Gjest Mea Culpa Skrevet 27. mars 2009 #581 Skrevet 27. mars 2009 Litt bedre for kroppen dette enn all den driten den stakkarslige magesekken min nå mottar.. Hehe.. du får ihvertfall fart på systemet med jalapenoen din De er ganske hotte ja! Men da varer de i det minste lenger, jeg spiser oliven som andre spiser sjokolade. Er jo mye antioksidanter i sjokolade da. Og saa gjoer det deg glad.
Chanel.No5 Skrevet 27. mars 2009 #582 Skrevet 27. mars 2009 De er ganske hotte ja! Men da varer de i det minste lenger, jeg spiser oliven som andre spiser sjokolade. Er jo mye antioksidanter i sjokolade da. Og saa gjoer det deg glad. Kjempehappy jeg=) Hehe, men en smule stappet i min mage nå.. Tomt i skålen og det føles på kroppen, tror jeg må bli liggende på sofaen å la det synke litt jeg..
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 27. mars 2009 #583 Skrevet 27. mars 2009 Frokost: Fitness fullkorn og appelsinjuice Lunsj: Yoghurt Middag: 2 taco lefser kvelds: smågodt og farris
Pjukset Skrevet 27. mars 2009 #584 Skrevet 27. mars 2009 Jeg er delvis frista til å bli vegeterianer, men vet liksom ikke
Gjest Bolledeig Skrevet 27. mars 2009 #585 Skrevet 27. mars 2009 Elsker det! Har "akkurat" fått øynene opp for det, så jeg har bare smakt den vanlige fra Mills. Men har sett at de har andre alternativer på Meny, så kanskje jeg skal prøve en annen type neste gang? Kunne spist et glass på null komma niks jeg også Green Choice økologisk peanøttsmør er kun peanøtter og salt, ingen tilsetning, og fantastisk godt
hoppeloppe Skrevet 27. mars 2009 #586 Skrevet 27. mars 2009 Skal vi se nå... 1 porsjon havregrøt, div frø, melk og blåbær.1 kopp hvit te1 porsjon risgrøt (kantina på skolen)1 vårfrisk yoghurt type hylleblomst, god den og!!1 brødskive med ost og skinke, agurk og purrePasta med hjemmelaga ostesaus, kjøttboller, erter og tomater.1 gulrot1 stykke sjokkiskake (bursdag) en neve popcorn + 5-6 chilinøtterAkkurat nå spiser jeg en appelsin før jeg hopper i køya....God natt=)
Gjest Frosk Skrevet 27. mars 2009 #587 Skrevet 27. mars 2009 Jeg er delvis frista til å bli vegeterianer, men vet liksom ikke Er vel nå jeg skal hoppe inn her og si Yes! Ikke noe å stusse på, bli veggis!
Pjukset Skrevet 27. mars 2009 #588 Skrevet 27. mars 2009 Er vel nå jeg skal hoppe inn her og si Yes! Ikke noe å stusse på, bli veggis! Er du 100% veggis? ikke kjøtt, fisk, egg eller meieriprodukter en gang?
Gjest Frosk Skrevet 27. mars 2009 #589 Skrevet 27. mars 2009 Er du 100% veggis? ikke kjøtt, fisk, egg eller meieriprodukter en gang? Er vegetarianer - og spiser definitivt ikke kjøtt og fisk (eller gelatin og denslags). Når jeg er hjemme lager jeg for tiden omtrent bare vegansk mat (altså ikke egg og meieriprodukter), men når jeg er på besøk hos andre og på kafé og sånt spiser jeg lakto-ovo-vegetarisk (altså vegetar med egg / melkeprodukter). De siste ukene har jeg ikke vært hjemme, så dagsmenyene mine i tråden her er egentlig ganske forskjellig fra det vanlige kostholdet mitt.
