Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Fokost: 1 egg

Mellom: 2 poteter

Lunsj: 1 grov skive med masse makrell i tomat

Mellom: 1 potet

Middag: Fiskeboller med poteter og gulrøtter og saus

Blir sikkert knekkebrød til kvelds. Blir litt lite kcal idag, er overasket siden jeg synes jeg spiser masse idag!

Har fått dilla på poteter, noen som vet om det ikke er bra å spise mye av det? Er lite kalorier i det og jeg blir jo mett,men vil jo også prøve å spise litt

sunt da :)

Du synes du spiser masse i dag? Bare 1 egg til frokost er jo ingenting, og én skive til lunsj er heller ikke mye.

Jeg ville spist mer grønnsaker, mindre poteter og en bedre frokost med trege karbohydrater.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvorhvorhvor?!

Elsker å ha jordbær på havregrøten om morgenen, men det pleier å være så dyrt og jeg synes ikke frosne er det samme.

Bor dessverre ikke i Norge.. og er helt enig, frosne jordbær er ikke noe særlig..

Gjest Gjest
Skrevet
Bor dessverre ikke i Norge.. og er helt enig, frosne jordbær er ikke noe særlig..

Okei, så du skrev Findus og jeg trodde de var norske. :)

Skrevet
Åh, men potet kan være utrolig godt, selv kalde :jepp:

Bare huske å ikke spise dem rå, det er ikke bra :)

Off, nei, rå kan jeg klare meg uten du.. =) Potet er godt det, men jeg må ha noe rømme på de eller lignende. Litt kryddersmør som smelter oppi varme bakte poteter med rømme er himmelsk =)

Skrevet
Litt kryddersmør som smelter oppi varme bakte poteter med rømme er himmelsk =)

:sikle:

Skrevet
Off, nei, rå kan jeg klare meg uten du.. =) Potet er godt det, men jeg må ha noe rømme på de eller lignende. Litt kryddersmør som smelter oppi varme bakte poteter med rømme er himmelsk =)

Bakt potet er vanvittig godt! Svær potet, krydersmør, rømme, revet ost, skinkebiter, sprøstekt bacon. Oh lalalaaaaa!

Jeg har smakt med rekesalat oppi også, det var helt greit :)

Skrevet
Bakt potet er vanvittig godt! Svær potet, krydersmør, rømme, revet ost, skinkebiter, sprøstekt bacon. Oh lalalaaaaa!

Jeg har smakt med rekesalat oppi også, det var helt greit :)

Ikke så begeistret for sjømat, men sikkert godt =)

Tar litt mais oppi også så har jeg en potet som smelter på tungen med litt av alt du beskrev her=)

Skrevet

Denne tråden tar jo helt av! Jeg henger ikke med litt engang! :fnise:

Men jeg lurte på en ting.

En av grunnene til hvorfor man burde spise frokost er jo at det setter i gang forbrenningen, ikke sant? Men jeg lurer på hvor mye som skal til for å sette i gang forbrenningen? :)

Skrevet

08.00: Melon-yoghurt

12.00: Rundstykke med kremost + 0,33 L app.juice

12.30: Et stykke krydderkake

17.30: Rundstykke med kremost

17.30-19.30: Tre kopper cappucino (leser til eksamen)

21.15: Kokte poteter og kjøttpudding i brun saus

Skrevet

Frokost: Et rugsprø med philadelphia light urter og hvitløk, et wasa multigrain med gulost og agurk + vann

Lunsj: To wasa sport + (ett med gulost, ett med kalkunskinke), en pære + vann

Mellom: En banan, noen mandler

Middag: Noen kjøttboller av kylling og kalkun i tomatsaus, salat

Mellom: Et eple med kanel

Kvelds: En yoplait dobbel 0% med rosiner, to rugsprø (ett med gulost og paprika og ett med løvtynn pepperskinke og paprika) + en stor kopp te

Skrevet

En av grunnene til hvorfor man burde spise frokost er jo at det setter i gang forbrenningen, ikke sant? Men jeg lurer på hvor mye som skal til for å sette i gang forbrenningen? :)

Min regel er: Alt er bedre enn ingenting, det viktigste er at magen får noe å jobbe med. Jeg sleit med frokost i maaaaaange år, klarte etterhvert å presse i meg en halv banan, og økte til en hel banan etterhvert. Kroppen ble veldig glad :biggrin:

Skrevet
Ikke så begeistret for sjømat, men sikkert godt =)

Tar litt mais oppi også så har jeg en potet som smelter på tungen med litt av alt du beskrev her=)

Mais, jeg visste det var noe jeg glemte! :sikle:

