Gå til innhold

Hva har du spist i dag?


venus_

Anbefalte innlegg

Enig med deg her! Prøv å sleng inn ett MM mellom frokost og lunsj samt ett mellom lunsj og middag. Om middagen din ikke er så sent så er kveldsmåltid også å anbefale. Du spiser ikke så mye til måltidene dine så du trenger flere eller mer mat om dette fortsetter =)

Ja, mellommåltid må til, det vet jeg. Det rare er at jeg har spist slik veldig lenge, mer enn ett år (etter at jeg startet i ny jobb). Allikevel har jeg lagt på meg, selv om jeg ikke prøver å gå ned i vekt da. Jeg ''glemmer'' bare å spise når jeg ikke er veldig sulten. Kanskje forbrenningen min har gått til hel**** etter så lang tid med dette? Og at når jeg først spiser veldig mye og usunt legger det seg rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CookieMonster

Sen frokost: 2 grove brødskiver med italiensk salat.

Tidlig middag: potetmos, kokte grønnsaker, 1,5 karbonade og peppersaus.

Til kvelds blir det: fersk ananas, eple, cottace cheese med kanel på.

Har ikke noe særlig matlyst for tiden egentlig. Liker ikke spise dersom jeg ikke er sulten.

Drikke. ekstra lettmelk, vann og pepsi max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mellommåltid må til, det vet jeg. Det rare er at jeg har spist slik veldig lenge, mer enn ett år (etter at jeg startet i ny jobb). Allikevel har jeg lagt på meg, selv om jeg ikke prøver å gå ned i vekt da. Jeg ''glemmer'' bare å spise når jeg ikke er veldig sulten. Kanskje forbrenningen min har gått til hel**** etter så lang tid med dette? Og at når jeg først spiser veldig mye og usunt legger det seg rett på.

Kanskje det kan være lurt for deg å legge inn regelmessighet igjen, for å få opp matlysten og at sulten kommer tilbake om du spiser ca hver 3 time, små regelmessige måltider. Vet ikke hvor lang tid dette dreier seg om, men om kroppen ikke får mat å forbrenne så setter den maskineriet på en pausemodus og det krever mat for å få denne skikkelig i gang igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe særlig matlyst for tiden egentlig. Liker ikke spise dersom jeg ikke er sulten.

Hvem gjør vel det og normale mennesker trenger ikke presse i eg mat når slike perioder inntreffer, om en er undervektig og skal opp i vekt er det noe annet. Bare ikke la det gå for lenge. Lag mat du liker ihvertfall så får du litt lyst =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 egg

(Trening 50 min på crosstrainer)

Lunsj: 1 knekkebrød med baconost, potet i micro med smør og rømme (nam)

Middag: Pommesfrites og kylling :/

Har litt dårlig samvittighet idag, men får spise sunnere imorgen :)

Vet ikke hvor rett jeg spiser iforhold til trening da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Stor porsjon havregrøt med kanel og litt for mye sukker

Mellommåltid: Kitkat-sjokolade (var alt for sulten når jeg var på butikken :roll: )

Lunsj/tidlig middag: Kyllingsalat med pasta

Blir vel til at jeg spiser noe (av erfaring masse) frukt, litt mandler og en youghurt eller noe lignende før trening :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shelob

Må bare kommentere at jeg synes mange av dere spiser vanvittig lite.

Å høre om deg som spiser 2 egg til frokost før du kjører 50 min på crosstrainer, får meg nesten til å gråte! Glykogendepotene i musklene dine er helt tomme etter natten, og kroppen har ingen steder å hente energi fra. Du er nødt til å få i deg noe karbohydrat også, før du kjører såpass (antar jeg) hard trening!

Hulk - du kaster bort verdifull treningstid, ved siden av at du sliter på den stakkars skrotten din.

Beklager kritikk, jeg mener det godt.

Og dere andre småspisere, er dere bare tøttesmå personer som kan leve på 700-800 kcal om dagen?

Jeg spiser mye mer enn de fleste her, og kommer sjelden over 2000 kcal om dagen. Og såpass må til for mine 172/65 og de treningsøktene jeg skal gjennom i løpet av en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: God morgen yoghurt

Lunsj: 2 rundstykker med ost + 5dl eplejuice

På kafé etter jobb: bagel med ost og skinke + dobbel latte

Middag: Blir nok 3 wienerpølser som ble igjen etter i går

Mellom: 3dl app.juice og en kopp cappucino

Jeg er egentlig på vei ned i vekt, men vet at jeg ikke spiser helt riktig om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så god ut.. Hvilken type og merke er det?

Det er "Eat Natural" a bar of nuts and fruit with blueberries pistachios and a yoghurt coating

Kjøper de på smoothie x-change eller røtter. Kjempegode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk

* Smoothie av mango, banan, aprikos. En brødskive med peanøttsmør. B12-vitaminer. ;)

* En tamarillo. Valnøtter og cashewnøtter.

* Litt müsli med soyamelk og banan

* En halv sjokolade (Latvias svar på Toppris)

* En (ganske liten) avokado.

* Chana masala, ris og naanbrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 egg

(Trening 50 min på crosstrainer)

Lunsj: 1 knekkebrød med baconost, potet i micro med smør og rømme (nam)

Middag: Pommesfrites og kylling :/

Har litt dårlig samvittighet idag, men får spise sunnere imorgen :)

Vet ikke hvor rett jeg spiser iforhold til trening da..

