Goji Skrevet 12. april 2009 #1221 Skrevet 12. april 2009 Sammen i en blender? .. Jeg har ikke ord. You made my day med den helt sinnsyke ideèn som gjør at jeg ikke trenger å spise hele dagen! + at når det er flytende kan jeg lage en porsjon til katten i huset også!
Chanel.No5 Skrevet 12. april 2009 #1222 Skrevet 12. april 2009 .. Jeg har ikke ord. You made my day med den helt sinnsyke ideèn som gjør at jeg ikke trenger å spise hele dagen! + at når det er flytende kan jeg lage en porsjon til katten i huset også! Det vil vel ligne konsistensen til kattemat så det spiser katten nok gjerne
*Numi* Skrevet 12. april 2009 #1223 Skrevet 12. april 2009 Dagens mat: - 100g havregryn - 3dl melk - kanel - 70g mandler - 1 boks mager kesam - 1 kokt egg - 200g gulrot - 300g agurk - 1 eple - 14 knekkebrød med kokt skinke - 1 stor porsjon chilli con carne 14 knekkebrød??
Chanel.No5 Skrevet 12. april 2009 #1224 Skrevet 12. april 2009 14 knekkebrød?? I løpet av en dag og han er 14 år, spiser ikke skiver så synes ikke jeg dette er for mye...
*Numi* Skrevet 12. april 2009 #1225 Skrevet 12. april 2009 I løpet av en dag og han er 14 år, spiser ikke skiver så synes ikke jeg dette er for mye... For mye er det sikkert ikke. Har ikke regna på det jeg. Hørtes bare så tørt og ensformig ut. Ikke visste vel jeg heller at han er 14 år.
Ethereal Skrevet 12. april 2009 #1226 Skrevet 12. april 2009 Frokost 1: 2 kakestykker Frokost 2: To brødskiver og ett egg. Lunsj 1: Påskeegg Lunsj 2: Enda mer påskeegg! Middag: Poteter, kjøtt, grønnsaker. Ikke min favoritt, hehe. Kvelds 1: Baconcrisp og sjokolade Kvelds 2: To brødskiver med syltetøy. Føler meg litt som en motpart til flesteparten av forumbrukerne her. De fleste er opptatt av å spise sunt. Og så kommer jeg...
Chanel.No5 Skrevet 12. april 2009 #1227 Skrevet 12. april 2009 Føler meg litt som en motpart til flesteparten av forumbrukerne her. De fleste er opptatt av å spise sunt. Og så kommer jeg... Det er meget stor forskjell av å være opptatt av å spise sunt enn å faktisk gjøre det. Du ser fort her inne at de fleste spiser normalt og unner seg noe godt når de føler for det. Dette er ikke en tråd som skal få noen til å føle det ubehagelig å fortelle om en dag der en har spist kosemat, vi gjør det alle og legger ikke sjul på det. Vi kommer med tips og oppskrifter til sunnere alternativer om noen ønsker det, men generelt sett er det normale mennesker med normal kost som liker å diskutere mat og drikke=)
Chanel.No5 Skrevet 12. april 2009 #1228 Skrevet 12. april 2009 For mye er det sikkert ikke. Har ikke regna på det jeg. Hørtes bare så tørt og ensformig ut. Ikke visste vel jeg heller at han er 14 år. Pålegget er opplistet i oppsummeringen hans formoder jeg.. How could u know? Jeg leste i en annen tråd her inne ang. alderen hans.. =)
lovenemo Skrevet 12. april 2009 #1229 Skrevet 12. april 2009 Frokost: to wasa multigrain med krydder kremost. to gulrøtter. Mellommåltid: en bit bocca, sikkert 10-15 gram. Ett eple. Lunsj/middag: isbergsalat, paprika, agurk, kyllingkjøtt. 607 kcal i dag Grøss!! Alt, alt, alt for lite! Gleder meg til hverdag og normale rutiner igjen. Får prøve å få i meg noe mat før jeg legger meg. Frykter at det blir noen cider også :x
*Numi* Skrevet 12. april 2009 #1230 Skrevet 12. april 2009 (endret) Ja, Ethereal - Lotte har helt rett! I dag har jeg spist: Litt sein frokost: 2 knekkebrød med gulost 1 glass melk. Mellom: Masse sjokolade 1 glass cola Litt sein middag: 1 halv middels pizza 2 glass cola Mellom: Mer sjokolade Noen ekstra glass cola "Kvelds": Noen båter appelsin. Så - jeg har både hatt en ekstrem dårlig, og ekstremt usunn, matdag i dag. Litt lite mat og litt mye sjokolade. Men, men - tar igjen den regelmessige spisingen etter påske tipper jeg. Lov å kose seg da! Men er ikke helt stolt av den dårlige måltidsinndelingen. Kunne hatt lunsj, i det minste. Endret 12. april 2009 av *Numi*