Pjukset Skrevet 27. mars 2009 #590 Skrevet 27. mars 2009 Er vegetarianer - og spiser definitivt ikke kjøtt og fisk (eller gelatin og denslags). Når jeg er hjemme lager jeg for tiden omtrent bare vegansk mat (altså ikke egg og meieriprodukter), men når jeg er på besøk hos andre og på kafé og sånt spiser jeg lakto-ovo-vegetarisk (altså vegetar med egg / melkeprodukter). De siste ukene har jeg ikke vært hjemme, så dagsmenyene mine i tråden her er egentlig ganske forskjellig fra det vanlige kostholdet mitt. Blir det trasig når man ikke kan spise frukt i et slikt kostholt? Jeg lurer på om jeg kunne blitt en wanna-be-aner :gjeiper:
Gjest Frosk Skrevet 27. mars 2009 #591 Skrevet 27. mars 2009 Blir det trasig når man ikke kan spise frukt i et slikt kostholt? Jeg lurer på om jeg kunne blitt en wanna-be-aner :gjeiper: Tja, jeg er veldig glad i frukt, da - men man har jo alltids grønnsaker, bønner, kikerter, linser, nøtter, frø, kornprodukter, soyaprodukter og eventuelt melkeprodukter og egg... Wanna-be-aner er ikke dumt det heller - man kan jo starte med å spise noen vegetariske middager i uken, for eksempel. Skrev en bloggpost for noen dager siden om hva jeg spiste i løpet av en vegansk uke (får en del spørsmål om hva man egentlig spiser, tror muligens enkelte forestiller seg at veganere bare spiser gulrøtter og tja, gress? ) så jeg noterte ned hva jeg spiste og hva jeg laget til middag. Resultatet ble: Brød fullkornskavringer knekkebrød flatbrød havregryn pasta bulgur ris soyafarse soyamelk kikerter kidneybønner svarte bønner cannellinibønner grønne linser potet hermetiske tomater stangselleri gulrot vårløk kepaløk rødløk hvitløk chili tomat cherrytomat agurk brokkoli spinat sukkererter blomkål hjertesalat crispisalat avokado paprika mais tomatpuré jordbær blåbær druer appelsin kiwi granateple banan mango ananas eple lime tahini peanøttsmør mandler cashewnøtter valnøtter pinjekjerner gresskarkjerner appelsinjuice tropisk fruktjuice tørket frukt friske urter rapsolje olivenolje linfrøolje - og sjokolade I løpet av den aktuelle uken spiste jeg følgende til middag: Minestronesuppe med cannellinibønner Spinatpai (fra fryseren) og bulgursalat med grønne linser Pasta med bolognesesaus Wokede grønnsaker og cashewnøtter i soya-limesaus, med risnudler Chili sin carne med ris, guacamole og masse grønt Falafel (ikke hjemmelaget) med pitabrød og grønt Ellers blir det mye smoothies, nøtter og frukt, har gjerne salater i matpakken. Lite brød, i grunnen.
Gjest Gjest_pernille._* Skrevet 28. mars 2009 #592 Skrevet 28. mars 2009 noen som kan kommentere kostholdet her? har satt opp meny frem til torsdag. skal ha stabil vekt og er 163 høy og 18 år. mandag: frokost-2 skiver med smøre ost og skinke kaffe mellom: 1 eple lunch: 2 knekkebrød med tine smøreost 1 skive med kalkunservelat 1 sjokomelk, (250 ml) middag: 1 kyllingburger(1 kyllingburger, 2 loff skiver, salat, litt dressing og tomat) kveld: 2 knekkebrød med leverpostei 1 rett i koppen sjokolademelk tirsdag: frokost: 1 quick and easy havregrøt mellom: 1 eple lunch: 3 skiver med pålegg som syltetøy, smøreost og skinke. 1 sjokomelk(250 ml) mellom: 1 rislunch middag: lapskaus kveld: 2 knekkebrød med ost onsdag: frokost: 2 knekkebrød med smøreost mellom: 1 alpen light bar lunch: 2 skiver med skinke og smøreost 1 bixit blåbærbar 1 sjokomelk mellom: 1 eple middag: kyllingsalat, med 1 kyllingfilet, salat, mais, dressing, agurk, paprika. kveld: 1 rett i koppen suppe 1 knekkebrød med ost torsdag: frokost: 2 skiver med skinke og ost mellom: 1 eple lunch: 1 aunt male muffins med blåbær mellom: 1 vannis middag: 1 omelett, med 3 egg, skinke og ost kveld: 2 knekkebrød med leverpostei 1 nektarin er dette mye å spise?
Celisa Skrevet 28. mars 2009 #593 Skrevet 28. mars 2009 Green Choice økologisk peanøttsmør er kun peanøtter og salt, ingen tilsetning, og fantastisk godt Hvor får jeg kjøpt den?
