Gjest Wrangler Skrevet 21. mars 2009 #341 Skrevet 21. mars 2009 (endret) Uff, burde ikke skrive for jeg skjemmes og gremmes! Frokost: kaffe x 2, litt havregrøt med litt sukker. Så shoppingrunde og en eller annen ekkel greie med ost og bacon på 7eleven (at jeg aldri lærer, smaker jo møkk) 2 bananer, grønn te mandelkake, te noen brødskiver med hamburgerrygg (smør eller majones på) Middag: Wokede grønnsaker og eggnudler, 1 vårrull, salat kvelds: te, vårrull Det er mellommåltidene jeg sliter med, og spesielt når det går lang tid mellom frokost og middag og jeg ikke har lunsj klar. Men har iaf vært tidlig oppe idag og gått endel. edit: to bokser (o,33) med brus.... ja ja. (ble litt øl igår, så damen trengte sukker+veske) Endret 21. mars 2009 av Wrangler
Pjukset Skrevet 21. mars 2009 #342 Skrevet 21. mars 2009 Hva? Trodde det kun gjaldt disse mineralvannene som var tilsatt smak jeg, at det var syren her som var skadelig jeg, ikke kullsyren.. For tennene er sukker og syrer skadelig. Sukker kan gi hull og syrene gir etseskader. Kullsyre slik du finner det i Farris og andre tilsvarende produkter regnes ikke for å skade, og Farris ikke spesielt ugunstig surhetsgrad. Også juice inneholder syre som kan gi etseskader hvis du drikker mye av det, ofte. Så: sukkerholdig brus kan gi karies og etseskader, sukkerfri brus kan gi etseskader. Etseskader kan man også få av sukret eller usukret saft og juice, avhengig av innholdet av fruktsyrer. Vann med og uten kullsyre kan man føle seg rimelig trygg på hva tennene angår.
Chanel.No5 Skrevet 21. mars 2009 #343 Skrevet 21. mars 2009 For tennene er sukker og syrer skadelig. Sukker kan gi hull og syrene gir etseskader. Kullsyre slik du finner det i Farris og andre tilsvarende produkter regnes ikke for å skade, og Farris ikke spesielt ugunstig surhetsgrad. Også juice inneholder syre som kan gi etseskader hvis du drikker mye av det, ofte. Så: sukkerholdig brus kan gi karies og etseskader, sukkerfri brus kan gi etseskader. Etseskader kan man også få av sukret eller usukret saft og juice, avhengig av innholdet av fruktsyrer. Vann med og uten kullsyre kan man føle seg rimelig trygg på hva tennene angår. Takk for utfyllende svar
venus_ Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #344 Skrevet 21. mars 2009 Hva? Trodde det kun gjaldt disse mineralvannene som var tilsatt smak jeg, at det var syren her som var skadelig jeg, ikke kullsyren.. Ble usikker nå så måtte google litt. Kullsyre er skadelig for tennene, men verst om det er tilsatt smak for da er blandingen ekstra sur. Men hvordan det er med naturell farris er jeg usikker på.. Lærte i kjemien av kullsyre ikke er bra for tenna,,
venus_ Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #345 Skrevet 21. mars 2009 For tennene er sukker og syrer skadelig. Sukker kan gi hull og syrene gir etseskader. Kullsyre slik du finner det i Farris og andre tilsvarende produkter regnes ikke for å skade, og Farris ikke spesielt ugunstig surhetsgrad. Også juice inneholder syre som kan gi etseskader hvis du drikker mye av det, ofte. Så: sukkerholdig brus kan gi karies og etseskader, sukkerfri brus kan gi etseskader. Etseskader kan man også få av sukret eller usukret saft og juice, avhengig av innholdet av fruktsyrer. Vann med og uten kullsyre kan man føle seg rimelig trygg på hva tennene angår. Fant dette svaret nå jeg også. Så da konkluderer vi med at farris/bonaqua naturell ikke er skadelig for tenna
Chanel.No5 Skrevet 21. mars 2009 #346 Skrevet 21. mars 2009 Uff, burde ikke skrive for jeg skjemmes og gremmes! Nei, dette er feil å si om denne dagen. du har som nevnt vært oppe lenge, gått masse og maten er helt ok. Variert og du har spist regelmessig synes jeg. Synes absolutt ikke du bør skjemmes her. Sett bort ifra kaken og brusen er det jo ikke noe gale. Men det er nå lørdag så det er lov å unne seg litt kake og brus. Kanskje du skal ha noe lett tilgjengelig med deg som mellommåltid om det plager deg å ikke ha kontroll på disse inntakene.. Har alltid en proteinbar med sjokolade og karamell(ligner også i smaken synes jeg) i vesken jeg for krisesituasjoner eller en slik 2 pkn. med bixit fullkornskjeks med blåbær...
