Gjest Frosk Skrevet 1. april 2009 #841 Skrevet 1. april 2009 Men har noen hørt om Mung Peas og Chana Dal Chilka (eller hva søren det het?) Jeg aaaner ikke hvordan det skal tilberedes, også har jeg liksom massevis av det :rødme: Mungbønner? Små og mørkegrønne? Det kjøpte jeg en pose av i dag, faktisk, har ikke brukt dem før Vet de er mye brukt til spiring, men jeg tenkte å teste dem i curry og supper og sånn. Mine skal i følge pakken ligge i bløt i 8 timer, og så kokes i 12 minutter. Chana dal er vel en type små kikerter, tror jeg, chilka tror jeg betyr at de er uten "skall". Kikertcurry er kjempegodt, regner med de kan brukes der også.
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #842 Skrevet 1. april 2009 Mungbønner? Små og mørkegrønne? Det kjøpte jeg en pose av i dag, faktisk, har ikke brukt dem før Vet de er mye brukt til spiring, men jeg tenkte å teste dem i curry og supper og sånn. Mine skal i følge pakken ligge i bløt i 8 timer, og så kokes i 12 minutter. Chana dal er vel en type små kikerter, tror jeg, chilka tror jeg betyr at de er uten "skall". Kikertcurry er kjempegodt, regner med de kan brukes der også. Ja, små og grønne munger!I følge pakken? Det er der problemet ligger, for står ingenting på pakke min. Okey, så legge i bløt og prøve å lage en slags suppe? Jeg er ikke avansert, jeg koker opp litt vann, litt gjærfri buljog, knuste tomat, og løk, kanskje jeg kan putte oppi de grønne i en sånn suppe? Jeg foreslår at at du er min forsøkskanin
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #843 Skrevet 1. april 2009 Chana dal er vel en type små kikerter, tror jeg, chilka tror jeg betyr at de er uten "skall". Kikertcurry er kjempegodt, regner med de kan brukes der også. Det har litt forskjellig farger, jeg ble fasinert og kjøpt pga av det . Så ligge i bløt og kokes som helt vanlig? Nå må jeg legge meg, jeg har møttet skrive om 3 ganger for øya går i totaaal spinn
Gjest Frosk Skrevet 1. april 2009 #844 Skrevet 1. april 2009 Ja, små og grønne munger!I følge pakken? Det er der problemet ligger, for står ingenting på pakke min. Okey, så legge i bløt og prøve å lage en slags suppe? Jeg er ikke avansert, jeg koker opp litt vann, litt gjærfri buljog, knuste tomat, og løk, kanskje jeg kan putte oppi de grønne i en sånn suppe? Jeg foreslår at at du er min forsøkskanin Hehe! De grønne kan nok helt sikkert funke i en sånn suppe, ja - og det kan sikkert chana dal-ene også. Jeg pleier lage en kikert / tomatgryte, det blir veldig godt. Chana dal har lenger koketid enn mungbønner, jeg vil tippe en halvtime (etter å ha lagt i bløt en del timer / over natten) - smak, så kjenner du når de er ferdige.
Pjukset Skrevet 1. april 2009 #845 Skrevet 1. april 2009 Hehe! De grønne kan nok helt sikkert funke i en sånn suppe, ja - og det kan sikkert chana dal-ene også. Jeg pleier lage en kikert / tomatgryte, det blir veldig godt. Chana dal har lenger koketid enn mungbønner, jeg vil tippe en halvtime (etter å ha lagt i bløt en del timer / over natten) - smak, så kjenner du når de er ferdige. Mye skal læres, godt dere er her! I morgen er hummus, og da tenkte jeg å bare ha paprika til. Kanskje en gulrot. Nei, god natt
Gjest Frosk Skrevet 1. april 2009 #846 Skrevet 1. april 2009 Mye skal læres, godt dere er her! I morgen er hummus, og da tenkte jeg å bare ha paprika til. Kanskje en gulrot. Nei, god natt Gulrot er veldig godt til hummus! Og cherrytomater!
sexy Skrevet 1. april 2009 #847 Skrevet 1. april 2009 Sen frokost 1 skive rugbrød med - Vita smør - kaviar av torsk - Eggehvite 1 kopp te med en dæsj skummet melk Ettermiddagsmat 1 skål havregrøt lagd av melk med -1 klump vita smør -masse, masse kanel -splenda 1 kopp te med en dæsj skummet melk Før trening En neve nøttemiks 1 eple Kvelds/Middag Taco! Tortillas med - tacokrydret kjøttdeig - Isbergsalat - Løk - litt ost - masse salsa uten sukker Før man tar kvelden 1 neve nøttemiks 1 kopp te med en dæsj skummet melk Litt lite idag.. Spesielt siden jeg trente i over to timer.