Celisa Skrevet 28. mars 2009 #594 Skrevet 28. mars 2009 Peanøttsmør er kjempegodt! Fordelen med økologisk peanøttsmør er at det inneholder peanøtter og salt - og kun det. Det fra Mills inneholder bare 74% peanøtter, og er tilsatt solsikkeolje og annet "vegetabilsk fett" (siden de ikke oppgir type antar jeg det er palmeolje, som ikke er bra i det hele tatt), og i tillegg sukker. Ser det er flere som sverger til økologisk ja. Kanskje jeg rett og slett skal bytte da.. Vil prøve å gi kroppen det de beste alternativene der jeg kan (og vil ). Hehe. Ser at det er 7 g sukker i den grove fra Mills. Er det over grensa for hva som egentlig er ok?
Celisa Skrevet 28. mars 2009 #595 Skrevet 28. mars 2009 Joiner deg her, tørr ikke prøve dette, har nok søte laster som det er allerede. hehe.. Jeg har egentlig nok søte laster som det er jeg også Så egentlig er det litt dumt at jeg oppdaga hvor godt det er. Enda en ting å motstå fristelsen til. Men jeg trøster meg med at det er et proteinrikt pålegg, så sånn sett kunne det vært verre
Celisa Skrevet 28. mars 2009 #596 Skrevet 28. mars 2009 Jeg er delvis frista til å bli vegeterianer, men vet liksom ikke Kan du ikke bli delvis vegetarianer da? Det er jeg! Ikke av noen ideologiske grunner, men jeg er rett og slett ikke spesielt glad i smaken av kjøtt. Dessuten så føler jeg at.. vel.. det ikke er så bra for kroppen. Føler meg litt tung på en måte hvis jeg spiser det. Jeg spiser melkeprodukter. Og egg, selv om jeg ikke er spesielt glad i det heller. Men det er enkelt og proteinrikt. Men kjøtt lager jeg (nesten) aldri selv. Spiser veldig sjeldent borte, så når det først skjer så spiser jeg det som da er. Men sånn i hverdagen kjøper jeg vegetarprodukter som soyapølser, vegetarboller, schnitzler osv. Kjempegodt!
Drua Skrevet 28. mars 2009 #597 Skrevet 28. mars 2009 I går spiste jeg: Frokost: Havregryn (2dl) og puffet ris (2 dl) med 1 ss bringebærsyltetøy og ekstra lett melk Mellom: 1 appelsin Lunsj: 1 brødskive med bringebærsyltetøy Middag: 1 torskefilet, to poteter, litt gulerot og smeltet smør Kvelds: To litt store biter Big One (isj) og tre ruter melkesjokolade Fikk i meg nok mat i går ihvertfall... Jeg har jo pleid å omtrent ikke spise i løpet av en dag før jeg ble med i denne tråden (frokost og lunsj har omtrent vært ukjente begrep), og plutselig spiser jeg rimelig mye ser jeg. Men jeg er så sulten blitt av å spise mer, hehe... Nå blir utfordringen å prøve å spise litt sunnere også... Men, nå er det helg, og jeg har i tillegg fått mensen, så det skal vel holde hardt akkurat nå.
Celisa Skrevet 28. mars 2009 #598 Skrevet 28. mars 2009 (endret) Så langt i dag: Frokost: - 2 knekkebrød med peanøttsmør - 1 dl 100 % ananasjuice Lunsj: - mellomgrovt rundstykke med pesto - 2 biter mørk sjokolade Lunsj 2: - mellomgrovt rundstykke med 2 små egg Endret 28. mars 2009 av Celisa
hilde1 Skrevet 28. mars 2009 #599 Skrevet 28. mars 2009 Frokost: 2Knekkebrød med baconost Lunsj: Tortilla med dressing Middag:3 Tortilla med svinekjøtt og bernaise;) Ikveld blir det 10 flasker øl som jeg har beregnet,men blir nok noe utenom også :/ Dårlig samvittighet når jeg såg alle kaloriene i øl!
Gjest labbydabby Skrevet 28. mars 2009 #600 Skrevet 28. mars 2009 05:30: -4 skiver, to med smør og honning, to med nugatti + ett glass cola (mp ha cola til frokost) -1 eple Var å jobbet hardt fysisk i fjoset så trengte litt mye fôr til frokost i dag 10:30: 1 sjokolade (100 g)og 1 glass oboy ridde i to timer 13:30: 1 grandis porsjonspakning gikk tur med noen venneniner 18.00: taco!!! :D (svinekjøtteig., masse salat og fullkornslefser ,må være litt sunn også ) fy fader så mye det ser ut når jeg skriver det ned xD men merker jeg blir dritsulten de dagene jeg er veldig fysisk aktiv, føler ikke jeg har sitti stille et sek
Fremhevede innlegg