Gjest Mea Culpa Skrevet 29. mars 2009 #641 Skrevet 29. mars 2009 (endret) Får prøve meg litt frem da Mørk sjokolade skaper ikke den samme "må spise opp hele plata"-følelsen, ikke for meg ihvertfall. Men frukt er jo også et tips. Det er så mye tilsatt sukker i alle mulige matvarer, så å komme helt unna blir umulig =/ Umulig er det ikke, men det innebaerer at du maa lage maten selv fra bunnen av. Endret 29. mars 2009 av Mea Culpa
Gjest Mea Culpa Skrevet 29. mars 2009 #642 Skrevet 29. mars 2009 I DAG Nattlysolje, Omega3, Agnus Castus. Frokost: Kornblanding med soyamelk, banan og kiwi. Ett glass appelsinjuice.
Celisa Skrevet 29. mars 2009 #643 Skrevet 29. mars 2009 Umulig er det ikke, men det innebaerer at du maa lage maten selv fra bunnen av. Sant nok Men jeg hater å lage mat Og så er jeg student med dårlig råd og lite med tid.. Hehe. Men skal ikke se bort fra at jeg tenker mer i de baner senere!
Celisa Skrevet 29. mars 2009 #644 Skrevet 29. mars 2009 I dag: Frokost: - 1 dl ananasjuice - 2 knekkebrød med peanøttsmør - triomega woman Mellom: - 100 g vaniljeyoghurt med 80 g banan oppi Lunsj: - mellomgrovt rundstykke med pesto - 2 biter mørk sjokolade
stjernekyss Skrevet 29. mars 2009 #645 Skrevet 29. mars 2009 Umulig er det ikke, men det innebaerer at du maa lage maten selv fra bunnen av. Synes ikke det skal være et mål å bli helt sukkerfri. Sukker fremhever jo faktisk smaken i en god del matvarer, feks tomatbasert mat. Som "krydder" er det jo helt ok
stjernekyss Skrevet 29. mars 2009 #646 Skrevet 29. mars 2009 Foreløpig i dag: Frokost: Bringebærjuice + brødskiver med majones, avocado og agurk + kosttilskudd Lunsj: Knekkebrød med taffelost og agurk
Gjest Frosk Skrevet 29. mars 2009 #647 Skrevet 29. mars 2009 * Smoothie av jordbær, banan, rabarbra, hyllebærjuice * En Yosa med jordbær og banan - fantastiske ting! * En liten avokado, og noen salte kjeks (!) i mangel av knekkebrød
Gjest Mea Culpa Skrevet 29. mars 2009 #648 Skrevet 29. mars 2009 Synes ikke det skal være et mål å bli helt sukkerfri. Sukker fremhever jo faktisk smaken i en god del matvarer, feks tomatbasert mat. Som "krydder" er det jo helt ok Sant det. Men det kan jo av og til vaere greit aa redusere sukkermengden litt. Man merker ofte ikke store smaksforskjellen heller.
stjernekyss Skrevet 29. mars 2009 #649 Skrevet 29. mars 2009 * Smoothie av jordbær, banan, rabarbra, hyllebærjuice * En Yosa med jordbær og banan - fantastiske ting! * En liten avokado, og noen salte kjeks (!) i mangel av knekkebrød Hørtes skikkelig godt ut. Hvor får du tak i frisk rabarbara nå? Og hva slags hyllebærjuice bruker du?
Gjest Frosk Skrevet 29. mars 2009 #650 Skrevet 29. mars 2009 Hørtes skikkelig godt ut. Hvor får du tak i frisk rabarbara nå? Og hva slags hyllebærjuice bruker du? Smoothien kjøper jeg ute Den er uten tilsatt sukker, i det minste. (Er smoothieavhengig og lager vanligvis smoothie til frokost selv, men lager ingen mat i det hele tatt her jeg er nå. Pleier forresten ha rabarbra i smoothie iblant hjemme også, har rabarbra i biter i fryseren)
venus_ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #651 Skrevet 29. mars 2009 Ser ut som om det muligens kan vaere noe i det. Coconut Milk Revealed as Super-Healthy and Non-Fattening Genialt
tøydokka Skrevet 29. mars 2009 #652 Skrevet 29. mars 2009 som vanlig alt for mye og altfor usunt: et lass med sjokolade,(1 kilo minde riskaker og en stor freia plate) havregrøt, mandler,en mor monsen kake fra butikk, kjeks, kornblanding med melk og sukker.. slå den! nei forresten, ikke gjør det..
