Gjest Frosk Skrevet 28. mars 2009 #601 Skrevet 28. mars 2009 * Smoothie av mango, banan, appelsin, aprikos * 2 gule kiwi, en liten neve pistasjnøtter * En banan & jordbær - Yosa (en slags havreyoghurt, faktisk veldig god - og uten tilsatt sukker) * En donut-sak med kanel og sukker * Grillede grønnsaker (aubergine, squash, paprika, rødløk, gulrot, sopp) med en slags oste/hvitløkssaus og hvitløksbrød. Intet mindre enn 1 1/2 hel ovnsbakt hvitløk (Stedet jeg spiste på het, muligens ikke så overraskende, Ķiploku krogs som betyr noe sånt som "hvitløkskro") * 1/2 Tupla sjokolade Seinere blir det rester av gårsdagens chana masala, tenker jeg. Og cola. Og kanskje noe frukt.
Pjukset Skrevet 28. mars 2009 #602 Skrevet 28. mars 2009 05:30: -4 skiver, to med smør og honning, to med nugatti + ett glass cola (mp ha cola til frokost) -1 eple Var å jobbet hardt fysisk i fjoset så trengte litt mye fôr til frokost i dag 10:30: 1 sjokolade (100 g)og 1 glass oboy ridde i to timer 13:30: 1 grandis porsjonspakning gikk tur med noen venneniner 18.00: taco!!! :D (svinekjøtteig., masse salat og fullkornslefser ,må være litt sunn også ) fy fader så mye det ser ut når jeg skriver det ned xD men merker jeg blir dritsulten de dagene jeg er veldig fysisk aktiv, føler ikke jeg har sitti stille et sek Det er vel ikke så mye mat du har spist i dag, men veldig usunn mat. Men det er jo lørdda
Gjest Bolledeig Skrevet 28. mars 2009 #603 Skrevet 28. mars 2009 Hvor får jeg kjøpt den? ICA Supermarked har den, jeg tror også de har den på MENY/Ultra/Centra, men det tør jeg ikke garantere.
FantasDick Skrevet 28. mars 2009 #604 Skrevet 28. mars 2009 I går; 06.30 - 1 stor grov baguette med kylling, jarslberg, salat, agurk og paprika, 1 kopp kakao, 1 glass cultura 10.00 - 1 skive grovt brød med kylling, salat, avokado, paprika og agurk, 1 kopp kaffe m/ melk 13.00 - 1 skive grovt brød med avokado og pepper, 1 kopp kaffe m/ melk 15.00 - 1/2 grov baguette med 2 kokte egg, salt og pepper, 1 glass "frokostjuice" 19.00 - 2 store wraps fylt med kjøttdeig, salat, paprika, agurk, mais, rømme, ost og salsa, 2 glass vann Litt potetgull og smågodt utover kvelden, og tidlig til sengs, derfor ingen kveldsmat.
Chanel.No5 Skrevet 28. mars 2009 #605 Skrevet 28. mars 2009 Frokost: 2Knekkebrød med baconost Lunsj: Tortilla med dressing Middag:3 Tortilla med svinekjøtt og bernaise;) Ikveld blir det 10 flasker øl som jeg har beregnet,men blir nok noe utenom også :/ Dårlig samvittighet når jeg såg alle kaloriene i øl! Med det mini-inntaket du har hatt i dag så kan du fint drikke øl og kose deg du
Chanel.No5 Skrevet 28. mars 2009 #606 Skrevet 28. mars 2009 Det er vel ikke så mye mat du har spist i dag, men veldig usunn mat. Men det er jo lørdda Hatt mye verre kosthold jeg i dag, men har unskyldningen som du så fint skriver her
Chanel.No5 Skrevet 28. mars 2009 #607 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har egentlig nok søte laster som det er jeg også Så egentlig er det litt dumt at jeg oppdaga hvor godt det er. Enda en ting å motstå fristelsen til. Men jeg trøster meg med at det er et proteinrikt pålegg, så sånn sett kunne det vært verre Ja, har lest at det er endel proteiner i det.. Hmmm. Jeg får heller ta det opp til vurdering om å gå til innkjøp og slenge meg på diskusjonen om hvor godt det er =)
Chanel.No5 Skrevet 28. mars 2009 #608 Skrevet 28. mars 2009 er dette mye å spise? Absolutt ikke mye, ser bra ut det. Skal si du har planlagt til hver smule, utrolig at folk klarer det =) Hehe Om dette er slik du spiser per i dag så fortsett med det du gjør, ikke vits å endre noe som allerede fungerer!
