Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går:

Frokost: En skive grovbrød med fiskepudding og kaviar. Et glass melk og en kopp rett i koppen sjokolade.

Lunsj: En skål crüsli med skummet melk.

Middag: En stor porsjon hjemmelagde kjøttkaker med poteter, gulrøtter, ertestuing, brun saus og tyttebærsylte. Vann.

Mellom: Smågodt og farris bris på kino.

Kvelds: En skive grovbrød med et kokt egg og kaviar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Shelob
Skrevet
Alt for mye!

Frokost: 2 speltbrødskiver med lett mysost og lett smør

Mellom: melon og eple

Lunch: Fjordland ravioli, baconterninger, yoghurt naturell, sukkererter og broccoli

Middag: det samme

Kvelds: 4 havreknekkebrød, lett smør og lett mysost

Høres helt normalt ut spør du meg! Ikke mye i det hele tatt. Sleng på litt mer proteiner, grønnsaker og frukt så blir det helt knall!

Skrevet

I går:

Frokost:

1 skive grovbrød med appelsinskinke, agurk og tomat, et havreknacke med grov leverpostei og agurk. Et glass tropisk juice

Mellom:

1 eple, 1 banan og noen få biter tørket frukt (papaya, melon og ananas)

Lunsj:

1 skive grovbrød med roastbeef og ristet løk, et fullkorn Polarbrød med lett-prim, et Havreknacke med rekeost og paprika. Et glass lettmelk.

Middag:

2 store porsjoner wok, med kyllingbryst, paprika, sjampinjong, løk, broccoli og gulrøtter. Litt eggnudler ved siden av. Et glass Farris Bris Mango.

Kveldskos:

1 appelsin, en Somersby Lite.

Gjest Frosk
Skrevet

Hittil:

Smoothie av banan, jordbær, blåbær, appelsinjuice.

Et nybakt rundstykke rett fra ovnen :lur:

Pitabrød med masse hummus og en stor neve cherrytomater

Noen mini-sjokoladeegg

Matboks"middag" på jobb blir byggris-salat og rundstykke

Gjest Skrekk og gru
Skrevet

Frokost: 2 speltbrødskiver med lett smør og lett mysost

Mellom: Avocade, appelsin og eple

Lunch: Fjordland Ravioli med indisk santa maria saus (var det jeg hadde), sukkererter, mais, tomat, yoghurt naturell og grønn salat

Middag: samme som lunch

Annet: Tyrkisk pepper sukkertøy...

Ikke bra? Men bør jogge mer da.

Skrevet
Frokost: 2 speltbrødskiver med lett smør og lett mysost

Mellom: Avocade, appelsin og eple

Lunch: Fjordland Ravioli med indisk santa maria saus (var det jeg hadde), sukkererter, mais, tomat, yoghurt naturell og grønn salat

Middag: samme som lunch

Annet: Tyrkisk pepper sukkertøy...

Ikke bra? Men bør jogge mer da.

Ser ingen grunn til at du må jogge mer pga. kostholdet ditt, det er vel så bra det!! Fortsett som dette, du spiser jo regelmassig, variert og har ett bra næringsrik kosthold.

Jogging er jo en ypperlig måte å opprettholde en god helse på så det er jo bare til å jogge om du føler for det selvfølgelig :)

Skrevet

Frokost: 2 ryvita wholegrain m/gresskar med Philadelphia light. Vitaminer+tran

Middag: Gulrot, løk, blomkål og 1 rød paprika stekt på veldig svak varme, blandet med bulgur, krydder og tahini. NAM.

Kvelds: 2 ryvita wholegrain m/gresskar og 2 kokte egg.

Blir sikkert en gulrot til snacks, og en kopp urtete.

Masse vann.

Skrevet
Høres helt normalt ut spør du meg! Ikke mye i det hele tatt. Sleng på litt mer proteiner, grønnsaker og frukt så blir det helt knall!

Enig her, synes det ser helt normalt ut..

Skrevet (endret)

Frokost: to wasa multigrain med krydder kremost. 2,5 dl appelsinjus og en klase druer.

Mellommåltid: eple skjært i biter med kanel, nam!

Middag: to fullkorntortillas med tacokrydret karbonadedeig, isbergsalat, paprika, agurk, mais, ananas, mager kesam, to osteskiver pr tortilla, tacosaus.

