninne som er veldig gjerrig. En gang skulle vi + våre samboere i samme bryllup i Sverige. Vi skulle reise nedover sammen, og fant ut hvilke fly vi skulle ta. Jeg bestilte billetter for meg selv om min samboer først. Da min venninne skulle bestille hadde prisene gått opp, vi fikk sikkert de siste billettene i den klassen. Da ville hun at vi skulle betale mellomlegget fordi deres billetter ble dyrere! Jeg sa nei til det, gitt…

Anonymkode: 62d91...294

Jeg bestilte billetter for meg selv *og min samboer først, skulle det stå. 

Anonymkode: 62d91...294

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruselgrafs skrev (18 timer siden):

Gå til din lokale bank, der får du et skjema som du fyller ut, og sender til Norges Bank sammen med de utgåtte sedlene.

 

Du kan sende dem i posten selv, skjemaet ligger på nettet. 

Anonymkode: 62d91...294

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (16 timer siden):

Jada, han lagde bål i den bittelille forstadshagen sin, med trehusbebyggelse på alle kanter så langt øye kunne se. Og pall er fin brensel det, men han måtte kvitte seg med 20+ skadedyrinfiserte europaller på én kveld, og var raus med tennvæske.

Jeg kunne se røyken fra stuevinduet, og trodde det var en enebolig som brant til grunne.

Det morsomme er jo at han faktisk ikke klarte å bli kvitt alle pallene! Han mistet jobben, ble persona non grata i nabolaget, måtte ut med 30K til skadedyrfirma, FIKK IKKE BYGGET MØBLER TIL KJELLERSTUA, og satt igjen med mange paller fulle av skadedyr i hagen som bare er brent jord!

Det er karma, altså. 🤣

Anonymkode: 62d91...294

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest skrev (På 16.3.2009 den 18.26):

Sikkert mange her inne som har erfaring med gjerrige mennesker, enten fra jobb, familie eller vennekrets.

Venninne da vi var yngre. Var noen venninner som skulle ha Halloween fest sammen og så skulle denne ene venninna kjøpe inn en pose med kaffe . Husker vi betalte henne tilbake men den ene venninna vår manglet en krone der og da ( dette var da folk fremdeles brukte kontanter og småpenger 🤭) så hun sa "du skal få tilbake den ene krona neste gang jeg treffer deg" ..hadde forventa at hallo ?  ? blås i det liksom ... det er ei krone !! og hadde selv sagt at hun bare kan beholde den , vi er venninner . Men hun fikk til svar " det er greit ,du kan betale meg tilbake senere" ....

Så har jeg en dame i min nærmeste familie som er meget gnien . Hun er så gnien at når hun drar på McDonalds eller er ute andre plasser å spiser tar hun med seg bunker med servietter og ketchuper med hjem i veska for senere bruk . Hun tar også med seg niste når hun spiser på hoteller . Pakker ned og stapper i veska...Jeg betaler for det liksom ! Dritflaut !!

Var ute et sted og spiste middag en gang for mange år siden da jeg var yngre og ikke orket spise opp alt , fikk ikke tid til å svare før hun var borte ved disken og spurte etter doggybag !! Dette skulle ikke kastes ,dette måtte jeg spise opp senere . Dette var penger hun hadde betalt 😆 Ja sa nei , men istedet for å la det ligge pakket hun det liksågreit ned til seg selv...

Det flaue er at hun har nok av penger ! Tar med ekstra poser når hun er på butikker og handler for hun vil ikke betale 1 krone ekstra !! Det som tar kaka er brusen . Når man er på tur og tar med medbrakt drikke skulle man tro man tar med en uåpnet brus i det minste om man tar med brus  ? Nei , det hun gjør er å samle alle brusrester hun har stående i kjøleskapet for deretter å fylle på tomme flasker for å ta med og gi bort til andre !! Dette har hun gjort på utenlandsturer også ! Drikker det ikke selv ,dette er til andre .Dau brus som er mikset på forhånd er ikke mye delikat 🤣 Noen vil sikkert kalle dette økonomisk men dette er bare gjerrig ! Det er for galt å kaste brusrester sier hun ...🤭

 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bedt på date av en på tinder en gang, han valgte sted og tid, vi spiste og jeg planla å betale for meg, da oppdaga han at han hadde glemt lommeboka si, så om han bare kunne vipse meg. Ja så klart sa jeg, 800kr kom middagene og drikke på, hans husets indrefilet mest. Så blokka han meg rett etterpå! Sa fra til tinder, men usikker på om det hjalp noe. Surt.

Anonymkode: 53fdb...1d2

  • Liker 27
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venninne før. La oss kalle henne Anne. 
Anne er av typen som ser verdien av både kroner og øre.