Drua Skrevet 1. april 2009 #848 Skrevet 1. april 2009 Frokost: 1 banan Lunsj: Hjemmesmurt baguette med ost, skinke, tomat, agurk, paprika og majones,melk Middag: En halv røkt kjøttpølse, 1 potet, litt makaronistuing, litt smeltet smør Kvelds: 2 knekkebrød med peanøttsmør og en pære,melk Annet rask: en neve potetgull, cirka 50 g Walters Mandler sjokolade
^^Belle^^ Skrevet 2. april 2009 #849 Skrevet 2. april 2009 (endret) Onsdag: Frokost: 1 porsjon Nestlé Fitness Fruits med lettmelk Lunsj: 3 skiver rugbrød (? supergrovt og mørkebrunt brød) med smør og hvitost. Mellom: 1 skive rugbrød (?) med smør og hvitost og 1 Hipp (babymat) fruktpuré med eple og fersken. Middag: 3 ostesmørbrød. Mellom (før trening): 1 Hipp fruktpuré eple og fersken. Kvelds (etter trening): 1 neve usaltet nøtteblanding og 1 mango. Jøss, 6 måltider i går. Jeg følte at jeg spiste hele dagen da, men det blir jeg vel vant med. Er det noe man skal/bør spise etter trening som er bedre enn andre ting? Endret 2. april 2009 av ^^Belle^^
Pjukset Skrevet 2. april 2009 #850 Skrevet 2. april 2009 Er det noe man skal/bør spise etter trening som er bedre enn andre ting? Jeg sverger til banan rett etter trening, for å fylle opp karbolageret.
Gjest Ludovie Skrevet 2. april 2009 #851 Skrevet 2. april 2009 Jeg har kjøpt "Mung Dal Chilka" og "Mung Beans" i dag, har noen peiling på hvordan dette tilberedes? Jeg har laget denne med mung dal chilka og brun basmatiris noen ganger, og jeg synes den er veldig god! Jeg har som regel tilsatt grønnsaker, f.eks. strimlet kål og gulrøtter mot slutten av koketiden.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #852 Skrevet 2. april 2009 Hitill i dag 1 banan (1 times styrketrening) 1 lettere go' morgen yogurt med blåbær og musli 1/2 liter vann Lunsj: 4 tynne loffskiver med brunost og 1 glass ekstralett melk med oboy Middagen blir bacalao ***** Jeg sliter skikkelig med å få i meg nok mat i løpet av en dag. En typisk dag ser slik ut: Står opp ca kl 6 Frokost mellom kl 8-9 - 1 lettere go' morgen yogurt med blåbær og musli. ca 200 kcal. Lunsj ca kl 1130 - tre tynne grovbrød skiver med ost, kjøttpålegg, agurk og paprik etc. evt to brødskiver og ett knekkebrød, ca 2 glass ekstraett melk. Middag ca kl 17 - pasta, fisk, kylling etc. Drikker ca en halv liter vann før lunsj og det samme etter. Til middagen drikkes og vann - som regel ett stort glass. Trener tre ganger i uken -en dag styrke og to dager kardio. Har et ønske om å gå ned noen kilo i vekt evt få strammet kroppen skikkelig opp og innser at kostholdet nok må forbedres kraftig skal jeg klare det....(er 168 cm og 64 kg - vekta hadde vært grei om kroppen hadde vært stram)
Pjukset Skrevet 2. april 2009 #853 Skrevet 2. april 2009 Hitill i dag 1 banan (1 times styrketrening) 1 lettere go' morgen yogurt med blåbær og musli 1/2 liter vann Lunsj: 4 tynne loffskiver med brunost og 1 glass ekstralett melk med oboy Middagen blir bacalao Har et ønske om å gå ned noen kilo i vekt evt få strammet kroppen skikkelig opp og innser at kostholdet nok må forbedres kraftig skal jeg klare det....(er 168 cm og 64 kg - vekta hadde vært grei om kroppen hadde vært stram) Hvis du har lyst til å gå ned i vekt så må du ihvertfall bytte 4 skiver loff med et par skiver grovt brød istedet. Brunost er i kategori sjokoladepålegg når det gjelder "sunnhet", så jeg ville bytta ut det med gulost eller annet pålegg. Klarer du å få i deg frokost kl 7 istedet for kl 9 når du står opp kl 6? Isåfall vil det hjelpe på forbrenningen.
