Paibunn Skrevet 19. mars 2009 #241 Skrevet 19. mars 2009 Frokost: 1 porsjon havregryn med melk og noen biter banan Lunsj: 2 grovskiver med kaviar Mellom 1: 1/2 grapefrukt med tynt sukkerstrø Mellom 2: 1 liten gulrot Middag: 2 poteter og 4 fiskeboller i hvit saus Mellom 3: 1 neve usaltede peanøtter Tull: litt hockey pulver (ikke like godt som på barneskolen ) Kvelds: eggerøre av to egg og en skvett melk Tror jeg tar meg en gulrot til om en stund
Chanel.No5 Skrevet 19. mars 2009 #242 Skrevet 19. mars 2009 I dag har jeg spist: En banan + Fullkornsmakaroni med ekstra krydret Dolmio fra i går. Bare litt liksom. 2 minibrødskiver med 1 skive kryddersalami Fruktsalat av 1 eple 1 banan 2 kiwier Middag ble 1/2 Big Bite med salat, agurk, løk og ost. Skulle egentlig ha grov, men det var de tom for selvfølgelig. Og så blir det 1-1,5 liter vann også før jeg legger meg. Må gjerne ha no mer å spise også, men veit ikke hva det skulle være? :klø: Noe med litt proteiner og fett kanskje? Cottage cheese med litt syltetøy og banan eller en omelett med litt skinke og ost? Ser bare at du har hat litt lite av det i kosten i dag =)
Chanel.No5 Skrevet 19. mars 2009 #243 Skrevet 19. mars 2009 (endret) I dag har jeg nok spist for mye i forhold til forbruk, men det har lett for å bli sånn når jeg har mensen.. 07.45: God morgen yoghurt 12.00: To rundstykker med gulost + 5dl eplejuice 12.30: En sjokoladebolle 15.30: Bruschetta med kylling og mango + dobbel latte 20.00: To pitapizza + 3dl app.juice Edit: Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan spise mer frukt? Har liksom ikke lyst på det om dagen. Får i meg en del juice (ikke fra konsentrat), kompanserer dette for frukten? Juice er bra som erstatter for frukt. Har du forsøkt en fruktsalat med frukter som eple, pære og banan med vaniljekesam på? Kanskje kanel på toppen.. En yoguhrt i en skål med frukt. Som dessert, litt 70% sjokolade smeltet på frukt. Søk litt på nettet, masse gode tips. Smoothie også er ett bra alternativ! Endret 19. mars 2009 av Lotte27
venus_ Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #244 Skrevet 19. mars 2009 Edit: Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan spise mer frukt? Har liksom ikke lyst på det om dagen. Får i meg en del juice (ikke fra konsentrat), kompanserer dette for frukten? Hva med smoothies? Raskt å lage selv eller du kan kjøpe det ferdiglagd Oj, må prøves! Må bare advare mot acaien de har på byporten! Det er ren og skjær mishandling av god acai! Bra du sir fra Tror jeg må tusle meg bort på grønland å teste den som er der iløpet av helgen.
desperate Skrevet 19. mars 2009 #245 Skrevet 19. mars 2009 Noe med litt proteiner og fett kanskje? Cottage cheese med litt syltetøy og banan eller en omelett med litt skinke og ost? Ser bare at du har hat litt lite av det i kosten i dag =) Jeg liker ingen av de tingene Ja, jeg er kresen
venus_ Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #246 Skrevet 19. mars 2009 Frokost: To cottagelapper med brunost. En kopp grønn te. Mellom1: Ismocca og noen mandler. Lunsj: En halv pakke meksikansk salat. Farris bris. Middag: Panert torsk med linsepure og revet gulrot. Vann. Mellom2: Ismocca og en halv fedon-bar med tranebær. Mellom3: Et ryvita med lettsalami. Et glass appelsinjuice. Kvelds tror jeg bare blir et par ryvita og et glass skummet melk.