Celisa Skrevet 28. mars 2009 #609 Skrevet 28. mars 2009 I dag: Frokost: - 2 knekkebrød med peanøttsmør - 1 dl 100 % ananasjuice Lunsj: - mellomgrovt rundstykke med pesto - 2 biter mørk sjokolade Lunsj 2: - mellomgrovt rundstykke med 2 små egg Resten av dagen: - 1 knekkebrød med peanøttsmør - 1 banan - 1 dl ananasjuice - 150 g vaniljeyoghurt - 2 kvikklunsj, 80 g smågodt og en skje peanøttsmør Har fått i meg 2500 kalorier i dag, har skikkelig dårlig samvittighet.. =/
Gjest Bolledeig Skrevet 28. mars 2009 #610 Skrevet 28. mars 2009 M1) Proteinshake med kreatin og vita hjertego olje, en pose med nøttemiks M2) Tunfiskcurry med banan og blandede grønnsaker (og kokos) M3) Proteinpannekaker med banan og kokosmelk Og det blir det vil jeg tro
Pjukset Skrevet 28. mars 2009 #611 Skrevet 28. mars 2009 Frokost: 1/2 skive husmannsbrød med Philadelphia, 1/2 skive husmannsbrød med Synnøve gulost m/d vit. Rød paprika på begge. Vitaminer og tran. Mellom: 1 kopp urtete Lunch: 1 skive husmannsbrød med Philadelphia og paprika Middag: Kikerter og kyllingfilet med litt ost smelta innimellom Til kvelds/snacks blir det litt mandler og selleri. Masse vann
Pjukset Skrevet 28. mars 2009 #612 Skrevet 28. mars 2009 M2) Tunfiskcurry med banan og blandede grønnsaker (og kokos) M3) Proteinpannekaker med banan og kokosmelk Det hørtes helt...forferdelig ut
Gjest Bolledeig Skrevet 28. mars 2009 #613 Skrevet 28. mars 2009 (endret) Jeg har rare smaksløker iblant Banan i curry er jo egentlig en ganske "normal" greie.... Og curry er mye bedre når man får kokosmelk oppi også. Men det ser veldig sært ut ja. Endret 28. mars 2009 av Bolledeig
Chanel.No5 Skrevet 28. mars 2009 #614 Skrevet 28. mars 2009 Har fått i meg 2500 kalorier i dag, har skikkelig dårlig samvittighet.. =/ du bør skamme deg ja, for å skrive noe slikt her inne på en lørdag :slår: Hehe, det er ikke mye på en lørdag dette, ta den dårlige samvittigheten og skyll den ned i do og kos deg heller med tanke på at dette nok er mye mindre enn andre her inne inntar i dag, deriblant meg selv
Chanel.No5 Skrevet 28. mars 2009 #615 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har rare smaksløker iblant Banan i curry er jo egentlig en ganske "normal" greie.... Og curry er mye bedre når man får kokosmelk oppi også. Men det ser veldig sært ut ja. Ofte lurt på dette med kokosmelken: Hva bruker du den som erstatter for? Hva er det ett sunnere alternativ til? Aldri forsøkt det..
Gjest Gjest_pernille._* Skrevet 28. mars 2009 #616 Skrevet 28. mars 2009 noen som kan kommentere kostholdet her? har satt opp meny frem til torsdag. skal ha stabil vekt og er 163 høy og 18 år. mandag: frokost-2 skiver med smøre ost og skinke kaffe mellom: 1 eple lunch: 2 knekkebrød med tine smøreost 1 skive med kalkunservelat 1 sjokomelk, (250 ml) middag: 1 kyllingburger(1 kyllingburger, 2 loff skiver, salat, litt dressing og tomat) kveld: 2 knekkebrød med leverpostei 1 rett i koppen sjokolademelk tirsdag: frokost: 1 quick and easy havregrøt mellom: 1 eple lunch: 3 skiver med pålegg som syltetøy, smøreost og skinke. 1 sjokomelk(250 ml) mellom: 1 rislunch middag: lapskaus kveld: 2 knekkebrød med ost onsdag: frokost: 2 knekkebrød med smøreost mellom: 1 alpen light bar lunch: 2 skiver med skinke og smøreost 1 bixit blåbærbar 1 sjokomelk mellom: 1 eple middag: kyllingsalat, med 1 kyllingfilet, salat, mais, dressing, agurk, paprika. kveld: 1 rett i koppen suppe 1 knekkebrød med ost torsdag: frokost: 2 skiver med skinke og ost mellom: 1 eple lunch: 1 aunt male muffins med blåbær mellom: 1 vannis middag: 1 omelett, med 3 egg, skinke og ost kveld: 2 knekkebrød med leverpostei 1 nektarin er dette mye å spise? noen flere komentarer?
Gjest Frosk Skrevet 28. mars 2009 #617 Skrevet 28. mars 2009 noen flere komentarer? Min mening: Orker du virkelig å detaljplanlegge hva du skal spise...? Hva er målet? Ellers... lite frukt og grønt. Tenk 5 om dagen... (eller minst 500 gram frukt / grønnsaker per dag). Og kanskje litt mye sukker...? (sjokomelk osv ) Et ganske vanlig norsk kosthold, altså.
Chanel.No5 Skrevet 28. mars 2009 #618 Skrevet 28. mars 2009 noen flere komentarer? Om du spiser slik per i dag og ikke skal opp eller ned i vekt så er det vel nok mat for deg, ikke for å mase om det, men synes ikke du skal bli for opphengt i det, kos deg heller med maten, spis det du liker og få i deg næringsrike måltider som du lister opp.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #619 Skrevet 28. mars 2009 Til Pernille: synes du har et kjempefint og variert kosthold for en 18-åring! Bare fortsett slik:)
Gjest Bolledeig Skrevet 28. mars 2009 #620 Skrevet 28. mars 2009 Ofte lurt på dette med kokosmelken: Hva bruker du den som erstatter for? Hva er det ett sunnere alternativ til? Aldri forsøkt det.. Kokosmelk kan brukes blant annet som et fløtesubstitutt, men spesielt SUNT er det ikke (160 kcal hvorav så og si alt kommer fra fett pr 100 gram) Jeg bruker det 1) fordi jeg er laktoseintolerant og derfor ikke kan bruke melkeprodukter i curryer og liknende og det er godt i ulike asiatiske retter, og 2) fordi jeg har funnet ut at jeg har mindre vondt i magen når jeg spiser mer fett i kostholdet.
Fremhevede innlegg