mingle Skrevet 1. april 2009 #821 Skrevet 1. april 2009 Jeg har spist masse masse vann, 5 kakestykker og en skål oppvarmet boks hakkede tomater med oppbløtt tortillachips oppi. Æsj. Anbefales ikke.
Chanel.No5 Skrevet 1. april 2009 #822 Skrevet 1. april 2009 Jeg har spist masse masse vann, 5 kakestykker og en skål oppvarmet boks hakkede tomater med oppbløtt tortillachips oppi. Æsj. Anbefales ikke. Spiser du vann? Ang. bløte tortillachips - fristet ikke mye nei...
Gjest Mea Culpa Skrevet 1. april 2009 #823 Skrevet 1. april 2009 I DAG Div. tilskudd. Frokost: Bakt potet med kylling. Svart te med soyamelk og sukker. Lunsj: Baguett med ost og salat. Sukkerfri saft. Mellom1: En neve noetter. Svart te med soyamelk og sukker. Middag: Indian Vegetable Biryani Rice, makrell i chilidressing, loek, avocado og cherrytomater. Sukkerfri Red Bull. Mellom2: Eple. Tomatjuice. Enn saa lenge. Har akkurat laget flapjacks, og de maa jo proeves. Det ble da en flapjack, veldig god, og tomatboenner, speilegg og en potet. Og appelsinjuice. Trippel A-menneske jeg.. Oppe før fuglene fiser om morgenen =) Men var aldri sulten. Begynte å trene litt om morgenen, siden jeg hadde litt god tid før jobb og tvang i meg mat og nå klarer jeg ikke tanken på en morgen uten mat.. Skulle oenske jeg var litt mer A enn B ... Men jeg liker jo forsaavidt aa vaere oppe lenge da. Naar legger du deg da?
Chanel.No5 Skrevet 1. april 2009 #824 Skrevet 1. april 2009 Det ble da en flapjack, veldig god, og tomatboenner, speilegg og en potet. Og appelsinjuice. Skulle oenske jeg var litt mer A enn B ... Men jeg liker jo forsaavidt aa vaere oppe lenge da. Naar legger du deg da? På hverdager sørger jeg for å være i seng til kl. 22, men se på klokken nå.. Skamme meg og komme meg i
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #825 Skrevet 1. april 2009 Trippel A-menneske jeg.. Oppe før fuglene fiser om morgenen =) .. Jeg blir vekket av fuglerkor..nei vent..fugleORKESTER hver morgen, grytidlig. Når måkene OG skjærene kakler med spurver i bakgrunnen, da blir jeg tullete. TULLETE!
hilde1 Skrevet 1. april 2009 #826 Skrevet 1. april 2009 Langt ifra det verste å ha dilla på, kos deg med potetene dine, er som over nevnt endel stivelse, men synes du skal kose deg jeg. Om du spiser annen næringsrik mat i tillegg så er ikke 5 poteter mye, selv om jeg ikke skjønner hvordan noen kan spise 2 poteter som ett mellommåltid da Men hey - smaken er som baken, .......!! så herlig å lese:D Gleder med til flere poteter imorgen.hehe. Likte ikke poteter før,men nå elsker jeg det:D koker dem og spiser dem enten kalde eller varme;)
hilde1 Skrevet 1. april 2009 #827 Skrevet 1. april 2009 Poteter har mye god næring, men har mye stivelse som ikke er bra for kroppen. Jeg ville vel ikke gjort det til en vane å spise så mange poteter hver dag aah Takk skal du ha:D Skal prøve å ikke spise så mye av det hveer dag.
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #828 Skrevet 1. april 2009 aah Takk skal du ha:D Skal prøve å ikke spise så mye av det hveer dag. Potet er jo ikke akkurat det værste å få dilla på. Og etter alt dette potetsnakket så har til og med JEG lyst på potet, jeg som aldri spiser potet (jeg klarer ikke koke potet )
Gjest Bolledeig Skrevet 1. april 2009 #829 Skrevet 1. april 2009 I linser kommer ca 1/3 av kaloriene fra protein, og resten fra karbohydrater (stivelse) I poteter kommer 1/10 av kaloriene fra protein og resten fra stivelse, så det er en viss forskjell. Men man må spise mer poteter vs linser for å få samme antall kcal, 150 gram potet gir omtrent det samme som 100 gram linser.