Gjest Bolledeig Skrevet 19. mars 2009 #247 Skrevet 19. mars 2009 Frokost: oisann. espresso? Lunsj: salat. nøtter, tørket frukt Middag: karbonadedeig med tomatsaus med masse ulikt grønt oppi Etter trening: Tunfisk tikka masala (bedre enn det høres ut ) pluss masse grønnsaker og en skål med appelsin skåret i biter med kanel oppå :rødme: Blir kanskje også en shake og litt nøtter før sengetid.
Pjukset Skrevet 19. mars 2009 #248 Skrevet 19. mars 2009 Jeg liker ingen av de tingene Ja, jeg er kresen Du hadde da ost i salaten, samt en skive salami. Plenty av fett Nøtter da, liker du det?
Gjest *smak* Skrevet 19. mars 2009 #249 Skrevet 19. mars 2009 Frokost: - To skiver med skinke og tomat Middag: - Spiste lasagne m/salat på italiensk restaurant Kvelds: - To skiver med leverpostei m/agurk
Sukkerbunn Skrevet 19. mars 2009 #250 Skrevet 19. mars 2009 I dag: Frokost: 2 knekkebrød med geitost Mellom (før trening) : 1 banan Lunch: 2 karbonader, salat bestående av: Spinatblader, fetaost, røde bønner, mais, agurk, paprika og litt dressing Middag: Hjemmelaget grønnlinsesuppe, med litt ris som tilbehør Dessert: 4 dadler og 4 fiken Ekstra: 4 biter sjokolade. SKal reise bort i morgen så jeg kommer ikke til å være aktiv her på noen dager, men kommer tilbake! Til kvelds spiste jeg et rundstykke med eggehakke, ost og tomat!
Sukkerbunn Skrevet 19. mars 2009 #251 Skrevet 19. mars 2009 God tur og den aktiviteten tar du igjen vet du, treningen går ingen veier den, venter på deg til du er tilbake og så gjør vi =) Takk for det! Blitt litt pakking på meg i kveld. Ble litt sulten, så det ble litt kveldsmat også. Blir nok litt aktivitet på turen, men godt for kroppen å hvile litt fra all den vanlige treningen. Variasjon er jo bra Ha fine mat- og treningsdager! Skal lese meg igjennom innleggene da jeg er tilbake, kan jo være det har kommet nye oppskrifter jeg vil prøve meg på, er jo stadig spennende ting som dukker opp her.
desperate Skrevet 19. mars 2009 #252 Skrevet 19. mars 2009 Du hadde da ost i salaten, samt en skive salami. Plenty av fett Nøtter da, liker du det? Sant det! Men jeg har ikke noe av dette i hus Noen nøtter liker jeg Kanskje jeg burde kjøpe inn litt mandler. Men jeg er litt redd for å hive i meg for mange kalorier, selv om det er sunt fett...
Pjukset Skrevet 19. mars 2009 #253 Skrevet 19. mars 2009 Sant det! Men jeg har ikke noe av dette i hus Noen nøtter liker jeg Kanskje jeg burde kjøpe inn litt mandler. Men jeg er litt redd for å hive i meg for mange kalorier, selv om det er sunt fett... En neve usaltede nøtter om dagen er bare sunt. Dessuten, folk må slutte å pirke i disse kaloriene. Spis variert, hold deg unna raffinere karbohydrater og beveg kroppen din, og alt er i sin skjønneste orden. Det er værre for kroppen din å spise store mengder raffinerte karbohydrater hver dag enn om du får i deg 200 kcal "for mye" om dagen.
