Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Celine_*
Skrevet

I dag:

1 dl 100 % ananasjuice

2 x iskaffe

1 banan

1 fedonbar

5 dl lettere sjokomelk

2 knekkebrød med smøreost

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, du har nok rett, Lotte... Jeg er litt slapp nå merker jeg. Så må vel ty til et knekkebrød eller noe havregryn nå, før middag. :) Pleier ikke være så slapp til å spise, altså. Men litt lat dag i dag visst.. :sjenert:

Vi har vel alle slike dager, men derfor vi er her - passe på at du ikke får flere av denne type dager, mat må man ha for å ha en kropp som fungerer :klemmer:

Skrevet
Frokost/lunsj: 1 grov baguette fra Big Bite med roastbiff og grønt + 1 iskaffe dobbel latte

Middag: 1 Tandoori kyllinggryte Velbekomme fra Toro

Stappmett. Blir kanskje en proteinshake til kvelds.

Dette var ikke mye mat på en dag.. Kan jeg få komme med noen tips?

Ville forsøkt om jeg var deg å spise frokost, lunsj, middag og kvelds, gjerne en til to mellommåltider også, dette for å holde ett jevnt blodsukker gjennom dagen samt at kroppen fungerer bedre om den får regelmessige næringsrike måltider, jobber forbrenningen jevnt og kroppen trenger ikke spare på maten den får med frykt om at det er lenge igjen til neste måltid. Du vil merke det på energien din også. Spis måltider som gjør deg passe mett og holder noen timer før du fyller på igjen..

Men du kjenner din egen kropp best og kanskje passer det deg best å spise sjelden. Ville bare tipse litt :skravle:

Gjest Gjest_pernille_*
Skrevet
Dette var ikke mye mat på en dag.. Kan jeg få komme med noen tips?

Ville forsøkt om jeg var deg å spise frokost, lunsj, middag og kvelds, gjerne en til to mellommåltider også, dette for å holde ett jevnt blodsukker gjennom dagen samt at kroppen fungerer bedre om den får regelmessige næringsrike måltider, jobber forbrenningen jevnt og kroppen trenger ikke spare på maten den får med frykt om at det er lenge igjen til neste måltid. Du vil merke det på energien din også. Spis måltider som gjør deg passe mett og holder noen timer før du fyller på igjen..

Men du kjenner din egen kropp best og kanskje passer det deg best å spise sjelden. Ville bare tipse litt :skravle:

hei lotte27.

har du en mailadresse eller facebook?

Skrevet (endret)

Frokost Wasa Sandwich Creeme Cheese, en proteinbar og vann

Mellom Banan

Lunsj Omelett av tre egg med kokt skinke, purre og litt ost, agurk og tomat. Vann og kaffe

Mellom En mango, druer, en iskaffe og en håndfull cashewnøtter

Middag Havregrynsgrøt med plenty kanel :briller:

Edit: glemte å skrive inn en god del mere vann.

Endret av Caramela
Skrevet
Middag Havregrynsgrøt med plenty kanel :briller:

Flere som har skjønt hva kanel egentlig er - KANONGODT :gjeiper:

Skrevet

Frokost/lunch: 1 skive fullkornsbrød fra Bakers med Synnøve gulost m/d vit. + vitaminer

Mellom: 1 twist

Middag: Kikerter, karbonadedeig, og brokkoli og grovhakkede tomater.

Kvelds: 1 skive fullkornsbrød fra Bakers med 2 kokte egg + 1 kopp urtete

Masse vann hele dagen lang.

Skrevet

Tror jeg har spist litt lite idag..

Frokost:

Et grovt hjemmebakt rundstykke med Philadelphia smøreost og paprika

Lunsj:

Et grovt hjemmebakt rundstykke med makrell i tomat og agurk

Mellom:

Noen druer og cherrytomater

Middag:

Taco uten lefser eller skjell med kyllingkjøttdeig, agurk, salat, tomat, paprika, løk, brune bønner, salsa og mager kesam

Får spise litt kveldsmat nå, har igjen noe eggerøre fra igår, pluss hamburgerygg, agurk og tomat

Har drukket masse vann gjennom hele dagen.

Skrevet

Frokost:

Frokostblanding med alt for mange sjokoladebiter i.. Så mye at det ikke blir godt lenger..

Lunsj:

Appelsin og to skiver med ekel, svett gulost

Før trening:

Tre brødskiver med urte/hvitløkssmøreost og agurk

Middag

Skulle egentlig ha wokrester, men matlysten var på bånn. Kjøpte en sauspose som blandes med kokkosmelk, hadde woken i og tilsatte eggnuddler. Vel, siden woken ikke var noe fristende endte det med at jeg spiste kyllingbitene i woken og nuddlene...

