Gjest Mea Culpa Skrevet 28. mars 2009 #621 Skrevet 28. mars 2009 (endret) Ofte lurt på dette med kokosmelken: Hva bruker du den som erstatter for? Hva er det ett sunnere alternativ til? Aldri forsøkt det.. Kokosmelk er vel vanligvis ikke en erstatning for noe. Er mye brukt i thaimat for eksempel. Woket steinbit og groennsaker med groenn curry og kokosmelk er kjempegodt! Laks gaar ogsaa an. Om det er saa sunt vet jeg naa ikke, mye mettet fett hvis jeg ikke husker feil. Men det er jo veldig godt da. Endret 28. mars 2009 av Mea Culpa
Gjest Mea Culpa Skrevet 28. mars 2009 #622 Skrevet 28. mars 2009 (endret) I DAG Nattlysolje, Omega3, Agnus Castus. Frokost: Havrekligroet med frukt og tranebaer. Et glass appelsinjuice. Lunsj: Irske poelser med colcannon og brun saus. Cajun loekringer ved siden av. Var paa irsk pub. Mellom1: Litt smaagodt. Foerste gang siden jeg flyttet til UK faktisk, men jeg ble fort lei saa det blir nok lenge til neste gang. Har nettopp drukket en Smirnof Ice, og naa begynner jeg aa bli veldig sulten saa det blir nok litt romstering paa kjoekkenet snart ja. Endret 28. mars 2009 av Mea Culpa
Chanel.No5 Skrevet 28. mars 2009 #623 Skrevet 28. mars 2009 Kokosmelk er vel vanligvis ikke en erstatning for noe. Er mye brukt i thaimat for eksempel. Woket steinbit og groennsaker med groenn curry og kokosmelk er kjempegodt! Laks gaar ogsaa an. Om det er saa sunt vet jeg naa ikke, mye mettet fett hvis jeg ikke husker feil. Men det er jo veldig godt da. Aha.. Spiser lite thaimat da jeg har en mage som ikke tåler krydder og hvitløk av noe slag, men ser bare at kokosmelk går igjen hos endel her inne, men jeg skjønner litt mer hva det er nå, tanx =)
Gjest Mea Culpa Skrevet 28. mars 2009 #624 Skrevet 28. mars 2009 (endret) Aha.. Spiser lite thaimat da jeg har en mage som ikke tåler krydder og hvitløk av noe slag, men ser bare at kokosmelk går igjen hos endel her inne, men jeg skjønner litt mer hva det er nå, tanx =) Uffda, ogsaa hvitloek som er saa godt! Men det finnes jo mye annet godt man kan spise. Som sjokolade. Endret 28. mars 2009 av Mea Culpa
Gjest Mea Culpa Skrevet 28. mars 2009 #625 Skrevet 28. mars 2009 I DAG Nattlysolje, Omega3, Agnus Castus. Frokost: Havrekligroet med frukt og tranebaer. Et glass appelsinjuice. Lunsj: Irske poelser med colcannon og brun saus. Cajun loekringer ved siden av. Var paa irsk pub. Mellom1: Litt smaagodt. Foerste gang siden jeg flyttet til UK faktisk, men jeg ble fort lei saa det blir nok lenge til neste gang. Har nettopp drukket en Smirnof Ice, og naa begynner jeg aa bli veldig sulten saa det blir nok litt romstering paa kjoekkenet snart ja. Jeg lot noen andre ta seg av matlagingen og kjoepte meg Singapore style fried rice. Og saa blir det nok litt sjokolade etterpaa.
