hilde1 Skrevet 26. mars 2009 #501 Skrevet 26. mars 2009 Jeg pleier å trene ca 500kcal hver dag,noen dager blir det litt mindre,andre dager litt mer. Jeg skriver inn alt jeg spiser i vektklubben.no , og ser da kaloriene for en dag. pleier å spise 1700kcal, noen dager mer og andre ganger litt mindre, holder meg aldri under 1500 fordi jeg ikke vil la kroppen gå i sparemodus. Spiser som oftes sunt, og spiser ikke godteri i ukene(blir endel i helgene da), og noen dager koser jeg meg med pommesfrites i ukene, max 1 gang hver 2 uke, og kanskje litt kjeks innimellom . Synes ikke dette er så altfor galt så lenge jeg ikke har mer kalorier til dagen enn jeg bør ha? Eller er det dette som gjør at jeg ikke går ned i vekt? Har gått lang tid nå,og merker ingenting på vekta selv om jeg trener hver dag utenom helg..
venus_ Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #502 Skrevet 26. mars 2009 Kanskje du rett og slett spiser for lite? Om du trener hver dag så trenger kroppen din en del kcal. Har du prøvd en sånn kalkulator for hvor mye du trenger hver dag? Der du legger inn hvor mye du trener.
Gjest Shelob Skrevet 26. mars 2009 #503 Skrevet 26. mars 2009 ONSDAG: 30g Allbran 2 dl lettmnelk 1 banan 3 skiver brød med ost og skinke 1 gulrot 1/2 grillkylling, plukket for skinn og annet snafs 2 håndflater broccoli/blomkål 1 pære 50 g mager kesam 2,5 skiver brød med egg/laks/reker (selskap) 6-7 jordbær verdens minste spiseskje med is verdens tynneste kakestykke (tynnere, og jeg hadde behøvd ostehøvel!) bittelitt ris/gryte/blomkål (smaksprøve av middagen til kjæresten...)
Gjest Shelob Skrevet 26. mars 2009 #504 Skrevet 26. mars 2009 2 knekkebrød 2 skiver skinke 1 youghurt 1 time styrketrening! 1 knekkebrød 3 dl mager kesam/cultura blandet 30 g musli 1 banan 1 håndflate gryterett 1 håndflate basmatiris 2 håndflater broccoli/blomkål 1 pære Etterpå blir det: 50 g cottage cheese og 1 pære som mellommåltid. Så er det helg for meg, og tur og texas med drikking og eting, så da slipper jeg taket litt for helgen!
Chanel.No5 Skrevet 26. mars 2009 #505 Skrevet 26. mars 2009 Så er det helg for meg, og tur og texas med drikking og eting, så da slipper jeg taket litt for helgen! Misunnelig for den!! Ha en super tur og kos deg med god mat og drikke! Vel fortjent
Chanel.No5 Skrevet 26. mars 2009 #506 Skrevet 26. mars 2009 verdens tynneste kakestykke (tynnere, og jeg hadde behøvd ostehøvel!) HEHE
Chanel.No5 Skrevet 26. mars 2009 #507 Skrevet 26. mars 2009 Jeg pleier å trene ca 500kcal hver dag,noen dager blir det litt mindre,andre dager litt mer. Jeg skriver inn alt jeg spiser i vektklubben.no , og ser da kaloriene for en dag. pleier å spise 1700kcal, noen dager mer og andre ganger litt mindre, holder meg aldri under 1500 fordi jeg ikke vil la kroppen gå i sparemodus. Spiser som oftes sunt, og spiser ikke godteri i ukene(blir endel i helgene da), og noen dager koser jeg meg med pommesfrites i ukene, max 1 gang hver 2 uke, og kanskje litt kjeks innimellom . Synes ikke dette er så altfor galt så lenge jeg ikke har mer kalorier til dagen enn jeg bør ha? Eller er det dette som gjør at jeg ikke går ned i vekt? Har gått lang tid nå,og merker ingenting på vekta selv om jeg trener hver dag utenom helg.. Øk mat, det vil gi ett kick på forbrenningen din. Legg deg på nærmere 2000 kalorier. Se om ikke dette hjelper deg. Du trener såpass masse at du trener næring og kroppen din får kanskje ikke nok sann som du spiser nå.. Prøv dette en periode og se om ikke vekten går ned.