Kvelds: to wasa multigrain med krydder kremost. 2,5 dl te med to ts sukker, en pære.

1651 kcal. Drikker minst 5 dl vann til hvert måltid, og såklart litt ekstra iløpet av dagen. Til vanlig er det minst ett måltid til her, som regel to, men pga ferie blir det litt mindre. Trenger ikke like mye mat når jeg ikke gjør så mye om dagene :P

Endret av Aryia
Skrevet
Mellommåltid: eple skjært i biter med kanel, nam!

Anbefaler litt vaniljekesam eller vaniljeyoguhrt blandet med dette, himmelsk=)

Skrevet
Anbefaler litt vaniljekesam eller vaniljeyoguhrt blandet med dette, himmelsk=)

Prøvde vaniljekesam over fruktcoctail, men det ble bare merkelig :P Sikkert fordi det var uvant, hehe. Får prøve igjen en annen gang, eller med yoghurt for den del :)

Gjest Lienna
Skrevet

Å herregud. Folk spiser å syyykt mye O-o

Får nesten helt angst jeg :O

Skrevet
Prøvde vaniljekesam over fruktcoctail, men det ble bare merkelig :P Sikkert fordi det var uvant, hehe. Får prøve igjen en annen gang, eller med yoghurt for den del :)

Kan se den at det kanskje ikke var like godt over fruktcoctail, dette er så søtt fra før av også. da hadde jeg heller tatt litt vaniljeis (finnes lettere varianter om det er ønskelig) eller yogurht naturell. Men vaniljekesam/yoguhrt over eple med masse kanel er å anbefale som sagt..

Skrevet

Der er jeg ytterst uenig, flere her inne som sliter med å få i seg nok mat enn folk som spiser mye. Om dette som blir listet her inne skremmer deg så lurer jeg på hva du spiser på en dag, det kan ihvertfall ikke være mye...

Skrevet
Kan se den at det kanskje ikke var like godt over fruktcoctail, dette er så søtt fra før av også. da hadde jeg heller tatt litt vaniljeis (finnes lettere varianter om det er ønskelig) eller yogurht naturell. Men vaniljekesam/yoguhrt over eple med masse kanel er å anbefale som sagt..

Kanskje det var derfor, var en type "lett"fruktcoctail ihvertfall og ble anbefalt vaniljekesam over den. Men man liker jo forskjellige ting da, så selv om det var godt for hun som anbefalte meg det så ble det kræsj for meg, hehe. Vaniljeis hadde vært herlig over den fruktcoctailen, men har ikke fryser så den utgår nok lett, kanskje like greit? Hihi.. Får kjøpe inn begge deler til helga og finne favoritten :) Takk for tips! Virker som om du har myyye bra å komme med etter å ha lest litt i denne tråden, keep up the good work! ;)

Gjest Frosk
Skrevet

Mye? Mange her spiser lite, og noen spiser veldig lite.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Er man aktiv trenger man mye energi ogsaa. ;)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

I dag

Div. tilskudd.

Frokost:

Baguett med stekt egg og bacon. Te med soyamelk og sukker.

Lunsj:

En skive rugbroed med Quorn kalkun paalegg. Sukkerfri saft.

Mellom1:

Litt sjokolade.

Mellom2:

1,5 skiver rugbroed med Quorn. To biter sjokolade.

Middag:

Chips og saveloy.

Kvelds:

Fruktsalat av jordbaer, kiwi, mango og tranebaer. Litt sitronsaft, malt nellik og safran oppaa. :)

Daarlige greier gitt, men det blir ofte saann naar det er den tiden av maaneden igjen. :sukk::ler:

Endret av Mea Culpa
Gjest Frosk
Skrevet
Lunsj:

En skive rugbroed med Quorn kalkun paalegg.

Åh jeg skulle ønske det fantes flere Quornprodukter her i landet også!! I det minste fileter, her får man bare farse og "kylling"biter.

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Åh jeg skulle ønske det fantes flere Quornprodukter her i landet også!! I det minste fileter, her får man bare farse og "kylling"biter.

Det er masse forskjellig aa faa her. :gjeiper: Quorn er veldig lurt, baade godt og sunt. :) De kyllingbitene er jo gode da, men jeg tror jeg har spist dem litt for ofte. :ler:

Endret av Mea Culpa
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...