Da går jeg hen å spør deg lille venn - Hvor i løpet av denne dagen finner du grunnlag for dette "Har litt dårlig samvittighet idag, men får spise sunnere imorgen :)"? Du trener i 50 min og spiser absolutt ikke mye, tverdt om.. Hvor er mellommåltidene dine? Kvelds..? Den dårlige samvittigheten din kan du bare skylle ned i toalettet for dette er for lite mat om du ikke spiste 2 kyllinger og 2 poser pommesfrites til middag da :fnise:

Enten må du spise mer til frokost eller spise en skikkelig frokost etter treningen din også!

:klemmer:

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk
Da går jeg hen å spør deg lille venn - Hvor i løpet av denne dagen finner du grunnlag for dette "Har litt dårlig samvittighet idag, men får spise sunnere imorgen :)"? Du trener i 50 min og spiser absolutt ikke mye, tverdt om..

....

Jeg tenker at "sunnere" ikke nødvendigvis er det samme som "mindre"... Hvis "sunnere" her betyr mer frukt og grønt, og i grunnen mer mat generelt, så må man jo være enig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "Eat Natural" a bar of nuts and fruit with blueberries pistachios and a yoghurt coating

Kjøper de på smoothie x-change eller røtter. Kjempegode :)

Hvor er dette? Du bor vel ikke i Bergen du.. Hehe.. Jeg får se om jeg kan søke de opp på nettet, håper de selges i Bergen, meget fristende bar det der =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at "sunnere" ikke nødvendigvis er det samme som "mindre"... Hvis "sunnere" her betyr mer frukt og grønt, og i grunnen mer mat generelt, så må man jo være enig.. :)

Enig her, derfor jeg etterlyste mellommåltider og skikkelig frokost.

Disse måltidene pleier som oftest være i form av frukt og grønt samt næringrik frokost..

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mange kaloriene som skiller de to og om det så er så tror jeg ikke det er noe big deal om det står mellom en stor sjokolade og denne yogurten =) Gi en lyd når du har forsøkt den så ser jeg om jeg kjøper den neste gang istedenfor! :gjeiper:

Hei! :)

Yoghurten var kjempe god, veldig etter min smak- så denne skal jeg alltid sørge for at jeg har i kjøleskapet! Tenkte det kanskje var et par frø i hver yoghurtboks, men det var ganske mye frø. Ikke sånn alt for mye, men veldig passe.. Denne anbefales! Si fra når du/ dere har prøvd den da.. :)

Dagens måltider:

Frokost: 1 yoghurt (som jeg beskrev tidligere her) 1 knekkebrød med leverpostei

Lunch: 2 knekkebrød med salat, kjøttpålegg og ost. 2 biter torsk, salat bestående av: salatblader, mais, agurk, rødebønner, krutonger og litt dressing.

Mellom / før trening: 1 yoghurt, nøtter og rosiner (tror blandingen heter; Energi mix)

Mellom/ etter trening: 1 banan, nøtter og rosiner/ Energi mix

Middag, nå snart: 1 kyllingfile, 1/2 bukett brokkoli, 1/2 paprika,og 5 campinjonger (hehe, hvordan skrives det ordet) :fnise: Og fersk fullkornspasta.

Dessert: 1 kokkosbolle fra kokkosbollefabrikken...mmm..mmm

Endret av Sukkerbunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Yoghurten var kjempe god, veldig etter min smak- så denne skal jeg alltid sørge for at jeg har i kjøleskapet! Tenkte det kanskje var et par frø i hver yoghurtboks, men det var ganske mye frø. Ikke sånn alt for mye, men veldig passe.. Denne anbefales! Si fra når du/ dere har prøvd den da.. :)

Da skal jeg gå til innkjøp i morra =) Godt å ha ett testpanel her.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor er dette? Du bor vel ikke i Bergen du.. Hehe.. Jeg får se om jeg kan søke de opp på nettet, håper de selges i Bergen, meget fristende bar det der =)

Hehe, nei, jeg bor ikke i Bergen ;) Du får søke på nettet ja. De har ganske mange sorter, veldig gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maraianne_87

Morsomt å lese hva folk spiser i løpet av en dag.. Er enige med noen over her at veldig mange spiser veldig lite mat:p

Dagen min idag var slik:

Frokost: 2 knekkebrød med skinke, en banan + en kopp kyllingsuppe (ca 2 dl)

Lunch: Omelett av 2 egg, skinkeog løk, en yoghurt (0,1%) + en pære + Stort glass melk! :)

Mellommåltid: eple, 2 knekkebrød med diverse

Middag: ca 200 g kyllingfilet + 300g mixet salat av isbergsalat, agurk, tomat, løk + champignon og litt peppersaus.. Drakk faktisk vann til:p

Dessert: 1 eple, 1 pære + en halv appelsin oppskjært med 2-3 spiseskjeer Vaniljekesam, nam nam!

Kveldsmat: 200 g gulrot revet med litt salt og pepper (Yummie:) + 2 knekkebrød med skinkeost og leverpostei + et lite glass melk

Er stappmett enda så blir neppe noe mer før jeg legger meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "Eat Natural" a bar of nuts and fruit with blueberries pistachios and a yoghurt coating

Kjøper de på smoothie x-change eller røtter. Kjempegode :)

Vet du om man får kjøpt de i Nydalen? der er det en sånn smoothie butikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, jeg bor ikke i Bergen ;) Du får søke på nettet ja. De har ganske mange sorter, veldig gode :)

Hvilken av smoothiene er det som inneholder acai? Så på de forskjellige på nettsiden, men fant ikke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...