Chanel.No5 Skrevet 26. mars 2009 #508 Skrevet 26. mars 2009 Nei, bringebærsyltetøy! Ja, det er det jeg også tenker, at dersom jeg spiser venner kroppen seg til å få mat på kvelden og jeg blir automatisk sulten. Vi spiser middag rundt 5, legger meg rundt halv 11 så der er det plenty med tid til å få i seg noe. Såpass, da hadde jeg sultet =) Da synes jeg du bare må venne deg til dette kveldsmåltidet. Forsøk nå i begynnelsen å lag noe du liker og nyter, så går det seg til etterhvert og kroppen blir vant til dette måltidet og sulten vil komme. Bringebærsyltetøy er helk oki for meg også, alt søtt går i grisen =) blåbær er også meget godt på =)
Gjest Shelob Skrevet 26. mars 2009 #509 Skrevet 26. mars 2009 Misunnelig for den!! Ha en super tur og kos deg med god mat og drikke! Vel fortjent He he, takker for det
Gjest Gjest_pernille._* Skrevet 26. mars 2009 #510 Skrevet 26. mars 2009 hvordan ser dette ut? (skal ikke ned eller opp i vekt) frokost: 2 grove skiver med 4 skiver skinke +kaffe mellom: 1 rislunch lunch: 3 skiver brød, med syltetøy, smøreost og skinke 1 liten sjokomelk mellom: 1 eple middag: 200 gram torsk 2 store poteter 1,5 dl karrisaus gulrøtter kveldsmat: 2 knekkebrød med leverpostei og smøreost er det lite, mye, eller passe?
hilde1 Skrevet 26. mars 2009 #511 Skrevet 26. mars 2009 Øk mat, det vil gi ett kick på forbrenningen din. Legg deg på nærmere 2000 kalorier. Se om ikke dette hjelper deg. Du trener såpass masse at du trener næring og kroppen din får kanskje ikke nok sann som du spiser nå.. Prøv dette en periode og se om ikke vekten går ned. takk skal du ha! går det greit å spise kjeks for å få opp kaloriene en dag i uka eller noe? Eller gir ikke det samme virkning? Skal spise god middag idag, så jeg får nok 2000kcal idag ;)Takk for denne tråden forresten,digger den !
Essie_ Skrevet 26. mars 2009 #512 Skrevet 26. mars 2009 Litt lite mat ennå i dag. To rundstykker med kremost til lunsj + en kvikklunsj en time senere.
Gjest Gjest_pernille._* Skrevet 26. mars 2009 #513 Skrevet 26. mars 2009 noen som vil kommentere min dag? :-)
venus_ Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #514 Skrevet 26. mars 2009 (endret) Frokost: Grøt av byggflak og havregryn med mager kesam, blåbær, eple og kanel. Et glass skummet melk og en kopp grønn te. Mellom: Mager kesam, cc, yoplait med banan og kanel. Lunsj: Wrap med salat, lettdressing og kalkunskinke. Vann. En halv iskaffe lett. Middag: To wrap med salat og tunfisk i currysaus. Farris bris. Så skal jeg muligens ha meg en is snart Kvelds blir smoothie eller en proteinpannekake om jeg gidder lage. Endret 26. mars 2009 av venus_
Chanel.No5 Skrevet 26. mars 2009 #515 Skrevet 26. mars 2009 Jeg pleier å trene ca 500kcal hver dag,noen dager blir det litt mindre,andre dager litt mer. Jeg skriver inn alt jeg spiser i vektklubben.no , og ser da kaloriene for en dag. pleier å spise 1700kcal, noen dager mer og andre ganger litt mindre, holder meg aldri under 1500 fordi jeg ikke vil la kroppen gå i sparemodus. Spiser som oftes sunt, og spiser ikke godteri i ukene(blir endel i helgene da), og noen dager koser jeg meg med pommesfrites i ukene, max 1 gang hver 2 uke, og kanskje litt kjeks innimellom . Synes ikke dette er så altfor galt så lenge jeg ikke har mer kalorier til dagen enn jeg bør ha? Eller er det dette som gjør at jeg ikke går ned i vekt? Har gått lang tid nå,og merker ingenting på vekta selv om jeg trener hver dag utenom helg.. Startet ikke du en tråd med dette spørsmålet også?