Chanel.No5 Skrevet 21. mars 2009 #347 Skrevet 21. mars 2009 Fant dette svaret nå jeg også. Så da konkluderer vi med at farris/bonaqua naturell ikke er skadelig for tenna Man lærer nå så lenge man lever=)
Pjukset Skrevet 21. mars 2009 #348 Skrevet 21. mars 2009 Fant dette svaret nå jeg også. Så da konkluderer vi med at farris/bonaqua naturell ikke er skadelig for tenna Men Farris har høyt saltinnhold og er dermed ikke bra i større mengder. Man skal jaggu passe seg for alt
venus_ Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #349 Skrevet 21. mars 2009 Men Farris har høyt saltinnhold og er dermed ikke bra i større mengder. Man skal jaggu passe seg for alt Det beste er vel å holde seg til vanlig vann ja
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #350 Skrevet 21. mars 2009 huff, jeg har hatt en ekstrem rar og dårlig matdag. og det var det i går også egentlig.. ble ikke noe frokost fordi jeg ikke var sulten og hadde dårlig tid. - masse salat - mer salat og noen vårruller.. - nesten en hel piel del sapo melon (de er skummelt gode!) - noen gulerøtter - 1 eple + 1 pære - litt kesam med fun light + nøtter - en pose maarud popcorn huff.. jeg VEIT det men det er den store posen med popcorn som plager meg mest. pleier ofte å spise en pose for meg selv på under 1 kvarter (elsker popcorn) men jeg har dårlig samvittighet fordi jeg nesten ikke har vært i bevegelse i dag og jeg spiste en hel pose i går kveld også..
Gjest Squill Skrevet 21. mars 2009 #351 Skrevet 21. mars 2009 Litt av en kongemiddag her.. :gjeiper: Uff, ja Du husker kanskje at jeg satt og skrev oppgave forrige helg, og at jeg dermed skyldte på den for mine dårlige matvaner. Vel, nå har jeg eksamen på onsdag, og lar den ta skylden for min mangel på matvett... Jeg blir gjerne sånn i stressa perioder, orker ikke spise noe særlig, og det jeg spiser er gjerne usunne greier som gir meg raskt blodsukker lett. Og jeg husker godt din gode formaning om å spise sunt også i stressende tider, men det er en gang bare slik at jeg ikke er noe flink... MEN, etter onsdag har jeg ingen nye eksamener før i mai! Så etter onsdag er planen å komme meg tilbake til livet mitt, bli sosial igjen OG fikse matinntaket Forresten, Lotte, jeg må si jeg er imponert over hvordan du holder på i denne tråden!! Du er utrolig motiverende
Aurela Skrevet 21. mars 2009 #352 Skrevet 21. mars 2009 Forresten, Lotte, jeg må si jeg er imponert over hvordan du holder på i denne tråden!! Du er utrolig motiverende Mm! Motiverende og lærerik
desperate Skrevet 22. mars 2009 #353 Skrevet 22. mars 2009 I går spiste jeg: Fruktsalat av 2 kiwier 1 eple 1 banan til frokost 2 brødskiver med kryddersalami og et glass skummet melk til lunsj/etter trening Noen biter tørket ananas 1 porsjon chicken tandori med ris og masse agurk til middag Og utover kvelden ble det en del smågodt og kanskje ca 150g potetgull med littegrann holiday-dip av lettrømme. Pluss 0,4l cola, og 1,5l vann.
