Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frokost: 2 ryvita wholegrain m/gresskar, Philadelphia ost. Tran og vitaminer

Middag: Moong Dahl Chilka med masse revet gulrot

Mellom: Urtete

Kvelds blir 2 ryvita wholegrain m/gresskar og 2 kokte egg.

Masse vann

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost: 130g havregryn, 3dl melk, 20g mandler og kanel

Lunsj 1: 2 knekkebrød med gulost 1 yoghurt med musli

Lunsj 2: 2 knekkebrød med gulost, 1 polarbrød extreme med kokt skinke

Middag: Tomatsuppe m/tilbehør

Kveldsmat: 1 boks (500g) yoghurt naturell m/splenda og vanilje essens

Har blitt litt lite mat, så jeg skal spise litt mer senere. :)

Skrevet (endret)
noen som vet om det e kjempedårlig å spise smør ? Snakker om brelett. Synes det er så godt til potet (ikke mye) og på skiva :) men prøver også å gå ned noen kilo,så jeg slutter med det hvis det ødelegger med så mye fett.

Svarer nå fra egen erfaring om brelett og jeg spiser det hver dag. Må ha det under hvitosten min feks. Ikke tatt noe skade på noen måte av det jeg da :gjeiper: Kan heller ikke påstå at jeg bruker lite heller da. Men har elsket smør i hele mitt liv, klarer ikke spise ulike påleggstyper uten.. Kos deg med litt smør på skiva du :klemmer:

Endret av Lotte27
Skrevet
noen som vet om det e kjempedårlig å spise smør ? Snakker om brelett. Synes det er så godt til potet (ikke mye) og på skiva :) men prøver også å gå ned noen kilo,så jeg slutter med det hvis det ødelegger med så mye fett.

Kommer ann på hvor mye smør du spiser egentlig. Tror det hadde vært den første tingen jeg hadde kuttet ut om jeg skulle ned i vekt. Men så har jeg aldri hatt behov for smør på skiva så det er enkelt for meg å si :P Jeg hadde iallefall valgt meierismør fremfor Brelett. Skal det vær så skal det vær :)

Skrevet
Kommer ann på hvor mye smør du spiser egentlig. Tror det hadde vært den første tingen jeg hadde kuttet ut om jeg skulle ned i vekt. Men så har jeg aldri hatt behov for smør på skiva så det er enkelt for meg å si :P Jeg hadde iallefall valgt meierismør fremfor Brelett. Skal det vær så skal det vær :)

Meierismør er jo enda mer fetende???

Jeg har Soft Flora under nærmest all slags pålegg. Tror ikke det er så skadelig, bare man ikke har på så tykt lag da.

Skrevet
Meierismør er jo enda mer fetende???

Jeg har Soft Flora under nærmest all slags pålegg. Tror ikke det er så skadelig, bare man ikke har på så tykt lag da.

Jepp, men skulle jeg brukt smør, hadde det blitt ekte saker ikke noe kjemisk fremstilt produkt.

Gjest Hilde1
Skrevet
Du er så søt du Lotte. :rødme:

Enig :D Flere andre her også! blitt glad i denne tråden jeg:))

Gjest Ludovie
Skrevet
Jepp, men skulle jeg brukt smør, hadde det blitt ekte saker ikke noe kjemisk fremstilt produkt.

Enig!

Skrevet
Enig :D Flere andre her også! blitt glad i denne tråden jeg:))

Neimen så herlig av dere!! :klemmer:

ang. smør så synes jeg faktisk at Brelett, den røde vanlige er det beste smøret jeg kan bruke på skiva, spiser det ikke pga at det er lett-versjon, men rett og slett fordi jeg synes det er meget godt. Har prøvd de fleste og har alltid falt tilbake til Breletten. Selvfølgelig er det ikke bra å bøtte på med smør om en ønsker vektnedgang, men min mening på den beste oppskrift på ett sunt kosthold er at alt kan spises i moderate mengder, en må bare skjønne hvor grensene går :gjeiper: en skal kunne spise mat en liker og det å kutte matvarer en er glad i er ikke bra om en ønsker ett kosthold en kan leve med og ikke bare en diett...

