Aurela Skrevet 23. mars 2009 #401 Skrevet 23. mars 2009 Hva er det? Hvis jeg husker riktig fra mine dager på kafé, så er vel cortado ekspresso med litt melkeskum i/på toppen.
Chanel.No5 Skrevet 23. mars 2009 #402 Skrevet 23. mars 2009 Nå: Tupla sjokolade ?? Sjokolade jeg ikke har hørt om? Finnes det.. ?
Gjest fest Skrevet 23. mars 2009 #403 Skrevet 23. mars 2009 3 digestive kjeks til frokost 2 Brødskiver med ost og agurk til lunsj 1 stor bolle med pasta salat til middag Middagen ble lagd litt sent. Er mett for dagen.
Chanel.No5 Skrevet 23. mars 2009 #404 Skrevet 23. mars 2009 Hvis jeg husker riktig fra mine dager på kafé, så er vel cortado ekspresso med litt melkeskum i/på toppen. skjønner.. Elsker alt med melkeskum.. Den beste kaffen har jeg om den inneholder melk, melkeskum og hasselnøttsirup...
Aurela Skrevet 23. mars 2009 #405 Skrevet 23. mars 2009 (endret) ?? Sjokolade jeg ikke har hørt om? Finnes det.. ? Den er vel ikke i salg i Norge.. Vet om folk som kjøper den hvis de er i russland hvertfall, men den er ikke så god (etter min mening). Man smaker nesten sukkeret, altså konsistensen på sukkeret Men stiller vel i samme katogori som japp, mars, lion osv. Endret 23. mars 2009 av Aurela
Pjukset Skrevet 23. mars 2009 #406 Skrevet 23. mars 2009 Det er det nok, selv liker jeg ikke taco, er veldig rar der.. Synes det lukter svette.. Liker lefsene med kjøttdeig, men det krydderet klarer jeg ikke... Lefsene er helt klart best, særlig når de gratineres i ovnen. Ok, da fikk jeg lyst på fajitas
Chanel.No5 Skrevet 23. mars 2009 #407 Skrevet 23. mars 2009 3 digestive kjeks til frokost 2 Brødskiver med ost og agurk til lunsj 1 stor bolle med pasta salat til middag Middagen ble lagd litt sent. Er mett for dagen. Dette var ikke mye selv om du er mett nå.. Frokosten var ikke stor og særlig næringsrik, skulle tatt deg ett glass meelk eller yoghurt og kanskje en frukt, mangler litt frukt/nøtter/grønnsaker innimellom måltidene dine, ihvertfall mellom lunsj og middag når den blir sent og du ikke spiser kvelds da.. Bare litt tips =)
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #408 Skrevet 23. mars 2009 Greit at dette skulle være en tråd hvor man kunne kommentere, men Lotte27, det begynner vel å bli i meste laget? Du har jo klikka helt etter at denne nye tråden ble opprettet jo...
Chanel.No5 Skrevet 23. mars 2009 #409 Skrevet 23. mars 2009 Lefsene er helt klart best, særlig når de gratineres i ovnen. Ok, da fikk jeg lyst på fajitas Hehe.. Blir ofte sulten og sugen på noe når jeg leser her inne også =)
Gjest Frosk Skrevet 23. mars 2009 #410 Skrevet 23. mars 2009 Den er vel ikke i salg i Norge.. Vet om folk som kjøper den hvis de er i russland hvertfall, men den er ikke så god (etter min mening). Man smaker nesten sukkeret, altså konsistensen på sukkeret Men stiller vel i samme katogori som japp, mars, lion osv. Joda, den er god!! :slåss: Tupla er finsk, har nougatfyll og mandler. Syns absolutt ikke den ligner på japp, mars etc, de er mye søtere
venus_ Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #411 Skrevet 23. mars 2009 Hvis jeg husker riktig fra mine dager på kafé, så er vel cortado ekspresso med litt melkeskum i/på toppen. Nei, det er macchiato. Cortado er bare espresso med litt melk. 1/3 espresso og 2/3 steamet melk tror jeg.
venus_ Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #412 Skrevet 23. mars 2009 Greit at dette skulle være en tråd hvor man kunne kommentere, men Lotte27, det begynner vel å bli i meste laget? Du har jo klikka helt etter at denne nye tråden ble opprettet jo... Skal dere begynne her også nå..?