Skrevet

Hehe, tråden sporer litt av til tider ja... Er selv meget skyldig i dette :fnise:

En vanlig frokost som ett par skiver med pålegg, en frukt i tillegg samt melk/juice å drikke, en yogurt er å anbefale om en ikke drikker melk. Noen knekkebrød med det samme evt. om det smaker deg bedre. Eller kan en skål med havregrøt blandet med vann, melk, smak og behag her, kanel, gjerne noen nøtter og bær/frukter oppi. En omelett med skinke feks. med noe brødmat til er også ett eksempel. Det skal være ett av fire hovedmåltid for dagen. Så tenk mengde ut etter det. Det setter i gang forbrenningen etter en natt med hvile og da er det bra om måltidet er næringsrikt og metter deg frem til lunsj, gjerne med ett mellommåltid i midten der for å dempe hunger som kan komme før lunsjen.

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

I DAG

Div. tilskudd.

Frokost:

Bakt potet med kylling. Svart te med soyamelk og sukker.

Lunsj:

Baguett med ost og salat. Sukkerfri saft.

Mellom1:

En neve noetter. Svart te med soyamelk og sukker.

Middag:

Indian Vegetable Biryani Rice, makrell i chilidressing, loek, avocado og cherrytomater. Sukkerfri Red Bull.

Mellom2:

Eple. Tomatjuice.

Enn saa lenge. Har akkurat laget flapjacks, og de maa jo proeves. :fnise:

Endret av Mea Culpa
Skrevet
Min regel er: Alt er bedre enn ingenting, det viktigste er at magen får noe å jobbe med. Jeg sleit med frokost i maaaaaange år, klarte etterhvert å presse i meg en halv banan, og økte til en hel banan etterhvert. Kroppen ble veldig glad :biggrin:

Gjorde akkurat det samme selv, med samme frukten og alt. Nå er jeg ihjel sulten om morgenen og MÅ ha frokost... Utrolig hva en kan venne kroppen til ja!

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Gjorde akkurat det samme selv, med samme frukten og alt. Nå er jeg ihjel sulten om morgenen og MÅ ha frokost... Utrolig hva en kan venne kroppen til ja!

Jeg har gaatt litt fram og tilbake jeg ... Jeg er et B-menneske, og har alltid slitt med aa komme meg opp om morgenen, saa frokost var noe jeg aldri hadde tid til. Men da jeg flyttet til UK for et par aar siden fikk jeg litt bedre rutiner og kom meg opp tidsnok til aa spise frokost. De siste maaneden har jeg dog gaatt tilbake til gamle vaner med aa staa opp i siste liten, og da blir det ikke mat foer ca. to timer etter at jeg har staatt opp. :sjenert: Men det blir jo en vane aa komme skrubbsulten paa jobb ...:ler:

Endret av Mea Culpa
Skrevet
I DAG

Frokost:

Bakt potet med kylling. Svart te med soyamelk og sukker.

Denne var laget dagen i forveien? Tar jo en stund i ovenen tenker jeg..

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Denne var laget dagen i forveien? Tar jo en stund i ovenen tenker jeg..

Nope, faar mat paa jobben saann i 10-tiden. ;) Og da er bakt potet med diverse fyll en av tingene man kan velge mellom. Jobben er ikke bra betalt, men det er jo et ok frynsegode. :)

Og hvis noen er syke blir det jo mat til overs, jamfoer dagens lunsj. :fnise:

Blir sulten av alt dette matpratet gitt! Faar romestere litt paa kjoekkenet tenker jeg.

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Jeg lurte på om det er forskjell på å spise havregryn med melk og havregrøt med melk? Er den ene sunnere enn den andre? :P

Skrevet
Jeg har gaatt litt fram og tilbake jeg ... Jeg er et B-menneske, og har alltid slitt med aa komme meg opp om morgenen, saa frokost var noe jeg aldri hadde tid til. Men da jeg flyttet til UK for et par aar siden fikk jeg litt bedre rutiner og kom meg opp tidsnok til aa spise frokost. De siste maaneden har jeg dog gaatt tilbake til gamle vaner med aa staa opp i siste liten, og da blir det ikke mat foer ca. to timer etter at jeg har staatt opp. :sjenert: Men det blir jo en vane aa komme skrubbsulten paa jobb ...:ler:

Trippel A-menneske jeg.. Oppe før fuglene fiser om morgenen =) Men var aldri sulten. Begynte å trene litt om morgenen, siden jeg hadde litt god tid før jobb og tvang i meg mat og nå klarer jeg ikke tanken på en morgen uten mat..

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...