Goji Skrevet 12. april 2009 #1231 Skrevet 12. april 2009 (endret) 1 knekkebrød er 30kcal, med pålegg så blir det 50kcal på ett knekkebrød. 50 x 14 = 700 kcal fra knekkebrød .. Jeg spiser ikke så mange knekkebrød hver dag, men idag ble det mange. Noen til alle måltidene liksom, bare for å få opp kaloriene litt. Jeg skal ha i meg 3100 kcal hver dag, og idag ble det 2400 kcal.. Dette er sånn jeg pleier å spise: Frokost - Havregrøt kokt på melk m/mandler og kanel, vann, grønn te Lunsj - Omelett, salat, vann Etter skolen - Brødskiver, mandler, vann, grønn te Middag - Kyllingfilet, laks ++ Kveldsmat - Kesam mager, mandler, vann, grønn te Og forresten; selvom du, *Numi*, syntes at det høres ensformig og tørt ut med knekkebrød, trenger ikke jeg å syntes det. Endret 12. april 2009 av Goji
*Numi* Skrevet 12. april 2009 #1232 Skrevet 12. april 2009 Og forresten; selvom du, *Numi*, syntes at det høres ensformig og tørt ut med knekkebrød, trenger ikke jeg å syntes det. Nei, det var heller slett ikke ment som kritikk. Bare sånn sagt i samme slengen "14 knekkebrød", så hørtes det så utrolig mye ut. Hadde du skrevet for eksempel: "Frokost: 4 knekke brød, Lunsj: 3 knekkebrød, Middag: 4 knekkebrød, Kvelds: 3 knekkebrød", så hadde det nok ikke hørtes så ille ut. :gjeiper:
Goji Skrevet 12. april 2009 #1233 Skrevet 12. april 2009 Hehe, ja, jeg venten på en måte å få høre at noe skulle krtisere det så derfor hadde jeg nok tatt alle kommentarer som kritikk. My bad. Det er ikke hverdagskost med så mange knekkebrød, men jeg har ikke så mange ideèr for å få nok karbohydrater. x3
Pjukset Skrevet 12. april 2009 #1234 Skrevet 12. april 2009 Har noen noe tips om hva jeg kan ha på knekkebrød som ikke inneholder sukker, meieriprodukter eller kjøtt? Det går greit med philadelphia light, men hadde vært greit med variasjon. Egg bruker jeg også, og tomat funker. Hummus lar vente på seg pga manglende blender Har noen noe tips?
venus_ Skrevet 12. april 2009 Forfatter #1235 Skrevet 12. april 2009 Har noen noe tips om hva jeg kan ha på knekkebrød som ikke inneholder sukker, meieriprodukter eller kjøtt? Det går greit med philadelphia light, men hadde vært greit med variasjon. Egg bruker jeg også, og tomat funker. Hummus lar vente på seg pga manglende blender Har noen noe tips? Guacamole? Mmm
venus_ Skrevet 12. april 2009 Forfatter #1236 Skrevet 12. april 2009 Frokost: En activia vanilje (sukkerbombe selvfølgelig, hva er det med yoghurt?!), 6-7 minigulrøtter, et glass skummet melk. Mellom: En iskaffe lett. Lunsj: To pølser med brød, potetsalat, sprøstekt løk, ketchup og sennep. Vann. Mellom: To sveler med mager prim. Tre biter jordbærsjokolade. Middag: Stekt svin med pommes frites, grønsaksblanding og appelsinsaus. Vann. På kino: 50g melkesjokolade. Så blir det nok noen ryvita til kvelds.
lovenemo Skrevet 12. april 2009 #1237 Skrevet 12. april 2009 Frokost: to wasa multigrain med krydder kremost. to gulrøtter. Mellommåltid: en bit bocca, sikkert 10-15 gram. Ett eple. Lunsj/middag: isbergsalat, paprika, agurk, kyllingkjøtt. 607 kcal i dag Grøss!! Alt, alt, alt for lite! Gleder meg til hverdag og normale rutiner igjen. Får prøve å få i meg noe mat før jeg legger meg. Frykter at det blir noen cider også :x Ble to pizzastykker fra i går og en halvliter saft å tilføye her. Aaaner ikke hvor mange kalorier det er i den pizzaen, vil ikke vite det heller :x Veiedag i morgen kan jo bli spennende, hoho
Pjukset Skrevet 12. april 2009 #1238 Skrevet 12. april 2009 Guacamole? Mmm Er det ferdiglaget smørje, eller lager man selv?
lovenemo Skrevet 12. april 2009 #1239 Skrevet 12. april 2009 Er det ferdiglaget smørje, eller lager man selv? Du får det både ferdiglaget og du kan lage selv
venus_ Skrevet 12. april 2009 Forfatter #1240 Skrevet 12. april 2009 Er det ferdiglaget smørje, eller lager man selv? Best å lage selv. De ferdige som er å kjøpe er sikkert sukker i.
Fremhevede innlegg