Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mente næringsrikt som i kaloririkt, men skjønner jo at det ikke er helt det samme ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Et næringsrikt kosthold dreier seg om litt mer enn kalorier. Man kan spise 2000 kalorier (og mer) om dagen uten å få seg særlig nytting næring ;)

Jada I know ;) Men nå er det jeg spiser både næringsrikt og kaloririkt, men syns det ble så mye å skrive :P Anyways. Jeg spiser sånn at jeg ikke trenger så store mengder av det.

Endret av Celisa
Skrevet (endret)
Jeg mente næringsrikt som i kaloririkt, men skjønner jo at det ikke er helt det samme ;)

Næringsriktig går ut på at man får i seg nok godt fett, proteiner og karbohydrater. Det er bedre for kroppen å ha et lavt kaloriinntak og få i seg nok av alt dette, fremfor å spise "nok" kalorier og ikke få i seg det som faktisk gir næring. "Tomme kalorier" gir liten nytte for kroppen :)

Edit, jeg så ikke det siste svaret ditt før nå Celisa :)

Endret av Pjukset
Skrevet
Næringsriktig går ut på at man får i seg nok godt fett, proteiner og karbohydrater. Det er bedre for kroppen å ha et lavt kaloriinntak og få i seg nok av alt dette, fremfor å spise "nok" kalorier og ikke få i seg det som faktisk gir næring. "Tomme kalorier" gir liten nytte for kroppen :)

Jupp, helt enig :) Men ofte så fører et for lavt kaloriinntak til at det ikke er mulig å få nok av alt dette. Det beste er jo såklart nok OG næringsrik mat.

Skrevet
Det beste er jo såklart nok OG næringsrik mat.

:enig:

Skrevet

So far:

Frokost:

- triomega woman

- grapefruktjuice

- mellomgrovt rundstykke med pesto

Mellom:

- vaniljeyoghurt og banan

Lunsj:

- kaffe mocca

- mellomgrovt rundstykke og to egg

Mellom:

- ananasjuice

- knekkebrød med peanøttsmør

..og så har jeg gått tur i 1 time :nigo:

Gjest Gjest
Skrevet

Frokost: Havregrøt laget på soyamelk med jordbær og kanel.

Mellom: Yoplait jordbær med frø.

Lunsj: Stor porsjon grønnsakssuppe med masse røde linser og blomkål, ble vel mer en lapskaus i dag.

Mellom: Et eple og tre ruter sjokolade.

Middag: Tikka masala med en hel brokkoli, en halv blomkål, en kyllingfilet og en stor mengde kikerter. Glemte risen, men den var igrunn ikke savnet på grunn av kikertene. En øl :spise:

Kvelds: 100 gram sjokolade minus tre ruter. :) Melk.

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

I DAG

Kosttilskudd

Frokost:

Uncle Bens Express wholegrain and vegetable. Noen kopper te med soyamelk og sukker.

Lunsj:

Curly fries ... :sjenert: Ett glass sukkerfri saft.

Mellom1:

Banan

Mellom2:

Noetter.

Mellom3:

En kiwi og ett eple. Appelsinjuice.

Middag:

???

Endret av Mea Culpa
Skrevet
Et næringsrikt kosthold dreier seg om litt mer enn kalorier. Man kan spise 2000 kalorier (og mer) om dagen uten å få seg særlig nytting næring ;)

Riktig og det har jeg planlagt å gjøre i kveld.. Masse kalorier uten noe form for næring.. FREDAG :fnise:

Skrevet

Frokost:

Havregrøt

Mellom:

Plomme

Lunsj:

Salat m/pasta og rundstykke

Mellom:

Kake

Middag:

Taco

Har blitt litt sjokolade og annet godteri også :sjenert:

Gleder meg virkelig til denne eksamenen er over og trening og mat blir bedre..

Skrevet
Kvelds: 100 gram sjokolade minus tre ruter. :) Melk.

Ser den noenlunde slik ut? :sjokolade:

Glad min er hel :gjeiper:

Skrevet
Gleder meg virkelig til denne eksamenen er over og trening og mat blir bedre..

Synes ikke du spiser noe gale jeg.. Havregrøt, frukt, salat, det er bedre mat enn jeg har enkelte dager og jeg kan ikke skylde på annet enn...Meg selv :gjeiper:

Skrevet
Synes ikke du spiser noe gale jeg.. Havregrøt, frukt, salat, det er bedre mat enn jeg har enkelte dager og jeg kan ikke skylde på annet enn...Meg selv :gjeiper:

Tja, er kanskje noe i det, men føler meg slapp, ille og utslitt :gjeiper: Tenker at litt annen mat (har spist pasta hele uke f.eks.) kunne vært godt også.. Og litt bevegelse :P

Skrevet
Tja, er kanskje noe i det, men føler meg slapp, ille og utslitt :gjeiper: Tenker at litt annen mat (har spist pasta hele uke f.eks.) kunne vært godt også.. Og litt bevegelse :P

Du må nå ha tid til å ta deg en spasertur, joggetur eller en treningsøkt på senter, trener nok pauser til å la hjernen hvile litt.. Det måtte jo bare være positivt mtp. lesingen...

Skrevet

Frokost: Havegrøt med knust linfrø og masse kanel. Vitaminer+tran

Lunch/middag: "Råkostsalat". Blomkål, hodekål, rødløk, reddik, gulrot og sukkererter surret på veldig lav varme, godt med olivenolje, krydder, saften av en sitron, og litt tahini.

Mellom: 2 ryvita wholegrain m/gresskar, philadelphia + urtete

Kvelds: Bulgur

Masse vann

Skrevet
Frokost: Havegrøt med knust linfrø og masse kanel. Vitaminer+tran

Lunch/middag: "Råkostsalat". Blomkål, hodekål, rødløk, reddik, gulrot og sukkererter surret på veldig lav varme, godt med olivenolje, krydder, saften av en sitron, og litt tahini.

Mellom: 2 ryvita wholegrain m/gresskar, philadelphia + urtete

Kvelds: Bulgur

Masse vann

Fremdeles på veggismaten ser jeg.. Fungerer fremdeles?

Skrevet
Fremdeles på veggismaten ser jeg.. Fungerer fremdeles?

Ja det funker fint :)

Skrevet
Lest denne?

http://www.kk.no/809668/disse-overspiser-oftest

Hehe..

Spiste du lite kjøtt fra før da, eller bare kuttet du?

Og poenget med linken var?

Jeg bare kuttet. Fordi min helsesituasjon tilsier at det bra å spise mindre syrebasert mat, tok jeg valget å kutte der det var enklest for meg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...