Hun spiser kun kneip, fordi det er billigst. Kjøper der billigste toalettpapiret. Legger hun ut, må man betale med én gang.

En gang var vi på fest hos henne. Vi var en venninnetrio, så det var oss tre pluss typen. Vi hadde bestilt pizza, én stor. Hun proklamerte at hun og typen skulle spandere, treat our guests som hun sa det. Men da pizzaen kom, så var den visst litt for dyr. Og hun spurte hvordan vi skulle gjøre det med betalingen. Vi ble overrasket og sa ikke noe, så hun sa at hun kan betale og sende vippskrav. Som sagt, så gjort.
 

En annen gang jeg skulle til henne, spurte hun om jeg kunne stoppe og kjøpe noe på veien. Det ble noe a la 24,90,-. Hun vippset meg 24,90. 🤣

En annen gang var nevnte trio hos meg. Dagen derpå i butikken ville de kjøpe frossenpizza, men det ville ikke jeg ha da jeg ikke liker det. Jeg så at Anne trodde jeg kom til å snylte, men hun sa ikke noe.

Senere gikk jeg i dusjen, så de lagde og spise pizza imens. Da jeg kom ut av dusjen, skyndte Anne seg å legge de resterende pizzastykkene i pose og i veska hennes. 🤣

Har mange flere, som jeg ikke kommer på. 
 

Oi, en til: Da vi feiret bursdagen hennes, bare lite og casual, hadde hun ikke kjøpt inn noe alkohol selv. Det hadde ikke kusinen hennes heller. Endte med at vi delte på én flaske vodka som jeg hadde med. Tok liksom aldri av den feiringen 🤣

Anonymkode: 41750...04f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde en venninne før. La oss kalle henne Anne. 
Anne er av typen som ser verdien av både kroner og øre.

Hun spiser kun kneip, fordi det er billigst. Kjøper der billigste toalettpapiret. Legger hun ut, må man betale med én gang.

En gang var vi på fest hos henne. Vi var en venninnetrio, så det var oss tre pluss typen. Vi hadde bestilt pizza, én stor. Hun proklamerte at hun og typen skulle spandere, treat our guests som hun sa det. Men da pizzaen kom, så var den visst litt for dyr. Og hun spurte hvordan vi skulle gjøre det med betalingen. Vi ble overrasket og sa ikke noe, så hun sa at hun kan betale og sende vippskrav. Som sagt, så gjort.
 

En annen gang jeg skulle til henne, spurte hun om jeg kunne stoppe og kjøpe noe på veien. Det ble noe a la 24,90,-. Hun vippset meg 24,90. 🤣

En annen gang var nevnte trio hos meg. Dagen derpå i butikken ville de kjøpe frossenpizza, men det ville ikke jeg ha da jeg ikke liker det. Jeg så at Anne trodde jeg kom til å snylte, men hun sa ikke noe.

Senere gikk jeg i dusjen, så de lagde og spise pizza imens. Da jeg kom ut av dusjen, skyndte Anne seg å legge de resterende pizzastykkene i pose og i veska hennes. 🤣

Har mange flere, som jeg ikke kommer på. 
 

Oi, en til: Da vi feiret bursdagen hennes, bare lite og casual, hadde hun ikke kjøpt inn noe alkohol selv. Det hadde ikke kusinen hennes heller. Endte med at vi delte på én flaske vodka som jeg hadde med. Tok liksom aldri av den feiringen 🤣

Anonymkode: 41750...04f

Det går ikke å vippse øre😅

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Birdo skrev (1 time siden):

Det går ikke å vippse øre😅

Gidd…

Anonymkode: 63539...f88

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gruppe kollegaer og jeg skulle på jobb-konferanse i en annen by, og en kollega og jeg stilte med bil for å kjøre til og fra konferansen. Da vi skulle hjem ville den ene kollegaen kjøre min bil, og siden jeg var sliten etter å ha kjørt hele veien dit pluss deltatt på konferansen så sa jeg ja til det. Det jeg dog ikke visste var at denne kollegaen skulle begynne å kappkjøre med den andre bilen på motorveien. 😶 Dama som kjørte var i 50-årene, så det var ikke som om jeg hadde overlatt bilen min til en uansvarlig 18-åring eller lignende. 🙈 Jeg syntes selvsagt denne kappkjøringen var særs ubehagelig, og var redd for både mitt eget ve og vel samt tilstanden til bilen min, og forsøkte å roe ned råkjøringen. De øvrige kollegaene, derimot, ropte og hoiet at «vi må vinne!» og ba sjåføren «tråkke på gassen!» 🤦‍♀️

