Gjest Frosk Skrevet 31. mars 2009 #741 Skrevet 31. mars 2009 Det har du helt rett i. Jeg er også altfor dårlig til 5 om dagen, så jeg har begynt å sørge for tran og ekstra tilskudd for å være sikker på at jeg får i meg det jeg trenger. Og vettuhva, jeg har vært vegeterianer i 3 dager Når det gjelder frukt og grønt så er jo nordmenn generelt utrolig lite flinke (særlig grønnsaker, litt bedre på frukt) - denne undersøkelsen her sier jo litt.
Pjukset Skrevet 31. mars 2009 #742 Skrevet 31. mars 2009 Når det gjelder frukt og grønt så er jo nordmenn generelt utrolig lite flinke (særlig grønnsaker, litt bedre på frukt) - denne undersøkelsen her sier jo litt. Grønnsaker er jo egentlig utrolig godt, særlig når man tilbereder litt utover det å bare gi dem et raskt oppkok
Fibula Skrevet 31. mars 2009 #743 Skrevet 31. mars 2009 Melder meg inn i denne tråden Gårsdagens måltider for min del: Frokost: Hjemmelaget frokostblanding (4-korn, solsikkefrø, linfrø, soyaflak, diverse nøtter, ristet i ovn) blandet med Biola yoghurt naturell, halvt raspet eple og halv appelsin. Svart te med melk til. Mellom: En neve mandler + urtete Lunsj: Linsesuppe (linser, gulrot, løk + tomatboks) + 1 skive hjemmebakt speltbrød. Kokt vann til. Mellom: To skiver Rugsprø med smør Middag: Thailandsk laksesuppe med kokosmelk, grønnsaker og basmatiris
Gjest Frosk Skrevet 31. mars 2009 #744 Skrevet 31. mars 2009 Grønnsaker er jo egentlig utrolig godt, særlig når man tilbereder litt utover det å bare gi dem et raskt oppkok Grønnsaker er jo så mye rart - kan forsåvidt forstå at mange syns det er vanskelig å spise noe særlig grønt hvis det eneste de kjøper er gulrot og løk, trikset er vel å bruke mye forskjellig, og å ha grønnsaker i alt fra wok til supper. Og jeg mener jo selvfølgelig at alle hadde hatt godt av å spise et par vegetariske middager (gjerne med belgfrukter - kikerter for eksempel!) i uken, jeg da Dagens matinntak så langt: * Smoothie av ananas, banan, lime, appelsin * 3 gule kiwi (de er mindre enn grønne kiwi, da) og en karums * En rundstykkesak med fyll av cottage cheese og eple * 2 feijoa * En berlinerbolle som viste seg å ikke ha noe fyll. Juks!!
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #745 Skrevet 31. mars 2009 Ja, dvs jeg skal prøve Jeg har bestemt meg for å spise mindre syredannende mat, og mer basisk, dvs jeg skal i første omgang kutte ut alt av kjøtt, fisk og generellt sjødyr, og øke på med mer råkost. So far so good Spiser du ikke egg og melkeprodukter heller? Er nok ikke så begeistret for grønt at dette er noe alternativ for meg, men blir spennende å lese hva du spiser nå fremover da...
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #746 Skrevet 31. mars 2009 * En berlinerbolle som viste seg å ikke ha noe fyll. Juks!! Seriøst? Snakk om fusk og fanteri!!
Pjukset Skrevet 31. mars 2009 #747 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Spiser du ikke egg og melkeprodukter heller? Er nok ikke så begeistret for grønt at dette er noe alternativ for meg, men blir spennende å lese hva du spiser nå fremover da... Jo spiser egg og meieriprodukter, men skal prøve å kutte ned på det. Er hovedsaklig animalisk kjøtt jeg i første omgang kutter ut. Jeg spiser forøvrig begrenset med meieriprodukter, kutter ned til Philadelphia smøreost og yoghurt naturell. Det betyr ikke at jeg går av skaftet hvis jeg tar en skive Norvegia. I tillegg skal jeg prøve å spise mer rå grønnsaker, ikke bare kokte/stekte. Jeg vet egentlig ikke, jeg må rett og slett prøve meg frem, hovedformålet er å få en bedre balanse i basisk og syredannende mat. Tror ikke det blir så spennende å lese om hva jeg spiser, det blir nok samme tralten bare uten kjøtt og mer grønnsaker. Du som er så opptatt kosthold bør vel være opptatt av å spise grønnsaker? Endret 31. mars 2009 av Pjukset
Drua Skrevet 31. mars 2009 #748 Skrevet 31. mars 2009 (endret) I går: Frokost i halv sju-tida: 2 dl havregryn med ekstra lett melk Lunsj: Hoppet jeg over Tidlig middag i halv to-tida (og ja, det sier seg selv at det er jo ikke så lurt å la det gå sju timer mellom måltidene...): 1 skive kjøttpudding, 1 potet, litt kålstuing og brun saus Kvelds (åtte! timer senere): 1 wraps med kylling og grønnsaker som lå igjen i kjølskapet siden lørdag....På grensen til ikke spiselig, men men... Og ellers småspiste jeg vel alt mulig rask jeg kom over sånn mellom middag og kvelds: litt crispo, litt vingummi og litt potetgull som stod igjen fra helga.... Selvkritikk: Jeg spiser for lite, for sjelden, og for usunt. Selvros: Jeg har begynt å spise frokost før jeg skal på jobb, det er jo litt fremgang. Endret 31. mars 2009 av Drua
Drua Skrevet 31. mars 2009 #749 Skrevet 31. mars 2009 Psst! Lotte27, jeg er ingen sånn språknazi eller noe, men tror det heter det mest beundringsverdige osv, ikke den. I signaturen din altså. Bare så det
Gjest CookieMonster Skrevet 31. mars 2009 #750 Skrevet 31. mars 2009 Frokost: 1 go morgen lett vanilje yoghurt + 1 liten banan. Snacks: 1 kick sitron + forskjellige nøtter. Middag: tikka masala med ris. Til kvelds blir det: 2 epler med kanel + 1 grov brødskive med kalkun og agurk
Essie_ Skrevet 31. mars 2009 #751 Skrevet 31. mars 2009 08.00: Go morgen yoghurt 12.00: Rundstykke med kremost og cherrytomater + 5 dl eplejuice 15.30: 1 knekkebrød med kremost (før trening) 17.45: Cappucino 18.15: Kveite, poteter og grønnsaker Og det blir nok noen knekkebrød til kvelds.