Celisa Skrevet 29. mars 2009 #653 Skrevet 29. mars 2009 (endret) I dag: Frokost: - 1 dl ananasjuice - 2 knekkebrød med peanøttsmør - triomega woman Mellom: - 100 g vaniljeyoghurt med 80 g banan oppi Lunsj: - mellomgrovt rundstykke med pesto - 2 biter mørk sjokolade Middag: - 1/2 pizza ristorante mozzarella Mellom: - 1 dl ananasjuice - 150 g vaniljeyoghurt Endret 29. mars 2009 av Celisa
Gjest Mea Culpa Skrevet 29. mars 2009 #654 Skrevet 29. mars 2009 (endret) I DAG Nattlysolje, Omega3, Agnus Castus. Frokost: Kornblanding med soyamelk, banan og kiwi. Ett glass appelsinjuice. Lunsj: Poelser og colcannon. En flaske Bulmers cider. Pub igjen. Mellom1: To hjemmelagde sjokolademuffins. Mett naa! Endret 29. mars 2009 av Mea Culpa
Gjest Bolledeig Skrevet 29. mars 2009 #655 Skrevet 29. mars 2009 Gjelder ikke det samme for kokosmelk som for kokosolje? At fettet forbrennes som energi, men ikke lagres i kroppen? Eller noe i den duren. Joda, det stemmer. En del av fettet (ikke alt) i kokosmelk/kokosolje er såkalt MCT-olje (dårlig oversatt noe med mellomlange fettsyrer-something-something) og dette er fett kroppen ikke klarer å lagre, men bruker som energi. Dette har selvsagt blitt rimelig heftig markedsført av de som selger bla. kokosolje, spesielt siden dette tidligere har hatt litt stempelet som den "usunne" nøtten. Jeg har vel hørt et par steder at dette skal være kjekt å ha på en ketogen diett også, uten at jeg kan tilby noe annet enn et par anekdotiske bevis jeg har lest her og der. Man bør likevel utvise en viss forsiktighet med kokosfett i matlagingen, nettopp fordi denne MCT-oljen kan gi magekramper når den inntas i store mengder (eller på helt tom mage). I moderate mengder har jeg hatt veldig god effekt av denne, i hvertfall. Ren MCT-olje kan forøvrig kjøpes på apoteket, om jeg ikke tar helt feil.
Pjukset Skrevet 29. mars 2009 #656 Skrevet 29. mars 2009 Kokosoljen skal visstnok være veldig bra for de som sliter med candida o.l da den dreper sopp.
venus_ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #657 Skrevet 29. mars 2009 Joda, det stemmer. En del av fettet (ikke alt) i kokosmelk/kokosolje er såkalt MCT-olje (dårlig oversatt noe med mellomlange fettsyrer-something-something) og dette er fett kroppen ikke klarer å lagre, men bruker som energi. Dette har selvsagt blitt rimelig heftig markedsført av de som selger bla. kokosolje, spesielt siden dette tidligere har hatt litt stempelet som den "usunne" nøtten. Jeg har vel hørt et par steder at dette skal være kjekt å ha på en ketogen diett også, uten at jeg kan tilby noe annet enn et par anekdotiske bevis jeg har lest her og der. Man bør likevel utvise en viss forsiktighet med kokosfett i matlagingen, nettopp fordi denne MCT-oljen kan gi magekramper når den inntas i store mengder (eller på helt tom mage). I moderate mengder har jeg hatt veldig god effekt av denne, i hvertfall. Ren MCT-olje kan forøvrig kjøpes på apoteket, om jeg ikke tar helt feil. Takk for info! Vil det si at man ikke bør bruke kokosolje som den eneste oljen i matlagingen? Bruke en vanlig type olje innimellom?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #658 Skrevet 29. mars 2009 som vanlig alt for mye og altfor usunt: et lass med sjokolade,(1 kilo minde riskaker og en stor freia plate) havregrøt, mandler,en mor monsen kake fra butikk, kjeks, kornblanding med melk og sukker.. slå den! nei forresten, ikke gjør det.. ojsann.... men er ikke langt unna jeg heller i dag; rene "søppelspising", hvorfor blir det sånn? en neve potetgull til frokost et eple to bananer en skål med kornblanding 6-7 søte kjeks flere never med potetgull en kvikklunch så blir det kyllingfileter, ris og salat til sein middag Men så har jeg vært en time på spinning, så noen kalorier har jeg forbrent...
Chanel.No5 Skrevet 29. mars 2009 #659 Skrevet 29. mars 2009 Uffda, ogsaa hvitloek som er saa godt! Men det finnes jo mye annet godt man kan spise. Som sjokolade. Tro meg - tar det godt igjen via sjokoladen =)
Chanel.No5 Skrevet 29. mars 2009 #660 Skrevet 29. mars 2009 Gode Lotte Det er vel mer at jeg hadde dårlig samvittighet for at det ble "enda en lørdag." Selv om det VAR lørdag. Er lørdag nesten hver dag for meg Prøver å gå ned de 2 siste kg, men det går ikke hvis jeg ikke klarer å kutte ut godteriet. Klarer som regel fint å holde matinntaket til ca 1500 kcal, men så kommer sjokolade eller noe på toppen av dette og da bikker jeg over 2000 kcal. Er avhengig av søtt! =/ 1500 kalorier er ikke mye da.. Er det nok? Trener du i tillegg også så tror jeg det er litt i underkant, men dette var litt asporing=) Trenger ikke fortelle sjokoholiker meg om å være avhengig av søtt.. Hehe.. Sweet theet kaller alle meg.. Undres hvorfor...
Fremhevede innlegg