Skrevet
Tror jeg har spist litt lite idag..

Frokost:

Et grovt hjemmebakt rundstykke med Philadelphia smøreost og paprika

Lunsj:

Et grovt hjemmebakt rundstykke med makrell i tomat og agurk

Mellom:

Noen druer og cherrytomater

Middag:

Taco uten lefser eller skjell med kyllingkjøttdeig, agurk, salat, tomat, paprika, løk, brune bønner, salsa og mager kesam

Får spise litt kveldsmat nå, har igjen noe eggerøre fra igår, pluss hamburgerygg, agurk og tomat

Har drukket masse vann gjennom hele dagen.

Får du i deg en god kvelds så er det ikke altfor lite mat, kunne slengt på litt frukt til frokost og lunsj kanskje..

Men Taco ute skjell og lefse, er ikke det bare kjøttdeig igjen da?? :fnise:

Skrevet

Frokost: En skive ingers rugbrød med et kokt egg og litt kaviar. Et glass skummet melk, en kopp grønn te og litt smoothie fra i går kveld.

Lunsj: En skive ingers speltbrød med kalkunskinke og agurk, en banan og en cortado.

Mellom1: Kickstart-smoothie fra SmoothieXchange.

Mellom2: En blanding av cottage cheese, mager kesam og vanilje yoplait med banan og kanel. Vann.

Middag: Pølsepanne . Vann.

Til kvelds tror jeg jeg skal prøve icas tunfisk i curry.

Eller: Et glass iskaffe lett og noen cashewnøtter.

Skrevet
to skiver med ekel, svett gulost

Finnes ikke noe verre altså.. :gjeiper:

Gjest Wrangler
Skrevet

Startet bra, men ja.

Frokost: 2 brødskiver med hamburgerrygg/rekeost. Kaffe.

Lunsj: chiabatta

mellom: det som egentlig skulle være lunsjen... Rester fra lørdag (nudler, wokgrønnsaker, 1 egg) Te

Sååå...

kaffe + to rundtstykker, ett egg, hamburgerrygg, smør, rekeost

2 boller med puffet hvete og melk

1 mørkt rugbrød med smør og hamburgerrygg

en slurk med brus (dau til og med...sto der bare....)

Når jeg ser det listet opp så er det ikke så mye jo. Føles bare sånn.

Skrevet
Men Taco ute skjell og lefse, er ikke det bare kjøttdeig igjen da?? :fnise:

Det er jo taco uten skjell og lefse som er godt! Sunnere er det også :)

Skrevet
Startet bra, men ja.

Frokost: 2 brødskiver med hamburgerrygg/rekeost. Kaffe.

Lunsj: chiabatta

mellom: det som egentlig skulle være lunsjen... Rester fra lørdag (nudler, wokgrønnsaker, 1 egg) Te

Sååå...

kaffe + to rundtstykker, ett egg, hamburgerrygg, smør, rekeost

2 boller med puffet hvete og melk

1 mørkt rugbrød med smør og hamburgerrygg

en slurk med brus (dau til og med...sto der bare....)

Når jeg ser det listet opp så er det ikke så mye jo. Føles bare sånn.

Du har jo ikke spist middag så jeg synes ikke det er noe videre mye nei. Dau brus er ikke akkurat min favoritt heller nei :gjeiper:

Skrevet
en cortado.

Hva er det?

Gjest Frosk
Skrevet

* Smoothie av mango, appelsin og banan

* Karums med vanilje. Gul kiwi. En bolleaktig liten dings som overraskende nok inneholdt noe sjokoladegreier. (Trodde det skulle være rundstykkelignende (!))

* Sen lunsj: tagliatelle med stekte grønnsaker (squash, aubergine, paprika, løk, tomat), parmesan og pinjekjerner. Ferskpresset appelsinjuice.

* En brødskive med brie, masse cherrytomater

* 2 gule kiwi og en liten håndfull pistasjnøtter

Nå: Tupla sjokolade

Skrevet
Det er jo taco uten skjell og lefse som er godt! Sunnere er det også :)

Det er det nok, selv liker jeg ikke taco, er veldig rar der.. Synes det lukter svette.. Liker lefsene med kjøttdeig, men det krydderet klarer jeg ikke...

Skrevet
Vi har vel alle slike dager, men derfor vi er her - passe på at du ikke får flere av denne type dager, mat må man ha for å ha en kropp som fungerer :klemmer:

Tusen takk, Lotte! Du er søt! :klem:

Skrevet
Hva er det?

Espresso med melk i :) Samme som cappuccino bare uten skum.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...