Aurela Skrevet 28. mars 2009 #626 Skrevet 28. mars 2009 Frokost: Havregrøt med sukker og kanel Mellommåltider og lunsj Masse druer Cherrytomater En gulrot To plommer Salat To rundstykker med kremost og hamburgerrygg To kakao Litt brus To daim sjokolader En KinderMaxi To muslibarer Tror det var alt :gjeiper: Middag: Pizza Det ble ganske ustrukturerte måltider i dag, men jeg spiser vist en del mens jeg leser, skal liksom ha noe å tygge på hele tiden for å belønne meg selv og for å holde konsentrasjone Kan legge til at jeg i dag, på en lørdag var 11 timer på skolen for å lese (en del pauser også da).. *skryte*
Gjest CookieMonster Skrevet 28. mars 2009 #627 Skrevet 28. mars 2009 Frokost/lunch: 100 g reker + agurk. 1 håndfull nøtter. Middag: italiensk pizza Kos/snop: litt smågodt + litt sprømix. Drikker vann og pepsi max
Celisa Skrevet 29. mars 2009 #628 Skrevet 29. mars 2009 du bør skamme deg ja, for å skrive noe slikt her inne på en lørdag :slår: Hehe, det er ikke mye på en lørdag dette, ta den dårlige samvittigheten og skyll den ned i do og kos deg heller med tanke på at dette nok er mye mindre enn andre her inne inntar i dag, deriblant meg selv Gode Lotte Det er vel mer at jeg hadde dårlig samvittighet for at det ble "enda en lørdag." Selv om det VAR lørdag. Er lørdag nesten hver dag for meg Prøver å gå ned de 2 siste kg, men det går ikke hvis jeg ikke klarer å kutte ut godteriet. Klarer som regel fint å holde matinntaket til ca 1500 kcal, men så kommer sjokolade eller noe på toppen av dette og da bikker jeg over 2000 kcal. Er avhengig av søtt! =/
stjernekyss Skrevet 29. mars 2009 #629 Skrevet 29. mars 2009 Er avhengig av søtt! =/ Hvis du klarer å plage deg selv i minst tre dager uten, er jeg sikker på at du vil kjenne at sukkersuget slipper
Drua Skrevet 29. mars 2009 #630 Skrevet 29. mars 2009 Gårsdagen Frokost: 2 dl havregryn, 1ts sukker, ekstra lettmelk Lunsj: 1 grovbriks med ost og skinke, agurk og paprika Mellommåltid: 1 pære og 1 appelsin Middag: 1 wrap med kyllingkjøttdeig, salsa, rømme, agurk, mais og paprika Kvelds: Litt potetgull, litt sjokolade, og altfor mye alkohol (1 hel flaske rødvin og 1 øl=hodepine i dag )
venus_ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #631 Skrevet 29. mars 2009 Kokosmelk kan brukes blant annet som et fløtesubstitutt, men spesielt SUNT er det ikke (160 kcal hvorav så og si alt kommer fra fett pr 100 gram) Jeg bruker det 1) fordi jeg er laktoseintolerant og derfor ikke kan bruke melkeprodukter i curryer og liknende og det er godt i ulike asiatiske retter, og 2) fordi jeg har funnet ut at jeg har mindre vondt i magen når jeg spiser mer fett i kostholdet. Gjelder ikke det samme for kokosmelk som for kokosolje? At fettet forbrennes som energi, men ikke lagres i kroppen? Eller noe i den duren.
Silmarill Skrevet 29. mars 2009 #632 Skrevet 29. mars 2009 Røstipoteter, bacon og egg :-) Drukket juice +
Celisa Skrevet 29. mars 2009 #635 Skrevet 29. mars 2009 Hvis du klarer å plage deg selv i minst tre dager uten, er jeg sikker på at du vil kjenne at sukkersuget slipper Ja du har nok rett Men tror du det er ok å spise f.eks 2 biter mørk sjokolade om dagen? Eller vil det ødelegge for "sukkeravvenningen"?
stjernekyss Skrevet 29. mars 2009 #637 Skrevet 29. mars 2009 Ja du har nok rett Men tror du det er ok å spise f.eks 2 biter mørk sjokolade om dagen? Eller vil det ødelegge for "sukkeravvenningen"? Jeg tror det ødelegger. Det ville gjort det for meg i allefall, men du må finne ut hva som fungerer for deg Kiwi, pasjonsfrukt, mango og ananas synes jeg fungerer godt i en overgangsfase.
Gjest Mea Culpa Skrevet 29. mars 2009 #638 Skrevet 29. mars 2009 Gjelder ikke det samme for kokosmelk som for kokosolje? At fettet forbrennes som energi, men ikke lagres i kroppen? Eller noe i den duren. Det har jeg aldri hoert om. *googler*
Celisa Skrevet 29. mars 2009 #639 Skrevet 29. mars 2009 Jeg tror det ødelegger. Det ville gjort det for meg i allefall, men du må finne ut hva som fungerer for deg Kiwi, pasjonsfrukt, mango og ananas synes jeg fungerer godt i en overgangsfase. Får prøve meg litt frem da Mørk sjokolade skaper ikke den samme "må spise opp hele plata"-følelsen, ikke for meg ihvertfall. Men frukt er jo også et tips. Det er så mye tilsatt sukker i alle mulige matvarer, så å komme helt unna blir umulig =/
Gjest Mea Culpa Skrevet 29. mars 2009 #640 Skrevet 29. mars 2009 Gjelder ikke det samme for kokosmelk som for kokosolje? At fettet forbrennes som energi, men ikke lagres i kroppen? Eller noe i den duren. Ser ut som om det muligens kan vaere noe i det. Coconut Milk Revealed as Super-Healthy and Non-Fattening
Fremhevede innlegg