Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
:hoho:

Finnes det folk som ikke liker sjokolade egentlig?

I denne tråden? Neppe, men ute i verden finnes de nok ett sted, sitter der å overbeviser seg selv om at sjokolade ikke er godt og tygger videre på salatbladene sine.. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet
I dag var det couscous (i grønnsakbuljong, økologisk siden den ikke inneholder MSG/natriumglutamat) og grønne linser, pluss litt krydder (cayennepepper, pittelitt spisskummen og litt gressløk faktisk siden den begynner å bli fin og grønn her allerede, hurra!)

Disse var ferdigkjøpte :) Faktisk veldig gode, akkurat dette merket er det ikke så mange butikker som selger lenger så når jeg finner MÅ jeg kjøpe! ;) Jeg pleier lage noen kikertkaker som ikke er helt ulike falafel, men skikkelig falafel har jeg aldri laget - hmmm kanskje et prosjekt for påsken... :lur:

Aha. De har falafel paa supermarkedet her, men de er det saa klart hvete i. Magen min er ikke saa begeistret for det. :( Faar proeve aa finne oppskrift jeg ogsaa.

Diskes det opp med Flapjacks da?? Hehe..

Selvsagt. ;) I mellomtiden kan du jo proeve aa lage de selv. Disse bllir veldig gode!

Skrevet
I denne tråden? Neppe, men ute i verden finnes de nok ett sted, sitter der å overbeviser seg selv om at sjokolade ikke er godt og tygger videre på salatbladene sine.. :fnise:

Jeg gjør faktisk ikke det. Det smaker skikkelig kjedelig.. Litt sånn gammelt på en måte.. :ler:

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Jeg gjør faktisk ikke det. Det smaker skikkelig kjedelig.. Litt sånn gammelt på en måte.. :ler:

:sjokk:

Skrevet

:nei: Det er ikke mulig.. Du kan umulig ha prøvd alle de gode slagene ute på markedet, det er sjokoladetyper jeg ikke synes smaker like godt som andre, men gammelt? Nei, du må bare prøve litt hardere kjære deg, dette kan vi klare sammen :fnise: Unner ingen følelesen av å ikke like sjokolade, det er jo verdens beste oppfinnelse (eh, tok den litt langt der??) Hehe..

Skrevet
Aha. De har falafel paa supermarkedet her, men de er det saa klart hvete i. Magen min er ikke saa begeistret for det. :( Faar proeve aa finne oppskrift jeg ogsaa.

Selvsagt. ;) I mellomtiden kan du jo proeve aa lage de selv. Disse bllir veldig gode!

http://www.tesco.com/recipes/product.aspx?...ealthy%20Eating

http://www.tesco.com/recipes/product.aspx?...ealthy%20Eating

Disse skal jeg bake i påsken.. Prøve ihvertfall..

Skrevet

Jeg har ikke tatt meg bryet til å prøve annet enn vanlig melkesjokolade, firkløver, freia helnøtt, freia fruktnøtt, freia appelsin krokan, daim, non stops, kvikk lunsj, snickers, yade.

Noen gode tips til en litt annerledes sjokolade da? :biggrin:

Skrevet
Jeg har ikke tatt meg bryet til å prøve annet enn vanlig melkesjokolade, firkløver, freia helnøtt, freia fruktnøtt, freia appelsin krokan, daim, non stops, kvikk lunsj, snickers, yade.

Noen gode tips til en litt annerledes sjokolade da? :biggrin:

Liker du ikke sjokolade? .. raring. Synd for deg egentlig :)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Liker du ikke sjokolade? .. raring. Synd for deg egentlig :)

Men bra for oss andre, mer sjokolade paa oss! :fnise:

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Frokost:

Ingenting, siden jeg skulle ta noen prøver og måtte være fastende

Ca kl ti:

En liten håndfull usaltede, blandede nøtter

Lunsj, kl tolv:

Tre små grove skiver Vita Hjertego'-brød, med appelsinskinke, roastbeef og ost, agurk, paprika, røde druer. Et glass usukret tropisk juice.

Ca kl halv fire:

Et Polarbrød, hvete fullkorn - med ost og blå druer. En stor gulrot. Et glass Farris Bris mango.