Gjest Frosk Skrevet 19. mars 2009 #254 Skrevet 19. mars 2009 En neve usaltede nøtter om dagen er bare sunt. Dessuten, folk må slutte å pirke i disse kaloriene. Spis variert, hold deg unna raffinere karbohydrater og beveg kroppen din, og alt er i sin skjønneste orden. Det er værre for kroppen din å spise store mengder raffinerte karbohydrater hver dag enn om du får i deg 200 kcal "for mye" om dagen. Variert, noenlunde sunn mat uten altfor mye sukker / fint hvetemel osv. Hvis det som postes i tråden her faktisk stemmer (og er representativt for kostholdet) er det en del som spiser fryktelig lite, og en del som umulig kan få i seg det de trenger av proteiner / vitaminer / mineraler...
Celisa Skrevet 20. mars 2009 #255 Skrevet 20. mars 2009 En neve usaltede nøtter om dagen er bare sunt. Dessuten, folk må slutte å pirke i disse kaloriene. Spis variert, hold deg unna raffinere karbohydrater og beveg kroppen din, og alt er i sin skjønneste orden. Det er værre for kroppen din å spise store mengder raffinerte karbohydrater hver dag enn om du får i deg 200 kcal "for mye" om dagen. Enig i at det er bedre for kroppen, men passer man vekta så er det ikke så bra. 200 kcal for mye hver dag blir fort noen kilo.
desperate Skrevet 20. mars 2009 #256 Skrevet 20. mars 2009 En neve usaltede nøtter om dagen er bare sunt. Dessuten, folk må slutte å pirke i disse kaloriene. Spis variert, hold deg unna raffinere karbohydrater og beveg kroppen din, og alt er i sin skjønneste orden. Det er værre for kroppen din å spise store mengder raffinerte karbohydrater hver dag enn om du får i deg 200 kcal "for mye" om dagen.
Chanel.No5 Skrevet 20. mars 2009 #257 Skrevet 20. mars 2009 Jeg liker ingen av de tingene Ja, jeg er kresen Hehe.. Det er vel lov å være kresen. Bare prøv å få i deg litt mer kjøtt og fugl kanskje, der finnes masse proteiner ihvertfall =) Fett finnes også i masse fiskesorter som makrell, laks osv. Men synes å huske du spiser litt av hvert til vanlig, så spis mat du liker =)
Chanel.No5 Skrevet 20. mars 2009 #258 Skrevet 20. mars 2009 En neve usaltede nøtter om dagen er bare sunt. Dessuten, folk må slutte å pirke i disse kaloriene. Spis variert, hold deg unna raffinere karbohydrater og beveg kroppen din, og alt er i sin skjønneste orden. Det er værre for kroppen din å spise store mengder raffinerte karbohydrater hver dag enn om du får i deg 200 kcal "for mye" om dagen. Enig med pjusket her.
desperate Skrevet 20. mars 2009 #259 Skrevet 20. mars 2009 Hehe.. Det er vel lov å være kresen. Bare prøv å få i deg litt mer kjøtt og fugl kanskje, der finnes masse proteiner ihvertfall =) Fett finnes også i masse fiskesorter som makrell, laks osv. Men synes å huske du spiser litt av hvert til vanlig, så spis mat du liker =) Jeg spiser ingenting fisk, eller andre kryp som har levd i vann, og jeg er egentlig ikke så veldig stor fan av kjøtt heller Eneste kjøttpåleggene jeg spiser er vel salami/kryddersalami eller leverpostei. Men jeg er ganske glad i kylling, så kanskje jeg skal slå til med en kyllingmiddag i dag Jeg prøver å få spist variert, men sånn som i går var jeg på skolen i 7 timer, og da blir det ikke helt det samme syns jeg.
Gjest Shelob Skrevet 20. mars 2009 #260 Skrevet 20. mars 2009 TORSDAG: 3 proteinpannekaker (mmmmmm kjempegode!) 1 eple 1,5 laksefilet 1/4 broccoli 1,5 potet 30 g musli 2 dl cultura 1 banan 2 gelefigurer 1,5 karbonade 3 ss potetmos 2 håndflater blomkål og squash 1 rute bocca 5 gelefigurer 1 glass mozell
Fremhevede innlegg