Gjest Shelob Skrevet 22. mars 2009 #354 Skrevet 22. mars 2009 LØRDAG: 3 egg(erøre) 1 brødskive 1/4 paprika 1/4 squash smoothie av 1/2 banan, 1 kiwi, frosne bær, 1,5 dl cultura 2 bananer 2 glass cultura 1 neve nøtter/rosiner 1 ss cottage cheese 2,5 pizzastykker 1 skolebolle 1 dl brus 7 pistasjnøtter Eh... klokken 02.30 i natt, etter besøk hos kjæresten: Resten av Ben & Jerry fra fredag 1 neve pistasjnøtter 2 smågodter He he, tanken var å droppe noe mer inntak den dagen pga pizza og skolebrød osv i en barnebursdag, men den røyk gitt! Skulle kanskje tatt meg noe mat på kvelden likevel
Mangomadness Skrevet 22. mars 2009 #355 Skrevet 22. mars 2009 I går: Frokost: En kopp kaffe, et glass vann, et knekkebrød med gulost og en yoplait dobbelt 0 yoghurt Lunsj: En troika Middag: en tacolefse med innhold og et glass cola Kvelds: Litt potetgull, 3 biter fruktnøtt, et knekkebrød med gulost og vann Ja, jeg vet det var lite, men hadde ikke noe matlyst.
venus_ Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #356 Skrevet 22. mars 2009 Oj, må prøves! Må bare advare mot acaien de har på byporten! Det er ren og skjær mishandling av god acai! Den acai-smoothien på grønland var ikke god synes jeg.. Kunne ikke sammenlignes med den på smoothie x-change i hvert fall. Den var lagd med acaipure, ananas, mango og eplejuice. Smakte rart.. Toucan het det forresten der.
Aurela Skrevet 22. mars 2009 #357 Skrevet 22. mars 2009 Frokost: Havregrøt Mellom: Godteri.. Har kjøpt inn en del nå, siden jeg snart har eksamen og trenger litt rask energi/trøstespising og en kiwi da.. Middag: Brokkoligrateng m/kyllingfilet. Første gang jeg lagde det og siden jeg bare sånn halvveis fulgte en oppskrift siden jeg bare hadde litt av ingrediensene er jeg fornøyd med utfallet :gjeiper:
Gjest Frosk Skrevet 22. mars 2009 #358 Skrevet 22. mars 2009 * Smoothie: banan, mango, appelsinjuice, aprikos * En sitron-karums (den beste karumsvarianten, selv om den ikke har sjokoladetrekk ) * To gule kiwi * En liten wienerbrød-aktig sak fylt med cottage cheese og aprikos * Mer smoothie (men bare 1/2 porsjon): jordbær, rabarbra, hyllebærjuice, banan * Spinatpai og en neve cherrytomater * En grønn kiwi og en liten håndfull lakrispinner * Snart middag, her - tenker det blir "vegetable manchurian" (som på bildet) med ris
Gjest marihan Skrevet 22. mars 2009 #359 Skrevet 22. mars 2009 Frokost: En porsjon kellogs spesial med skummamelk Mellom: Yoghurt Middag: Kyllingfilet, salat og ris (tidlig middag i dag) Kveldsmat: 2 brødskiver med ovnsbakt leverpostei fra vita Et glass cola Hvis jeg skal spise noe mer i dag, blir det 2 knekkebrød (havre) med ost..
Chanel.No5 Skrevet 22. mars 2009 #360 Skrevet 22. mars 2009 He he, tanken var å droppe noe mer inntak den dagen pga pizza og skolebrød osv i en barnebursdag, men den røyk gitt! Skulle kanskje tatt meg noe mat på kvelden likevel Det lønner seg sjelden å hoppe over måltider nei, men var nå lørdag går så da er det vel lov å rotere litt på rutinene og kose seg litt ekstra =)
Fremhevede innlegg