Middag, kl halv åtte:

Tre små "bøffer" av svinekjøttdeig og masse urter. En håndflate basmatiris, en halv avocado, tre asparges, en skje matyoghurt, en skje mango chutney. Et glass Pepsi max.

Litt senere skal jeg spise en yoghurt (Lime, tror jeg ;) ) og enten et eple eller en appelsin...

Skrevet

Frokost: Ingenting

Lunsj: litt kvikklunsj, kjeks med brie og druer

Middag: Biff med løk og ris

Dessert: 1 stk snus

Gjest Gjest
Skrevet

Hvitløk så vampyrene ikke besøker meg på laaaang tid! :fnise:

Gjest Gjest_Sol_*
Skrevet

Frokost: 2 skiver med servelat og agurk

Lunsj: 1 skolebolle (kan vel egentlig ikke kalle dette en lunsj :sjenert: )

Middag: 3 grillpølser i brød

Kveldsmat: En baguett med ost

Har også småspist litt på mariekjeks. Prøver å få i meg litt vanlig mat nå som jeg MÅ spise vanlig mat. Venter på gastroskopi. Men det er skikkelig stress, for alt forsvinner med en gang og ikke tar kroppen opp næring, så må bare spise det jeg får i meg. Denne dagen har vært en av dagene hvor jeg har fått i meg masse mat i forhold til ellers, nå mens jeg må spise alminnelig kost.

Skrevet
Frokost: 2 skiver med servelat og agurk

Lunsj: 1 skolebolle (kan vel egentlig ikke kalle dette en lunsj :sjenert: )

Middag: 3 grillpølser i brød

Kveldsmat: En baguett med ost

Har også småspist litt på mariekjeks. Prøver å få i meg litt vanlig mat nå som jeg MÅ spise vanlig mat. Venter på gastroskopi. Men det er skikkelig stress, for alt forsvinner med en gang og ikke tar kroppen opp næring, så må bare spise det jeg får i meg. Denne dagen har vært en av dagene hvor jeg har fått i meg masse mat i forhold til ellers, nå mens jeg må spise alminnelig kost.

Lunsjen din var kanskje litt liten? Skolebrød er da helt ok, av og til så skal man da få lov til å spise noe godt også :)

Har selv vært igjennom en gastroskopi og det var ganske ubehagelig husker jeg - jeg hadde magesår... Du får ha lykke til, det er i hvert fall verdt alt ubehaget om man finner ut hva som er galt og aller helst får en slags kur for det :)

Skrevet

Hei jenter :goodbye: og noen gutter da...Nå er jeg tilbake jeg også, ble så mye tull her en stund at jeg ble drittlei, men flott at denne nye tråden ble en slik suksess :jepp: I dag har jeg spist:

Frokost: 2 ryvita med majones, egg og agurk.

Mellom: Atkinsbar

Lunch/middag: 2 ryvita med egg, salatblader og en hel pakke med krydderskinke (grunnet senvakt ble det ikke skikkelig middag) 1 eple

Kvelds: 2 fiberrik med peanøttsmør, 1 kokt egg

Kvelds 2: en neve madler, litt gulost og agurk

Skrevet

Frokost:

2 skiver havrebrød med honning

1 glass melk

Lunsj:

3 wasa multigrain med gulost

En liten haug med Kims French Fries

Mellom:

1 liten bit sjokolade

Middag:

2 stykker taco pie fra peppes (rester fra i går)

1 glass brus

Mellom:

Mer sjokolade og mer brus.

Det eeer jo påske! :nigo:

Skrevet

Dårlig matdag igjen...

Frokost: 1 yoghurt

Lunsj: Rakk ikke

Middag: 4 kjøttboller, 1 potet, gulerøtter og saus

Kveldsmat: 2 brødskiver med peanøttsmør

Ellers: Noen sjokoladebiter og noen påskemarsipan'er

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er dette for tull? Jeg liker slettes ikke sjokolade av noe slag, og jeg har et helt normalt kosthold.

Skrevet
Hva er dette for tull? Jeg liker slettes ikke sjokolade av noe slag, og jeg har et helt normalt kosthold.

Det er da ingen som mener at de som ikke liker sjokolade ikke har et normalt kosthold ;)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...