Chanel.No5 Skrevet 29. mars 2009 #661 Skrevet 29. mars 2009 gårsdagens snop Oao.. Folk som har noe igjen til søndagen? Aldri skjedd her i huset.. Her tømmes skålen for hver smule...
Chanel.No5 Skrevet 29. mars 2009 #662 Skrevet 29. mars 2009 Ja du har nok rett Men tror du det er ok å spise f.eks 2 biter mørk sjokolade om dagen? Eller vil det ødelegge for "sukkeravvenningen"? Veldig mange dietter anbefaler to ruter med 70% (kakaoinnhold) sjokolade om dagen for å dekke det søte behovet. Men da bør det inntas etter ett måltid, ikke på tom mage. Synes du kan prøve det noen dager, se om det holder, om ikke så kanskje du skal droppe sjokolade på hverdagen om du føler det er ett problem for deg...
Celisa Skrevet 29. mars 2009 #663 Skrevet 29. mars 2009 Veldig mange dietter anbefaler to ruter med 70% (kakaoinnhold) sjokolade om dagen for å dekke det søte behovet. Men da bør det inntas etter ett måltid, ikke på tom mage. Synes du kan prøve det noen dager, se om det holder, om ikke så kanskje du skal droppe sjokolade på hverdagen om du føler det er ett problem for deg... Mm, tror jeg skal prøve det
Pjukset Skrevet 29. mars 2009 #664 Skrevet 29. mars 2009 Frokost: 2 ryvita wholegrain m/gresskarkjerner med Philadelphia light og gul agurk. Tran og vitaminer. Mellom: Et par never mandler Middag: Ratatoille av 1/2 squash, 1/2 gul paprika, 1 rød paprika, 1/4 rød løk og knuste tomater, blandet med litt fullkornsris. Mellom: Noen stilker økologisk selleri Kvelds: 2 ryvita wholegrain m/gressarkjerner med 2 kokte egg. Masse vann.
Chanel.No5 Skrevet 29. mars 2009 #665 Skrevet 29. mars 2009 Mm, tror jeg skal prøve det Ofte det beste da vi alle er forskjellige og det er ingen fasit på hva som fungerer for hver enkelt, en må bare prøve seg litt frem.. Masse lykke til
Chanel.No5 Skrevet 29. mars 2009 #666 Skrevet 29. mars 2009 Mm, tror jeg skal prøve det Ofte det beste da vi alle er forskjellige og det er ingen fasit på hva som fungerer for hver enkelt, en må bare prøve seg litt frem.. Masse lykke til
Celisa Skrevet 29. mars 2009 #667 Skrevet 29. mars 2009 Ofte det beste da vi alle er forskjellige og det er ingen fasit på hva som fungerer for hver enkelt, en må bare prøve seg litt frem.. Masse lykke til Tusen takk
Safira Skrevet 29. mars 2009 #668 Skrevet 29. mars 2009 Frokost: Et rugsprø med philadelphia light og agurk, et wasa mulitgrain meg gulost og agurk + en kopp te Mellom: En pære, en halv pakke sukkerfri mentos, en halv bolle, en neve potetgull + et glass fanta Middag: Tre små koteletter, to små poteter, grønnsaker + to glass juice Mellom: Resten av mentosen Kvelds: En yoplait dobbel 0% med en banan, litt rosiner, et knust rugsprø og kanel + en kopp te Ikke den sunneste dagen, men jeg har vært på besøk, og jeg måtte sitte i bil i tilsammen 4 timer i dag (det føles litt bedre når jeg har noe å skylde på ) Forresten, en ting jeg har lurt på: Er det best å begrense snack/godteri spisingen til lørdag, eller går det greit å spise litt usunt på fredag og lørdag hvis jeg uansett spiser samme mengde snacks?
Chanel.No5 Skrevet 29. mars 2009 #669 Skrevet 29. mars 2009 Forresten, en ting jeg har lurt på: Er det best å begrense snack/godteri spisingen til lørdag, eller går det greit å spise litt usunt på fredag og lørdag hvis jeg uansett spiser samme mengde snacks? Kan bare svare for meg selv og det blir Ja takk, begge deler. Koser meg med masse snop både fredag og lørdag jeg, ikke noe mindre den ene dagen enn den andre... Har gjort evig lenge og funker for mitt vedkommende..
Gjest Bolledeig Skrevet 29. mars 2009 #670 Skrevet 29. mars 2009 Kokosoljen skal visstnok være veldig bra for de som sliter med candida o.l da den dreper sopp. Dette må jeg si helt ærlig at jeg ikke tror noe særlig på, dessverre. Uten å skulle tråkke noen på tærne nå,så må jeg bare få kommentere at det store flertallet av de som får candidadiagnosen ikke har denne, men candida slenges etter folk som en "diagnose" på alle slags mulige plager, mens det i virkeligheten er en sykdom som stort sett utelukkende rammer personer med alvorlig svikt i immunsystemet som AIDS eller folk som har gått på bredspektrede antibiotikakurer over lang tid. kilde 1 kilde 2 Men det finnes nok av veldig gode grunner til å bruke kokosolje til at jeg anbefaler det likevel Takk for info! Vil det si at man ikke bør bruke kokosolje som den eneste oljen i matlagingen? Bruke en vanlig type olje innimellom? Nei, ikke nødvendigvis. Det er bare snakk om mengder. Jeg prøvde for eksempel en gang å spise en fruktsalat med litt kokosolje over på tom mage, det var katastrofalt. Det samme gjelder forsåvidt andre typer fett også, i store mengder. Derimot går det helt fint å bruke til matlaging, men siden oljen ikke tåler spesielt høy temperatur før den spaltes til transfett (her er det snakk om virgin-varianten, ikke den andre) kan det være lurt å tynne den litt ut med vann når den skal brukes til tilbereding av mat. For å ikke spore av tråden helt får jeg vel skrive ned dagens mat: Måltid 1: Proteinshake med litt olje + frukt Måltid 2: Club sandwich Måltid 3: Eggerøre og frukt Måltid 4: Pasta med tunfiskcurry Litt mer karbs enn jeg pleier, men har vært helt "flat" de siste dagene, så jeg kjørte på med litt ekstra.