Safira Skrevet 23. mars 2009 #413 Skrevet 23. mars 2009 Frokost: Et grovt rundstykke med gulost + kaffe Lunsj: Et grovt rundstykke med kalkunskinke, et eple + vann Middag: Salat, en halv pakke nudler (hadde ikke spagetti ) kjøttdeig med tomat/sweet chili saus + vann Kvelds: En yoplait dobbel 0% med en banan, litt rosiner og kanel, et rugsprø med mexicansk smøreost + vann Det ble ikke så sunt som jeg hadde håpet det skulle bli i dag, og mellommåltider ble det visst ikke tid til i dag :gjeiper:
Aurela Skrevet 23. mars 2009 #414 Skrevet 23. mars 2009 Nei, det er macchiato. Cortado er bare espresso med litt melk. 1/3 espresso og 2/3 steamet melk tror jeg. Når sant skal sies begynner det å bli en tre år siden eller så siden jeg jobbet på café.. Men blir ikke 1/3 espresso og 2/3 steamet melk mer som latte/cappuccino?
venus_ Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #415 Skrevet 23. mars 2009 Når sant skal sies begynner det å bli en tre år siden eller så siden jeg jobbet på café.. Men blir ikke 1/3 espresso og 2/3 steamet melk mer som latte/cappuccino? Cappuccino er vel 1/3 espresso, 1/3 steamet melk og 1/3 skum. Latte har mer enn 2/3 melk tror jeg. Cortado er i hvert fall i sånn liten pappkopp mens latten er i stor
Gjest fest Skrevet 23. mars 2009 #416 Skrevet 23. mars 2009 Jeg greier ikke spise frokost. Det har jeg aldri gjort. Men kjenner at jeg ikke eier energi og mister helt matlysten hvis jeg ikke får i meg noe. Så jeg trykker i meg to tre kjeks. Det er det jeg klarer. Jeg spiser mye grønnsaker. Frukt er jeg ikke så glad i. Ofte spiser jeg bare to ganger om dagen.De to tre kjeksene og veldig sen middag. Men når jeg spiser middag spiser jeg meg altfor mett.Jeg er ikke så glad i kjøtt heller.
Weleda Skrevet 23. mars 2009 #417 Skrevet 23. mars 2009 Men Taco ute skjell og lefse, er ikke det bare kjøttdeig igjen da?? Hehe, det er kjøttdeig og masse grønnsaker igjen
^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2009 #418 Skrevet 24. mars 2009 Mandag: Frokost: 1 polarbrød med kalkunskinke, smør og paprika. Vann. Lunsj: 3 polarbrød med kalkunskinke, smør og paprika. Eple. Vann. Mellom: Eple. Middag: Meksikansk salat: kål, rødkål, purre, revet ost, nachos og salsa ranch dressing. Nudelsuppe.
Chanel.No5 Skrevet 24. mars 2009 #419 Skrevet 24. mars 2009 Hehe, det er kjøttdeig og masse grønnsaker igjen Hehe, jeg ville bare understreke det at hva er taco uten skjell og lefse? Jo, som du skriver, kjøttdeig med grønnsaker
Chanel.No5 Skrevet 24. mars 2009 #420 Skrevet 24. mars 2009 Skal dere begynne her også nå..? Hehe.. Myggen finner deg om den er sugen nok på blod tenker jeg og smekker den flat.. Bryr meg lite her inne, i dette innlegget er dette lov
Fremhevede innlegg