hilde1 Skrevet 1. april 2009 #781 Skrevet 1. april 2009 Fokost: 1 egg Mellom: 2 poteter Lunsj: 1 grov skive med masse makrell i tomat Mellom: 1 potet Middag: Fiskeboller med poteter og gulrøtter og saus Blir sikkert knekkebrød til kvelds. Blir litt lite kcal idag, er overasket siden jeg synes jeg spiser masse idag! Har fått dilla på poteter, noen som vet om det ikke er bra å spise mye av det? Er lite kalorier i det og jeg blir jo mett,men vil jo også prøve å spise litt sunt da
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #782 Skrevet 1. april 2009 Fokost: 1 egg Mellom: 2 poteter Lunsj: 1 grov skive med masse makrell i tomat Mellom: 1 potet Middag: Fiskeboller med poteter og gulrøtter og saus Blir sikkert knekkebrød til kvelds. Blir litt lite kcal idag, er overasket siden jeg synes jeg spiser masse idag! Har fått dilla på poteter, noen som vet om det ikke er bra å spise mye av det? Er lite kalorier i det og jeg blir jo mett,men vil jo også prøve å spise litt sunt da Poteter har mye god næring, men har mye stivelse som ikke er bra for kroppen. Jeg ville vel ikke gjort det til en vane å spise så mange poteter hver dag
Gjest Gjest_pernille._* Skrevet 1. april 2009 #783 Skrevet 1. april 2009 nå har jeg forandret litt. hva synes dere nå? frokost: 2 knekkebrød med pålegg mellom: 1 eple lunch: 2 skiver med pålegg og 1 sjokomelk mellom: 1 nektarin middag: omelett av 3 egg, 100 gr skinke, 50 gr ost. kveld: 2 knekkebrød med pålegg
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #784 Skrevet 1. april 2009 Jeg har kjøpt "Mung Dal Chilka" og "Mung Beans" i dag, har noen peiling på hvordan dette tilberedes?
Paibunn Skrevet 1. april 2009 #785 Skrevet 1. april 2009 Frokost: 2 grovskiver med isbergsalat og egg, 1 kopp bringebær/nype te Lunsj: 2 ryvita med hvitost Mellom 1: 1 appelsin Middag: 150 g ytrefilet av storfe med 200 g wok grønsaker Mellom 2: 1 lite stykke nøttekake med sjokoladetrekk Kveldsmat blir 2 ryvita med hjemmerørt jordbærsyltetøy og 1 gulrot
venus_ Skrevet 1. april 2009 Forfatter #786 Skrevet 1. april 2009 nå har jeg forandret litt. hva synes dere nå? frokost: 2 knekkebrød med pålegg mellom: 1 eple lunch: 2 skiver med pålegg og 1 sjokomelk mellom: 1 nektarin middag: omelett av 3 egg, 100 gr skinke, 50 gr ost. kveld: 2 knekkebrød med pålegg Fremdeles for lite. Har du noen gang fått noe hjelp for spiseforstyrrelsene dine?
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #787 Skrevet 1. april 2009 Fremdeles for lite. Har du noen gang fått noe hjelp for spiseforstyrrelsene dine? Man trenger ikke ha spiseforstyrrelse for å spise lite, Venus. Jeg syns dessuten ikke gjest_pernille spiser så lite.
Chanel.No5 Skrevet 1. april 2009 #788 Skrevet 1. april 2009 hva med disse to dagene da? Kjære deg, anbefaler virkelig at du kutter ut denne besettelsen med å telle hver kalori. Det må jo fjerne all glede du har med mat.. Du spiser for lite, planlegger og teller for mye. Slapp heller av, spis litt mer og forsøk å glemme alt som heter kalorier en periode, få ett litt sunnere forhold til det hele.
Gjest Bolledeig Skrevet 1. april 2009 #789 Skrevet 1. april 2009 Poteter har mye god næring, men har mye stivelse som ikke er bra for kroppen. Jeg ville vel ikke gjort det til en vane å spise så mange poteter hver dag Det er da vitterlig stivelse i de bønnene/linsene også Stivelse er ikke noe problem om man ikke har noen matintoleranser og holder kaloritallet under kontroll. Til det andre spørsmålet ditt: Forøvrig er det ikke så vanskelig å koke linser, men det er viktig at du skyller godt av dem før du begynner å koke dem. Mine skal koke i ca 30 minutter, og jeg pleier av og til å blande inn litt grønnsaker/chili/gode krydder mot slutten evt ta litt olje over. Å bløte de opp i forveien gjør at man slipper å koke dem så lenge, som er veldig lurt om man skal ordne seg mat litt fort når man er sulten I dag: Et par frukt En salat Proteinshake med peanøttsmør oppi :rødme: Tunfiskgryte med tomater og grønnsaker Eggerøre og salat
venus_ Skrevet 1. april 2009 Forfatter #790 Skrevet 1. april 2009 Man trenger ikke ha spiseforstyrrelse for å spise lite, Venus. Jeg syns dessuten ikke gjest_pernille spiser så lite. Det vet jeg, men hun har vel nevnt selv at hun har hatt spiseforstyrrelse? Men mulig jeg blander nå altså. Å få i seg 1200 kcal når man skal ha stabil vekt høres litt lite ut synes jeg.