Pjukset Skrevet 29. mars 2009 #671 Skrevet 29. mars 2009 Candida rammer dessverre langt fler enn de gruppene, bolledeig. Det er forsket for lite på det, og leger kan for lite om det. Man trenger overhodet ikke lide av en alvorlig immunssviktssykdom eller ha gått på hyppige antibiotikakurer for å plages med det. Dette ble veldig O.T
Drua Skrevet 29. mars 2009 #672 Skrevet 29. mars 2009 Har ikke heeelt oversikten i dag, har bare spist masse Men omtrent: Frokost: 2 dl havregryn, 2 bananer, ekstra lettmelk Middag nr 1: Fårikål, en potet Middag nr 2: Kyllingwraps fra i går, to stk, med rømme på Småspising: 2 stykker formkake, en neve potetgull, et ukjent antall salte sild, noen ruter sjokolade
Gjest Frosk Skrevet 29. mars 2009 #673 Skrevet 29. mars 2009 * Smoothie av jordbær, banan, rabarbra, hyllebærjuice * En Yosa med jordbær og banan - fantastiske ting! * En liten avokado, og noen salte kjeks (!) i mangel av knekkebrød Skal vi se... resten av dagen ble det noe sånt som: * En liten spinatpai * En veggisburger med salat og brød * 4 Wasa knäckis med brie og druer * En donut med sjokoladetrekk
Chanel.No5 Skrevet 30. mars 2009 #674 Skrevet 30. mars 2009 Litt mer karbs enn jeg pleier, men har vært helt "flat" de siste dagene, så jeg kjørte på med litt ekstra. Noen ganger må en bare fylle lagrene litt opp.. Liker når folk hører på kroppen sin fremfor å bare tenke firkantet og unngå for å unngå!
Gjest Shelob Skrevet 30. mars 2009 #675 Skrevet 30. mars 2009 Green Choice økologisk peanøttsmør er kun peanøtter og salt, ingen tilsetning, og fantastisk godt Jeg vet... og brukt som smaksetter i saus (tenk Satay) er den også fantastisk... Og med bringebærsyltetøy over seg...
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2009 #676 Skrevet 30. mars 2009 Søndag: Sen frokost: 3 grove brødskiver med smør, banan og bringebærsyltetøy Middag: 3 stykker Dolly-pizza :dåne: Det må være min verste dag på leeeenge. Og jeg som har vært så flink den siste uken... på meg selv.
FantasDick Skrevet 30. mars 2009 #677 Skrevet 30. mars 2009 Lørdag; 08.00 2 skiver grovbrød med avokado, salt og pepper, 2 kokte egg, 1 glass melk og 1 kopp kaffe 11.30 Liten posjon pasta med tomatsaus, 1 grovt rundstykke og 1 glass vann. Veldig liten posjon sjokoladepudding m ed vaniljesaus, 1 kopp kaffe. 15.00 Noen Bizkit-kjeks og en del vann (var på skogstur med bikkja). 18.00 (Altfor) stor posjon pasta med kjøttboller i chutney, kokte gulrøtter og brokkoli, grovt rundstykke, 1 glass juice, 1 glass vann. Smågodt o.l utover kvelden og tidlig til sengs. Søndag; 09.30 Stor grov baguette med kylling, avokado og paprika, 1 kokt egg, 1 kopp kaffe, 1 glass melk. 14.00 1 Skive grovt brød med salat, jarlsberg, kylling og paprika, 1 glass melk, 1 kopp kaffe. 18.00 Sweet and sour-gryte med indrefilet av svin, masse grønnsaker og ris, 2 glass vann.
Gjest Shelob Skrevet 30. mars 2009 #678 Skrevet 30. mars 2009 SENT TORSDAG + FREDAG-LØRDAG-SØNDAG: burger, potetbåter, aioli, bbq saus drink - drink - drink - drink godteri normal frokost sjokolade taco med alt drink - drink - flere drinker sjokolade - smågodt - nøtter potetgull pærecider normal frokost rom - rom - rom nøtter - rosiner - appelsin mere rom mere rom gin indrefilet av svin med poteter og grønnsaker flere drinker egg&bacon til frokost frukt og cottage cheese ovnsbakt laks, potetbåter, ratatouille nøtter, litt mørk sjokolade til skrekkfilm... AH! Gleder meg til back to normal mandag!
Chanel.No5 Skrevet 30. mars 2009 #679 Skrevet 30. mars 2009 Søndag: Sen frokost: 3 grove brødskiver med smør, banan og bringebærsyltetøy Middag: 3 stykker Dolly-pizza :dåne: Det må være min verste dag på leeeenge. Og jeg som har vært så flink den siste uken... på meg selv. Ny uke, nye muligheter!
Gjest Lyh Skrevet 30. mars 2009 #680 Skrevet 30. mars 2009 Frokost: Brødskive med stekt egg + appelsin båter Mellom : Bananchips og ananas Lunsj: Asiatisk bolle med kjøttfyll Mellom: Eple
Fremhevede innlegg