Skrevet

Absolutt riktig dette, men jeg spiser det smøret jeg mener smaker best etter min bissare smak og det er Brelett for meg..

Jeg er enig med deg her, men denne gangen velger jeg kjemisk fremstilt.. Skjelden, men det skjer :fnise:

Skrevet

Frokost: Brownies.

Lunsj: To brødskiver

Lunsj nummer to: brownies

Mellommåltid: brownies

Middag: kjøttkaker og grønnsaker

Kveldsmat: brownies

Utrolig at jeg fremdeles bare veier 54 kg og er 167 cm :)

Skrevet
Absolutt riktig dette, men jeg spiser det smøret jeg mener smaker best etter min bissare smak og det er Brelett for meg..

Jeg er enig med deg her, men denne gangen velger jeg kjemisk fremstilt.. Skjelden, men det skjer :fnise:

Ja, når man liker det best så er det jo ikke noe problem :)

Skrevet
Frokost: Brownies.

Lunsj: To brødskiver

Lunsj nummer to: brownies

Mellommåltid: brownies

Middag: kjøttkaker og grønnsaker

Kveldsmat: brownies

Utrolig at jeg fremdeles bare veier 54 kg og er 167 cm :)

Steike mye brownies på en dag :fnise:

Gjest Frosk
Skrevet
Hittil i dag:

* Smoothie av en banan, en kopp frosne jordbær, ca 1/2 kopp frosne blåbær, ferskpresset appelsinjuice, linfrøolje

* Tre fullkornskavringer (uten tilsatt sukker)

* En liten neve mandler

* To brødskiver med peanøttsmør

* Masse grønne druer og et halvt eple

* En Lohengrin sjokolade

* En skål spicy kikertsuppe med to brødskiver til

Og så blå druer, noen tørkede aprikoser og en soyayoghurt. :)

Skrevet

Frosk, jeg liter med hummus'en min. Er det trasig å lage det med håndmixer? Det er det eneste jeg har for hånden. Jeg kjøper heller ikke kikerter på boks, men koker opp tørr-varianten, da bør jeg vel tilsette vann når jeg mikser? :klø:

Hjelp :)

Skrevet
Steike mye brownies på en dag :fnise:

Sunmøring? ;)

Skrevet
Sunmøring? ;)

Haha, nei. Oslojente :)

Gjest Frosk
Skrevet
Frosk, jeg liter med hummus'en min. Er det trasig å lage det med håndmixer? Det er det eneste jeg har for hånden. Jeg kjøper heller ikke kikerter på boks, men koker opp tørr-varianten, da bør jeg vel tilsette vann når jeg mikser? :klø:

Hjelp :)

Når man bruker kikerter fra boks heller man av vannet de ligger i, og skyller kikertene - den største forskjellen med boksekikerter og kikerter man koker selv syns jeg er at boksekikertene gjerne er *veldig* godt kokt, så de er ofte bløtere enn de du koker selv. (Jeg pleier å lage kikertkaker, da funker det klart best med kikerter man koker selv, siden boksekikerter gir en mer grøtete konsistens.)

Uansett, jeg lager hummus både med boksekikerter og andre - jeg pleier ikke tilsette vann, men et par ss tahini, noen ss sitronjuice og noen ss olivenolje. Litt væske må man nok ha, så om du ikke bruker en eller flere av tahini / sitron / olje ville jeg erstattet med litt vann, ja. :)

Skrevet
Uansett, jeg lager hummus både med boksekikerter og andre - jeg pleier ikke tilsette vann, men et par ss tahini, noen ss sitronjuice og noen ss olivenolje. Litt væske må man nok ha, så om du ikke bruker en eller flere av tahini / sitron / olje ville jeg erstattet med litt vann, ja. :)

Jeg tilsatte 1 ss olje/tahini/sitrionsaft, men det ble bare tørt og ekkelt. Kan det være at en vanlig håndmixer ikke gjør susen, at man må ha en blender eller foodprosessor?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...