Celisa Skrevet 2. april 2009 #854 Skrevet 2. april 2009 (endret) Hittil: Frokost: - triomega woman - 1 dl grapefruktjuice - mellomgrovt rundstykke med pesto Mellom: - 2 kokosboller Lunsj: - 1 dl grapefruktjuice - mellomgrovt rundstykke og 2 egg Mellom: - ett glass pepsi max - x antall skjeer peanøttsmør Endret 2. april 2009 av Celisa
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #855 Skrevet 2. april 2009 Frokost: Havregrøt laget med soyamelk med jordbær og kanel. Mellom: Eple, seks paranøtter, kaffe (er ingen nøttetellefreak men det var bare seks igjen) Lunsj: To skåler grønnsakssuppe med røde linser og blomkål Mellom: Yoplait jordbær frukt & fiber, ikke smakt før men veldig god! Middag: Skulle vært resten av grønnsakssuppa, men fikk litt nok så det blir fullkornspasta med pesto og tomat. Kvelds: Fire Ryvita-knekkebrød med avokado, pepper og fenalår. Melk. Fysisk aktivitet: null! Oppgaveskriving. :/ Jordbær, blomkål, eple, tomat og avokado = fem om dagen, wuhu!
hilde1 Skrevet 2. april 2009 #856 Skrevet 2. april 2009 frokost: egg trening (600kcal) mellom: salat med kylling og brød lunsj: 3 poteter (hehe), 1 knekkebrød med ost middag: meksikansk gryte dessert: Vårfrisk yoghurt med lime Gå tur 1 time(for å være sosial ) kvelds: kneip med leverpostei Synes jeg har spist ofte idag, og prøver å spise nok siden jeg har trent endel, har ikke lyst å sette kroppen på sparebluss, men vet ikke helt hvordan jeg skal spise :/
hilde1 Skrevet 2. april 2009 #857 Skrevet 2. april 2009 Jordbær, blomkål, eple, tomat og avokado = fem om dagen, wuhu! Flink!:D
*Numi* Skrevet 2. april 2009 #858 Skrevet 2. april 2009 Tja, hittil i dag: Frokost: 2 skiver havrebrød med honning + 1 glass melk Lunsj: 2 skiver havrebrød med nøkkelost + en neve druer og 3 vaniljekjeks + vann. Nå venter det en litt sein middag.
Pjukset Skrevet 2. april 2009 #859 Skrevet 2. april 2009 Frokost: 2 ryvita wholegrain m/gresskar med philadelphia. Tran og vitaminer Mellom: 1 stor rå gulrot + 1 kopp urtete Middag: "Hummus", 1 rød paprika og 5 sukkererter. "Hummus" fordi jeg glemt å ta oppi veske, har en gammel mixer som ikke gjør jobben. Kort fortalt: Pjukset var sulten og tok en snarvei. Kvelds: Det blir vel 2 ryvita med philadephia Masse vann.
Celisa Skrevet 2. april 2009 #860 Skrevet 2. april 2009 Frokost: - triomega woman - 1 dl grapefruktjuice - mellomgrovt rundstykke med pesto Mellom: - 2 kokosboller Lunsj: - 1 dl grapefruktjuice - mellomgrovt rundstykke og 2 egg Mellom: - ett glass pepsi max - x antall skjeer peanøttsmør "Middag": - 1 dl ananasjuice - havrefras med skummet melk
Fremhevede innlegg