Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frokost

2 havrebrødskiver med ett kokt egg på hver.

1 glass melk

Vitaminer + tran

Mellom:

Sjokolade

Ca. 1 appelsin

Lunsj:

2 wasa multigrain med philadelphia gressløk (sååå smakløst og kjedelig :sukk:)

Middag:

2 kylling- og kalkungrillpølser med brød, stekt løk og sennep/ketchup

Dessert:

1 liten skål med is

Sjokolade

Cola

Hadde også tenkt meg et eple til lunsj, men glemte det. Kanskje det blir ett før sengetid.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Middag: En stor porsjon hjemmelagde kjøttkaker med poteter, gulrøtter, ertestuing, brun saus og tyttebærsylte. Vann.

Det fikk jeg lyst paa naa! :spise: Har ikke spist kjoettkaker siden i fjor sommer da vi besoekte familien i gamlelandet!

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Jeg sliter med å få i meg nok mat. Hvis humøret mitt er dårlig eller hverdagen er veldig stresset, mister jeg matlysten-lite trøstespising her i gården egentlig, jeg bare fyller på med usunne ting bare for å få i meg noe så jeg ikke besvimer innimellom. Ikke smart, men... uff.

Dagen min da, en utrolig kjip dag på alle måter:

Frokost:1 yoghurt

Lunsj: Ikke noe, frokosten var ganske sen

Middag: 2 skiver kalkun, 1 potet, noen rosenkål og blomkål, brun saus

Kveldsmat: 1 yoghurt

Ellers har jeg dytta i meg: 2 påskemarsipan-pølser, 1 stk sjokoladekake

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Jeg sliter med å få i meg nok mat. Hvis humøret mitt er dårlig eller hverdagen er veldig stresset, mister jeg matlysten-lite trøstespising her i gården egentlig, jeg bare fyller på med usunne ting bare for å få i meg noe så jeg ikke besvimer innimellom. Ikke smart, men... uff.

Uffda, det var jo ikke saa mye. Kanskje det hadde hjulpet aa lage en spiseplan og handle inn mat til minst 3 skikkelige maaltider hver dag? Eller kanskje du trenger aa laere deg aa takle stress bedre? Jeg bare tenker hoeyt her. :)

Gjest Huldali
Skrevet

Du kan ikke prøve å ta med deg noen protein/vitamin-barer? Det kan du ha i veska. Ellers finnes det næringsdrikker på apoteket som du også kan ta med deg og drikke.

Skrevet

Foreløpig i dag:

Frokost:

Banan og kaffe smoothie + kosttilskudd

Lunsj:

Brødskiver med hummus, løkspirer og bringebærjuice

Skrevet

I går:

Frokost:

- appelsinjuice

- knekkebrød med peanøttsmør

Lunsj:

- eple- og mangojuice

- knekkebrød med peanøttsmør

"Middag":

- havregrøt

Kos:

- kvikk lunsj

Kvelds:

:skaal:

Ble for lite i går, I know.

Skrevet

en bunt rå selleri og 400 g sjampingjong til frokost.

musli, sjokoladekjeks og dritmye candy king-snop(som var på tilbud tidligere i uken), appelsinbrus.. kastet opp, så alt teller ikke. Skal på fisketur, og satser på torsk med dampet brokkoli til kvelds :-)

Skrevet
Det fikk jeg lyst paa naa! :spise: Har ikke spist kjoettkaker siden i fjor sommer da vi besoekte familien i gamlelandet!

En av middagene jeg MÅ ha hver gang jeg er hjemme hos mor og far :)

Skrevet
Å herregud. Folk spiser å syyykt mye O-o

Får nesten helt angst jeg :O

Mye? Kan ikke tenke meg det er noen her som er over kcal-dagsbehovet sitt.

Skrevet (endret)

I går:

Frokost: En yoghurt med eple og kanel (13% sukker grøss)

Mellom: Banan med mager kesam og kanel.

Lunsj: 3 ryvita med fiskepudding og kaviar. Et glass skummet melk, en kopp grønn te.

Middag: Fiskeform av torsk, spinat og ostesaus med poteter. Vann.

Ute: Noen halvlitere, et par glass vin, chilinøtter og en panini på byen :skaal:

Nattmat: 2 ryvita med fiskepudding og kaviar. Vann.

Edit: Ok, jeg var kanskje over dagsbehovet mitt i går :P

Endret av venus_
Gjest Skrekk og gru
Skrevet

Frokost: 2 grove speltbrødskiver med lett-smør og lett mysost

Lunch: på dårlig kafé: hvitmels baguette og sopp/tomat/olje/ost

Middag: Tortellini, tomatsaus, avocado, broccoli, paprika, grønn salat, mais og yoghurt naturell

Annet: Halslinser...appelsin, eple og avocado

Gjest Gjest_Guro_*
Skrevet
Å herregud. Folk spiser å syyykt mye O-o

Får nesten helt angst jeg :O

Hadde hjulpet om du refererte til hvem du synes spiser mye. Mener du alle, eller har du noen eksempler?

Skrevet
Er man aktiv trenger man mye energi ogsaa. ;)

Kunne ikke vært mer enige med deg her!

Skrevet
Mye? Mange her spiser lite, og noen spiser veldig lite.

Korrekt! Det er akkurat dette som går igjen med de aller fleste her inne - vi spiser for lite og hjelper hverandre med tips til å legge inn mer mat. Kan ikke se en som spiser for mye her inne som jeg kan komme på ihvertfall..

Skrevet

Frokost: 2 Ryvita m/gresskar med Philadelphia light. Tran+vitaminer

Middag: Hjemmelaget grønnsakssuppe med mungbønner, brokkoli, blomkål, løk og gulrot.

Kvelds: 3 ryvita med 3 kokte egg.

Urtete senere. Masse vann.

Skrevet

I dag har det vørt en dårlig matdag igjen... :sukk: Har trent i dag også så burde sikkert spist mer, men har ikke vært sulten. :sjenert:

Snudde døgnet litt i går da, og sov til kvart over tolv, så ble ikke frokost før rundt kl.13.

Frokost (kl.13):

2 havrebrødskiver med to stekte egg og en del bacon

1 glass melk

Mellom:

Sjokolade

Brus

Middag (som er i gang med å lages):

1 stor porsjon pasta med kjøttdeig og dolmio.

Resten av dagen er fortsatt et mysterium.

Skrevet

I slike perioder er det faktisk bra at en får næring i seg og da er det lettere å spise litt "trøstemat", men så lenge dette er perioder i livet vårt så skal du ikke legge noe videre i det, om du spiste lite næringsrik mat hele året hadde det nok ikke vært like heldig, men jeg vil påstå at det er bedre at du heller spiser det som frister og orker, kroppen trenger næring uansett dagsform. Tenk at du heller tar igjen de gode rutinene når humøret er bedre=) Vi har alle slike dager! :klemmer:

Skrevet (endret)
en bunt rå selleri og 400 g sjampingjong til frokost.

musli, sjokoladekjeks og dritmye candy king-snop(som var på tilbud tidligere i uken), appelsinbrus.. kastet opp, så alt teller ikke. Skal på fisketur, og satser på torsk med dampet brokkoli til kvelds :-)

Med vilje dette ? Ikke at det er min business, men fikk litt følelse av det..

Endret av Lotte27
Skrevet
Edit: Ok, jeg var kanskje over dagsbehovet mitt i går :P

Hva annet er det å si enn - DET ER PÅSKE, DET ER JO LOV Å KOSE SEG - :spise::danse::skaal:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...