Chanel.No5 Skrevet 26. mars 2009 #516 Skrevet 26. mars 2009 hvordan ser dette ut? (skal ikke ned eller opp i vekt) frokost: 2 grove skiver med 4 skiver skinke +kaffe mellom: 1 rislunch lunch: 3 skiver brød, med syltetøy, smøreost og skinke 1 liten sjokomelk mellom: 1 eple middag: 200 gram torsk 2 store poteter 1,5 dl karrisaus gulrøtter kveldsmat: 2 knekkebrød med leverpostei og smøreost er det lite, mye, eller passe? Enkelt og greit - "If it ain`t broken, why fix it?" . Om du verken skal opp eller ned i vekt så bare spis som du gjør. Synes du har ett bra og variert kosthold jeg, spiser regelmessige næringsrik og narmal kost. Bare fortsett med dette du
Pjukset Skrevet 26. mars 2009 #517 Skrevet 26. mars 2009 Den dårligste "mat-innsatsen" på lenge: Frokost: 1 skrive husmann brød med fiskepudding, tran og vitaminer Lunch: 1 smoothie av jordbær og banan Middag: 2 grove rundsstykker med russisk rekesalat og Tine krydderost Og en pose potegull venter :rødme: Erre trashy-thursday så erre trashy-thursday!
Gjest Mea Culpa Skrevet 26. mars 2009 #518 Skrevet 26. mars 2009 Ja =) Kan evt. blande inn litt annet selv også.. MAISMUFFINS MED BACON 12 stk. 6 remser bacon i smaa biter 1 roed loek, finhakket 200 g frosne maiskorn(vet ikke hvorfor de skal vaere frosne, brukte hermetiske selv) 175 g fint maismel 125 g mel, hvete eller glutenfritt 2 ts bakepulver 50 g revet ost 2 dl melk 2 egg 3 ss vegetabilsk olje 1. Stek loek og bacon til baconet er sproett. Kok maiskornene i to minutter(hvis du bruker frosne). 2. Bland sammen maismel, mel og bakepulver. Tilsett maiskorn, ost, bacon og loek og bland sammen. 3. Melk, egg og olje piskes lett og blandes sammen med resten av ingrediensene. Haes i smurt muffinsform eller papirformer. 4. Stekes ved 220 grader i 15-20 min. Avkjoeles paa rist.
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 26. mars 2009 #519 Skrevet 26. mars 2009 Enkelt og greit - "If it ain`t broken, why fix it?" . Om du verken skal opp eller ned i vekt så bare spis som du gjør. Synes du har ett bra og variert kosthold jeg, spiser regelmessige næringsrik og narmal kost. Bare fortsett med dette du takk! men er dette mye, lite, eller normalt til å være normalt? hehe
Gjest Mea Culpa Skrevet 26. mars 2009 #520 Skrevet 26. mars 2009 I DAG Nattlysolje, Omega3, Agnus Castus. Frokost: En maismuffins og en kopp svart te med soyamelk og sukker. Mellom1: Kornblanding med soyamelk, toerkede tranebaer og banan. En kopp svart te med soyamelk og sukker. Lunsj: Tre gf skiver med tunfisk og majones. Mellom2: En haandfull salte cashewnoetter. Mellom3: Resten av groennsaksgryta fra i gaar. Middag: Salat med tunfisk, egg, loek, avocado og potet.
Fremhevede innlegg