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #791 Skrevet 1. april 2009 Det er da vitterlig stivelse i de bønnene/linsene også Stivelse er ikke noe problem om man ikke har noen matintoleranser og holder kaloritallet under kontroll. Stod det i innlegget hennes at hun hadde spist bønner/linser? Er jeg blind? Hvis du hinter til meg så tror jeg ikke akkurat at jeg spiser nok linser til at det kan sammenlignes med stivelsen fra 5 poteter daglig Hvor mye stivelse er det i linser sammenlignet med potet forresten?
Chanel.No5 Skrevet 1. april 2009 #792 Skrevet 1. april 2009 nå har jeg forandret litt. hva synes dere nå? frokost: 2 knekkebrød med pålegg mellom: 1 eple lunch: 2 skiver med pålegg og 1 sjokomelk mellom: 1 nektarin middag: omelett av 3 egg, 100 gr skinke, 50 gr ost. kveld: 2 knekkebrød med pålegg Her begynner det å ligne noe! Dette ser veldig bra og normalt ut! Bra du tar til deg all "kritikken" du fikk på dine forrige innlegg. Vi vil kun ditt beste!
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #793 Skrevet 1. april 2009 Det vet jeg, men hun har vel nevnt selv at hun har hatt spiseforstyrrelse? Men mulig jeg blander nå altså. Å få i seg 1200 kcal når man skal ha stabil vekt høres litt lite ut synes jeg. Ah, ja det kan godt tenkes hun har sagt det tidligere uten at jeg vet det. Hvis hun har spiseforstyrrelse så gjør hun isåfall fremskritt hvis hun har økt matinntaket, slik hun beskriver. Syns det heller skal applauderes isåfall
Aurela Skrevet 1. april 2009 #794 Skrevet 1. april 2009 (endret) Frokost: Havregrøt Mellom: Noen biter sjokolade og en baguett med blandt annet advokado og mossarella Lunsj: Varm pastarett med salat fra kantinen Mellom: En halv tørr appelsin Middag som står i ovnen nå: Findus ferdigmatting med chilli con carne.. Åh, skal bli godt med overstått eksamen og litt bedre mat og mer trening, hvertfall litt trening.. Får trøste meg med at jeg sykler til og fra skolen ¨ Edit: Jordbær!! Kostet under 20 kroner for 500 gram.. Endret 1. april 2009 av Aurela
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #795 Skrevet 1. april 2009 Stod det i innlegget hennes at hun hadde spist bønner/linser? Er jeg blind? Hvis du hinter til meg så tror jeg ikke akkurat at jeg spiser nok linser til at det kan sammenlignes med stivelsen fra 5 poteter daglig Hvor mye stivelse er det i linser sammenlignet med potet forresten? I dag: Frokost: Yoghurt naturell (nesten halv boks) med masse bringebær og knust linfrø. Vitaminer + tran Middag: Litt fullkornsris og masse gulrot/aubergine+tahini Kvelds: 2 ryvita wholegrain m/gresskarkjerner m philadelphia + 1 kokt egg. Urtete og masse vann.
Gjest Mea Culpa Skrevet 1. april 2009 #796 Skrevet 1. april 2009 ..og det gjelder vel egentlig mange her, tror ikke det er mange som faktisk spiser 5 om dagen (eller minst 500/750 gram frukt og grønt) Det er jeg som oftest ganske flink til faktisk. Det hender jeg spiser vegetarisk saa da blir det mer enn nok. Men tror ikke jeg kommer til aa bli helt veggis noen gang. Det virker som om kroppen min trenger mye animalsk protein for aa holde det gaaende. Karbohydrater holder meg ikke mett lenge!
venus_ Skrevet 1. april 2009 Forfatter #797 Skrevet 1. april 2009 Frokost: En skive speltbrød og 1/4 grovt polarbrød med makrell i tomat. Et glass skummet melk og en kopp grønn te. Mellom: Banan Lunsj: Salat med kylling og kokt egg. Et glass appelsinjuice. Mellom: Smoothie og kaffe mocca. Middag: Lasagne med salat og mager kesam. Mellom: Resten av smoothien. Kvelds blir mager kesam med banan og kanel, og muligens noen ryvita om jeg er mer sulten.
Chanel.No5 Skrevet 1. april 2009 #798 Skrevet 1. april 2009 Har fått dilla på poteter, noen som vet om det ikke er bra å spise mye av det? Er lite kalorier i det og jeg blir jo mett,men vil jo også prøve å spise litt sunt da Langt ifra det verste å ha dilla på, kos deg med potetene dine, er som over nevnt endel stivelse, men synes du skal kose deg jeg. Om du spiser annen næringsrik mat i tillegg så er ikke 5 poteter mye, selv om jeg ikke skjønner hvordan noen kan spise 2 poteter som ett mellommåltid da Men hey - smaken er som baken, .......!!
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #799 Skrevet 1. april 2009 Langt ifra det verste å ha dilla på, kos deg med potetene dine, er som over nevnt endel stivelse, men synes du skal kose deg jeg. Om du spiser annen næringsrik mat i tillegg så er ikke 5 poteter mye, selv om jeg ikke skjønner hvordan noen kan spise 2 poteter som ett mellommåltid da Men hey - smaken er som baken, .......!! Åh, men potet kan være utrolig godt, selv kalde Bare huske å ikke spise dem rå, det er ikke bra
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #800 Skrevet 1. april 2009 Edit: Jordbær!! Kostet under 20 kroner for 500 gram.. Hvorhvorhvor?! Elsker å ha jordbær på havregrøten om morgenen, men det pleier å være så dyrt og jeg synes ikke frosne er det samme.
Fremhevede innlegg