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #830 Skrevet 1. april 2009 I linser kommer ca 1/3 av kaloriene fra protein, og resten fra karbohydrater (stivelse) I poteter kommer 1/10 av kaloriene fra protein og resten fra stivelse, så det er en viss forskjell. Men man må spise mer poteter vs linser for å få samme antall kcal, 150 gram potet gir omtrent det samme som 100 gram linser. Enda godt jeg bryr meg filla om kalorier
Gjest Bolledeig Skrevet 1. april 2009 #831 Skrevet 1. april 2009 Hehe, samme her Forresten, hvis du driver med belgfrukter bør du prøve å lage hummus. Det er dyrisk godt Tar meg et eple nå for å ikke spore av tråden helt
Gjest Mea Culpa Skrevet 1. april 2009 #832 Skrevet 1. april 2009 På hverdager sørger jeg for å være i seng til kl. 22, men se på klokken nå.. Skamme meg og komme meg i Bare 21:30 her.
Gjest Mea Culpa Skrevet 1. april 2009 #833 Skrevet 1. april 2009 (endret) Hehe, samme her Forresten, hvis du driver med belgfrukter bør du prøve å lage hummus. Det er dyrisk godt Tar meg et eple nå for å ikke spore av tråden helt Driver med belgfrukter?! Hummus er godt ja, men jeg faar liksom ikke dreisen paa aa lage det selv. Kjoepe-hummus er bedre! Endret 1. april 2009 av Mea Culpa
poia Skrevet 1. april 2009 #834 Skrevet 1. april 2009 Har spist : frokost: 2 knekkebrød med leverpostei lunch: varmmat på jobben, salat og noe pasta med fløtesaus og skinke mat igjen: et rundtstykke med taffelost og igjen: et eple kveldsmat: et rundtstykke og en joghurt.
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #835 Skrevet 1. april 2009 Hehe, samme her Forresten, hvis du driver med belgfrukter bør du prøve å lage hummus. Det er dyrisk godt Tar meg et eple nå for å ikke spore av tråden helt Jeg tenkte jeg skulle lage hummus i morgen faktisk, har kjøpt tahini og greier! Kan man bruke tahini til andre ting også? Jeg rørt i litt i middagen i dag (ris og grønnsaker), det funka greit, passe klebrig og ga en litt..nøtteaktig smak?
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #836 Skrevet 1. april 2009 Driver med belgfrukter?! Hummus er godt ja, men jeg faar liksom ikke dreisen paa aa lage det selv. Kjoepe-hummus er bedre! Får man kjøpt ferdiglaget hummus? I Norge? Hvor?
Gjest Frosk Skrevet 1. april 2009 #837 Skrevet 1. april 2009 Får man kjøpt ferdiglaget hummus? I Norge? Hvor? GoGreen har ferdiglaget hummus (to typer, en vanlig og en med...rød paprika, tror jeg det er) - har sett dem på Mega, Prix og ICA, i allefall. Men aldri smakt dem, jeg lager selv, bruker denne oppskriften. Hummus er utrolig godt, når jeg er hjemme lager jeg det som regel et par ganger i uken.
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 1. april 2009 #838 Skrevet 1. april 2009 Jeg har ikke spist noe i dag. Sliter virkelig. spiser gjerne 1-2 ganger om dagen. Matlysten er helt på bunnen.
Gjest Frosk Skrevet 1. april 2009 #839 Skrevet 1. april 2009 Det er jeg som oftest ganske flink til faktisk. Det hender jeg spiser vegetarisk saa da blir det mer enn nok. Men tror ikke jeg kommer til aa bli helt veggis noen gang. Det virker som om kroppen min trenger mye animalsk protein for aa holde det gaaende. Karbohydrater holder meg ikke mett lenge! Visst, noen her spiser masse grønt - men mange gjør det ikke. Ifølge en undersøkelse jeg leste om nylig spiser gjennomsnittsnordmannen ynkelige 118 gram (!) grønnsaker (og da inkludert potet!) om dagen, ikke bra... Egentlig ikke vanskelig i det hele tatt å få nok proteiner når man spiser vegetarisk - det går av seg selv så lenge man spiser noenlunde variert, ikke noe jeg tenker på. Jeg spiser mye bønner og linser vanligvis, men nå for tiden er jeg ikke hjemme (og lager ikke mat selv), så dermed blir kostholdet ganske annerledes enn det pleier... Normalt spiser jeg tilnærmet vegansk, mens det i det siste har blitt en del cottage cheese og kesam og denslags. Ser fram til å lage hummus igjen
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #840 Skrevet 1. april 2009 Jeg trenger helt klart lære meg noen spennende vegetar-oppskrifter, men uten sopp og helst uten for mye meieriprodukter. Nå er jeg litt sånn at jeg bare slenger sammen i hytt og pine, det funker forsåvidt greit så langt. 4 dager som veggis! Men har noen hørt om Mung Peas og Chana Dal Chilka (eller hva søren det het?) Jeg aaaner ikke hvordan det skal tilberedes, også har jeg liksom massevis av det :rødme:
Fremhevede innlegg