Paibunn Skrevet 31. mars 2009 #752 Skrevet 31. mars 2009 08.00: Go morgen yoghurt 12.00: Rundstykke med kremost og cherrytomater + 5 dl eplejuice 15.30: 1 knekkebrød med kremost (før trening) 17.45: Cappucino 18.15: Kveite, poteter og grønnsaker Og det blir nok noen knekkebrød til kvelds. Blir du ikke veldig sulten til lunsj når du bare spiser en go' morgen yoghurt til frokost? Det hadde i alle fall jeg blitt
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #753 Skrevet 31. mars 2009 Du som er så opptatt kosthold bør vel være opptatt av å spise grønnsaker? Høres nå spennende ut hva du gjør =) Jeg er nok ikke mer opptatt av kosthold enn at jeg er meget glad i mat, diskutere mat og få tips og ideèr til å gjøre god mat enda bedre.. Ang. grønnsaker så har jeg aldri vært noe spestielt begeistret for det, frukt og bær derimot er jeg kjempeglad i, men får i meg vitaminene jeg trenger i form av mat og multivitaminer, tror ikke jeg lider noe nød uten masse grønnsaker.. Spiser de vanlige tomatene og agurk-bitene som pålegg, glad i mais og salat ved div. middager og wokgrønnsaker osv, men jeg kan aldri påstå at jeg har mer grønnsaker enn ris og kjøtt, for det hadde vært en løgn =)
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #754 Skrevet 31. mars 2009 Psst! Lotte27, jeg er ingen sånn språknazi eller noe, men tror det heter det mest beundringsverdige osv, ikke den. I signaturen din altså. Bare så det Hmm... Kopierte sitatet direkte fra en side, tenkte aldri over det da jeg ikke skrev det selv, men du har nok rett!! Takk for det =)
Pjukset Skrevet 31. mars 2009 #755 Skrevet 31. mars 2009 Frokost: 2 ryvita wholegrain m/gresskar med philadelphia light. Tran og vitaminer. Mellom: En neve mandler. Middag: Toor Dal blandet sammen med 1/2 hode brokkoli, 1/2 aubergine og rødløk. Kvelds: En halv boks yoghurt naturell blandet med massssse bringebær og litt knust linfrø. Masse vann dagen lang, blir sikkert en kopp urtete senere i kveld også.
Aurela Skrevet 31. mars 2009 #756 Skrevet 31. mars 2009 Frokost: Et grovt rundstykke med nutella og banan Mellom: Brownie Lunsj: Et grovt rundstykke med nutella og banan, resten av bananen og et eple Mellom: Et grovt rundstykke med nutella og banan Middag: Spagetthi med kjøttsaus (restene fra i går) Må virkelig si jeg har hatt et variert og godt kosthold i dag
Gjest Frosk Skrevet 31. mars 2009 #757 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Dagens matinntak så langt: * Smoothie av ananas, banan, lime, appelsin * 3 gule kiwi (de er mindre enn grønne kiwi, da) og en karums * En rundstykkesak med fyll av cottage cheese og eple * 2 feijoa * En berlinerbolle som viste seg å ikke ha noe fyll. Juks!! Middag ble (vegetar, selvsagt) quesadilla med masse grønt, tomat, rødløk, guacamole... Ellers: pistasjnøtter, tørket aprikos, 1/2 granateple Endret 31. mars 2009 av Frosk
venus_ Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #758 Skrevet 31. mars 2009 Frokost: Et glass smoothie fra i går, et glass skummet melk og en kopp grønn te. Lunsj: Salat med tunfisk, risrester og lett-dressing. Vann. Mellom: Cappuccino Middag: Lasagne (av karbonadedeig) med mager kesam til. Mellom: En halv iskaffe lett. Kvelds blir nok kesam-cc-banan-blandingen min
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #759 Skrevet 31. mars 2009 Må virkelig si jeg har hatt et variert og godt kosthold i dag Hehe.. Hva er nutella? Vet jeg har sett navnet ett sted, men kobler det ikke...
Gjest Gjest_ELVIRA_* Skrevet 31. mars 2009 #760 Skrevet 31. mars 2009 Frokost: 1 grov brødskive med makrell-i-tomat(skrives d sånn?) + 1 knekkebrød med dansk salami Lunsj: Frukt. 1 pære og 1 eple ..og middag har jeg ikke laget idag ..blir nok noen brødskiver.:)travel dag...
Fremhevede innlegg