Det gikk som det måtte gå; Begge bilene ble stoppet og sjåførene ble belønnet med flere tusen kroner hver i bot. «Heldigvis» hadde kollegaen som kjørte bilen min den «perfekte» løsningen på problemet; Hun ba meg betale boten, for det var jo MIN bil, og jeg fikk kjøregodtgjørelse fra arbeidsgiver for turen. 🤦‍♀️🤦‍♀️

Det mest tragiske med denne historien er at jeg faktisk betalte halvparten av boten hennes (som selvsagt langt oversteg hva jeg fikk i kjøregodtgjørelse) for å unngå dårlig stemning på arbeidsplassen. 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

milla80 skrev (5 timer siden):

Det flaue er at hun har nok av penger ! Tar med ekstra poser når hun er på butikker og handler for hun vil ikke betale 1 krone ekstra !! Det som tar kaka er brusen . Når man er på tur og tar med medbrakt drikke skulle man tro man tar med en uåpnet brus i det minste om man tar med brus  ? Nei , det hun gjør er å samle alle brusrester hun har stående i kjøleskapet for deretter å fylle på tomme flasker for å ta med og gi bort til andre !! Dette har hun gjort på utenlandsturer også ! Drikker det ikke selv ,dette er til andre .Dau brus som er mikset på forhånd er ikke mye delikat 🤣 Noen vil sikkert kalle dette økonomisk men dette er bare gjerrig ! Det er for galt å kaste brusrester sier hun ...🤭

 

Ingen grunn til å kaste brusrester. Vi heller de over på sodastreamer-flaske og kjører på med ny kullsyre. Blir god som ny. Men dette er da fra 1,5L flasker, ikke bokser eller småflasker som folk har drukket direkte fra ;)

Merk at det stort sett bare fungerer med sukkerfri brus og at flasken må stå i maskinen noen få minutter før den tas ut igjen for at det ikke skal bruse over når den løsnes (kullsyren må få tid til å "sette seg"). Prøver man med sukkerholdig brus må den nok stå en halv evighet....

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-jk- skrev (12 timer siden):

Ingen grunn til å kaste brusrester. Vi heller de over på sodastreamer-flaske og kjører på med ny kullsyre. Blir god som ny. Men dette er da fra 1,5L flasker, ikke bokser eller småflasker som folk har drukket direkte fra ;)

Merk at det stort sett bare fungerer med sukkerfri brus og at flasken må stå i maskinen noen få minutter før den tas ut igjen for at det ikke skal bruse over når den løsnes (kullsyren må få tid til å "sette seg"). Prøver man med sukkerholdig brus må den nok stå en halv evighet....

Helt enig ! Drikker brusrester selv 😊 Forskjellen på dere og henne er at hun bryr seg ikke om det er kullsyre eller ei , (for hun drikker ikke brus selv ) og hun gir bort disse brukte flaskene med blandet innhold til familie og venner 😆

Skal tipse om kullsyremaskin 😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2022 den 18.28):

Ble bedt på date av en på tinder en gang, han valgte sted og tid, vi spiste og jeg planla å betale for meg, da oppdaga han at han hadde glemt lommeboka si, så om han bare kunne vipse meg. Ja så klart sa jeg, 800kr kom middagene og drikke på, hans husets indrefilet mest. Så blokka han meg rett etterpå! Sa fra til tinder, men usikker på om det hjalp noe. Surt.

Anonymkode: 53fdb...1d2

Jeg hadde bedt om delt regning, betalt min del og gått. 

Anonymkode: 96671...866

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ligge over til en kompis av broren min i nabobygda. Skulle på trafikkskole kjøring for førerkort og det startet kl 07:00 om morgenen å det gikk ingen buss. Ble ikke kveldsmat da jeg kom som er vanlig folkeskikk hjemme hos meg. Selv satt han og knasket potetgull. Han hadde vært hjemme til sine foreldre og spist middag. Så han var "mett". Morgenen etter fikk jeg til nøden bruke dusjen. og han var sur mot meg. Han tilbydde seg å kjøre meg til trafikkskolen som lå fem minutter unna med bil. Hadde forbredt meg på å gå. Mens han skulle ut og hente bilen som stod bort til naboen i en annen vei i byggefeltet slukket han alle lysene. Så jeg måtte sitte i stup mørket å vente i 15 minutter. Takket for skyssen og tenkte at jeg aldri skulle dit igjen. Følte rett og slett jeg hadde overnattet til gjerigknarken selv. Det skal sies at da han brukte å komme til min bror så ble han diskett opp med kaffe og noe å bite i. Alt fra vafler til brødskive fra min mor.

Anonymkode: f9e28...68e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...